globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč nedavat pionyra do servisu
2.12.2017 v 17:24
Chtěl bych se s vámi podělit o příhodu mého kamaráda. Začal o to tak že mi napsal sms jestli nevím jak spravit řazení,po krátkém vysvětlování mi odpověděl že to dá do servisu . Jelikož bydlí daleko. Po zhruba půlroce přijeli na chatu a ptám se jak dopadl pincek . No nadával že ho to vyšlo na 8000 a pionyr stejně nejede .

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 18:26 | Nahoru | #151
pech.> 356

Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 20:50 | Nahoru | #152
vzácná věc, bych se divil, že by se nenešel někdo kdo by si s tím neporadil.... ve Švihově je firma která dělá cizí veterány pro cizí zákazníky.... tak i kdyby sami nevěděli, budou vědět koho si na to jednají....

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 21:04 | Nahoru | #153
Pech: no vzacnejsi nez si myslis :)
Milan: deda ji mel na bezny jezdeni, pak si koupil novou s110 deluxe a to byl takovej srac, ze ke konci zivota s tim ani nechtel jezdit. Stryc mu daroval golfa 1 a deda zacal zase cestovat jak o zivot. Tu 110 jsem chvili mel i ja, pak jsme meli oktavku kombi(tu prvni) nekolik spartaku, 2104 ladu a 120gls. Vsechno byly srace, jak vlastnostma tak servisem. A zanedbavani servisu - servis podle prirucky byl skoro jak dneska na ostrejch mx masinach :) kolibka a promazavani vsech cepu atd - tohle uz si dneska nikdo nepamatuje, vetsina z nas byli smradi co si jen pamatuji jak je tatik ve skodarne vyvezl, ty dalsi hodiny na svazarmu uz ne... Ty auta obvykle nedaly vic jak 200tis. Stejnymu ridici moderni auto najede daleko pres 300 jen s tim ze se po 20ti (ale casto i po 30ti) tis jen vymeni olej...
Golf z 78myho byl uplne jina liga, mel jsem taky dva. A to se ke me dostaly, kdyz uz je v nemecku hodily do srotu...odjezdeny se stovkama tisic km.
Fabie htp a 60tis - je zaprve ten nejlevnejsi srac co jde koupit a taky casto kusy s timhle najezdem a znicenym motorem pouzival "odbornik" kterej by tu 120cu za tech 60tis znicil taky. Podtaceni, parkovani na kvalt atd. To ze se tihle "odbornici" kumuluji u stroju jako HTP je fakt, technik si takovou paradu koupit nemuze...

Naposledy editováno 12.12.2017 21:05:36

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 21:07 | Nahoru | #154
milan1963>

Mám Škodu 120. Najeto dost přes 200 tisíc, rozvody původní. Motor jede a jede. Spolehlivost sama. Kolegova Fabia HTP 60 tisíc km. A na GO. Rozvody KO. Tak nevím...

Nevím kde žiješ ty, ale tam kde já,tak nám tady narostl provoz od éry těchto kár natolik,že pokud by dnes jezdily jen tyto jednoduché a spolehlivé stroje=chrliče emisí,ropných produktů a dalších lahůdek, tak Pekingu by jsme záviděli čerstvej vzduch a zdravé obyvatelstvo.Osobně obdivuji dnešní konstruktéry za to, že dokáží přes všechny protichůdné požadavky udržet životnost,spotřebu na nějaké rentabilní hladině.

Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 21:11 | Nahoru | #155
Axs: asi tak, treba u auta co mam ja se jaksi nekdo vykaslal na servis - a interval pretahl temer na dvojnasobek - firemni auto = dodrzovani intervalu = 30tis interval na longlife. V te dobe auto melo cca 180tis. Ja k tomu pridal cca 140tis a porad jede, vetsina casu na nemecke dalnici s plynem na podlaze (180+kmh)
Tzn tech 60tis jako tato fabie najel muj motor na jeden olej :) ja myslim, ze to je spis ukazka toho, ze se ve spalovacich motorech vyvoj dostal docela daleko...

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 21:25 | Nahoru | #156
i auta,který byly legendama a měli jsme je vystřižený z časopisů by dneska reálně nikdo provozovat denně moc nechtěl. škodovku už vůbec ne. mnoho takovejch aut jsem řídil a je to super. na chvíli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 21:36 | Nahoru | #157

assassin píše: ...parkovani na kvalt atd....

Pokud se nejedná o nějaký prudký kopec, tak čistě technicky - toto vadí čemu přesně, jestli se můžu jako laik zeptat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 22:05 | Nahoru | #158
vybouřená_mrkev> rozvodům. řemenu

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 22:18 | Nahoru | #159

nemako píše: i auta,který byly legendama a měli jsme je vystřižený z časopisů by dneska reálně nikdo provozovat denně moc nechtěl. škodovku už vůbec ne. mnoho takovejch aut jsem řídil a je to super. na chvíli



K tomu tě dovedou stejný důvody jako když jsem čízu na pozici všednědenního povozu prodal a koupil japonce...protože prostě funguje a je vev šech směrech výrazně lepší....

Ke š742 - měl jsem jí, sloužila mi hodně dlouho, ale musel jsem se starat, kdo se nestaral, ten se nesvezl.... Už Favorit je proti tomu takřka bezúdržbové auto... protože nemá žádná mazací místa na podvozku, nepotřebuje dotahovat svisláky, odvzdušňovat chlazení/topení, dotahovat svorky, seřizovat karburátor, čistit arozcvičovat pístky v brzdách.... je to prostě uživatelsky příjemnější a mechanicky řádově trvanlivější auto, ve všech směrech... jediná věc co lze považovat u š742 za lepší, je komfort odpružení, protože favorit víc drncá....

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 22:19 | Nahoru | #160
nemako> Jako že to dělá napnutý řemen ještě napnutějším?

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 22:23 | Nahoru | #161
Vybourena mrkev: v podstate jo, za urcitych podminek to muze namahat napinak, kdyz se tak stoji dlouho, muze se unavit pruzina... Kdyz se toho sejde vic, problem je na svete, ja to videl na vlastni oci na zanovnim polu tsi co stalo delsi dobu odstavene

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 22:25 | Nahoru | #162
Mrkev: je to debilní zvyk z polviny minulého století... k zajištění vozidla při parkování používají normální řidiči parkovací brzdu.

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 22:41 | Nahoru | #163
pech.> Jsem laik, takže přít se nebudu, nicméně mě jen takhle z patra napadají nejméně dva pádné důvody, proč si tento debilní zvyk z poloviny minulého století ponechat.

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 22:42 | Nahoru | #164
assassin> Díky za vysvětlení

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 22:45 | Nahoru | #165
mrkev: blbost, ven s těmi dogmaty...

2 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 22:46 | Nahoru | #166
assasin: pružině je to jedno, ale strhne se rohatka.... protože ta rohatka je dělaná na to, aby ten retízek držela napnutý proti vůli, nikoli aby na ní ležela přes ten řetízek váha celého auta....

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 22:54 | Nahoru | #167

pech. píše: assasin: pružině je to jedno, ale strhne se rohatka.... protože ta rohatka je dělaná na to, aby ten retízek držela napnutý proti vůli, nikoli aby na ní ležela přes ten řetízek váha celého auta....



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 22:54 | Nahoru | #168
pech.> Třeba zamrzání lanovodů nebo nedostatečné dotažení ruční brzdy při parkování v kopci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 22:57 | Nahoru | #169

vybouřená_mrkev píše: pech.> Třeba zamrzání lanovodů nebo nedostatečné dotažení ruční brzdy při parkování v kopci.



Porad je snazsi opravit tohle, nez potkanej motor. Rohatka jak pise pech je pravdepodobnejsi, ja vim, ze za to muze napinak, ale detaily jsem nezkoumal - tohle co pise ma logiku.

Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 22:59 | Nahoru | #170
Ještě bych řekl, že to nedělá dobře ani pružinám v lamele/dvouh. setrvačníku.

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 23:05 | Nahoru | #171
assassin> To máš určitě pravdu. Ale já bych v zimě neodjel od baráku. A co máme v práci parkoviště z kopce, už jsem viděl víc jak jednou, že dotyčný málo zabrzdil a auto sjelo na silnici. Proto si myslím, že volba kvalt/ruční brzda je spíš otázka priorit.

Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 23:08 | Nahoru | #172
Vybourena mrkev: ja brzdim ruckou a kdyz uz auto "visi" na brzdach dam tam i kvalt - pro jistotu. Se zamrzanim lanovodu jsem mel naposled problemy u zigula. Je fakt, ze mam ted EPB, takze tam vedou jen draty a nedavno jsem menil brzdice, protoze uz byly KO, ale porad lepsi nez resit neco na motoru :)

Naposledy editováno 12.12.2017 23:09:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 23:09 | Nahoru | #173

pech. píše: assasin: pružině je to jedno, ale strhne se rohatka.... protože ta rohatka je dělaná na to, aby ten retízek držela napnutý proti vůli, nikoli aby na ní ležela přes ten řetízek váha celého auta....

Čistě teoreticky - tohle ale hrozí pouze v případě, že budu stát při zařazené jedničce předkem do kopce (nebo při zařazené zpátečce předkem z kopce).

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 23:12 | Nahoru | #174

vybouřená_mrkev píše: Čistě teoreticky - tohle ale hrozí pouze v případě, že budu stát při zařazené jedničce předkem do kopce (nebo při zařazené zpátečce předkem z kopce).



Jj teoreticky jo, ale detaily neznam, tak jsem "alibisticky" napsal, ze za urcitych okolnosti :)

3 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 23:58 | Nahoru | #175
Mrkev: zamrzání lanovodů je ultimátní blud... nezažil jsem n ikoho komu by zamrzly... jediní, kteří měli kdy problé s lanovody byli ti, kteří ruční brzdu zásadně nepoužívají aby se jim náhodou neopotřebila, nezamrzla, nezasekla, pak někomu půjčí werk a onose to fakt sekne, protože je to zatuhlé tím nepoužíváním, ničím jiným...

Ohledně parkování přes kvalt. hrozí to vždycky, je jedno jestli předkem do kopce nebo z kopce na jedničku nebo na zpátečku... rozdíl je jen v tom, jestlo to za ten řetízetk hatá odspodu nebo přes vačku, pokud zařadíš čumákem dolů jedničku, nebo zařadíš čumákem dolů zpátečku

zatahuju ručku vždy a po statisíce kilometrů naježdených rozličnými wergly včetně velmi starých, svých i cizích a nezamrzlo to nikdy mně ani nikomu koho znám..

Mrkev: Jednoduše - zatahuj ručku, pokud máš neoblomnou obsesi tam strčit nějaký kvalt udělej to až potom co jsi ji zatáhl... pokud máš pro změnu obsesi že něco selže a auto ujede, tak jednak v prudkém kopci ho ten stoplý motor stejně neudrží- to jsem viděl, kdy mne přes kvalt v ještě celkem mírném svahu zaparkovaná a následně se přesto rozjetá oktávka dohopsala kvalt nekvalt asi tak metr za můj povoz kde se opřela o ten barák vedle kterého jsem stál.... pokud máš tedy obsesi že se to rozjede, kvalt tomu někdy stejně nezabrání, tak to buď stoč k obrubníku, protože když to poskočí, tak se to během toho půl metru co to k tomu obrubníku musí ujet než se to o něj opře nerozdovádí tak aby se to nezastavilo, nebo si kup zakládací klín... A vůbec nikdy tam nestrkej protikvalt.. to jsi mohl dělat tak u werku s OHV rozvodem, kde byl pohon vačky buď ozubenými koly, nebo krátkým řetězem bez napínáku, bez dvouhmoty, bez dalších věcí, které umožňují to, co dřívější auta neumožňovala...

Assasin: ty brzdiče vzadu umírají z jiných důvodů než používání ruční brzdy, většinou je to kontrukční chyba nebo nedokolanost utěsnění pístnic a bajonetu, když umře těsnění... většinou se dá poměrně levně zrepasovat, pokud se to podchytí všas, než stihnou uvnitř vyreznout...

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 00:07 | Nahoru | #176
Přijde mi nefér porovnávat kvalitu (poruchovost) současné produkce s tou minulou a jako měřítko vzít stodvácu nebo Jawu. Když se vezme třeba ten jedničkový Golf a v motorkách například nějaké CB-čko, tak s tím nárokem na servis a údržbu si minulost nevede zrovna špatně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 00:25 | Nahoru | #177

pech. píše: Mrkev: zamrzání lanovodů je ultimátní blud... nezažil jsem n ikoho komu by zamrzly... jediní, kteří měli kdy problé s lanovody byli ti, kteří ruční brzdu zásadně nepoužívají aby se jim náhodou neopotřebila, nezamrzla, nezasekla, pak někomu půjčí werk a onose to fakt sekne, protože je to zatuhlé tím nepoužíváním, ničím jiným...

Ohledně parkování přes kvalt. hrozí to vždycky, je jedno jestli předkem do kopce nebo z kopce na jedničku nebo na zpátečku... rozdíl je jen v tom, jestlo to za ten řetízetk hatá odspodu nebo přes vačku, pokud zařadíš čumákem dolů jedničku, nebo zařadíš čumákem dolů zpátečku

zatahuju ručku vždy a po statisíce kilometrů naježdených rozličnými wergly včetně velmi starých, svých i cizích a nezamrzlo to nikdy mně ani nikomu koho znám..

Mrkev: Jednoduše - zatahuj ručku, pokud máš neoblomnou obsesi tam strčit nějaký kvalt udělej to až potom co jsi ji zatáhl... pokud máš pro změnu obsesi že něco selže a auto ujede, tak jednak v prudkém kopci ho ten stoplý motor stejně neudrží- to jsem viděl, kdy mne přes kvalt v ještě celkem mírném svahu zaparkovaná a následně se přesto rozjetá oktávka dohopsala kvalt nekvalt asi tak metr za můj povoz kde se opřela o ten barák vedle kterého jsem stál.... pokud máš tedy obsesi že se to rozjede, kvalt tomu někdy stejně nezabrání, tak to buď stoč k obrubníku, protože když to poskočí, tak se to během toho půl metru co to k tomu obrubníku musí ujet než se to o něj opře nerozdovádí tak aby se to nezastavilo, nebo si kup zakládací klín... A vůbec nikdy tam nestrkej protikvalt.. to jsi mohl dělat tak u werku s OHV rozvodem, kde byl pohon vačky buď ozubenými koly, nebo krátkým řetězem bez napínáku, bez dvouhmoty, bez dalších věcí, které umožňují to, co dřívější auta neumožňovala...

Assasin: ty brzdiče vzadu umírají z jiných důvodů než používání ruční brzdy, většinou je to kontrukční chyba nebo nedokolanost utěsnění pístnic a bajonetu, když umře těsnění... většinou se dá poměrně levně zrepasovat, pokud se to podchytí všas, než stihnou uvnitř vyreznout...



Tesneni ok, vyrezly taky nebyly, na miste vse fungovalo ok, pri jizde si samovolne pribrzdovaly... Vule ve sroubu. Co to zpusobilo nevim, mechanik tvrdil, ze rozjizdeni bez odbrzdeni kdyz necham odbrzdeni na automatice - me se to nezda, ale k temhle datum a hlavne v tehle automobilce nemam pristup.

Brzdy mi na zigulu zamrzly (pouzivala se tam docela dost) a na 110ce mi zamrzl i plyn

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 00:29 | Nahoru | #178

vilemx píše: Přijde mi nefér porovnávat kvalitu (poruchovost) současné produkce s tou minulou a jako měřítko vzít stodvácu nebo Jawu. Když se vezme třeba ten jedničkový Golf a v motorkách například nějaké CB-čko, tak s tím nárokem na servis a údržbu si minulost nevede zrovna špatně.



Mel jsem dva jednickove golfy, z toho jedno gti. Mam bmw z devadesatejch ... A jezdim autem z 2009 a urcite bych nemenil za to stary - to stary auto zadnou kvalitu ani spolehlivost navic nemelo, nevyhod spoustu - kdybych na to mel, koupil bych si fungl novyho nastupce auta co mam ted...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 01:17 | Nahoru | #179

pech. píše: Mrkev: zamrzání lanovodů je ultimátní blud... nezažil jsem n ikoho komu by zamrzly...

Tomuto argumentu úplně nerozumím. Ruční brzda nám i přes občasné používání pravidelně zamrzá na všech našich autech zejména v období, kdy po oblevě následuje mráz. Neznám žádný dlouhodobější způsob, jak zabránit rozsoleným sračkám dostat se do bowdenu a při poklesu teploty tam přes noc následně zamrznout.

pech. píše: Ohledně parkování přes kvalt. hrozí to vždycky, je jedno jestli předkem do kopce nebo z kopce na jedničku nebo na zpátečku... rozdíl je jen v tom, jestlo to za ten řetízetk hatá odspodu nebo přes vačku, pokud zařadíš čumákem dolů jedničku, nebo zařadíš čumákem dolů zpátečku

Napínák je vždy na té straně řetězu, která není v přímém tahu. Což ty jako odborník předpokládám víš. Pokud to tedy "za řetízek tahá odspodu", může být napínák zatěžován násobně více než při opačném směru. Z toho se dá vyvodit rozdíl mezi velikostí zatížení napínáku při otáčení kliky správným nebo opačným směrem.
Budu-li parkovat předkem do kopce se zařazenou jedničkou, bude mít gravitace snahu otáčet klikou proti směru, tím taky tahat za rozvodový řetěz opačně a protože napínák bude mezi klikou a vačkami pod řetězem v tahu, bude napínák zatěžovaný mnohem víc, než normálně. Ano, na toto není dimenzovaný a může se stát, že bude po něm.
Budu-li parkovat předkem do kopce se zařazenou zpátečkou, pak se zatížení napínáku nijak neliší od běžného zatížení, které nastane po nastartování motoru, protože v tahu mezi klikou a vačkami je řetěz na druhé straně soukolí, než je napínák.

pech. píše: Mrkev: pokud máš neoblomnou obsesi

Ano, mám neoblomnou obsesi se dozvědět, jak to, že napínák trpí při parkování s kvaltem mnohem víc než při nastartovaném motoru a jaký je rozdíl v silách, přenášených rozvoďákem na napínák při parkování a při běhu motoru. Ale zatím jsem se dozvěděl velké, hnědé nic.

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 09:47 | Nahoru | #180
pech.>

zatahuju ručku vždy

Tak jsou okolnosti kdy to není dobrá rada, i když máš brzdy v top stavu, třeba na bubnových brzdách pokud zabrzdíš ručku do fest zahřátých brzd a necháš to zchladnout.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 2 23.3.2024 v 14:06 moje-moto
Jawa 50 motor Jawa 50/20 Pionýr Dominik07 15 20.3.2024 v 20:01 Dominik07
Obnovení slovenských dokladů Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 3 19.3.2024 v 21:21 rg250
Dovoz pincka ze slovenska Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 16 17.3.2024 v 00:19 maco

TOPlist