globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč nedavat pionyra do servisu
2.12.2017 v 17:24
Chtěl bych se s vámi podělit o příhodu mého kamaráda. Začal o to tak že mi napsal sms jestli nevím jak spravit řazení,po krátkém vysvětlování mi odpověděl že to dá do servisu . Jelikož bydlí daleko. Po zhruba půlroce přijeli na chatu a ptám se jak dopadl pincek . No nadával že ho to vyšlo na 8000 a pionyr stejně nejede .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

10.12.2017 v 10:59 | Nahoru | #91
pech.> ti nevim.....v mojem okoli je jeden zigulik a jedna Š 120 To je asi vse s karburatorem co tu jezdi.....

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

10.12.2017 v 11:12 | Nahoru | #92

HornisGSX píše: pech.> ti nevim.....v mojem okoli je jeden zigulik a jedna Š 120 To je asi vse s karburatorem co tu jezdi.....



Ja vim jen o brachovo Subaru libero - to ale hnije na zahradě, karbec ma vybehany mechanicky součástky a nejdou koupit, kdyby to bylo fi, jeste to jezdi... ale to "staromilcum" nevysvetlis :)

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

10.12.2017 v 13:08 | Nahoru | #93

assassin píše: Hele ja vubec netusim co "muj" mechanik delal za mlada :) Ja jsem par starejch krapu rozebranejch mel a novy volvo opravit neumim, on jo, takze predpokladam, ze na zigulech se to nenaučil :)

Bohužel znám mechaniky které jejich práce nebaví,mnohem raději se vrtají v něčem jiném než v motoru a přesto tuto práci dělají, podle toho ale vypadá.Podle mě je úplně jedno na čem se začíná učit, jen na tom žigulu/fechtlu je to levnější, zbytek je jen na tom, zda se chce učit a baví ho to(na servise máme pár učňů, tak trošku tuším o čem píšu).

Proč nedavat pionyra do servisu

10.12.2017 v 18:13 | Nahoru | #94
ona ta základní mechanika a základní zásady se příliš neliší, jenom je to ověnčené spoustou nových čidel a podpůrných kundovin, které se on, který spravuje auta kontinuálně mnoho let naučil znát, jak se od ětch žigulíků postupně přes favority, felicie, a jejich soukmenovce s postupně stále vyspělejší elektronikou a přístroji k její správě potřebnými dostal až ke tvému volvu. Když se vyučíš instaletérem nebo třeba obraběčem a nebudeš to dělal, tak ti ujede vlak plně stejně, jako když se vyučíš automechanikem a nebudeš to dělat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

10.12.2017 v 18:38 | Nahoru | #95

assassin píše: ...ja to tam, ale prece pisu :)

Btw, ja neznam nikoho kdo by provozoval auto s karburátorem, takze me se nezda, ze by takových jezdilo jeste dost

Cuir: v tomhle pripade bych taky rekl "motor vzadu", navic tihle mechanici asi moc casto auta s motorem uprostred opravovat nebudou, nejspis ani ta s motorem vzadu :)

a já jsem vosk,nebo co? mám auto s karburátorem,dokonce se dvouma

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

10.12.2017 v 20:32 | Nahoru | #96

nemako píše: a já jsem vosk,nebo co? mám auto s karburátorem,dokonce se dvouma



no je tu rec o lidech co s nim jezdi a hlavne tech tvejch karburatoru se boji i ti odbornici zigulama odkojeni

pech.: byla tu rec o tom, ze kdo se nevrtal ve skodovkach a zigulech je k nicemu(minimalne v "oboru")... a tuhle teorii vylepsujes tim, ze kazdej kdo neco umi, pres tohle prosel. Ja si to nemyslim, dokonce 90procent z tech co se vrtalo v jawach a fichtlech nema tuseni o tom jak a proc to funguje. K tomu jsou obvykle potreba klasicka studia...

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

10.12.2017 v 20:37 | Nahoru | #97
assassin> hele ja se dozvedel ze v dobe kdy jsem se zivil jako zamestnanec vystudovanej v oboru tak jsem lempl a budiz k nicemu pac operatori pak serizovaci pak technologove jsou povl...

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

10.12.2017 v 20:39 | Nahoru | #98
hornis: hele to ja uz slysel mockrat, naposled kdyz jsem si neco vyzvedaval u otce ve firme, maj tam ted nakyho dedka na vypomoc, neumi nic, ale vsichni jsou kreteni co nicemu nerozumi, hlavne fotr a ten druhej inzenyr co tomu celymu sefujou jen teda nevim, proc tam za par supu dela "podrztasku"

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

10.12.2017 v 21:04 | Nahoru | #99

assassin píše: no je tu rec o lidech co s nim jezdi a hlavne tech tvejch karburatoru se boji i ti odbornici zigulama odkojeni

pech.: byla tu rec o tom, ze kdo se nevrtal ve skodovkach a zigulech je k nicemu(minimalne v "oboru")... a tuhle teorii vylepsujes tim, ze kazdej kdo neco umi, pres tohle prosel. Ja si to nemyslim, dokonce 90procent z tech co se vrtalo v jawach a fichtlech nema tuseni o tom jak a proc to funguje. K tomu jsou obvykle potreba klasicka studia...

já bych jezdil,kdyby to někdo poladil. ale nejsou lidi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

10.12.2017 v 21:05 | Nahoru | #100

assassin píše: hornis: hele to ja uz slysel mockrat, naposled kdyz jsem si neco vyzvedaval u otce ve firme, maj tam ted nakyho dedka na vypomoc, neumi nic, ale vsichni jsou kreteni co nicemu nerozumi, hlavne fotr a ten druhej inzenyr co tomu celymu sefujou jen teda nevim, proc tam za par supu dela "podrztasku"

to je tak vždycky. nejschopnější jsou vždycky ty poslední lopaty.

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

10.12.2017 v 21:10 | Nahoru | #101
jsem lopata lopat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

10.12.2017 v 21:13 | Nahoru | #102
HornisGSX> tak to bys měl poradit s těma karburátorama,potom něco vylepšit němcům v ekonomice,vyřešit globální oteplování,švédové si nevědí rady s migrací,máš toho hodně,minimálně půl hodiny máš co dělat,než to vyřešíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

10.12.2017 v 21:34 | Nahoru | #103
nemako> jdu premyslet..... ale nevim jak?

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

10.12.2017 v 21:42 | Nahoru | #104

HornisGSX píše: nemako> jdu premyslet..... ale nevim jak?

tak to nejsi lopata,jinak bys to měl už dávno vyřešený

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

10.12.2017 v 22:46 | Nahoru | #105
assassin> Dnes je nouze sehnat mechanika, třeba u nás je nástupní plat 30 000- a dlouhodobě nic použitelného,tak se snažíme vychovat si svoje což stojí celkem slušnej balík a zatím nic moc, čím to dle tebe tedy je, že by špatné učebnice?Asi ne...

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 00:34 | Nahoru | #106
Assasin: nepochopil jis mně - já vůbec neříkal, že ten kdo se v tom nevrtal, že neumí ani to, že kdo se v tom vrtal to nutně umí, ale psal jsem to v té rovině, že i dědek před důchodem, kterej se vyučil na stodvácách, žigulech a volhách, může bejt i dneska úplně v pohodě v obraze a na aktuální úrovni schopen spravovat cokoli od trabanta po mercedes, pokud je schopný, inteligentní a nebojí se nových věcí a práce celkově, pročež se učil po celou svoji dobu svojí praxe postupně novým technologiím v těch dnešních werglech obsažených...

nemako píše: to je tak vždycky. nejschopnější jsou vždycky ty poslední lopaty.



Nejsou, jsou to jen chlístalové, kdyby skutečně schopní byli, tak by nedělali podržtažku ale něco víc....

S těmahle kouskama to jsou neustálý debaty ve stylu oni: já bych taky uměl chodit a poroučet - když odpovím že: "dobrá, tady máš 50 lidí, rozděl jim práci tak, aby se splnilo všechno co se splnit má, aby jsi minimalizoval riziko že někdo něco zkazí, že se nic neprosere, zajiti si materiál, zajisti si sklad a expedice a průběžně hlídej všechny aby se ti neflákali.atd., atd., atd.,.. pak neříkají nic jiného než nadávky o otrokářích....

A dělat jim obyčejného vedoucího je pořád hovno proti tomu vlastnit firmu, kdy na tom jak to povedeš a na tvé vlastní chybovosti, obratnosti a schopnostech záleží živobytí všech lidí co ve firmě máš a ručíš na to vlastním majetkem, vlastním živobytím... to není prdel shánět a udržet si práci pro houf lidí, zajistit si zdroje, zajistit si aby za tu práci taky někdo zaplatil.... oni vidí jen to, že když se daří tak má šéf pěkné auto, pěkný barák, pěkné oblečení... nedojde jim že když to chcípne, půjdou do prdele všichni.... Když jim na nadávky jací jsou podnikatelé otrokáři, že mají to a ono, řekneš tak jdi, vymysli nějaký podnikatelský záměr a ukaž nám to jak to umíš, jak se ti bude dařit a kolik tobě podobným nakonec budeš chtít/muset zaplatit....

Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 00:38 | Nahoru | #107
axs: sehnat schopnýho člověka na ulici se moc často nepodaří... přes pracák asi nikdy, přes inzerci výjimečně... takoví lidi se tahají na hubu a doporučení na prachy a nebo se vyčíháváí chvíle kdy ho původní zaměstnavatel něčím vytočí a klofneš ho než stihne vychladnout... ale to je taky zřídka...

z vlastních zdrojů se to občas povede, občas taky ne....

s mladejma po škole je to taky těžký, oni si myslí, že když mají maturitu, tak že z toho musí bejt kancelář nebo třicítka vejplaty.... nemusí.... ukaž co umíš, ukaž se se umíš učit, pak si o tom popovídáme....

2 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 06:43 | Nahoru | #108
Assassin, opraviť napr. brzdy na žigulíku alebo škoduli je náročnejšie ako na novšom volve. Škodula má šialené brzdy, dvojpiesty, samý šrób a bez dvojokruhu. Na mojom volve (vlastne na všetkom civilizovanom vrátane favorita) stačí povoliť 2 šrobky a padne to dolu. Takže žigulík je dobrý základ, jak V3S v autoškole

Edit: A spojka na škodule je tiež dobrá pičovina

Naposledy editováno 11.12.2017 06:48:33

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 07:17 | Nahoru | #109
jean192> spojka na škodárně je snadnější,než vyměnit žárovku na oktávce. v autoškole to mechanik dával za velkou přestávku.

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 08:19 | Nahoru | #110
cuir> krásně jsi to napsal. Podobní lidé občas přijdou ke mě s pračkou, nebo myčkou. Znám a plně podepisuji...

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 08:25 | Nahoru | #111
Nemako, tak určitééé, ja napr. viem chodiť po vode. Šak vymeniť ide, ale v porovnaní s modernými autami je to konštrukčne náročné - hydraulika vs. kus lana.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 09:27 | Nahoru | #112
cuir> Tam jde o to že dnešní mládež nemá zájem se něco naučit a ani nějak se zapojit do pracovního procesu.A je to ve všech oborech.Za ty roky mi prošlo pod rukama stovky učňů a schopnejch bylo tak deset.Pak už jsem je nikam nebral,protože to byla ztráta času a peněz.Když měli praxi tak jich ze šesti běžně chodil jeden max.dva.

Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 13:08 | Nahoru | #113
cuir> Příspěvek #5 mě mile překvapil . Jen tak dál!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 13:34 | Nahoru | #114

jean192 píše: Nemako, tak určitééé, ja napr. viem chodiť po vode. Šak vymeniť ide, ale v porovnaní s modernými autami je to konštrukčne náročné - hydraulika vs. kus lana.

to je vážně zvláštní. jako že spojka na škodě 120 je složitější na výměnu,než na oktávce? bavím se o lamele,ložisku a přítlačáku. na škodovce povolíš u zadní roru,přuzvedneš auto,povolíš tuším 8 šroubů , motor vyklníš bokem a jsi tam. pokud nemáš velkej hever,sundáš čelo a vyjedeš s motorem dozadu na malým heveru o kousek a jseš tam taky. s ovládáním se snad nic nedělá.

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 15:05 | Nahoru | #115

axs píše: assassin> Dnes je nouze sehnat mechanika, třeba u nás je nástupní plat 30 000- a dlouhodobě nic použitelného,tak se snažíme vychovat si svoje což stojí celkem slušnej balík a zatím nic moc, čím to dle tebe tedy je, že by špatné učebnice?Asi ne...



a driv to bylo lepsi? ja nevim, ja jsem mechaniky ted ani driv nehledal...

nejspis je 30 malo no...

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 15:06 | Nahoru | #116

jean192 píše: Assassin, opraviť napr. brzdy na žigulíku alebo škoduli je náročnejšie ako na novšom volve. Škodula má šialené brzdy, dvojpiesty, samý šrób a bez dvojokruhu. Na mojom volve (vlastne na všetkom civilizovanom vrátane favorita) stačí povoliť 2 šrobky a padne to dolu. Takže žigulík je dobrý základ, jak V3S v autoškole

Edit: A spojka na škodule je tiež dobrá pičovina



na mym volvu bez diagnostiky nevymenis ani desky...

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 15:07 | Nahoru | #117

roz píše: cuir> Tam jde o to že dnešní mládež nemá zájem se něco naučit a ani nějak se zapojit do pracovního procesu.A je to ve všech oborech.Za ty roky mi prošlo pod rukama stovky učňů a schopnejch bylo tak deset.Pak už jsem je nikam nebral,protože to byla ztráta času a peněz.Když měli praxi tak jich ze šesti běžně chodil jeden max.dva.



to jsou kecy, to samy jsem slysel ja o svoji generaci od tech starsich...

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 15:26 | Nahoru | #118
nemako: Taky mě to překvapuje. U mého auta když byla spojka na konci, řekl mi "můj" mechanik, že až to budu chtít měnit, ať s tím raději jedu jinam Aby se člověk ke spojce a ložisku dostal, rozebírá půl auta, než se to dá někam vytáhnout nebo spustit. To už se vyplatí dělat v autorizáku, protože tam jednou podle normohodin a když se něco posere nebo je zarezlé, zákazník neplatí čas navíc.

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 15:36 | Nahoru | #119
virago: nemyslim to ted na jeana... ale tak nejak obvyle slychavam ten brek, ze ty novy auta stoji za hovno, zlaty stary sesti a osmivalce s poradnym objemem... pritom nikdy nemeli nic silnejsiho nez dvoulitr a rozhodne na nicem takovem nikdy nemeli rozvody, spojku atd...

ja vzdy kdyz otevru u staryho bawa kapotu, tak ji zas hezky zavru, vidim ty posledni valce utopeny v pristrojovce... a necham to na jindy

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 16:03 | Nahoru | #120
assassin: Jo, já to vidím stejně. Jak si na motorce dělám skoro všechno, tak na autě jsem ochotný zabývat se jen drobnostmi. Fakt mě nebaví ztrácet čas dlouhým rozebíráním a skládáním nepřístupných věcí a vymýšlením, jak se obejít bez speciálního nářadí a přípravků. To raději vydělám peníze jak umím a dám je pak mechanikovi, který zase umí tohle. Naštěstí nejezdím nějaké adventure jízdy, abych musel řešit bůhvíjaké průšvihy na cestě. Na to bych fakt pořídil nějaký starý krám, který se dá spravovat kombinačkami a kusem drátu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent
Jawa 50 nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr Dominik07 7 1.4.2024 v 13:50 Dominik07
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 2 23.3.2024 v 14:06 moje-moto


TOPlist