globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 05 a 20
29.11.2017 v 12:53
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jaký jsou rozdíly mezi motorkou Jawa 50/05 a Jawa 50/20 Jestli tam je rozdíl v motoru nebo v čem.

Jawa 05 a 20

29.11.2017 v 13:41 | Nahoru | #1
Tady o tom nic není? http://www.jawa-50.cz/

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 05 a 20

29.11.2017 v 14:42 | Nahoru | #2
dekly , spojka , hlava a to je asi tak všechno na co si vzpomínám , bude toho určo víc

(reakce na) Jawa 05 a 20

29.11.2017 v 14:50 | Nahoru | #3
Mňojo> jo a možná ještě řidítka..

Jawa 05 a 20

29.11.2017 v 16:31 | Nahoru | #4
Rozdíl je i v zapalování a převodech, také ve výkonu, karburátoru, náboje kol jsou jiné, elektrické zapojení, no prostě je toho celkem dost.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 05 a 20

29.11.2017 v 19:44 | Nahoru | #5
Mimo jiné

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 05 a 20

29.11.2017 v 23:26 | Nahoru | #6
V tejto knihe nájdeš všetko.

http://www.levny-nak...onyr-01304485748.jpg

Jawa 05 a 20

29.11.2017 v 23:31 | Nahoru | #7
co si vzpomínám, ta 05 byla slabší, táta mi ji půjčoval a kluci na 20cýtkách byli rychlejší

Jawa 05 a 20

30.11.2017 v 18:47 | Nahoru | #8
Já kdysi jezdil na všech modelech od 05 přes 20 ku po 21 čku. Je tam papírový rozdíl ve výkonu a to 05 má 3 koně a 20 s 21 má 3.5 koně. Kamarád měl po dědovi minimálně jetou 05 a jel o dost lépe, než má 21 čka , která už měla něco za sebou. U těchto strojů se spíše zaměř na jejich stav. V dnešní době ale těžko seženeš pincka v dobrém stavu za normální/slušné peníze, kdo má origo stav, tak neprodá, po renovaci stojí balík a vyjetá hujda ani neprojde STK. Po kvalitní renovaci je cena cca 30tis. Kč

(reakce na) Jawa 05 a 20

30.11.2017 v 19:15 | Nahoru | #9

Krleš70 píše: Mimo jiné



dle fotky usuzuji,že největší rozdíly modelu 550 pařez proti jiným je v tom,že se tam nasazuje válec naopak....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 05 a 20

30.11.2017 v 20:30 | Nahoru | #10
Eastrider> Tu knihu mám, je v ní opravdu hodně informací.
Z praxe - mám Jawu 05 i Jawu 20 , obě slušný stav, TK procházejí bez závad, mám je v profilu, ale problém je s 05 - má jiné zapalování, než 20. To moje u nulapětky /20W / není dobré a nové se už nekoupí. Jawa 20 má 30 W a nové je běžně ke koupi. Ovšem pozor - není možná záměna.

(reakce na) Jawa 05 a 20

30.11.2017 v 23:44 | Nahoru | #11

milan1963 píše: Eastrider> Tu knihu mám, je v ní opravdu hodně informací.
Z praxe - mám Jawu 05 i Jawu 20 , obě slušný stav, TK procházejí bez závad, mám je v profilu, ale problém je s 05 - má jiné zapalování, než 20. To moje u nulapětky /20W / není dobré a nové se už nekoupí. Jawa 20 má 30 W a nové je běžně ke koupi. Ovšem pozor - není možná záměna.


Ne všechny Jawa 20 mají 30W zapalování. Nevim ve kterým roce začali montovat 30W zapalování ale jsou i se slabším 20W. Pokud to má na karteru dva nálitky na cívky tak je to 30W. Do motoru se slabším zapalováním se dá 30W vložit, jen se musí u cívek ubrousit trochu karteru. Já to tak dělal a můžu potvrdit, že rozdíl ve svícení je veliký.

První 05 měli zapalovní jako 550/550 a od roku 64 bylo shodné s prvními jawa 20 a to je zaměnitelné za 30W právě po tom ubroušení karteru. Takže by to mohlo jíd vyměnit

Naposledy editováno 01.12.2017 00:02:48

Jawa 05 a 20

1.12.2017 v 12:02 | Nahoru | #12
právě, ona ta 05 byla takový debilní mezityp, kam namontovali co zbylo a když to došlo, začli s novými věci, viz dva druhy zapalování, dva druhy karburátorů, dva druhy nábojů kol, provedení plechů apod......

Co se týče kliky tak záměna zapalování možná je, ale je třeba dát rotor, který odpovídá statoru konkrétně tomu zapalování, které se tam montuje. 30W zapalování měly většinou mustangy, 20-21 jen některé...

Ohledně karterů - dělaly se i verze (zpravidla 20-21) lteré měly už nové provedení karterů pro 30w zapalování a přesto bylo originálně montováno 20W...

05 má sice psáno o půl koně míň a trochu jinak se chová, ta rychlost je dána spíš droibnými rozdíly v převodech a stavu konkrétního werglu.

Nicméně tyhlety fíky, to jede úplně blbě vždycky a všechno... tady v kopcích je to pro pořádného dospělého chlapa co neváží 60 kilo nebo pro jízdu ve dvou takřka nepoužitelné, protože to prostě není schopno některé stoupání vyjet vůbec a ty ostatní horko těžko.... to je tak někde kolem labe

Já jsem v poslední vesnici před kopcema, a zadní ulice je na rovině... to jsem si myslel, než jsem tu měl postupně dva fíky, na východ jsem trojku dal, na západ ne, protože se nakonec zjistilo, že je to malilinkato do kopce...

Fík, ten je přesnější než vodováha, ten pozná stoupání i když oko vidí rovinu..... sráč jeden línej.....

Naposledy editováno 01.12.2017 12:08:04
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent
Jawa 50 nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr Dominik07 7 1.4.2024 v 13:50 Dominik07
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 2 23.3.2024 v 14:06 moje-moto


TOPlist