globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Převinutí Alternátoru
11.12.2017 v 12:37
Alternátor mám na své motorce v pořádku,nicméně uvažuji o jedné věci:
Můj altík obsahuje dvě cívky pro napájení CDI které díky změně řídící jednotky už nepotřebuju.Pokud bych odstranil tenký drát a o tyto cívky rozšířil alternátorové vinutí,zvýšil bych výkon alternátoru?Nebo má být určitý počet cívek pro alternátor?
Předchozí
1 2
Následující

Převinutí Alternátoru

11.12.2017 v 13:28 | Nahoru | #1
Mas asi 3 faz ne ? takze 2 civky navic ti moc nepomuzou, nema jak je rozdelit rovnomerne mezi 3 faze.
Ale jako navijarnu jsem mel naposledy v prvaku na stredni, mozna v druhaku, tak me ber s rezervou.

2 reakcí na tento příspěvek Převinutí Alternátoru

11.12.2017 v 14:26 | Nahoru | #2
Já si právě myslím to samé.Možná by nestejnoměrný výkon jednotlivých fází zas tolik nevadil.Zatím jen teoretizuju,ale nějaký výkon navíc by se hodil,bo mi teď bere stabilně 2 ampéry čerpadlo a něco bude brát i ta jednotka...

(reakce na) Převinutí Alternátoru

11.12.2017 v 15:11 | Nahoru | #3
Anti> ja bych se tedy poradil s nekym kdo ty altiky dela. Treba tady do nejaky nesymetrie bych tedy nechodil, protoze buh vi co stim nakonec udela regler a vono nakoplej altik kterej dava na 2 fazich a na jedny ne, dokaze ten origo regler taky nakopat. Nadruhou stranu muzes jit cestou 3faze + 1 faze uplne bokem s extra reglerem. Ale osobne bych se na to vykaslal protoze podle me vic problemu nez uzitku.

Převinutí Alternátoru

11.12.2017 v 16:23 | Nahoru | #4
Máš generátor s permanentním buzením. Jednofázový nebo třífázový, v obou případech musí být společně zapojené cívky i ve fázi, to znamená prostorově stejně rozmístěné vůči budicím pólům rotoru. Nějak mě z toho vyplývá, že bys na to neměl šahat a to CDI napájení, tedy 2 cívky s předpokládám samostatným regulátorem, lze použít pro nějaký přídavný bastl, třeba LED denní svícení a podobné s odpovídajícím malým příkonem.

(reakce na) Převinutí Alternátoru

11.12.2017 v 16:38 | Nahoru | #5
Anti>
Předpokládám že tam máš aku tak že 3fáz vinutí usměrňovač a regler veškerá el. se bere z aku.
Pokud chceš něco převinovat tak jedině 3 fáz rovnoměrné vinutí.
Odkaz nahoře.

Převinutí Alternátoru

11.12.2017 v 16:52 | Nahoru | #6
Beranidlo:Ty dvě cívky jsou "jemným drátem" a dávají velké napětí a malý proud.Usměrňuje si to sama jednotka.To je použitelné akorát na tu jednotku.Budící pól je v podstatě jednolitý magnet bez pólů.
Obrázky nepotřebuji,tak nějak vím "vo co go" co se týká funkce a provedení.Zajímalo mně jen to možnost zapojit to nesymetricky.

Naposledy editováno 11.12.2017 16:54:00

Převinutí Alternátoru

11.12.2017 v 23:29 | Nahoru | #7
e

Naposledy editováno 10.03.2018 20:10:47

2 reakcí na tento příspěvek Převinutí Alternátoru

13.12.2017 v 13:06 | Nahoru | #8
Zkusil se někdo zamyslet nad tím, že vinutí třífázového motocyklového alternátoru s permanentním buzením jsou zapojené do hvězdy a usměrňované můstkovým usměrňovačem MEZI těmito vinutími ? Tak nevymýšlajte bejkárnky. Pokud by ale někdo chtěl tak navinout extra vinutí namísto těch původních cívek pro nabíjení CDI měniče případně trigger, tak mu bránit nebudu. I když to asi bude celkem k prdu :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převinutí Alternátoru

13.12.2017 v 15:03 | Nahoru | #9
hrnous> Zkus to trochu rozvést.

(reakce na) Převinutí Alternátoru

13.12.2017 v 15:04 | Nahoru | #10

Anti píše: hrnous> Zkus to trochu rozvést.

no proste pokud jsou ty civky do hvezdy , tak nema sanci tam pridat 2 civky to uz jsem psal na zacatku.
Ostatne ani do trojuhelniku.

(reakce na) Převinutí Alternátoru

13.12.2017 v 17:58 | Nahoru | #11
hrnous: Všechny motocyklové altíky s permanentním buzením, které mi šly rukama, byly zapojené do trojúhleníku. Hvězdu jsem ještě nepotkal.

Převinutí Alternátoru

13.12.2017 v 18:13 | Nahoru | #12
VY to jako zkoumate jak jsou zapojeny ? TO me fakt nenapadlo. Merim odpory fazi, zmerim odpor proti kostre a pak napeti.

2 reakcí na tento příspěvek Převinutí Alternátoru

13.12.2017 v 20:29 | Nahoru | #13
Stálo nepobírám,proč by to nešlo zapojit do (nesymetrické) hvězdy.

(reakce na) Převinutí Alternátoru

13.12.2017 v 23:58 | Nahoru | #14
Anti>
Zapojit by to šlo otázka jak by se to chovalo.

(reakce na) Převinutí Alternátoru

14.12.2017 v 00:51 | Nahoru | #15
e

Naposledy editováno 10.03.2018 20:11:10

1 reakcí na tento příspěvek Převinutí Alternátoru

14.12.2017 v 06:55 | Nahoru | #16
Zajímá mě spíš teorie...Chápu že by to bylo neefektivní ale ne nemožné jak se tady někteří snaží prezentovat.Já mezitím našel stránky RMSTATOR.Cenný zdroj informací,protože mají uvedené rozměry a provedení alternátorů.Díky to mu jsem zjistil že jednotlivé typy alternátorů jsou si rozměrově podobné a dají se použít ve více modelech.Takže bych to řešil spíše touto cestou...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převinutí Alternátoru

14.12.2017 v 07:36 | Nahoru | #17

Anti píše: Zajímá mě spíš teorie...Chápu že by to bylo neefektivní ale ne nemožné ...

Mozne je samozrejme vsechno. Pokud ale vytvoris trifazovy alternator s nesymetrickymi fazemi, mohou se stat 3 veci:
1)bude to nesymetricke fazove - posun jednotlivych fazi vuci sobe nebude 2pi/3
2)bude to nesymetricke amplitudove - jednotlive faze nebudou mit stejne napeti
3)bude to nesymetricke fazove i amplitudove - tvuj pripad

Kazdopadne to bude na hovno .

Prvni vec ktera mne napada jako problem je to, ze zkratovy regulator je rizen napetim za usmernovacem a pokud ti bude jedna faze davat vic, bude jednak pretizena - pujde do zkratu pozdeji a tim na cele te vetvi usmernovace bude vyssi napeti a pri zkratu tim zkratovacim tyristorem potece vyssi proud. Coz muze regulator vydrzet ale taky nemusi.
Druha vec - usmernene napeti do akumulatoru bude vic zvlnene a budou v nem vyraznejsi spicky. To akumulatoru nebude delat uplne dobre.

Převinutí Alternátoru

14.12.2017 v 08:12 | Nahoru | #18
můj názor je,že je lepší dobře fungují originál,než ubastěná náhrada.

ono je vždycky riziko,že člověk přehléhne,nebo si neuvědomí určitý problém a po čase se to začne srát a v horším případě to sebou vezme i jiné komponenty.

takže za mně vysrat,KLR normálně jezdila se světky,blinry a pod. zapnuté najednou.

pokud máš pocit,že by to opravdu potřebovalo nějaký proud navíc,spíše bych šel cestou úspory-takže kvalitní diodové blinkry,brzdové světlo a pod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převinutí Alternátoru

14.12.2017 v 08:28 | Nahoru | #19
Medved> Spis si myslim ze A] je spravne. Obcas se stane kdyz na altiku odejde jedna faze se s sebou veme regler.

1 reakcí na tento příspěvek Převinutí Alternátoru

14.12.2017 v 10:04 | Nahoru | #20
Medved :Podle schematu v manuálu by měly mít tyhle reglery nějakou referenci a napětí by se mělo korigovat k ní.Je pravda že tenhle regler má i připojených spínaných 12V. Ale je jasné že takové řešení je na hovno.Proto jsem nevyhnutelně došel k variantě jiného alternátoru.

Dolph-cz:Neřeším stav se zapnutým blinkrem nebo brzdovým světlem.Řeším fakt,že oproti originální KLR musím živit mikroprocesor v řídící jednotce,induktivnií zapalování,vstřikovač,palivovou pumpu,případně vyhřívání lambdy.Pokud ti monitor ukazuje třetinu cesty napětí palubní sítě pod 12,4 V tak to není dobře.

(reakce na) Převinutí Alternátoru

14.12.2017 v 11:43 | Nahoru | #21
Anti> 12,4V se zapnutými nebo vypnutými světly? Zkusil jsi měřit proudový odběr ?

3 reakcí na tento příspěvek Převinutí Alternátoru

14.12.2017 v 12:22 | Nahoru | #22
Píšu ukazuje třetinu cesty,což znamená za jízdy tudíž samozřejmě se světly.Proudový odběr jsem měřil u komponentů,celé dohromady ne.Vím že světla jsou cca 4A.To bylo to jediné co živí originální KLR.Já k tomu mám cca 1A jednotku,2A palivové čerpadlo,2A vyhřívání lambdy a přibližně 1A vstřikovač s indučkou.Altík to stíhá přibližně od 4 tisíc,ale když na tom člověk jezdí do práce přes město a X vesnic tak se pohybuje dost času pod těmito otáčkami.

(reakce na) Převinutí Alternátoru

14.12.2017 v 12:23 | Nahoru | #23

gugo píše: Medved> Spis si myslim ze A] je spravne. Obcas se stane kdyz na altiku odejde jedna faze se s sebou veme regler.


Přesně tak, a nemusí to jen prošlehnout na kostru. Stačí mezizávitový zkrat jedné cívky který způsobí snížení napětí jedné fáze a regulátor to po nějaké době vzdá kvůli nesymetrického zatížení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převinutí Alternátoru

14.12.2017 v 12:28 | Nahoru | #24
e

Naposledy editováno 10.03.2018 20:11:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převinutí Alternátoru

14.12.2017 v 12:50 | Nahoru | #25
Anti> si myslim ze schudna cesta pro tebe , pokud to nemuzes nekde usporit, je vzit jinej altik, minimalne komplet jiny vinuti.

(reakce na) Převinutí Alternátoru

14.12.2017 v 13:09 | Nahoru | #26

Anti píše: Píšu ukazuje třetinu cesty,což znamená za jízdy tudíž samozřejmě se světly.Proudový odběr jsem měřil u komponentů,celé dohromady ne.Vím že světla jsou cca 4A.To bylo to jediné co živí originální KLR.Já k tomu mám cca 1A jednotku,2A palivové čerpadlo,2A vyhřívání lambdy a přibližně 1A vstřikovač s indučkou.Altík to stíhá přibližně od 4 tisíc,ale když na tom člověk jezdí do práce přes město a X vesnic tak se pohybuje dost času pod těmito otáčkami.



lambda se vyhřívá jen chvíli po startu,zbylé 4A jsou cca 50W. to je nic,problém budeš mít někde jinde.
asi půjde někde dohledat výkon alternátoru na té KLR,podle mně to bude minimálně 250W,takže rozsvícené tlumené světlo,nějaká parkovačka a k tomu ta ŘJ ti to zatíží cca na polovinu výkonu.

takže mi to příjde,že by jsi měl spíše hledat kde máš problém s dobíjením,než ho obcházet a přidávat další(úplně zbytečný) okruh.

(reakce na) Převinutí Alternátoru

14.12.2017 v 14:29 | Nahoru | #27
gugo> Už mám adepta.Jen bude chtít krapet upravit...
Dolph-cz:Dle manuálu je to 14V a 14A při 8 tisících,kolik to bude při třech?

Naposledy editováno 14.12.2017 17:01:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převinutí Alternátoru

14.12.2017 v 16:46 | Nahoru | #28

axs píše: Medved> Jsou auta kde máš dva-tři alternátory na sobě nezávislé a že by se tam řešilo nějak vyhlazení nevím

my mluvime o voze a ty mluvis o koze.

1 reakcí na tento příspěvek Převinutí Alternátoru

14.12.2017 v 17:24 | Nahoru | #29
Když tu mám znalé-jaká je akceptovatelná vzduchová mezera mezi statorem a rotorem?

(reakce na) Převinutí Alternátoru

14.12.2017 v 17:27 | Nahoru | #30
e

Naposledy editováno 10.03.2018 20:11:46
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
Díra v plechové nádrži skrz Kawasaki KLR 650 KubAiS 11 16.5.2023 v 20:13 Julip2
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83
Ventilátor běží pořád Kawasaki KLR ... Kawasaki KLR 650 Sasori23 13 20.7.2022 v 10:17 Anti


TOPlist