bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojnosti
Viem, že je to zvláštne mať potrebu kupovať si motorku každý rok a vlastne neviem to ani dostatočne vysvetliť. Jednoducho ma zatiaľ každá motorka po pol roku omrzela a túžba vyskúšať všetko čo sa dá je neodolateľná. Uvediem rebríček motoriek podľa mojej subjektívnej spokojnosti, dúfam, že ma nezabijete, že tu miešam neporovnateľné motorky 1. Moto Guzzi Stelvio 1200, 2. Suzuki Bandit 1250, 3. Kawasaki Versys 650 2014, 4. KTM Duke 390 2017, 5. Honda CRF 250M, 6. Honda CRF 250L, 7. Yamaha MT-07, 8. Honda CB125F a skútre 1. Yamaha Xenter 150, 2. Honda Vision 110, 3. Honda Lead 110, 4. Malaguti Blog 160. Nemám obľúbenú kategóriu motoriek, momentálne sa na ďalšiu sezónu tiež rozhodujem medzi úplne odlišnými moto Suzuki V-Strom 650 a Suzuki GSX-S 750, cena je rovnaká, skúšal som obidve, mám poranené koleno, to je jediný dôvod pre Strom, inak by som šiel do GSX-S 750, tá ma pri skúšobnej jazde neskutočne nadchla, oveľa viac ako napr. z900 alebo MT-09. Všetky tri som skúšal v rámci jedného týždňa a pre mňa jednoznačne GSX-S750. Ak by som mal uviesť jednu jedinú motorku vrátane tých, ktoré som iba skúšal, ale nevlastnil, tak úplne najlepšia moto, akú som jazdil bola Kawasaki Versys 1000, tá sa mi však momentálne ani náhodou nezmestí do rozpočtu.


Naposledy editováno 17.12.2017 12:19:24

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

20.12.2017 v 15:25 | Nahoru | #91
PetrS> Nechytej mě za slovo, to byl jenom jeden příklad. Těch věcí je víc. Třeba upside vidle podle mě při normální jízdě na silnici nepoznáš... Ani když pojedeš ostřeji do zatáček... A tak by se dalo pokračovat....

(reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

20.12.2017 v 15:28 | Nahoru | #92

Zlesa píše: No a právě o tom mluvím... Marketingová masáž, nejrychlejší motorka atd.. ale normální jezdec velkej rozdíl nepozná....



Souhlas. Limity strojů byly vždy za limity běžných jezdců/uživatelů. Ti zase budou nejspíše řešit koně, nejnovější tlumiče a asistenty, sladění barviček motorky a kombi a podobné ptákoviny.

(reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

20.12.2017 v 15:31 | Nahoru | #93
puffybodie> letos nedošlo k domluvě, nakonec z Tvého kraje jezdí jeden a ještě ne pravidelně. Plácek byl fajn, třeba se zase někdy povede a využijeme ho.

1 reakcí na tento příspěvek Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

20.12.2017 v 15:33 | Nahoru | #94
Je jasné, že minimálně polovina, (abych nebyl moc zlý a namyšlený) lidí má určitou motorku z důvodu pocitu, že ji vlastní, než aby ji opravdu potřebovali pro využití jejích specifických vlastností. Tohle je ale úplně všude. Od mobilů po baráky.

Určité motorky, které jsou čistě z racionálních měřítek podprůměrné, tak můžou být populární - to když se sejde očekávání kupce s nabídnutou realitou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

20.12.2017 v 15:41 | Nahoru | #95
t_freedom> Ač mé srdce bije spíš pro Japonské youngtimery, tak uznávám, že Darmah je fakt žrádlo a naprostá špička

(reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

20.12.2017 v 15:45 | Nahoru | #96
vilemx> přesně z toho důvodu jsou obecně více slyšet takoví uživatelé. Stačí skupina na FB

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

20.12.2017 v 15:47 | Nahoru | #97
Zlesa>To ani nedělám.

V tom s tebou asi nemůžu souhlasit. Když na to budeš koukat jako na celek a nebudeš porovnávat jen jednotlivé komponenty, tak těch 10 - 15 let vývoje určitě pocítíš i ty.

Ohledně USD vidlí můžu porovnat akorát SV 650 2005 s klasikou vs Hornet 600 2006 s USD vidlema a tam ten rozdíl musí poznat i začátečník.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

20.12.2017 v 15:49 | Nahoru | #98

PetrS píše: Zlesa> Nikdy jsem na moto s kontrolou trakce nejel, tak nemůžu posoudit, ale 10 let vývoje není znát jen v elektronice.


tak konkrétní příklad ...jo?
Letos v dubnu na Korsice jsem si jen tak pro zjištění jaký je dnes "mainstream" půjčil SV 650 2016. Na naučení na dvouválu to vůbec není zlá motorka, a docela to i jede, leč je nutný to ke svižný jízdě držet dost u huby, ale jede. Motor se docela i hezky sbírá. Podvozku bych asi při hrubší jízdě a padání z jedný do druhý zatáčky vytknul občas celkový poskočení, v přehupování - prostě měkký. ALE ... pokud bych to srovnal s 20let starou hajtrou SS900 co mám - nemá to proti tomu ani brzdy, ani podvozek ani motor ...JENŽE to nový stojí 160tCZK. Mířím tím k tomu, že většina dnešních "zkoušejících" motorkářů prostě nic z těch komponentů na jízdu nepotřebuje a výrobci to postupně ořezávají na kost. Takže v NĚKTERÝCH segmentech se dnes dělají motorky s horšími vlastnostmi než dřív, protože je to dnes jen spotřebák.
A nikdo nezkoušejte psát, že SSo byla špička - SS900 byl v 97 roce VÝBĚHOVEJ model Ducati s vydechlým vzduchovým motorem.
Chci tím říct, že dnes je určitě vývoj znát, ale zdaleka ne vždy a všude ...a nový neznamená zákonitě lepší

(reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

20.12.2017 v 15:49 | Nahoru | #99
Zlesa> zrovna usd vidle v přímém porovnání určitě znát budou. Málo lidí to pozná bez navedení, ale rozdíl určitě poznat velké procento.

Vývoj musí být znát, jinak by se necpaly ty prachy, které se do vývoje cpou.
Kdo to využije natolik, aby mělo smysl každoročně kupovat nový/upravený typ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

20.12.2017 v 15:54 | Nahoru | #100
JohnnyS08> oni to uměli i Japonci... jenže oni pochopili hned zjara, že špičkový komponenty ocení jen hrstka jezdců, takže byly edice, nebo verze s lepším vybavením (který se pak samože rovnaly cenově těm Italům), ale ti normální smrtelníci neznali. Tím vznikla "pohádka" o tom jak jsou italové drazí ... kdybys SVčko chtěl dostat na brzdách a podvozku na úroveň Monstra, vyjde tě na ty samý prachy - nakonec. Jakoby sis koupil Z900 Edieho Lawsona - prostě špičkový nářadí.
Taloši to měli hned z "fabriky" 851, 888 ... jenže tahle strategie je později málem stála život...

(reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

20.12.2017 v 15:55 | Nahoru | #101

t_freedom píše: ...a nový neznamená zákonitě lepší



Tak takhle nějak jsem to myslel.... Vystihl jsi to přesně...

(reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

20.12.2017 v 15:57 | Nahoru | #102
t_freedom> souhlas, nový hned neznamená lepší. Ale jde právě o určení, k čemu která motorka je. Co kdo požaduje. Pokud je mainstream takový, že tohle stačí naprosté většině, tak se na tom vydělává. Aby se následně prachy mohly mohly použít na vývoj nových technologií a modelů.

Bráchu jsem ukecal, aby prodal SV kolem roku 03 a pořídil místo toho 600F4, rok 00. Cena podobná, kvalita úplně jinde. Nedělám si iluze, že SV bude na úplně stejné úrovni teď jako před lety. Naopak Cebro bude letošní dost jinde než bylo před 17ti lety.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

20.12.2017 v 15:57 | Nahoru | #103
PetrS> Tak zrovna SV není dobrý příklad, to má měkej předek až moc. sám jsem ho měl...
Ale péokud bys srovnával třeba stejnej model motorky, kde se jako facelift začali dělat upside a zbytek zůstal stejnej tak ten rozdíl bude minimální a troufám si říct že když nepojedeš palici na okruhu tak to nepoznáš...

(reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

20.12.2017 v 16:04 | Nahoru | #104
t_freedom> O tom to právě je. Buď kolem sebe vytvořit auru exkluzivity (třeba Bimota) nebo jet kvantitativně.
Celkově dnešní doba spíše jde cestou množství, kvalita se v širším měřítku řeší méně.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

20.12.2017 v 16:06 | Nahoru | #105

t_freedom píše: A nikdo nezkoušejte psát, že SSo byla špička - SS900 byl v 97 roce VÝBĚHOVEJ model Ducati s vydechlým vzduchovým motorem.
Chci tím říct, že dnes je určitě vývoj znát, ale zdaleka ne vždy a všude ...a nový neznamená zákonitě lepší


Tak já předpokládal, že porovnávat porovnatelné je samozřejmost. Zkus se svézt na starším SV 650 (třeba okolo roku 2000) a porovnej to s tím novým.

(reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

20.12.2017 v 16:08 | Nahoru | #106

Zlesa píše: PetrS> Tak zrovna SV není dobrý příklad, to má měkej předek až moc. sám jsem ho měl...


Nic jiného porovnat nemůžu, ale kategorie motorek je to stejná a rok výroby taky a konkrétně rozdíl v předních vidlích je obrovský.

(reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

20.12.2017 v 16:11 | Nahoru | #107
PetrS> ok

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

20.12.2017 v 16:17 | Nahoru | #108

PetrS píše: Tak já předpokládal, že porovnávat porovnatelné je samozřejmost. Zkus se svézt na starším SV 650 (třeba okolo roku 2000) a porovnej to s tím novým.


Dopadlo by to porovnání tak rozdílně, kdyby to staré SV dostalo komplet repasovaný podvozek? Je jasné, že skoro 20 let unavené pružiny (někdy i původní olej), vyběhaná futra, ložiska v krku, nakopnutá kola a fůra dalších maličkostí ovlivní fungování více, než konstrukční změna. Myslím si, že USD vidle tam fabrika dává primárně nikoliv z důvodu vylepšení jízdních vlastností, ale protože má indicie, že s klasickými vidlemi by těch motorek tolik neprodala - v katalogu by to v porovnání s konkurencí bilo do očí, nebylo by to dostatečně moderní.

(reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

20.12.2017 v 16:21 | Nahoru | #109
vilemx> Ale ono porovnáni SV - Hornet by dopadlo výrazně líp pro Horneta i u nových strojů... SV mělo přední vidle prostě měkký, řešilo se hustším olejem nebo výměnou vidlí. to nový SV nevím, na tom jsem nejel....

E: a že USD je marketingový tah je do jisté míry pravda. Třeba kolega koukal že by pořídil Ninju okolo roku 2005 a vybíral i podle toho jestli mají USD nebo ne.... Žádnou palici nejezdí ale prý to líp vypadá..

Naposledy editováno 20.12.2017 16:23:54

(reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

20.12.2017 v 16:31 | Nahoru | #110
vilemx> dopadlo. A sakra rozdílně. Staré SV měl brácha a Maspe (kolega z MG). Brácha vyměnil ještě i centrál, jinak repase vidlí, hustější olej. Pak už to trochu fungovalo. Maspe nic a motorka se houpala.
Já na DRZ změnil pružinu na centrálu, dal ho repasovat a trochu přestavit planžety a taky velký rozdíl.
Stejně tak můžu pokračovat třeba brzdovou pumpou.

1 reakcí na tento příspěvek Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

20.12.2017 v 16:46 | Nahoru | #111
V průběhu pár desetiletí je hezky vidět ta sínusoida, jak kolísá rychlost změn a "kvalita" komponentů. V některých obdobích opravdu nové modely byly horší, než jejich předchůdci. Stačí si třeba porovnat civilní endura v rozmezí 1985 - 2000. Třeba Honda (XL, XRV) nebo Yamaha (XT, XTZ) s novějšími modely ubíraly štelování podvozku, hliník nahrazovala ocel, hmotnost šla nahoru. Proč? Utahovaly se šrouby ohledně přírody, zkvalitnila se silniční síť a lidé tak neměli takovou potřebu jezdit mimo asfalt. Do toho globalizace a tlak na snižování nákladů. Nebo maloobjemové supersporty. V devadesátých letech byl jejich vrchol, takže i teď po čtvrt století jsou moderní 250 - 400 ccm motorky jen parodií na tehdejší majstrštyky.

(reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

20.12.2017 v 21:16 | Nahoru | #112
t_freedom> jj, já vim, a proto mam Japonce rád - zatimco odpružení, brzdy jde rozumným způsobem řešit, tak s vydechlým motorem toho moc dělat nejde

Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

21.12.2017 v 07:28 | Nahoru | #113
A tož hleďme, jak se nám to tady hezky rozproudilo..

(reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

21.12.2017 v 07:43 | Nahoru | #114

vilemx píše: V průběhu pár desetiletí je hezky vidět ta sínusoida, jak kolísá rychlost změn a "kvalita" komponentů. V některých obdobích opravdu nové modely byly horší, než jejich předchůdci. Stačí si třeba porovnat civilní endura v rozmezí 1985 - 2000. Třeba Honda (XL, XRV) nebo Yamaha (XT, XTZ) s novějšími modely ubíraly štelování podvozku, hliník nahrazovala ocel, hmotnost šla nahoru. Proč? Utahovaly se šrouby ohledně přírody, zkvalitnila se silniční síť a lidé tak neměli takovou potřebu jezdit mimo asfalt. Do toho globalizace a tlak na snižování nákladů. Nebo maloobjemové supersporty. V devadesátých letech byl jejich vrchol, takže i teď po čtvrt století jsou moderní 250 - 400 ccm motorky jen parodií na tehdejší majstrštyky.



Ano,máš pravdu,ale když řekneš "A",je potřeba říct taky "B".V tomto případě je potřeba podotknout že souběžně s těmi "měknoucími" modely endur se do výrobního programu dostaly i "ostré" verze.U XT to bylo TT, XL zase XR,Suzuki nasadilo DRZ a Kawa KLX. Jen došlo k diferenciaci a na ty co chtěli zachovat nějaké akčnější vlastnosti a na lidi které tyto stroje používaly jako přibližovadla a tudíž neměli žádné vysoké požadavky.Spíše naopak.Chtěli levnější a pohodlnější variantu.Navíc,jak to tak u jednoválců chodí,je tato kategorie "startovní" a je často nahrazena něčím výkonějším.

Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

21.12.2017 v 12:16 | Nahoru | #115
mám to obdobně. nejdýl xjrko 2 roky, nejmín CR500R 2 měsíce. celkem cca 12-14 motorek. A to jen proto, že peněz mín, než třeba a názor manželky, rodiny a celého okolí, že jsem blázen. Jinak bych měnil cca 2 za sezonu. To by bylo tak akorat....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

21.12.2017 v 13:13 | Nahoru | #116

vilemx píše: Dopadlo by to porovnání tak rozdílně, kdyby to staré SV dostalo komplet repasovaný podvozek? Je jasné, že skoro 20 let unavené pružiny (někdy i původní olej), vyběhaná futra, ložiska v krku, nakopnutá kola a fůra dalších maličkostí ovlivní fungování více, než konstrukční změna. Myslím si, že USD vidle tam fabrika dává primárně nikoliv z důvodu vylepšení jízdních vlastností, ale protože má indicie, že s klasickými vidlemi by těch motorek tolik neprodala - v katalogu by to v porovnání s konkurencí bilo do očí, nebylo by to dostatečně moderní.



Starý SV mělo ty vidle dost ošizený, nemaj ani cartridge, ve stejný době to bylo možný osadit líp fungujícíma komponentama.

e: jinak hlavní rozdíl v komponentech u rozpočtovek proti dnešku není technickej vývoj, používá se plus mínus stejná technologie podvozku. Spíš se japonci naučili dávat tam funkčnější konfigurace. Ostatně třeba nová kawa Z900 používá stejný axiální brzdový třmeny, který dávala honda do motorek v roce 2000. A fungujou srovnatelně s radiálníma.

Naposledy editováno 21.12.2017 13:17:10

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

21.12.2017 v 15:03 | Nahoru | #117
Stev> ale tak co si budeme povídat... všichni musejí slyšet dnes "radjál" ...a "upsajddáun" ...většinou ani nemá ponětí v čem je výhoda. Jen je to "mantra"
Na V4 Tuono 1100 byly raidální M40 s axiální pumpou a myslím, že to bylo super (nebylo to extra kousavý, díky pozvolnějšímu nástupu na pumpě) Radiální třmeny začaly hlavně kvůli častýmu vyhazovaní kol a jednodužší montáži, na závodničkách. S brzdným účinkem to zas tak nemá moc společnýho - axiální monobloky by brzdily stejně IMHO. Největší prdel je, že moje radiálky při sundávání kola musím taky shazovat ...a je to přesně jak píšeš, když se seskládají střední komponenty aby to fakt makalo, není zapotřebí ani Vöhlins and Bremboo ... jenže se to musí prostě vychytat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

21.12.2017 v 15:34 | Nahoru | #118

t_freedom píše: Radiální třmeny začaly hlavně kvůli častýmu vyhazovaní kol a jednodužší montáži, na závodničkách.


Není to spíš kvůli snazší změně průměru kotouče? Na všech motorkách, co jsem měl s radiálama, jsem musel brzdič sundavat, když jsem chtěl dát kolo dolů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

21.12.2017 v 17:21 | Nahoru | #119
PetrS> asi by to musely být hodně malé kotouče, aby šla kola sundat bez sundání brzdičů.

Diagnóza striedania motoriek - rebríček subjektívnej spokojn...

21.12.2017 v 17:28 | Nahoru | #120
Ja tedy sundavam brzdice prakticky na vsem co me prijde pod ruku. MInimalne jeden. Protoze mrdat se tam stim zpatky je nekdy peknej voser.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 5 12.2.2024 v 19:03 elvis78
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 72 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf


TOPlist