bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Husqvarna TE410E - tragické studené starty
Ahoj Vám všem. Není tu někdo, kdo má zkušenosti s karburátorovou Husqvarnou TE410E se startérem a dokázal by mě trochu nasměrovat, po čem jít, když mám následující problém? Po koupi babičky TE410E, jakožto zimního stroje, jsem ji téměř ihned dával na servis, mimo jiné byly serizeny ventilove vule, vymenena svicka, vymenen rozvodovy retez, palivovy kohout a chladici kapalina, tolik asi vše, co se motoru týče.
Pred odjezdem do servisu v cca 5ti stupnich celsia, jsem dal sytic, brnknul o startér, okamžitě motor naskočil a jel jsem. Po tom, co je motorka udelana, za boha nemohu poradne nastartovat za studena. Pokud dam sytic, motor se sotva točí a ani neskytne. Pokud je sytic vypnuty, motor toci v pohodě, po par zmacknutich starteru i chytne, ale bez sytice samozrejme ihned chcipne. Na třeba cca 10te zmacknuti starteru uz naskoci(to už je asi v motoru alespoň trochu teplo), drzim lehce plyn do te doby, nez zacne motor reagovat na plyn zvysenim otacek jinak, nez ze znovu chcipne... Pak uz dam sytič a motor drzi vyšší otáčky a vše je OK. Za tepla startuje okamžitě, bez naznaku problémů.
Rozdil před servisem a po servisu, je tedy MARKANTNÍ, baterku jsem zkoušel i tu, co mi točí v Ducati, vše je stejné, baterie nemá žádný vliv. Nevíte někdo, čím by to mohlo být? Mohl by se tak chovat špatný typ svíčky? Jak si vysvětlit, že když zapnu sytič, startér točí znatelně hůř a nastartování je skutečně možné pouze bez sytiče? Moc díky!

EDIT: vyřešeno, více info v komentářích níže, všem díky...

Naposledy editováno 02.01.2018 12:41:42

1 reakcí na tento příspěvek Husqvarna TE410E - tragické studené starty

17.11.2017 v 22:14 | Nahoru | #1
Husgvarna no... Začnul bych tam, kde se vrtal servis, když to před tím jelo,nastavení vačky,ventilů,funkce dekompresoru,převody starteru...

1 reakcí na tento příspěvek Husqvarna TE410E - tragické studené starty

18.11.2017 v 06:27 | Nahoru | #2
Čau, možno je to len povolený kontakt na baterke, prípadne poškodené vodiče od baterky ku relé, od relé do štartéru, od baterky na kostru. Stačí poškodený vodič, zmenšenie prierezu a u veľkých jednoválcov je problém na svete. Myslím, že Aprília to má aj zdvojené-po dva vodiče. Ešte ukostrenie motora v ráme. Stačí niekde prechodový odpor a problém je na svete. Tie znížené otáčky spôsobuje, keď sytič je ako klapka v saní, dáš sytič-zavrieš klapku,zvýšiš odpor v saní, neviem, ako to má Husqarna, môj typ, iba.Držím palce, pri zimných štartoch.

Možno to má aj súvis s tým preblikávaním kontrolky neutrálu.

Naposledy editováno 18.11.2017 06:34:16

Husqvarna TE410E - tragické studené starty

18.11.2017 v 14:34 | Nahoru | #3
Tak prečo to nezanesieš do servisu kde ti to do*urvily?

(reakce na) Husqvarna TE410E - tragické studené starty

Skvělá odpověď, děkuji! 18.11.2017 v 15:14 | Nahoru | #4
krokoš>

Tie znížené otáčky spôsobuje, keď sytič je ako klapka v saní, dáš sytič-zavrieš klapku,zvýšiš odpor v saní

TE 410 má klasický sytič(má svůj okruh) tzn. zapnutý sytič=víc nasáté směsi= větší odpor při kompresi(stejně jako když přidáš plyn, jen více bohatou).

Husqvarna TE410E - tragické studené starty

2.12.2017 v 16:28 | Nahoru | #5
Měl jsem obdobný problém a řešení bylo po mnohatýdenním bádání velmi prosté. Podívej se na dotažení víka resp. kartéru u převodu od startéru! Po výměně těsnění, kvůli kterému dosedlo víko o něco lépe než původní proklínaný silikon a ani nový startér a úplně nový akumulátor nemohly překonat převod který byl natolik "zmáčknut" že nešel ani pootočit !!

Husqvarna TE410E - tragické studené starty

4.12.2017 v 15:02 | Nahoru | #6
Díky Vám všem za reakce, nicméně řešení bylo velmi prosté. Když jsem motorku koupil, měla několik věcí v nepořádku, jednou z nich byl rozvodový řetěz a ventilové vůle. Nicméně na starty to nemělo vliv a startovala jako fík.
Po tom, co jsem motorku přebral odservisovanou, tzn. i s OK ventilovými vůlemi, už to nefungovalo a studené starty byly peklem.
Nicméně se mi ozval člověk, co má TE610tku a měl problém úplně identický. Kdesi v manuálu k motorce našel, že SPRÁVNĚ se má startovat tak, že se začne startovat bez sytiče a jakmile se pořádně startér roztočí, přidává se sytič. A to bylo celé kouzlo, nikdy jsem své motorky s karburátorem takhle nestartoval a do tohoto způsobu jsem zasvěcen nebyl, takže mě to nenapadlo...
Když jsem motorku koupil, měla větší ventilové vůle, po servisu byly ventilové vůle nastaveny tak, jak správně měly být, takže při startovani se sytičem už to startér moc nedával.
Aktuálně stačí otocit klíček, začít startovat, pomalu přidávat sytič a maximálně na druhé zmáčknutí startéru krásně běží na sytič...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Husqvarna TE410E - tragické studené starty

4.12.2017 v 15:07 | Nahoru | #7
Ptal jsem se, jestli tu někdo nemá zkušenost, u odpověďi typu: "Husqvarna no..." ji nějak nevidím. Ale dík.

axs píše: Husgvarna no... Začnul bych tam, kde se vrtal servis, když to před tím jelo,nastavení vačky,ventilů,funkce dekompresoru,převody starteru...

(reakce na) Husqvarna TE410E - tragické studené starty

5.12.2017 v 00:49 | Nahoru | #8
s4r> "Husqvarna no..." obsahuje vše ,nebo se ti zdá ten startér jako etalon všech startéru?

Husqvarna TE410E - tragické studené starty

25.12.2017 v 22:03 | Nahoru | #9
Ahoj. Předně dík za bodování mojí "HusKy701 S daným problémem Ti asi nepomůžu. Jen chci napsat, že mám naprosto stejný zkušenosti s předchozím strojem, Yamahou TT600 E. Jakmile klesla teplota kolem cca 5 st. celsia startování STUDENÉHO motoru byl velký problém. V podstatě naprosto stejný scénář co popisuješ. Určitě není problém s připojením baterie jak tu někdo psal. Podle mně jde o nízkou teplotu vzduchu, mísení směsi paliva a vzduchu v kombinaci se ztuhlým motorem (olejem). Prostě systém těchto starších strojů nízkou teplotu "nemá rád". Já to neřešil, protože v takový zimě prostě nejezdím a kolem cca 10 -15 stupňů už TT chytalo bez problému. Dostala mně ale Huska 701 a to od "prvního nastartování". Když jsem pro ní přijel , bylo patnáct pod nulou. Sále zmrzlá venku na nádvoří. Na první zmáčknutí starteru motor okamžitě naskočil. Nechápal jsem....zřejmě "nové technologie"...palivové čerpadlo, vstřikování...atd....jen aby se to nepos....... to pak jeden neví co s tím Zdar Karel.

Husqvarna TE410E - tragické studené starty

25.12.2017 v 22:27 | Nahoru | #10
Ještě se musím omluvit. Nedočetl jsem to celé a rovnou psal....Ta rada od "člověka s 610" mi dává smysl a mohu jí potvrdit, jen jsem to ve své praxi s TT600E nedotáhl k takové dokonalosti . Při studených startech, v nízkých teplotách (moc jich nebylo) jsem přidal sitiče jen malinko. Starter lehčeji točil a motor naskočil dřív a taky tolik "nechcípal". Ať už je jaro !!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Husqvarna 410 TE Výměna oleje Husqvarna TE 410 Tomek1 15 14.4.2024 v 09:04 assassin
Husqvarna 410 TE přerušovač blinkrů Husqvarna TE 410 Tomek1 11 10.4.2024 v 12:18 Tomek1
Husqvarna TE 350 1992 Husqvarna TE 410, Husqvarna TE 610, Husqvarna TE 350 AndyEnd5 4 8.8.2023 v 21:04 Samuel738842
Enduro pro začátečníka [1, 2] Husqvarna TE 410, Honda XR 400, Suzuki DR-Z400S Fenome753 39 8.8.2023 v 14:03 400xr
Husqvarna TE 410 E Osy kolies Husqvarna TE 410 Kennylm98 6 29.6.2023 v 13:44 assassin


TOPlist