Resi se tu politika, rodina a spolecnost obecne castejs nez motorky. Tak tady davam jednoho blazna, kerej si rika Murtanio a svoji R6 ma fakt pekne v pazourach. Porsche, Ferrari atd. polyka ke svacine a vubec se toho neboji.
Docela neprijemnej moment napr. v case 4.43
jestli dobre chapu to co pises tady: "(prenosem hmotnosti tezko, kdyz pridas ve smyku, neni akcelerace, neni weight transfer, nemuze nastat skonceni smyku, a tak dokola....)"
tak to je samozrejme blbost, protoze to ze je auto ve smyku, neznamena, ze treci sila zmizi, je mensi, ale k akceleraci i decelaraci uplne normalne dochazi... videl jsi nekdy "burn out" ? auto ktere ma hnana kola ve smyku - prokluz normalne akceleruje, dokonce akcelerace vozidla je nejlepsi pri nejakem prokluzu, cca 5-10ti procentnim ....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife
Beranidlo píše: assassin, kerut> Proč to nepíšete česky, když už toho vyplodíte tolik? Když nejsou čárky a háčky v jedné větě, dobrá, někdo měl možná fofr a myslel si, že si to bez interpunkce zjednodušší, ale tohle se vážně nedá číst, natož v zkoumat věcnou správnost vaší polemiky.
sorry, zkusim to opravit, hacky a carky ale nedam, mam english klavesnici... a navic jsem proste tak zvyklej
1/ hnane kolo - prenasenym kroutakem tu pneumatiky zmackavas k asfaltu (diky jeji deformaci) pred asfaltem je stlacovana, za asfaltem natahovana, krome vlastni tihy napravy ji jeste pritlacujes (jak pisu, diky deformaci) k asfaltu
2/ volne kolo - asfalt smyka kolem, v miste kde bylo predtim tlacene k zemi je nyni natahovane, pneumatika se zkrucuje presne opacne nez v predchozim pripade, i vysledny vektor smyku ma opacnou oriešntaci.. zadna dalsi sila nez tiha napravy pusobit nebude
3/brzdene kolo Mk oapcneho smeru nez v pripade 1 alediky brzdnemu momentu bude vznikat ta sama pritlacna sila, akorat na druhe strane zdeformovane pneumatiky
ja ti ten prenos hmotnosti v jadru nevyvracim proto ze bych Ti neveril, ale prijde mi od zacatku trosku protimluv, ze by zrovna auto s tezistem posunutym dozadu (nejspis) prave kvuli lepsimu zatizeni hnanejch kol, melo mit tak zasadni problem s adhezi, to mi na proseho proste nesedi.. navic mi nehraje to znovuprilnuti zvysenim otacek - BTW schvalne jsem premnyslel nad priklady z praxe, tramvaj kdyz protoci kola muze pridavat plyn do nekonecna a nechytne se (hodi tam mahgnety, nasype pisek..) je sice tezka jak krava, ale za to ma minimalni valivej odpor, takze by to fungovat melo.. jenze nema pneumatiky tudiz to (mimo jine) potvrzuje moji thezi.. to samy samotna prilnavost vs. tlak, kdyby to nemelo tenhle vliv neresilo by se to a foukalo by se to mnohemvic (cim mensi deformace tim mensi valivej odpor) vzdyt silnicni kola se foukaj na 10atm... jo a taky pekne klouzou, to me moje CX plaste fouknuty na 2- podrzej i na mokru.. atd atd..
..mimochodem se priznam ze nebejt tohohle diskutovani tak by me do dneska nenapadlo vubec premejslet nejak vic nad tlakama a valivym odporem, natoz nad tim ze by mohl byt vlastne k necemu uzitecnej.. podle me to co te chytne po pridani plynu je ze natlacis tu gumu na asfalt rychlejs nez stiha driftovat, tim zmenis vektor smyku z vic axialniho na vic tangencialni a tim auto srovnas zpet do smeru.. (v lepsim pripade..)
Beranidlo> omlouvam se, omlouvam.. jednak jsem negramot (technik) a druhak mam francouzkou (esc je echap, enter je entree, alespon ze ty sipky jsou furt sipky..)
tramvaj me taky nezajima. dal jsem ti jasnej priklad akcelerujiciho auta, i s protacejicimi se koly akceleruje... pokud akceleruje, existuje "load transfer" - chces tohle rozporovat?
odmitam diskutovat o rozkladu treci sily do slozek na zaklade deformace pneumatiky - tohle je v tuhle chvili zbytecne zabihani do detailu. Navic si nejsem jistej, jestli to popisujes dobre, protoze jen tak od oka strelit tvarovou deformaci pneu a jeji vliv na velikost smykove - treci sily podle me neni mozne. mam tu na to literaturu ale hledat se mi to nechce. btw - z tveho zaveru by vychazelo, ze vozidlo je akceleraci (pri dostatecnem vykonu) schopno vytvorit vetsi zrychleni nez pri brzdeni - pokud tu na rozdilu "asfalt taha" za gumu a "guma taha za asfalt" stavet zasadne rozdilne chovani vozu pokud koly brzdi nebo akceleruje, mel by i tento rozdil byt zasadne = znatelne poznat - schvalne zkus neco takoveho najit v praxi.
a opet, nevim jestli me nectes, nebo nechapes - to auto nema zasadni problem s adhezi - to auto ma "lepsi" adhezi nez temer kterekoliv jine auto, to auto ma problem s chovanim na limitu. ten problem neprameni z teziste posunuteho do zadu, ten problem prameni ze spousty faktoru. nehodlam to psat porad dokola.
kdyz bude mit bmw (rwd s odlisnou koncepci) stejnou geo a dalsi parametry jako to porsche a jedinej rozdil bude to rozlozeni hmotnosti (teziste vic vpredu) - bude k tomu "lift off" smyku nachylnejsi (vetsi efekt load transferu), ale bude nejspis v tom smyku ovladatelnejsi - "kratsi kyvadlo"
jak jsem jiz vyse psal, u bmw tohle resi geometrii, schvalne vepredu nastavuji "spatnou" geo, aby predni kola ztratily trakci daleko drive nez zadni - jelikoz to primarne neni sportovni auto, ale auto pro bezne ridice.
Naposledy editováno 17.12.2017 23:41:01
1 reakcí na tento příspěvek Pekelník s R6 na Nordschleife
k tematu - vyzva pro Fizzera
1 reakcí na tento příspěvek Pekelník s R6 na Nordschleife
ve 230 trhnout volantem s karou plnou lidi a este za provozu, to uz chce mit dobre vypatlano
1 reakcí na tento příspěvek Pekelník s R6 na Nordschleife
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife
assassin píše: Sleeper: ja ty teorie nevymyslim, to je klasicka fyzika, mechanika... Podle tehle teorii se ty auta navrhuji. Ze ty tu teorii neznas neni muj problem - do tvojich praktickych zkusenosti nebo schopnosti nevrtam, u te teorie je to zcela zjevne.
chovani tech aut takhle popisuji i zavodnicka esa, piloti co opravdu vyhrali velke zavody a vopichali poradny kocky a ne nakou smudlu z asie jestli nutne potrebujes tenhle macho styl diskuze, me nedela problem
Hele ja uz fakt nevim, jak ti tu tvou teorii vysvetlit, abys pochopil a prijmul fakt, ze srovnat utikani zadku plynem, nefunguje u zadne zadokolky. Evidetne je to s tebou debata do nekonecna a pritom uplne zbytecna. Staci si jen predstavit, jakym zpusobem funguji sily na auto. Tahas sem fyzikalni teorii, tak se nad tim aspon zamysli.
Ale muzes mi sem preposlat link, kde to zavodnicka esa rozporuji. Od zavodnika bych si tento pomateny nazor rad precetl.
Nepotrebuju tu na nikoho delat rameny, ostatne ty jsi byl prvni, kdoneustal fakta a zacal jsi s otazky (z matersky), kolik samosvoru jsem ridil atp...
Stev píše: promiň, mě to nedá, teď jsem to přečetl pořádně. Nepřijde mi že zrovna tohle byl příklad zdravýho přemejšlení, a jediný moudro který z týhle zkušenosti můžeš vyvodit je že tam kontrola trakce vlastně není. Což jsi mohl vědět najisto i bez té bolestivé zkušenosti :)
Vsak to taky pisu s nadsazkou, ale chapu, ze to v psanem textu nejde moc poznat. Ale jo, rad testuju stroje, takze otestovat elektroniku jsem proste musel, abych nasledne vedel, jak ostre muzu na okruhu pracovat s plynem. => moc ostre ne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife
SLEEPER píše: Hele ja uz fakt nevim, jak ti tu tvou teorii vysvetlit, abys pochopil a prijmul fakt, ze srovnat utikani zadku plynem, nefunguje u zadne zadokolky. Evidetne je to s tebou debata do nekonecna a pritom uplne zbytecna. Staci si jen predstavit, jakym zpusobem funguji sily na auto. Tahas sem fyzikalni teorii, tak se nad tim aspon zamysli.
Ale muzes mi sem preposlat link, kde to zavodnicka esa rozporuji. Od zavodnika bych si tento pomateny nazor rad precetl.
Nepotrebuju tu na nikoho delat rameny, ostatne ty jsi byl prvni, kdoneustal fakta a zacal jsi s otazky (z matersky), kolik samosvoru jsem ridil atp...
prvni kdo zacal tahat at se stavime do asie abys nam ukazal drift, a ze moje teorie jsou k nicemu kdyz jde o praxi - jsi byl ty. ja jen konstatoval, ze ty auta s kteryma jsi tu psal, jak pekne jezdis bokem nemaj ani LSD....
nejakej clanek o chovani early 911tek zkusim najit...
v rychlosti, zde popisuje lift off oversteer i wiki:
https://en.wikipedia...i/Lift-off_oversteer
na ruzne kombinace hesel - lift off oversteer porsche cure atd clovek dostane opravdu hodne temat ke cteni.
tady treba nejaky zkusenosti s tim jak ovladat 911 na draze:
http://forums.pelica...r-nonsense-long.html
posledni odstavec here:
https://www.caranddr...of-oversteer-feature
nebo tady - power oversteer vs lift off oversteer:
pokusim se najit na tohle tema neco i od opravdu nekoho znameho, protoze predpokladam, ze tohle vse bude oznaceno za vymysly teoretiku, co si neumi ani predstavit sily co pusobi na auto...
Naposledy editováno 20.12.2017 18:33:20
1 reakcí na tento příspěvek Pekelník s R6 na Nordschleife
Naposledy editováno 21.12.2017 13:36:24
ja podle popisu cekal jev: jedu zatacku, pustim plyn (nebo jina jezdecka chyba rekneme) zadek zacne utikat ven, auto se pretaci, ja rychle pridam plyn a zadek se zase poslusne srovna zpet do cistyho prujezdu... zatim co popisovany jev je zadek zacne utikat, ale ja uz ho nesrovnam, tak pretocim predni kola (cimz z nih diky tomu smyku zadku udelam obracenym smykem operny bod - jako na ploche draze kde opacnym smykem predniho a zadniho kola borci vyvolavaji mensi ci vetsi brzdny efekt) a tlacim holt auto zatackou bokem ...az do vyjezdu
vymysly to urcite nejsou, ale je to od zacatku tak trochu jeden o voze a druhej o koze )jak tomu byva v diskusnich forech bezne)
a jinak abych prerusil tu šed teorie.. s tou ruckou znam jednu dobrou hystorku, i kdyz se nestala na Nordschleife ale kdesi v tuzemsku..
Na SŠ se kamaradi přeli, zda je mozne zadokolku (konkretne Š105) uvest do vyse popisovanbeho jevu prave ruckou... debata to byla tuha asi jako tady, a vysledek byl taky podobny - obe srany si tvrde stali za svym..
...vse se vtipne vyresilo o par mesicu pozdeji kdyz na sracky vozrala osadka vozu Š105 rizena jedinym (nastesti) strizlivym - zastancem nazoru ze to proste se zadokolkou nejde, ze to ta slaba rucka nepretahne, neprebrzdi.. uhanela pustou tmou, a oponent z predchozi diskuse, sedic v dane chvili na zadnim sedadle, v jedne ze zatacek z niceho nic zavravoral dopredu, a řka nashlas "hele vole ze to de" tu rucku zatahl... vysledek experimentu jest ze se udrzeli na slinici jen diky strizlivosti a duchapruitomnosti ridice - a ano, jde to
1 reakcí na tento příspěvek Pekelník s R6 na Nordschleife
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife
Gahan37 píše: Musím říct že jako netechnický typ jste mě tady za poslední měsíc utopili pořád si něco dohledavam na google
Já to přestala číst v první půlce, má to málo ilustračních obrázků...samozřejmě pro lepší pochopení textu myslím
ja od zacatku popisuju jeden jasnej a dobre popsanej jev a ty a dalsi furt rozebirate neco uplne jineho a pak si jeste stezujete, ze je to jeden o koze druhej o voze... sorry, ale to ze ty se nedrzis tematu a tahas do toho motokary, rally, jizdu smykem s kolama utrzenyma plynem (v tom obrazku je to jasne definovanej power oversteer a je tam popsanej i lift off oversteer...)
v clanku (a v odkazech) je jasne rozlisena iniciace driftu - resp pretaciveho chovani - na lift off (ubranim plynu) a power (pridanim plynu u silneho auta) a i nasladna korekce - u power lehke ubrani nebo spojka a cekani az se to chytne a u lift off pridani plynu (nesmi se prehnat samo pokud je to auto moc silne, preslo by to do toho power driftu)
tak mi doprdele ukaz, kde tam je neco o rally, prujezdu zatacky bokem s ukrutnym countersteeringem atd....
do PM jsem ti hazel tohle:
a shodli jsme se ze to neni to cos mel na mysli
hele a nemuze to co myslis byt tak, ze to ulitnuti zadku normalne korigujes otocenim volantu obracene (coz je naprosto bezny, o tom by se nikdo urcite nehadal ) a protoze to samo o sobe uz od urcity miry hodin proste nestaci (ono od urcity miry hodin to nesrovnas kontrasmykem u zadnyho auta, pak je uz efektivnejsi to nechat dotocit 180 nebo 360, pokud je kam to poslat samozrejme) a protoze tahleta "urcita mira hodin" nastane u te na prdel tezke 911 asi urcite o dost driv nez treba u auta s hnanym zadkem ale s motorem v predu - takze tu zatacku proste jedes mirnym kontrolovanym smykem od zacatku (a smyk kontrolujes mimo jine tim jak pridavas/ubiras plyn) nez aby ti pak z niceho nic ulitlo do smyku nekontrolovanyho kterej korigovat treba nestihnes? coz jste ale od zacatku popisovali trosku nesikovne (doufam ze to neni vytrzene z kontextu, nechtel jsem zaplacat vlakno citacema)
Stev píše: Přidání plynu je jediná možnost jak z toho ven, protože zadek jde pryč takovou rychlostí že se kola samy nechytnou,
assassin píše: ..nebo spis na psychiku, u klasickyho rwd das kontra, vyslapnes spojku a ono se to obvykle srovna, u 911 to chce naopak slapnout na plyn aby se grip obnovil.. to ale udela malokdo, kdyz si mysli, ze je moc rychlej
pokud to fakt myslis jeste nejak jinak, tak holt fakt nezbude nez tu 911 nekde sehnat a natocit to
E: jeste mi to nedalo a znovu jsem dukladne zkoukl to video z #21 (nevim jestli je to ta verze kterou myslis nebo ta novejsi..) prijde mi ze az na jednu vyjimku je ve vetsine zatacek je na plynu spis dost opatrnej, resp. je videt ze cim vic tomu nalozi tim vic pak musi "ridit rukama"..
1:50..55.. esicko, levou projede a v te nasledne prave mu to utika, ale on nejdriv ubere a plnej plyn naopak dava az kdyz to trosku srovna - 2:58 taky akceleruje az "za zatackou", a to samy napr. 3:19..
vic plynu v rozhozenym zadku dava mozna v 5:54 a 6:24, ale tam mi v obou pripadech prijde ze ma teda co delat aby to vubec udrzel - 6:51 tahlou dlouhou dost opatrne projizdi.. az pak v mozna v 7:10, tam na tom vyjezdu z klopenky mu jde zadek doprava ven, a von tam fakt beze strachu nasype plnej a pretlaci ten smyk trakcí, to jo
Naposledy editováno 23.12.2017 03:45:41
1 reakcí na tento příspěvek Pekelník s R6 na Nordschleife
a ad video s RUF - za prve, neni to porsche, ale RUF, od zakladu upraveny stroj, bezna 911 te doby (o ktere byla rec) mela 120-200PS, turbo verze mela 260-300ps (to byla extra nebezpecna hracka jeste diky velkemu turbo efektu) .... RUF mel cca 500PS. za druhe, psal jsem o beznem ridici, spise nezkusenem a jeho reakci kdy ho vydesi vysoka najezdova rychlost do zatacky, ubere plyn a ve smyku to auto rozmlati .... video profika na okruhu v upravenem specialu je stejny pripad? odpovez si sam...
Naposledy editováno 02.01.2018 00:17:30
v prispevku vise mi uz jde o Tebou pospsane vybrani toho smyku pridanim plynu - ke kteremu tvrdis ze dojde opet stejnou pricinou a to je podle me blbost
assassin píše: . profi piloti tohodle jevu vyuzivaji, kdyz netrefi presne apex, sunda nohu z plynu a ve chvili kdy ma auto spravnej smer plyn prida
a tento vise popsany jev jsem se snazil v klipu nalezt, cimz zaroven odpovidam na posledni dva radky predchoziho prispevku, nemluve o tom ze kontr rejdem prednich kol je prakticky ekvivalent brzdeni, coz tu teorii o vybirani smyku "load transferem" jeste vic boura
BTW podle me ma ten rizenej smyk (coz je podle me presne to, co mas na mysli) jinou fyzikalni podstatu, ja sazim na tu deformaci pneu,.. protoze oba vime ze to funguje (tim myslim to ze cim rychleji se kola protaceji tim mene ma vozidlo snahu utikat ven ze zetacky.. viz treba marquez ve slow moution.. zadni kolo se toci minimlne 2x rychlejs a podle me kdyby v ty zatacce ktera uz je tak za limitem gripu razantne ubral, tak uklouzne ven... a prave to protaceni zadniho kola ho drzi ve stope..)
1 reakcí na tento příspěvek Pekelník s R6 na Nordschleife
za prve - ze dojde vlivem sundani nohy z plynu ke smyku - na tom se nepotrebujeme shodnout, to je zadani nasi ulohy.
jelikoz nejsi schopnej rozlisit o co jde v celem tom sporu, tak jsem to zjednodusil. jelikoz ty se se mnou rozchazis uz v tom mechanismu vzniku toho smyku - neni potreba se posouvat dale.
takze znovu, podle tebe je to utrzenim zadnich kol brzdnym momentem motoru - ja se te ptam, jak je mozne, ze se ve stejne situaci chova stejne i FWD, kde zadni kola nic nebrzdi?
o tom jak se ten smyk ma nebo nema vybrat nechame stranou. ani v puvodnim textu o to tolik neslo.
a jeste jednou, rizenej smyk opravdu nemam na mysli ... uz asi po ste pisu, ze jde o zazmatkovani nezkuseneho pilota jako reakci na nestandardni chovani specifickeho vozu.
1 reakcí na tento příspěvek Pekelník s R6 na Nordschleife
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife
Fizzer> no ne, to bylo mysleny na Tebe protoze je to litrova Ninja.. no jako jede s tim pekne, to se mu musi nechat, chvilema se bojim i u monitoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pekelník s R6 na Nordschleife
FiZzeR píše:
Proc mam tendence si myslet, ze postava na obrazku si taha za cuuuro?? co tim naznacujes?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Označení ložisek v kyvné vidlici Yamaha YZF-R6 | Hašlik | 4 | Dnes v 10:03 Slow |
yamaha yzf r6 RJ09 Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R6R | Yamahatorr | 2 | 15.3.2024 v 18:23 Yamahatorr |
Vymena lozisek v krku rizeni [1, 2] Yamaha YZF-R6 | harwey10 | 35 | 5.2.2024 v 13:58 Gahan37 |
Spinanie ventilátora Yamaha yzf r6 ... Yamaha YZF-R6 | Jar0 | 10 | 1.2.2024 v 16:06 Jar0 |
Yamaha R6 chcípá Yamaha YZF-R6 | LukeyR6 | 7 | 11.10.2023 v 17:47 LukeyR6 |