globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hmotnosti (c)endur
Podzimní zamyšlení
Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...

Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)


Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

1.12.2017 v 12:14 | Nahoru | #61
Anti> Jako jo, ale Varadero je přeci jen už trochu moc. Celkově se doterénu vůbec nehodí. Motorky jako 800GS, Afrika, 1190/1090 jsou ok pro všemožné použití.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

1.12.2017 v 13:32 | Nahoru | #62

mariano píše: 690 zrovna není etalon nerozbitnosti
aspoň první ročníky nebyly


Myslím tím spíš "nerozbitnost" platů a absence píčovin který se snadno ulámou. Ale nikdy jsem ji neměl, tak mi třeba něco uniklo. O mechanickejch trablech vím.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

1.12.2017 v 13:36 | Nahoru | #63
Wenca24> Jednou jsem ho vzal do kovošrotu na váhu, abych mu ukázal co ho čeká když se bude srát - váží zhruba 200 kg, ale nevím přesně kolik tam bylo benzínu, řekněme půl nádrže ale přesně nevím, je to včetně kastlíku s vercajkem, nerez lyžiny pod motorem, padáků, zadních rámečků na kufry/brašny a nerez plotny, takže pár kilo píčovin na tom je .
Jinak vím o jednom přestavěným na prodej, je ale dost vysokej, inzerát nikde nevisí, jestli chceš tak ti pošlu do PM číslo na kámoše kterej to prodává (pokud se za poslední měsíc něco nezměnilo)
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

1.12.2017 v 13:42 | Nahoru | #64

TomElefant750 píše: Wenca24> Jednou jsem ho vzal do kovošrotu na váhu, abych mu ukázal co ho čeká když se bude srát - váží zhruba 200 kg, ale nevím přesně kolik tam bylo benzínu, řekněme půl nádrže ale přesně nevím, je to včetně kastlíku s vercajkem, nerez lyžiny pod motorem, padáků, zadních rámečků na kufry/brašny a nerez plotny, takže pár kilo píčovin na tom je .
Jinak vím o jednom přestavěným na prodej, je ale dost vysokej, inzerát nikde nevisí, jestli chceš tak ti pošlu do PM číslo na kámoše kterej to prodává (pokud se za poslední měsíc něco nezměnilo)
Čau, Tom



ten bilej stim jako dakar plexi ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

1.12.2017 v 13:53 | Nahoru | #65
gugo>
Ten vlevo.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

1.12.2017 v 13:54 | Nahoru | #66
TomElefant750> ja myslel ze ten uprostred

Hmotnosti (c)endur

1.12.2017 v 15:29 | Nahoru | #67
Mimochodom, spýtam sa (sorry, ak tým len preukážem svoju neznalosť), tie plasty plnia nejakú praktickú funkciu okrem aerodynamiky? Teda na Ducatkách áno, tam si nevedia odpustiť serepetičku typu blinkre na zrkadlách a pod. Že by to mohlo byť pojazdné aj s nakřáplymi, ale možno som len ešte nikdy nespadol dosť prudko (i keď ten plot v Thethu nebol až taká sranda).

Samozrejme, že to potom niečo stojí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

1.12.2017 v 15:39 | Nahoru | #68

gugo píše: TomElefant750> ja myslel ze ten uprostred


Ten je teď tuším maličko nepojízdnej - tekla vodní pumpa, furt se s tím jezdilo až to ten motor úplně nerozdejchal, nevím jestli už je rozhozenej a jestli se ví co je vše špatně
Čau, Tom

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

1.12.2017 v 16:31 | Nahoru | #69

TomElefant750 píše: Ten je teď tuším maličko nepojízdnej - tekla vodní pumpa, furt se s tím jezdilo až to ten motor úplně nerozdejchal, nevím jestli už je rozhozenej a jestli se ví co je vše špatně
Čau, Tom


Tenhle postup je samozřejmě lepší než tu pumpu hned opravit

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

1.12.2017 v 16:39 | Nahoru | #70
Anti> Tak údajně pokusy o opravu proběhly, údajně se to "opravuje" koupí nový, kámoš to nechtěl dát tak se snažil nechat to opravit, zjevně se nepovedlo.
Čau, Tom

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

1.12.2017 v 19:40 | Nahoru | #71

Anti píše: Tenhle postup je samozřejmě lepší než tu pumpu hned opravit



Znam afriku co dojela z UK s nefunkcni pumpou. A v tomhle pocasi bude funkcni pumpa spis na obtiz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

1.12.2017 v 19:46 | Nahoru | #72

gugo píše: Znam afriku co dojela z UK s nefunkcni pumpou. A v tomhle pocasi bude funkcni pumpa spis na obtiz


Myslíš Dana z Turnova/Malý Skály?
Ten Alp s tím jezdil v létě a v tenéru, na silnici je to asi míň na škodu.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

1.12.2017 v 20:27 | Nahoru | #73
gugo> Kdyby byla na obtíž,nedělal by motor Ano,ta pověst o slovutné Africe co bez čerpadla na konec světa dojela znají snad všichni...Ale jízda v terénu,tam je potřeba moc chladit.TomElefant by mohl vyprávět

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

1.12.2017 v 20:29 | Nahoru | #74
Anti> Tak kdyz jedes z tak uz to neni v terenu A DAn to tenkrat vypravel, ze by se tomu dalo i verit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

1.12.2017 v 20:31 | Nahoru | #75
TomElefant750> JO toho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

1.12.2017 v 20:50 | Nahoru | #76
gugo> Koukám svět je malej
Anti - no ducduc motor rozhodně není dělanej na to co jsem s ním jezdil, navíc jsem v tý době uměl ještě větší hovno než teď, takže jsem jezdil pomalu a furt jsem byl někde zamrdanej
Čau, Tom

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

1.12.2017 v 20:53 | Nahoru | #77
TomElefant750> tak v tyhle zemi se stran konicku zna kazdej s kazdym ne. S Danem jezdi hodne Flo, kterej bydli i me ve vesnici, takze jsme se videli kdyz jeli na UK. Kus jsem jel snima.

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

1.12.2017 v 22:32 | Nahoru | #78

TomElefant750 píše: Myslím tím spíš "nerozbitnost" platů a absence píčovin který se snadno ulámou. Ale nikdy jsem ji neměl, tak mi třeba něco uniklo. O mechanickejch trablech vím.
Čau, Tom



tachometr (ale bez toho se dá jet), spony na uchycení plastů byly schopný propíchnout chladič (zase to jde rychle zaletovat), plasty u chladiče to chtělo dát na drcpásky (aby se nevyrval úchat plastu z chladiče), brzdových pák jsem kupoval asi 8 (jsou levný, tuším 2.800 jedna), má to spoustu čidel (když ti to začne nečekaně chcípat, nebo nedojedeš...taky fajn).
upadlý zadní blinkry (v čr jsem jezdil s blinkrama) samy od sebe (vibrace) jsem ani nepočítal

nebyla to špatná motorka, a vzpomínám na ni rád, ale občas mi připadalo, že na tom nikdo neudělal "intenzivní 14 denní výlet do rumunských hor" a že to vymysleli na "rychlejší pole/louky/les" a pořádně neodzkoušeli (no, jezdil jsem hlavně s lehkýma a uměl - umím dodnes - to bezkonkurenčně nejmíň )

1 reakcí na tento příspěvek Hmotnosti (c)endur

2.12.2017 v 10:38 | Nahoru | #79
Bohužel je vodní pumpa na TA/AT málo schovaná (stejně jako spodní přední část karteru), takže nešikovný náraz zespodu se do pumpy či karteru přes šusplech stejně přenese Vyřešil jsem to vložením asi 1 cm silných gumových pruhů pod rámové trubky, tím už je šusplech dost daleko a guma navíc nějakou tu energii nárazu pohltí.
Mám za to, že Dan ten motor stejně měnil, protože snad zkroucená jedna hlava???
Právě na těch samo-domo úpravách motorek je hezky vidět, jak relativně lehce jde dát pár kilo dolů. Ale potom už nastane zlom, kdy každé deka znamená zásadní zásah do konstrukce. Třeba nahrazení ocelového přepákování přímým uložením jsou dobré tak mínus 3 tisíce gramů, ale plus 3 tisíce Euro za odpovídající tlumič :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

2.12.2017 v 10:40 | Nahoru | #80
vilemx> Imho resit 3 kila na motorce typy TA je blbost. 3 kila bude zrhuba rozdil mezi tim kdyz pojedu vysranej a s prazdnym camelbagem

Edit: vo tom ze TA by chtel zadni lepsi tlumic, vo tom zadna

Naposledy editováno 02.12.2017 10:41:21

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

2.12.2017 v 10:52 | Nahoru | #81

gugo píše: vilemx> Imho resit 3 kila na motorce typy TA je blbost. 3 kila bude zrhuba rozdil mezi tim kdyz pojedu vysranej a s prazdnym camelbagem

Edit: vo tom ze TA by chtel zadni lepsi tlumic, vo tom zadna


No jo, jenže spolu s jiným laufem, LiFePO a přepákováním* to máme 10 kilo, o které klidně může být jakákoliv motorka lehčí. (*neplatí pro LC8)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

2.12.2017 v 14:13 | Nahoru | #82
vilemx> Asi jo, ikdyz zrovna baterka u LC8 je stran teziste asi fuk. Je uplne dole. Tedy nevim jestli u vsech ale u ADV9xx jo.

1 reakcí na tento příspěvek Hmotnosti (c)endur

2.12.2017 v 14:17 | Nahoru | #83
Tak ať predejdu všem diskuzím o vodni pumpe napisu jsem jako majitel te motorky. Zacelo chcat těsnění, zalepilo se to, chvíli to bylo úplně těsně, ale časem to zacelo prosakovat znovu, tak jsem vodu dolival a úplně v pohode to vydrželo podzim i jaro v českém terénu. Bohuzel letní Bosnu to uz nedalo, takže se udělají kroužky co se připekli a gufera, motoru nic neni, jen žere olej, motorka je odstavena, protoze mam lehčí enduro které je stejně kolem baráku bambilionkrat lepsi do terénu.

Co se tyče toho, ze je lepsi vyměnit pumpu dřív nez měnit kroužky diky za rady, tak příště žádnej motor neni nesmrtelnej, ze by ta pumpa nefungovala vůbec tomu nevěřím, mohla treba jen chcat a mít menší tlak, úplně vyřazená... no nevím

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

2.12.2017 v 14:27 | Nahoru | #84
TomasK7> Problém uchcávání pumpy je v tom,že ta ludra se zavzdušní..Přepokládám že tam není teploměr a tudíž není jak hlídat teplotu.V tomhle je vodní chlazení záludné.Já měl prasklý chladič tak,že voda stékala a stačila se vypařovat.Žádné viditelné úniky,motor přežil jen díky teploměru.Hodně jsem se natrápil než jsem to našel...

Naposledy editováno 02.12.2017 14:28:08

1 reakcí na tento příspěvek Hmotnosti (c)endur

2.12.2017 v 14:44 | Nahoru | #85
Teploměr jsem samozřejmě měl, ale když neni oběh a někde se zamrdas tak muzes mít na chladici na cidle 80 stupňů a v motoru kilo a to byl kamen úrazu, prostě tam musí byt tlak. Afrika to asi snese o trochu lip diky olejovemu chladici, ale o kolik to nevím. Samozřejmě to byla vina moje, ne techniky, říká se, ze první transalpy uměli jezdit úplně bez vody a prej snesli dost i bez oleje, ani jednu variantu jsem nezkoušel, jestli to byl marketing nebo pravda nevím, ale tomu ze to sneslo víc nez dnešní motorky věřím, BMW lc ani ani 1190 by bez oběhu vody domu asi ani nedojeli, natož jen s zapeklimi kroužky

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

2.12.2017 v 21:12 | Nahoru | #86
TomasK7> Ale zase BMW nebo KTM nejspíš bude mít čidlo na vodu jak auto.

1 reakcí na tento příspěvek Hmotnosti (c)endur

3.12.2017 v 07:48 | Nahoru | #87
Ale jako jo. S varaderem se dalo taky po nezpevnene ceste. (Jezdime vetsinou ve dvou) Byla to proti gs800 ale silena drina. Naopak jsem mel na varaderu na silnici lepsi pocit stability. Varan jel vzdy v zatackach po nerovnostech tak nejak predvidatelneji a mel lepsi stabilitu. Budeme ale na dovcu muset hodit motorku na vozik, nekde prejet a tam pojezdit. Dat varana na vozik a sundat ho dolu je prace min. pro tri vytrenovane lidi. Gs zvladneme s manzelkou sami. Jako obvykle je to neco za neco.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

4.12.2017 v 11:16 | Nahoru | #88

vilemx píše: No jo, jenže spolu s jiným laufem, LiFePO a přepákováním* to máme 10 kilo, o které klidně může být jakákoliv motorka lehčí. (*neplatí pro LC8)



až na to přepákování to platí i o lc8...

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

4.12.2017 v 11:17 | Nahoru | #89

gugo píše: vilemx> Asi jo, ikdyz zrovna baterka u LC8 je stran teziste asi fuk. Je uplne dole. Tedy nevim jestli u vsech ale u ADV9xx jo.



u sm-t je klasicky pod sedlem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

4.12.2017 v 11:20 | Nahoru | #90

Kov píše: Ale jako jo. S varaderem se dalo taky po nezpevnene ceste. (Jezdime vetsinou ve dvou) Byla to proti gs800 ale silena drina. Naopak jsem mel na varaderu na silnici lepsi pocit stability. Varan jel vzdy v zatackach po nerovnostech tak nejak predvidatelneji a mel lepsi stabilitu. Budeme ale na dovcu muset hodit motorku na vozik, nekde prejet a tam pojezdit. Dat varana na vozik a sundat ho dolu je prace min. pro tri vytrenovane lidi. Gs zvladneme s manzelkou sami. Jako obvykle je to neco za neco.



sorry, ale to bys měl zvládnout sám.
na vozík dám 990adv i bez motoru, do dodávky (o 20 cm vyšší podlaha) už ne
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 34 26.3.2024 v 10:06 kokosman
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3] BMW F 800 GS 1705ol 79 25.3.2024 v 11:20 TomasNBK
Kufry Vario BMW F 800 GS ZbyD 5 24.3.2024 v 16:19 ZbyD
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0

TOPlist