paolo_novy vloženo: wemoto.cz hamlet2 Přidat reklamu

Téma: R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách, rachot, ...
7.11.2017 v 19:21
Moto má najeto 30tis, na volnoběh rachtala spojka, po zmáčknutí spojkové páčky zvuky ustaly, rozdělal jsem to a vyndal spojkový koš, je dvouhmotový podobně jako u aut, pružiny jsou uloženy na volno s vůlí a díky tomu to rachtá, viz video. Podle informací z US fór je s vůlí vyroben i nový spojkový koš. Borec chtěl problém řešit nákupem nového koše a po rozbalení z krabice kulil oči že nový to dělá taky. Řeším co s tím, poslouchat rachtající motorku na volnoběh a v nízkých otáčkách se mi nechce. Jeden maník u USA to natvrdo zavařil, ale takhle se mi to prasit nechce. Přemýšlím nad podložením pružin podložkami a tím vymezit vůli, bylo by to nejčistší řešení, pružiny by zůstaly zachovány a tlumily by torzní kmity tak jak mají, akorát by to nerachotilo. Nechci z toho dělat "jednohmotu". Řešil někdo něco podobného? díky

mám sice 2009 Bigbang, ale systém konstrukce koše i problém je stejný

EDIT: jediné správné řešení v tomhle případě je roznýtovat koš a pružiny vyměnit za jiné, neunavené - yamaha samostatně nedodává, takže sehnat nebo nechat navinout jiné. Koš znova snýtovat ocelovými nýty a potom by od toho měl být zase na víc jak 10tkm pokoj

vymontovaný spojkový koš


nový díl


svářeč


Naposledy editováno 14.11.2017 18:29:39
Předchozí
1 2
Následující

R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

8.11.2017 v 09:07 | Nahoru | #1
Jako hudebni nastroj pekny Narval bych tam hodne tvrdou gumovou podlozku.

1 reakcí na tento příspěvek R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

8.11.2017 v 09:41 | Nahoru | #2
zvuk jak ducna tam to, ale stojí randál

R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

8.11.2017 v 10:42 | Nahoru | #3
Krom hluku to ničemu nevadí. Jebat to

R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

8.11.2017 v 10:50 | Nahoru | #4
Ha ha ha tak už ani Yamaha neumí udělat spojkový koš? Vítej v klubu

(reakce na) R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

8.11.2017 v 10:50 | Nahoru | #5

Sonicek píše: zvuk jak ducna tam to, ale stojí randál



Taky bych jen přidal nápis na nádrž "Clutch By Ducati Performance"

R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

8.11.2017 v 18:12 | Nahoru | #6
suzuki, yamaha , honda... rachta to vsechno... :D

R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

8.11.2017 v 19:49 | Nahoru | #7
To není dvouhmota ale zachyt reakce

1 reakcí na tento příspěvek R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

8.11.2017 v 20:06 | Nahoru | #8
co to tak čtu, svářečovi později prasknul vnitřní koš, nově vytvořená jednohmota netlumila torzní kmity od motoru a prostě to v nejslabším místě prasklo...

podle zkušeností s SV1000 a Varaderem z internetu podložení pružin pomůže jen krátkodobě, unaví se dále a zase vznikne vůle

nejčistší řešený by bylo pružiny vyměnit za nové, ovšem je nutno rozlisovat ocelové nýty na koši a hlavně sehnat pružiny které yamaha samostatně nedodává, nabízí pouze celý koš

kupovat jiný jetý koš a doufat že nějakou dobu vydrží v lepším stavu je nesmysl

1 reakcí na tento příspěvek R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

8.11.2017 v 20:18 | Nahoru | #9
Řešení už tu zaznělo,
nalepení teplu vzdorné gumové vložky. Ničím jiným tomu nepomúžeš (možná delší, víc napěchované pružiny, ale co to vzhledem k svářečníkovi udělá si můžeš asi jen bujně představovat).

R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

8.11.2017 v 20:21 | Nahoru | #10
Vůbec bych to neřešil v záběru za jízdy to nerachtá a kromě ucha to ničemu nevadí, víc jezdit a nekochat se u nastartováné mašiny. Nebo to můžeš pořešit tunningovým košem za raketu s nastavitelným antihopem...

R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

8.11.2017 v 20:42 | Nahoru | #11
dej tam pořádný laďáky,co to přehluší...to vážně někdo řeší tohle?

R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

8.11.2017 v 21:14 | Nahoru | #12
Tohle je klasická nemoc R1, měl jsem ročník 06 a dělalo mi to taky - přesně jak píšeš, pouze na volnoběh, po rozjetí vše OK a to měla motorka najeto 28 000,-Km. Nechal jsem to pro jistotu rozebrat v servisu a odpověď byla - jezdit, neřešit, žádné nebezpečí nehrozí. Co se týče nového koše, neoriginál jsem našel asi za 13 000,-Kč, originál od Yamahy stojí údajně kolem 40 000,-Kč, ale to nemám ověřené. Zkoušel jsem to řešit nastavením volnoběžných otáček na vyšší hodnotu, ale to je k ničemu.

Největší problém nastal, když jsem motorku prodával, všichni se toho hluku báli a nedali si nic za boha vysvětlit. Ještě teď se musím smát těm odborníkům, ktěří podle zvuku okamžitě diagnstikovali vadný motor, volný rozvodový řetěz atd.... Nakonec šla do komise v bazaru a za dva měsíce byla pryč, neměl jsem na to už nervy

R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

9.11.2017 v 15:19 | Nahoru | #13
Dvouhmota pracuje jinak tohle jen odpružení torzních kmitů no to je buřt kámoš to taky řešil a nakonec se na to vysral

Naposledy editováno 09.11.2017 15:22:25

R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

9.11.2017 v 15:33 | Nahoru | #14
hmm zajimavy.

R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

10.11.2017 v 08:10 | Nahoru | #15
To jsou mi problémy

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

11.11.2017 v 10:07 | Nahoru | #16
KapitanMasakr> Gumové vložky...Pryž by musela být oleji vzdorná a odolná vyšším teplotám ( EPDM,VITON- florokaučuk)

R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

11.11.2017 v 10:14 | Nahoru | #17
Někdo si na tom zakládá a někdo se toho chce zbavit

BTW. Ten svařeč je prostě pitomec, to přeci strojař nemůže udělat

Naposledy editováno 11.11.2017 10:16:48

1 reakcí na tento příspěvek R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

11.11.2017 v 10:15 | Nahoru | #18
PROČ ŘEŠÍTE NĚCO, CO JE NORMÁLNÍ??? všechny motorky rachtaj na volnoběh, výrobce to tam zamýšlel a vy se ho snažíte přechytračit svářečkou:))

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

11.11.2017 v 10:44 | Nahoru | #19
mahuzs> Jo a nejspíš otěrem vytvoří za nějakou dobu gumovej prach, co zadělá komplet motor

(reakce na) R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

11.11.2017 v 11:04 | Nahoru | #20

KapitanMasakr píše: mahuzs> Jo a nejspíš otěrem vytvoří za nějakou dobu gumovej prach, co zadělá komplet motor


Přesně tak, ta guma se rozmělní všude po motoru a zasere mazací kanály...tím se to vyřeší, ten motor se zadře a bude od rachtání pokoj...
Přesně jak píše Rutan... opět kutil čech převeze japonský vývoj

1 reakcí na tento příspěvek R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

11.11.2017 v 12:25 | Nahoru | #21
A ono to jen rachoti na volnoběh? Na v-strom to rezonuje při akceleraci při 3000otáčkách.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

11.11.2017 v 13:13 | Nahoru | #22
karf> dělají to snad všechny motorky tohohle typu. od novoty, pořád stejně a pořád to někdo řeší..

(reakce na) R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

11.11.2017 v 15:00 | Nahoru | #23

mahuzs píše: KapitanMasakr> Gumové vložky...Pryž by musela být oleji vzdorná a odolná vyšším teplotám ( EPDM,VITON- florokaučuk)



Joooto se holt pozna odbornik.EPDM rozhodne neni odolna oleji a viton zvlada prakticky to samy co NBR.

(reakce na) R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

12.11.2017 v 08:19 | Nahoru | #24

RUTAN píše: PROČ ŘEŠÍTE NĚCO, CO JE NORMÁLNÍ??? všechny motorky rachtaj na volnoběh, výrobce to tam zamýšlel a vy se ho snažíte přechytračit svářečkou:))



mě teda z těch patnácti motorek od 500ccm vejš co jsem měl za posledních deset let nerachotila na volnoběh ani jedna, tak to prostě řešim R1 mám ale poprvé, teď už jsem chytřejší

Naposledy editováno 12.11.2017 08:20:22

R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

12.11.2017 v 08:50 | Nahoru | #25
Jen takovy napad . GL1800 v tlumici alternatoru 01-05 ma podobny system tlumeni pruzinami a vule pruzin a dosedaci plochy jsou vymezeny takovymito miskami na obou stranach vlozenych do pruzin. Mozna by to bylo schudnejsi reseni nez vlozky z gumy. Je otazkou ale z jakeho materialu...

R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

12.11.2017 v 10:09 | Nahoru | #26
podobne vylepšovaky maju aj fatalne nasledky, podložky v súkolesí a všelikde inde, bud sa na to vykašli, alebo daj tam staršiu z ineho kusu havarovaneho ,alebo noveeeeee., rozmyšlam, čo to stoji?????, novy kus

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

12.11.2017 v 10:59 | Nahoru | #27
RUTAN> no právě že ten v-strom to dělá i za jízdy při akceleraci v zátěži. To je pak záhada, že se odlepí na rotoru alternátor magnety, sjedou se k sobě a nedobiji to. Podle mě je to vibracemi od koše spojky = je to celé špatně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

12.11.2017 v 16:57 | Nahoru | #28

karf píše: RUTAN> no právě že ten v-strom to dělá i za jízdy při akceleraci v zátěži. To je pak záhada, že se odlepí na rotoru alternátor magnety, sjedou se k sobě a nedobiji to. Podle mě je to vibracemi od koše spojky = je to celé špatně.



dost pochybuju, že by to dělala spojka.. to v podstatě ani nemůže, když je v zátěži.

(reakce na) R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

12.11.2017 v 19:29 | Nahoru | #29
RUTAN> To říká každý. "ser na to a jezdi". Taky jsem si říkal, že na to budu srát, ale je to fakt opruz, když se ti kolem 3000 motorka rozklepe při každým výjezdu z vracečky. Tak jsem koš vyměnil a je po vibracích. Motor běží krásně tiše a klidně a v pohodě se sbírá od volnoběhu přes původně kritické otáčky. Já zase pochybuju, že ty vibrace ničemu nevadí. Možná u R1 jestli jsou jen na volnoběh. Ale v zatížení to musí dostávat strašnou čočku...no a rotor vypadá pak třeba takhle
https://i.imgur.com/IMUVwyy.jpg

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

12.11.2017 v 22:02 | Nahoru | #30

KapitanMasakr píše: mahuzs> Jo a nejspíš otěrem vytvoří za nějakou dobu gumovej prach, co zadělá komplet motor


Ale prdlacky, kdyby si znal techniku starsich motorek, nemohl by si takovou pitomost napsat...treba stare 4V od Kawy ve spojkovem kosi jako tlumic razu gumu mely a problemy s tim nebyly, resp. byly - po 20 letech guma vytvrdla, srazila se a pak to na volbech rachtalo stejne jako ta R1ckova mrdka...nekdy mi prijde,ze vyrobci vymysleji uz vymyslene a jen to akorat dokurvi...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problém zo studenom štartom Yamaha ... Yamaha YZF-R1 stenli167 15 Včera v 20:11 stenli167
flash tune Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... Dave3991 9 3.11.2017 v 12:07 CR500
Perňův Racing koutek - přestavby ok... [1 ... 342, 343] Yamaha YZF-R1 Perňa #81 10278 3.11.2017 v 08:41 BlackSabbath
Pneu Yamaha R1 2003 Yamaha YZF-R1 Lutrak 22 26.10.2017 v 13:43 VladaM
Možná poslední vyjížďka tento rok Yamaha YZF-R1 WMKMigell 6 16.10.2017 v 19:50 Tr3psik

TOPlist