globalmoto_duben_nolan





Téma: rozměr slicku
21.11.2017 v 20:44
Zdravím. Jsem trochu na vážkách s rozměry. Nejsem takové eso abych laboroval v nějakých kombinacích. Zaráží mě že je v sadě v rozměru 120/70- 190/55 a druhý výrobce má 120/60- 190/65. Že se ta výška mění proti sobě. Vyšší zadek má nižší předek. Pokud to má nějaký valný smysl koupit jednu takovou a druhou makovou abych docílil 120/70 - 190/65 můžete mi poradit jake konkrétní typy k sobě budou fungovat. A pokud jsem vymyslel zhovadilost budu vděčný za jakékoli vysvětlení. Proč to tak nedělat a jak to udělat líp.

Dunlop
Bridgestone

Naposledy editováno 21.11.2017 20:52:34

1 reakcí na tento příspěvek rozměr slicku

22.11.2017 v 10:24 | Nahoru | #1
Tak v technicaku budes mit asi jeden profil bud 55 nebo 65 . Oba tam asi mit nebudes ne ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozměr slicku

22.11.2017 v 10:48 | Nahoru | #2
gugo> asi jsem to nenapsal úplně přesně, neptám se na to co mám v technicaku ale ptám se na sliky na okruh. Rád bych vyšší gumy. Proto potřebuju poradit od někoho kdo s tím má zkušenost. Jestli a jak se dají kombinovat rozměry. Co se tím dá získat a hlavně co všechno se tím dá zkurvit pokud se to udělá špatně.

rozměr slicku

22.11.2017 v 11:43 | Nahoru | #3
nejsu zrovna nejaky extrem odbornik, ale oni ti vyrobci ty gumy maju otestovane a veda proc dali taketo rozmery. druha vec este moze byt, ze ten predajca, ktoreho odkaz si dal, nemusi mat zrovna iny rozmer predku na sklade (len hypoteza).
A zo skusenosti este jedna vec, vyrobci okrem toho, ze robia nejaky rozmer pneu, tak tie pneu mozu mat rozny tvar, napr. dunlopa moze mat iny tvar ako bridž atd. Ale to si si už isto všimol, ale napr. take pirelli, ich zadna SC čko 190tka je v podstate skoro 200 a 180tka v podstate 190.

Moja rada, ak ti neporadi niekto iny, ze tie gumy skombinuj, tak by som to neriesil a kupil tie gumy spolu od jedneho vyrobcu. urcite tym nic nepokazis...

(reakce na) rozměr slicku

22.11.2017 v 12:01 | Nahoru | #4
torvik> Tak jeslti ti jde o okruh, tak bych tohle resil az podle ty konkretni gumy kterou nazujes. Protoze minimalne v sirce 180 od Michelinu neni jako 180 od pirelli a myslim, ze ti stejne nezbyde to bud resit primo s nekym kdo ladi podvozek nebo verti nekomu jeho zkusennosti.
Ale na foru v tomhel smeru asi narazis i na protichudne nazory. A dal mlcim bo je to pro me vyssi divci. Ja to jen obouvam.

1 reakcí na tento příspěvek rozměr slicku

22.11.2017 v 12:26 | Nahoru | #5
jaké jezdíš časy na okruhu?:)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozměr slicku

22.11.2017 v 12:51 | Nahoru | #6

RUTAN píše: jaké jezdíš časy na okruhu?:)


Tuhle zákeřnou otázku jsem tady čekal.
Až se ten čas dozvíme, tak mu všichni doporučí Angely GT !!!

(reakce na) rozměr slicku

22.11.2017 v 13:02 | Nahoru | #7
VladaM> Já už půl hodiny přemýšlím jak s té otázky ven. Nezakládal jsem to fórum proto že myslím že jsem druhý Rossi ale proto že nerozumím proč čím vyšší zadek tím nižší předek. To je vše. Čas ze mě nedostanete.

rozměr slicku

22.11.2017 v 13:58 | Nahoru | #8
Já myslím, že to nemusíš až tak řešit. Kluci se tě tu ptají na časy, protože pokud nehoníš desetiny, nejspíš vůbec nepoznáš rozdíl. Různí výrobci těch gum používají různé rozměry, už se to tu mockrát řešilo. Já jezdím Pirelli 180/60 zadek a když to změřím je to stejná guma jako 200/55 kterrou jsem tem taky měl a rozdíl jsem nepoznal. Jediné co mne napadá, že by mohl být problém - jestli máš kontrolu trakce, měl bys to nakalibrovat na nový rozměr, aby ti to neházelo chybu. Jinak se neboj vzít jakoukoliv sadu z těch co píšeš, oboje bude v pohodě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozměr slicku

22.11.2017 v 19:31 | Nahoru | #9

VladaM píše: Tuhle zákeřnou otázku jsem tady čekal.
Až se ten čas dozvíme, tak mu všichni doporučí Angely GT !!!



Takže odpověď už asi máš:) dej tam cokoliv z toho co jsi napsal, rozdíl asi nepoznáš. tyhle věci se řeší až když třeba jedeš v mostě 48, v brně 18 atd...

rozměr slicku

22.11.2017 v 20:11 | Nahoru | #10
Čím vyšší profil u silničních gum, tím vyšší náklon ti to dovolí, prostě třeba 190/50ZR17 je oproti profilu 55, 65 hrozná placka. Taky ti to změní i úhel řízení, tudíž na technickou trať je lepší vyšší guma vzadu, líp to padá do zatáček a řízení je rychlejší, protože máš ten úhel řízení menší, na rychlý tratě je zas lepší nižší profil, zvětší se úhel řízení, pomalejší reakce na pohyb řidítky větší stabilita ve vysokých rychlostech, ale toto se dá i řešit jednodušejc popouštěním vidlí v brejlích, níž znamená rychlejší řízení a nervozita ve vysokých rychlostech, vejš zas opak a nemusíš řešit zadní gumu pokud tam není ta placka s profilem 50... A mazáci maj motorky kde se dá v krku řízení měnit úhel vidlí... E: proto maj některý sporty drážky na vidlích a dle toho kde se jede si je na výšku nastaví, aby neběhali kolem vidlí s šuplerou...

Naposledy editováno 22.11.2017 20:15:17

1 reakcí na tento příspěvek rozměr slicku

22.11.2017 v 21:04 | Nahoru | #11
Takže pokud pomineme úhel řízení, vyšší profil gumy dovolí větší náklon a rychleji se to sklápí do zatáček. A pokud bude větší profil i na přední gumě opět by to mělo pomoc i náklonu i sklápění. Dává to smysl nebo ne?

(reakce na) rozměr slicku

23.11.2017 v 13:43 | Nahoru | #12

torvik píše: Takže pokud pomineme úhel řízení, vyšší profil gumy dovolí větší náklon a rychleji se to sklápí do zatáček. A pokud bude větší profil i na přední gumě opět by to mělo pomoc i náklonu i sklápění. Dává to smysl nebo ne?



je to tak jak píšeš, ale je potřeba si dát pozor ještě na dvě věci:

1) aby se ti to vešlo pod blatník předního kola - ne 5mm mezera = prodřeš blatník
2) aby se ti to vešlo před kyvnou vidlici

počítej s tím, že guma se při velké rychlosti vlivem dostředivé síly natahuje na průměru, takže se ti lehce může stát, že si prodřeš blatník skrz (vlastní zkušenost) , nebo ti bude dřít o záda kyvné vidlice a to hodně nebezpečné.

rozměr slicku

24.11.2017 v 09:26 | Nahoru | #13
Pánové dík za příspěvky. A a pište další co vás napadnou. Budu jenom rád. Jak jste určitě postřehli nejsem v tom úplně kovaný mazak. Každá rada dobrá.

(reakce na) rozměr slicku

15.12.2017 v 19:38 | Nahoru | #14

RUTAN píše: Takže odpověď už asi máš:) dej tam cokoliv z toho co jsi napsal, rozdíl asi nepoznáš. tyhle věci se řeší až když třeba jedeš v mostě 48, v brně 18 atd...



Ani tak ne ty gumy umi v brne pod deset, a v Brne pod ctyricet, jen mi ne

rozměr slicku

15.12.2017 v 19:45 | Nahoru | #15
A abych nebyl OT, s tim co pisou za rozmer si nedelej vubec nasili. Proste pokud mas sestku,a tudiz 5.5 palce sirokej zadni rafek, jezdi sestkovy obuti, pokud litra s sest palcu sirokym rafkem, jezdi litrovy obuti, nektery novejsi litry maj dokonce 6.25 sirokej rafek.

Jezdil sem pirelli/metzeler 180/55, ted vyrabvej uz jen 180/60 (ktery jak sem se osobne presvedcil sou UPLNE STEJNY jako litrovy 200/55), a jedu na nich uplne stejne, jen mam "na zadku o zub min", proste maj vetsi prumer, tzn mam o zub, mozna dva delsi prevod. To je jedina zmena kterou jsem schopny pri svejch casech poznat. Jinak radim. Ale ze bych citil jinej grip ve winglu, nebo rychlejsi / pomalejsi zataceni, to ani prd

Takze si kup libovolnou okruhovou sadu, resp predek a 2-3 zadky, a jezdi :) To je lepsi nez spekulovat nad cislama. Az pojedes MS, budou rozhodovat absolutni malickosti, ale ted mas v palici a pazourach mozna desitky sekund ... a v gumach nula nula prd :)

rozměr slicku

15.12.2017 v 19:47 | Nahoru | #16
A obecne uz sem jel misak predek a metzeler zadek, a metzeler/pirelli predek a misak zadek, bridgestone zadek, a taky sem poznal prd :)

rozměr slicku

15.12.2017 v 19:56 | Nahoru | #17
Jop a Dunlopy/ Bridgestone nejezdim, tak sem kounul na GP503.de a podle nich je u dunlop raceru rozmer 190/55 urcenej na sestky, tzn 5.5" rafky, a rozmer 200/55 urcenej na 6 a 6.25" rafky, tzn pro tebe na litra.

U bridgestone je 190/650 predepsanej na 5.5 i 6" rafky, a rozmer 200/655 na 6 a 6.25 rafky, takze tady si teoreticky muzes vybrat

A jeste jednou opakuju, je to BUŘT :)

Naposledy editováno 15.12.2017 19:56:55
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 590 Včera v 21:45 IvanDvoutakťák
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1174, 1175] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35246 Včera v 21:03 Ozzy_
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 koda5 4 Včera v 16:19 pavelgl1
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 Baca13 2 25.3.2024 v 11:45 Gahan37
Třese se předek motorky při ostrém ... [1, 2, 3] Suzuki GSX-R 1000 mara-fous-k3 62 19.10.2023 v 22:13 assassin


TOPlist