Téma: Navýšení výkonu u 250?
23.11.2017 v 18:17
Měl by někdo nějaký návod/nápad jak zdvihnout výkon a projev u tohoto motoru? Honda CRF 250L. Je to střkačka s 18kW a potřebovali by jsme to zdvihnout na nějakých 27-29kW. Víme, že předchozí model měl kolem 30kW a majiteli vyhovoval. Ted koupil skoro nový kus s tm, že je to příjemný ovladatelný stroj a přidá filtr a ladák a výkon vzroste. Alespon doufal v 25kW, ale bohužel jsm se dostali na nějakých stále mdlých 21Kw. Potřebujeme trochu větší zátah dole a střed, o maximálku nejde. Majitel chce abym to bylo živější. Ale zas měnit zapalování a píst se mu nechce. Rozetu a kolečka už taky zkusil. Výsledek spíš horší.. dík za nápady..
1 reakcí na tento příspěvek Navýšení výkonu u 250?
Přidat výkon o 50%?
Chlape mícháš hrušky s jabkama, mluvíš o ostrym soutěžáku nebo civilním dualsportu? Lko je klasický civilní endurko a k tomu odpovídající motor dělanej na velkou životnost, proto nemá výkon jak soutěžák. CRF je ostrej soutěžák, pokud máš zdechlýho soutěžáka, je buď zavřenej nebo je tam nějakej problém.
1 reakcí na tento příspěvek Navýšení výkonu u 250?
Jen pro info, že zas něco nejde a že se pleteme a motáme... Nepleteme, původní vzducháč - čtyřtakt - karburátor z 1999 xl 250L měl dle výrobce 22kW. Nebyl škrcen na výkonu emisními normami. Po přidání otevřeného (i když nehomologovaného) výfuku + otevřeného filtru a jiných trysek, se na brzdě kdysi ukázalo na motoru 29,7kW. Ale spodek měl živý a stroj jezdil max 100km/h.
Majitel jezdil s námi jen pole-louky- les, o školy atd... Žádné závody jen courání na týden s partou..a najezdil na něm cca 65.000km Bohužel motor odešel na klice a ta se "otiskla" až do převodovky. Oprava nerentabilní. Stroj za zenitem, potřeba nového stroje... to jen k vývoji situace. Těžší stroj nechce, slušné WR 250R (24kW v serii) od yamahy není k sehnání, proto hledal u Hondy.
Tak a ted ke stávajícímu modelu 2016. CRF 250L. Výměna komplet výfukového potrubí za vlastní výrobu (v původním budou nějaká uzká místa nebo restriktory) od válce + otevřený, ale homologovaný Akrap. Nasazení otevřeného filtru Pipecross. Zaleštění kanálů v hlavě a výměna vstřikovací jednotky za programovatelný Ignitech jet (i když není na tento typ). + výměna řetězového kolečka a rozety, no a brzda vyplivla 27,9kW majitel je štastný jako blecha, stroj je k nepoznání. Sice nejede víc než 95km/h ale dole je živý tak jak si to majitel přál a to co chtěl má.
Majitel jezdil s námi jen pole-louky- les, o školy atd... Žádné závody jen courání na týden s partou..a najezdil na něm cca 65.000km Bohužel motor odešel na klice a ta se "otiskla" až do převodovky. Oprava nerentabilní. Stroj za zenitem, potřeba nového stroje... to jen k vývoji situace. Těžší stroj nechce, slušné WR 250R (24kW v serii) od yamahy není k sehnání, proto hledal u Hondy.
Tak a ted ke stávajícímu modelu 2016. CRF 250L. Výměna komplet výfukového potrubí za vlastní výrobu (v původním budou nějaká uzká místa nebo restriktory) od válce + otevřený, ale homologovaný Akrap. Nasazení otevřeného filtru Pipecross. Zaleštění kanálů v hlavě a výměna vstřikovací jednotky za programovatelný Ignitech jet (i když není na tento typ). + výměna řetězového kolečka a rozety, no a brzda vyplivla 27,9kW majitel je štastný jako blecha, stroj je k nepoznání. Sice nejede víc než 95km/h ale dole je živý tak jak si to majitel přál a to co chtěl má.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Navýšení výkonu u 250?
kojot> Prosímtě, jenom jedna technická... jaký vliv má velikost řetězového kolečka a rozety na výkon na motoru? Díky
Wenca24 píše: kojot> Prosímtě, jenom jedna technická... jaký vliv má velikost řetězového kolečka a rozety na výkon na motoru? Díky
Na výkon motoru žádný, ale na pocit to má vliv obrovský - do desti vteřin tam máš šestku v omezovači
1 reakcí na tento příspěvek Navýšení výkonu u 250?
to je hodně dobrej výsledek je to s původním pístem a kompresním poměrem? těch 10kW (=skoro půlka výkonu navíc) jen úpravou sání a výfuku? to by to bylo kurva zadušený teda....
Naposledy editováno 19.12.2017 14:15:49
Naposledy editováno 19.12.2017 14:15:49
Výměna vstřikování, karburátoru a podobně nemůže přinést víc než cca 10% při stejných otáčkách. Aby tam bylo víc, musel bys nejdřív dostat do motoru víc vzduchu a usnadnit odvod spalin, tedy jiné vačky. Případně k tomu odstranit nějaký špunt z výfuku. Výkon, samozřejmě, je veličina u spalovacího motoru závislá na otáčkách, takže pokud se stejný točivý moment podaří posunout např. z 5000 na 7500 ot/min, výkon vzroste o 50%. No a pomalejší převod tomu pak přidá odpich. Nicméně 30kW z 250ccm znamená otáčky nejmíň 10.000 a tomu odpovídající vačky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 273, 274] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8200 | Včera v 09:12 Fic6 |
Jakou crosku si koupit do začátku Yamaha YZ 125, Honda CRF 250 F | martin12424 | 4 | 20.2.2024 v 17:59 krokoš |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |