globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vliv otáček na výkon
24.11.2017 v 21:30
Zdravím jaký mají vliv otáčky na výkon čím vyšší otáčky tím větší výkon ta motorka má?? A to tocivy čím vyšší je tím silnější je ta motorka? budu rád když mi to nějak vyjasnite. diky

vliv otáček na výkon

24.11.2017 v 21:32 | Nahoru | #1
Najdi si graf na konkrétní motor

vliv otáček na výkon

24.11.2017 v 22:01 | Nahoru | #2
Všechno špatně ...
Čím vyšší otáčky, tím je motorka slabší, to je jasné, musí se víc točit.
Vyšší točivý moment je nežádoucí, protože zvyšuje spotřebu a ničí spojku. To tady ví každý.

Naposledy editováno 24.11.2017 22:01:32

1 reakcí na tento příspěvek vliv otáček na výkon

24.11.2017 v 22:24 | Nahoru | #3
Čau, výkon=moment krútiaciXotáčky, toť vsio. Beranidlo si robí srandu.

1 reakcí na tento příspěvek vliv otáček na výkon

24.11.2017 v 22:32 | Nahoru | #4
Ok díky takže čím větší kroutici moment otacky tim živější motorka je?? pochopil jse to dobře. takže když vemu 600 4t 7 000 otáček a 125 2t 11 000 tak je ten 2takt živější? ?

(reakce na) vliv otáček na výkon

24.11.2017 v 23:31 | Nahoru | #5
krokoš> Chytrá nebo hloupá, pro Huga je každá odpověď tak trošku hlavolam.

vliv otáček na výkon

25.11.2017 v 08:25 | Nahoru | #6
Za to může ta emancipace,že se chlapci z neuplných rodin musí ptát na takové otázky. Mě stačilo zeptat se fotra a ten mi to vysvětlil, a po pár fackách jsem to i pochopil.

vliv otáček na výkon

25.11.2017 v 09:06 | Nahoru | #7
Marja pano..... Ale desna srina asi 5s na googlu....http://www.autoforum.cz/technika/vykon-vs-tocivy-moment-konecne-srozumitelne-tak-o-co-jde-predevsim/

vliv otáček na výkon

25.11.2017 v 09:18 | Nahoru | #8
lobo6, hahahaha, pamätám si, keď za mnou chodil syn, aby som sa s ním učil, mu hovorím, nechaj tak, vieš, ako to skončí, sa naserem a potom..... týranie detí, dnes vo Švádsku, Nórsku by nám boli deti odobraté.Najlepšie bolo , keď prišiel domov a celý vysmiaty hahaha, oco dostal si päťku z domácej , skoro ma jeblo. Pre hugo12, živejší to nie je parameter, u danej motorky je udaný parameter zrýchlenie z 0 na 100 km/hod, podľa toho to môžeš posúdiť, porovnať. Nemôžeš porovnávať 4t 600-ku a dvácu, to akoby si porovnával starú Aviu a napr.: Fabiu-Hatátitla pover. Ty, ale nevieš čo to je Hatátitla, keď vieš, tak si frajer.

(reakce na) vliv otáček na výkon

25.11.2017 v 12:39 | Nahoru | #9
hugo12> Abys zjistil(orientačně,přesně bys musel znát další jízdní odpory) co je živější musíš spočítat kolik Nm působí na zadní kolo přepočteno na 1kg hmotnosti (fyzika zš).
krokoš>Proč nemůžeš porovnat zda je živější Avie nebo Š. HTP?

1 reakcí na tento příspěvek vliv otáček na výkon

25.11.2017 v 13:08 | Nahoru | #10
Tak za prvé, výkon je neměřitelný, je to vypočtová veličina.
Měřitelný je pouze točivý moment, který se vždy udává při změřených otáčkách. Výkon je součinem obou. Logicky tedy ideální je mít obrovskej krouťák v co největším rozsahu až do vysokých otáček...ale to v reálu moc nejde...
Musíš si tedy vždy vybrat, jaký typ motoru je pro tebe vhodný ... točit do mrtva čtyřvál kde mezi 12-12700 budeš mít raketu...a pod 7000ot to bude výletní prskolet...nebo dvouvál, kterej bude hutnej od spoda a nahoře ti umře... event. nějakou alternativu mezi...
A všechno se ještě"zamotá" sekundárním převodem na kolo, jak tu někdo psal.
Jde o to, co vyhovuje tobě...

1 reakcí na tento příspěvek vliv otáček na výkon

25.11.2017 v 15:32 | Nahoru | #11
axs, lebo sú obidve chcíplé.

(reakce na) vliv otáček na výkon

25.11.2017 v 17:22 | Nahoru | #12
t_freedom> 1* srozumitelne, pochopitelne a vecne spravne !

jeste bych doplnil ze tech fakoru bude vic nez jen sekundarni prevod (tim je mozne, jak ostatne logicky vychazi i z uvedeneho vypoctu, kroutak v pasmu otacek zadniho kola malinko menit - tj. mensi kolecko nebo vetsi rozeta = mensi maximalni rychlost ale vetsi zatah, vetsi koleco a mensi rozeta prsne opacne)

zejmena hodne dulezity bude (jak se trochu nesikovne pokusil nakousnout krakos) taky urceni toho motoru
- zavodni motor (nebo taky leteckej motr a pod.) dokaze diky vysokym otackam, v uzkem pasmu vyladenemu vyfukovemu systemu atd . vymackat z mensiho objemu vetsi vykon, ovsem bude mit velkou spotrebu, v extremu taky treba az mizernou zivotnost (2T motory v GP500 napr. vydrzeli jeden vikend), bude vyladenej na uzke pasmo otacek (jak pise freedom dole nic, furt nic a pak nahore raketa) tudiz z pohledu nenarocneho uzivatele hure ovladatelnej
- motory napr. dnesnich plechovek ktery jsou prospikovany vselijakejma ekokurvitkama a serizeny ke stechiometrickymu spalovani (zamerne nekomplikuji diskus vtazenim dalsi fyzikalni veliciny.. ) budou mit vzhledem ke svemu objemu vykon mensi, ale zato rozumnou zivotnost, vybornou spotrebu a male emise, a uvedene krivky kroutak(vykon)/otacky bude mit plossi - tudiz bude pouzitelny dole i nahore

proste vzdy je je potreba znat a brat v potaz krivky konkretniho motoru, namerene na brzde - viz hned prvni prispevek

vliv otáček na výkon

25.11.2017 v 19:01 | Nahoru | #13
Díky hodně jste mi pomohli. Už to chápu. Na googlu jsem to právě našel ale úplně nepochopil.

(reakce na) vliv otáček na výkon

25.11.2017 v 21:45 | Nahoru | #14
krokoš> Hm, zkus si s obojím navozit 3t pisku a pak napiš zda je to opravdu stejne.

vliv otáček na výkon

26.11.2017 v 11:45 | Nahoru | #15
na každou složitou otázku existuje jednoduchá nesprávná odpověď

vliv otáček na výkon

27.11.2017 v 21:09 | Nahoru | #16

vliv otáček na výkon

28.11.2017 v 08:28 | Nahoru | #17
anti díky moc mi to pomohlo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 95, 96] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2876 Včera v 00:02 tomasNJ
Honda crm 125 plasty Honda CRM 125 (R) Mitik451cz 2 2.2.2021 v 23:05 RadimKacirek
Měl bych s tím řetězem asi něco udě... [1, 2] Honda CRM 125 (R) Beranidlo 37 29.12.2020 v 21:06 krokoš
Otváranie privery Honda CRM 125 (R) Crmkar 1 20.11.2020 v 18:08 Beranidlo
právní rada - prodej motorky [1, 2, 3] Honda CRM 125 (R) Kokoska73 80 27.10.2020 v 21:17 Johny_Servis


TOPlist