globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč nedavat pionyra do servisu
2.12.2017 v 17:24
Chtěl bych se s vámi podělit o příhodu mého kamaráda. Začal o to tak že mi napsal sms jestli nevím jak spravit řazení,po krátkém vysvětlování mi odpověděl že to dá do servisu . Jelikož bydlí daleko. Po zhruba půlroce přijeli na chatu a ptám se jak dopadl pincek . No nadával že ho to vyšlo na 8000 a pionyr stejně nejede .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 09:57 | Nahoru | #181
vybouřená_mrkev>

jak to, že napínák trpí při parkování s kvaltem mnohem víc než při nastartovaném motoru

Pokud je i hydraulický tak si tam nějaký rozdíl dokážu představit.

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 10:20 | Nahoru | #182

assassin píše: Mel jsem dva jednickove golfy, z toho jedno gti. Mam bmw z devadesatejch ... A jezdim autem z 2009 a urcite bych nemenil za to stary - to stary auto zadnou kvalitu ani spolehlivost navic nemelo, nevyhod spoustu - kdybych na to mel, koupil bych si fungl novyho nastupce auta co mam ted...


Měli jsme doma dvacet let jedničkového Golfa 1,5 D koupeného v roce 79 jako funglovku. Za tu dobu ho postihly jen tři závady, které už byly způsobeny únavou skoro 20 let starého auta - unavené plynové vzpěry zadního kufru, prasklý vlnovec originál výfuku a prasklá hadice k chladiči.
Když jsme se ségrou udělali řidičák a rodinné leštěnce hrozila újma, tak nám tatík na naučení přitáhnul nějakou nepojízdnou benzínovou 1,6 - takový ten klasický dovozový šrot, co se dával jako bonus zdarma pro vytížení vleku. Přestože byl v žalostném stav, i tak jeho servisní náročnost byla nižší, než kamarádovic Škodovky.

Jasně, nemá cenu řešit, jestli je dnes lepší jezdit s novým autem nebo si hrát na staromilce -komfort, rychlost, kilometrový nájezd, to všechno je o několik tříd jinde. Na druhou stranu najet tehdy 10 tisíc po republice je jako dnes 2 - 3 tolik, protože kromě D1 nebyly dálnice, obchvaty měst, atd. Jak asi bylo namáhané auto, když z Říčan do Rozvadova za čáru se jelo 4 -5 hodin podle kolon před celnicí, jedna vesnice za druhou, poskakování ve frontě, kdežto dnes se vymotám z města, zařadím nejvyšší kvalt a v Rozvadově jen uberu plyn.

Naposledy editováno 13.12.2017 10:59:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 11:04 | Nahoru | #183
axs> A jaký? (No flame, pouze prostý dotaz)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 12:02 | Nahoru | #184
vybouřená_mrkev> U vypnutého motoru se do něj nebude doplňovat olej který bude unikat netěsností, klesat jeho tlak a o to bude víc namáhaná ta západka

Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 12:16 | Nahoru | #185
->axs: Nedávat kvalt při parkování a nebo to, že je to "přežitek" je blbost. Ještě jsem nepotkal závadu na motoru způsobenou zařazeným kvaltem při parkování, a to ani v kopci... a následnými problémy s rozvody. Vetšinou parkuju 90% 4asu jen na kvalt. Stejně tak, jako že dvouhmoťák musí být v dieselových motorech, jinak zejména u koncernu praskají kliky. Sám jsem měnil záměrně dvouhmotu za jednohmotu po koupi auta, to auto najelo dalších 300tis.

Naposledy editováno 13.12.2017 12:17:55

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 12:32 | Nahoru | #186
assassin> U Žigula ti zamrzly brzdy ? Já mám svojí Š 120 ne jako veterána, ale k běžnému ježdění. Předloni mi zamrzly taky, resp. v zimě parkuju jedině se zařazenou rychlostí a když jsem omylem zatáhl ruční brzdu, neodjel jsem - přimrzly pakny k bubnům. Neuvěřitelné, ale je to tak. Plynová struna mi kdysi před asi 25 lety přimrzla také, do vedení se dostala voda. Plynový pedál ale měním každých 5 let, zatuhává čep a maznice tam není. Naštěstí nových dílů k těmto autům za pár korun je dost.

Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 12:44 | Nahoru | #187
Milan: jj lada 2104, stalo se to vickrat a je mozny ze taky primrzly pakny, protoze se mi to parkrat podarilo utrhnout motorem, nebo "poklepanim" malickym kladivkem :) ale je to fakt mraky let, jsem rad, ze uz je to auto pryc :) u ty 110 jsem na karbci nastavil "rucne" cca 3tis ot a dojel jsem s tim... Jen to proste pri vyslapnute spojce trosku rvalo :D jako jo, je to nostalgie a mam treba sve stare bmw rad a na golfa taky vzpominam v dobrem, ale jezdit uz bych v tom nechtel... Proste jen takovy "divny"'hobby

Zdenek: ja to zazil, u vw polo tsi, najeto do cca 20ti tis, pak skoro rok stalo, po "oziveni" byl napinak KO. Ja mam dvouhmotu i na benzinaku 2,8 r6 z roku 95... Moc nevidim duvod proc ji tam nedat znova...

Naposledy editováno 13.12.2017 12:47:17

Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 12:48 | Nahoru | #188
jeskovo voko jeste stesti ze mam automat tam nemusim mit strach ze me skoci retizek na rozvodu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 13:20 | Nahoru | #189
axs> A čím bude namáhaná ta západka, když napnutá bude ta druhá strana rozvoďáku, kdežto strana s napínákem bude volná? (Uvažuju variantu předek z kopce, zařazená jednička nebo předek do kopce, zařazená zpátečka)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 13:29 | Nahoru | #190

vybouřená_mrkev píše: axs> A čím bude namáhaná ta západka, když napnutá bude ta druhá strana rozvoďáku, kdežto strana s napínákem bude volná? (Uvažuju variantu předek z kopce, zařazená jednička nebo předek do kopce, zařazená zpátečka)



Tak to je jasny, ze na tom retezu nelezi vaha auta - pohyb brzdi "odpor" pistu, ne vacka... Tzn si myslim, ze je to "nestandardne" namahane prave pri snaze tocit motorem obracene a hlavne v pripade dlouhodobeho stani.
Kazdopadne - prijde mi rozumny zatezovat nejakou "stalou" silou zarizeni ktere je primo na kole (parkovaci brzda) - nez treba celou pohonnou soustavu, navic ty brzdy byvaji snadno a levneji servisovatelne.

Btw - to ze to zatizeni pri parkovani neni vetsi nez pri behu motoru - to ti nikdo rozporovat nebude, ale preci jen, pri tom stani je lepsi, kdyz ty soucasti nejsou zatezovane jako pri behu motoru :)

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 13:41 | Nahoru | #191
Mrkev: nemají se tamjak dostat, jediná možnost je popraskaná nebo oloupaná ochranná bužírka bowdenu, tj. máš to rozbité a je zapotřebí to opravit, resp bowdeny vyměnit., nebo tam vázne něco jiného, bajonet, samoštel... každopádně je to závada, kteoru je zapotřebí odstranit.

K napínáku, rozdíl je jasný, napánák pouze dopíná řetez proti vůli, tzn. jen malou silou vymezí vůli řetězu aby tam nebyl volný jak tatovy kšandy na mininu.... řešení jsou tři základní:

1) péro + rohatka - samočinný napínák volný řetez dopne péro aby to neškubalo proti péru zpátky, a bylo to napnuté i za vypnutého motoru to sichruje rohatka...

2) píst + rohatka - řetěz dopíná tlak oleje za běhu motoru, rohatka dělá to co je napsáno výše.

3) píst + omezovač - řetez dopíná píst a omezovač je v podstatě jen minimální pozici otěrových lišt, pro nový řetěz to stačí, pro vytažený nemusí - je to nejhorší řešení..

k namáhání rohatky dochází proto, že v zájmu co největšího opásání kol řetezem nejde řetez nejkratší cestou, ale naopak jsou dráhy promknuté a jdou po lištách.... když opřeš auto o kvalt, tak přes kliku tahá za vačku, která ale při nulových otáčkáchz klade značný pdopr a retež se tím pádem snaží napnout přes lištu do roviny a oprá se nadměrnou silou o napínák, který má pouze dopínat vůli minimální silou. je jedno, jestrlit o jde jedním, nebo druhým směrem, protože ta klika se o ten kousem kůle pootočí, ky je o ní opřená váha auta a ten napínák to stejně schytá, protože té liště je jedno jestli je to z leva nebo z prava, je to uzavřený kruh řetězu, nikoli řetěz na kladce, jak si myslíš ty, ta síla není stejná pro oba směry, ale je tam.... navíc není podmínkou aby mel řetěz napínák jen na volné straně, právě proto že jde po lištách není výjimkou napínák na straně za běhu motoru tažné....

nejvíc práce má napínák při nejnižších otáčkách, kdy motor beží trhaně, tzn čím menší otáčky, tím větší zatížení napínáku, za otáček zvýšených už vše běží plynule a záatž napínáku je jednak minimálěn a druhak konstantní, žádné rázy způsobené záškuby do řetězu acyklickýcm chodem v nízkých otáčkách. Nejvíc práce za běhu motoru má napínák u jednoválce na volnoběh. Je to oveřené i při opravách různých werglů, kdy i motor se zcela zničenou rohatkou napínáku je schopen ve vyšších otáčkách normálně pracovat bez pazvuků a problémů s chodem, protože v tomto režimu je síla velmi malá a zastane ji samotná pružina / tlak oleje, kdežto na volnoběb, při startu nebo doběhu se řetěz škube jak chycená zmije a napínák ujíždí do výchozí polohy - dozadu a hrozí přeskočení řetězu a havárie motoru.

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 13:55 | Nahoru | #192
assassin> Jasně, to všechno chápu a souhlasím s tím. Stejně tak, že pohyb auta brzdí odpor po zpřevodování, protože při parkování jdou síly obráceně, tzn. motor je roztáčen koly a zpřevodování na jedničku nebo zpátečku je tak obráceně, tzn. do rychla. Jen se snažím dobrat toho, co tu někteří diskutující obhajují, tzn. co přesně vadí tomu napínáku. Snaha točit motorem obráceně (tzn. kola roztáčejí motor, ale klika má snahu se točit správným směrem) platí jen ve smyslu kola->převodovka->spojka->klika->písty, ale rozvoďáku (a potažmo i napínáku) je jedno, jestli s ním klika točí díky nastartovanému motoru nebo gravitaci při parkování. Napínák je pod nezatíženou stranou rozvoďáku i v momentě, kdy je snaha protočit motorem od kol - a znova zdůrazňuju, že to platí jen při správném smyslu otáčení klikovky, tzn. při parkování předkem nahoru+ zpátečka nebo při parkování předkem dolů+jednička.

Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 13:55 | Nahoru | #193
Pech: hele je fakt, ze nejsem v nejlepsi kondici - ale taky mi prijde ze pokud je napinak na te "volne" strane tak ze by nemel v jednom smeru byt extremne zatizen - pokud beru ze za retez "tahne" kolo na klice a brzdi ho vacka... Nevim kde by se tam vzala sila, co by v te "volne" vetvi retez napinala... Prave tim ze je to uzavrena smycka a fixni delka retezu, tak pokud ho na jedne strane napnu - tezko muze byt naply i na druhe strane ne?

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 13:59 | Nahoru | #194
vybourena-mrkev: jo jenze presne jak si zvyraznil, rozvodaku je fuk jestli s nim klika toci diky bezicimu motoru, nebo parkovanim - je to jako kdyby pri tom parkovani bezel motor, to asi neni co se opotrebeni tyka uplne idealni ne? Kdybys mel benzin zadarmo, nechal bys motor trvale bezet a rikal, ze je to fuk, protoze to pri tom stani opotrebovava motor stejne jako pri jizde ?

Naposledy editováno 13.12.2017 13:59:29

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 14:04 | Nahoru | #195
oba? psal jsem proč, jednoduše to zopakuji - napínák se nedává vždy na volnou stranu, protože je přes lišty a je někdy na volné někdy na tahové straně.... takže se nedá spolehnout na to, že pokud mrkev zakvaltuje to nebo ono, tak se napínák ocitne na volné straně...

Běh motoru na volnoběh pro něj není ideální, blbě se maže, blbě se chladí, beží acyklicky.... takže dlouhý běh na volnoběh motoru rovněž neprospívá...

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 14:05 | Nahoru | #196
pech.> Sice mě to nepřesvědčilo, ale i tak díky za vysvětlení.
Který motor má napínák rozvoďáku na tažné straně? O tom jsem ještě nikdy neslyšel. A jak je to v takovém případě s časováním ventilů?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 14:12 | Nahoru | #197

assassin píše: ...je to jako kdyby pri tom parkovani bezel motor, to asi neni co se opotrebeni tyka uplne idealni ne?

To je sice pravda, ale to opotřebení se bude týkat jen vytahování rozvoďáku na té zatížené straně, na napínák to vliv mít nebude. A to ještě jen v případě, že se kolům opravdu povede pootočit klikou a napnout tak rozvoďák na zatížené straně.

Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 14:16 | Nahoru | #198
Pech: jo takhle. Tak ja o tehle zavade slysel prevazne u tsi motoru a tam je na volne strane. Bmw ctyrvalce mely problem jinej...

Vybourena_mrkev: jak jsem psal na zacatku, je to vec jen nekterych motoru a jen nekterych situaci - kazdopadne mi prijde lepsi "namahat" jen brzdu, nez celej pohon - tlak v kloubech poloos, zubech diffu, tah v retezu atd atd... Vytlaci se na kontaktnich plochach mazivo atd atd

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 14:18 | Nahoru | #199

vybouřená_mrkev píše: To je sice pravda, ale to opotřebení se bude týkat jen vytahování rozvoďáku na té zatížené straně, na napínák to vliv mít nebude. A to ještě jen v případě, že se kolům opravdu povede pootočit klikou a napnout tak rozvoďák na zatížené straně.



Jo o tom mluvim, klikou to otoci, asi zadnej motor neni tak tesnej aby ten tlak ve valci udrzel..
Navic bys pri tom parkovani musel premyslet, na jakou stranu ti to tahne - a treba u toho pola o kterem pisu ridicka rozhodne o tomhle nemela paru, je dost mozny, ze stalo z kopce na jednicku ...

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 14:40 | Nahoru | #200
Čím víc nad tím přemýšlím, tím víc mě napadá otázek ke konstrukci řešení se zmiňovaným napínákem na tažné straně rozvoďáku.
- Napínák (a zejména ta zmiňovaná rohatka) neustále zatěžovaný nad únosnou mez řetězem v tahu
- Vydírání vodící lišty napínáku
- Nežádoucí násobně větší posun časování ventilů při vytahování rozvoďáku
- U hydraulického napínáku násobně větší riziko přeskočení před natlakováním

Kdo znáte nějaký motor s napínákem na zatížené straně rozvodů, hned to práskněte, konstrukční řešení by mě hodně zajímalo, stejně jako jaké můžou být výhody tohoto řešení, které jsou schopny převážit výše zmiňované zásadní konstrukční problémy.

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 15:03 | Nahoru | #201

pech. píše: napínák se nedává vždy na volnou stranu, protože je přes lišty a je někdy na volné někdy na tahové straně.... takže se nedá spolehnout na to, že pokud mrkev zakvaltuje to nebo ono, tak se napínák ocitne na volné straně...

Pokud by tomu tak bylo, tak by musela být rohatka na tahové straně na toto zatížení patřičně dimenzovaná a v tom případě by jí nemohlo vadit zaparkování s kvaltem. Ale sám jsi přece psal, že to zatížení rohatky je hlavní důvod, proč tak neparkovat, ne?

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 15:29 | Nahoru | #202

vybouřená_mrkev píše: Kdo znáte nějaký motor s napínákem na zatížené straně rozvodů, hned to práskněte, konstrukční řešení by mě hodně zajímalo, stejně jako jaké můžou být výhody tohoto řešení, které jsou schopny převážit výše zmiňované zásadní konstrukční problémy.


Tipuji, že na 1. místě je "tyhle vyšlo levněji na výrobu" a hned za tím na 2. místě "jinam se to prostě nevešlo".

Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 16:07 | Nahoru | #203
vybourena_mrkev: porad to same, pokud navrhujes nejake zarizeni, znas nejake namahani a pozadovanou zivotnost, tak to podle toho nadimenzujes. pokud to zarizeni bude stejne namahane v klidu, jako pri tom provozu ... tak si ubiras z te zivotnosti... ten rozvod u toho auta taky neni "navzdy", ma nejakou zivtonost...

tzn nechapu ten argument, ze kdyz je to na to dimenzovane pri provozu, proc bych to stejne nemohl namahat i v klidu....

jo a motor kterej ma napinak v tazene vetvi neznam, ale nejsem motorar, tzn neznamena to, ze takovej neni

Naposledy editováno 13.12.2017 16:08:06

Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 16:55 | Nahoru | #204
kluci....mel jsem vito ....puvodni 2.3D najeto melo 980tis pravda motor uz byl pred smrti kdyz me shorelo ale rozvod retezem byl original!!!! jinak nechapu proc tu resite napinani retezu? kolik aut ma dnes rozvod retezem?

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 17:50 | Nahoru | #205
Hornix, všetky HTP a veľká časť TSI, kopa SUZUKI = miliony motorov

Mrkev, HTP má / malo takú milú vadu, že v tebou popisovanom prípade auto do kopca a zaradená 1 ušiel olej z napináka pri vypnutom motore, ten sa uvoľní a preskočí reťaz o zub. Inak Pech ti to popísal jak z učebnice...

Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 18:18 | Nahoru | #206
tak jo menim otazku kolik normalnich motoru ma rozvod retezem? jo a tsi a htp nejsou u me motory

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 18:21 | Nahoru | #207
Hornis: tak spousta vetsich motoru - v6,v8 ma retezy, u bmw myslim cela produkce...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 18:49 | Nahoru | #208

assassin píše: Hornis: tak spousta vetsich motoru - v6,v8 ma retezy, u bmw myslim cela produkce...

subaru taky komplet řetězy.

Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 18:51 | Nahoru | #209
Mrkev: ten otěr lišt je stejný lišty máš na tažné i na volné straně, kvůli opásání kol, kvůli zástabovýcxm rozměrům a dalším důvodům.. ten řetez jede po liště jak na tažné, tak na volné straně a je jedno, jestli je na ní napínák, nebo nikoliv, za běhu motoru není rohatka téměř namáhaná, protože to drží tlak oleje.... napínák s pérem je spíš motocyklová záležitost, byť jsou i auta kde byl využíván...

Horni: dost, jenže se o nich moc nemluví, když jsou udělané dobře a vydrží tam jezdit podstatnou část, nebo přímo celou životnost motoru.... I VW koncern, jehož motory už dlouho patří pod průměr, měl a má motory s řetězovými rozvody, pak vlastní malé motory opel od litru do 1,4, pokud to nejsou verze od fiatu (dnes přejdou motory peugeot) bežně bmw/mercedes (pokud zrovna nemají motor peugeot/renault) běžně japonci...

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 18:58 | Nahoru | #210

nemako píše: subaru taky komplet řetězy.



Legacy, forester, outback v benzinu určitě ne ty mají řemeny
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent
Jawa 50 nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr Dominik07 7 1.4.2024 v 13:50 Dominik07
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 2 23.3.2024 v 14:06 moje-moto


TOPlist