Téma: Jawa dandy 125- upravení sání
3.11.2017 v 09:47
Zdravím lidi, měl bych dotaz ohledně svojí dandyny. Včera jsem vymontoval airbox a nahradil jsem ho jen přímým kusem gumové trubky vedenou od karburátoru. Mám v plánu ještě nasadit na ní tzv. hříbek, aby nesála nečistoty. Můj dotaz zní. Co vše je po této úpravě potřeba zkontrolovat/přeladit? Karburátor jsem jen ochudil o něco, startuje, jede, ale když otočím rychle plynem tak se zakuckává a někdy i chcípne. Případně, mám tam dát jiný karburátor (jaký). A jak je to s legislativou a stk? Doufám v normální, konstruktivní odpovědi, za které budu velmi vděčný. Děkuji
noo, záleží, co očekáváš, že to přinese.
Molitanovej hříbek je cajk - alespoň líp filtruje, než kovový košíky. obvykle ho koupíš už s přírubou na karb, tak je zbytečný dávat tam ještě nějakou další trubku. dej pak novou svíčku a projeď to - podle barvy to napoví o bohatosti. po odstranění airboxu se většinou musí obohacovat směs.
Molitanovej hříbek je cajk - alespoň líp filtruje, než kovový košíky. obvykle ho koupíš už s přírubou na karb, tak je zbytečný dávat tam ještě nějakou další trubku. dej pak novou svíčku a projeď to - podle barvy to napoví o bohatosti. po odstranění airboxu se většinou musí obohacovat směs.
víceméně od toho moc nečekám, šlo mi o vzhled, a než sání zacpávat dost velkým airboxem (který je od sedla až k dolní části rámu), tak jsem si řekl, že bych to radši nahradil přímým sáním s hříbkem. Jak jsem psal, před laděním jsem přidal lehce plyn a motorka chcípla, po ladění chcípne jen když rychle přidám plyn. Svíčka je celá černá, ale budu tam muset dát novou už. Nevíte někdo o nějaké nejvhodnější, slyšel jsem, že se ty origo někdy odporoučí.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa dandy 125- upravení sání
Když stoprocentně nevíš, cos s tím zásahem způsobil (a důkaz toho je, že se tady ptáš, co s tím máš udělat, aby to fungovalo), tak to vrať do původního stavu a tuning dělej, až se o tom neco dovíš.
A nebo se s tím hrej, laď a získávej zkušenosti.
Jakýmkoliv zásahem na straně sání či výfuku změníš podmínky práce motoru a je pak potřeba tomu přizpůsobit obvykle karburátor...(4T je víc háklivý na změny na straně sání, 2T na výfuku).
Svíčku použij tu, jaká tam patří. Páč ta svým rozsahem obvykle vyhoví, ten "tuning" není až takový zásadní, abys musel používat extraunion speciální hromničky .
Ještě k té velikosti "airboxu".
U motorů se prostor před a za filtrem (uklidňující prostor) navrhuje tak, aby jeho - nazvěme to třeba rezonance - byla v souladu s nejčastěji používaným rozsahem otáček motoru při jeho provozu a to jednak z hlediska průběhu výkonové křivky a hlučnosti (no, že by zrovna todle v Jawě odborně řešili - ale možné je všecko).
Když do toho hrábneš, něco se stane - obvykle se zvýší hluk a přestane to jet...že?
Tož hodně štěstí!
A nebo se s tím hrej, laď a získávej zkušenosti.
Jakýmkoliv zásahem na straně sání či výfuku změníš podmínky práce motoru a je pak potřeba tomu přizpůsobit obvykle karburátor...(4T je víc háklivý na změny na straně sání, 2T na výfuku).
Svíčku použij tu, jaká tam patří. Páč ta svým rozsahem obvykle vyhoví, ten "tuning" není až takový zásadní, abys musel používat extraunion speciální hromničky .
Ještě k té velikosti "airboxu".
U motorů se prostor před a za filtrem (uklidňující prostor) navrhuje tak, aby jeho - nazvěme to třeba rezonance - byla v souladu s nejčastěji používaným rozsahem otáček motoru při jeho provozu a to jednak z hlediska průběhu výkonové křivky a hlučnosti (no, že by zrovna todle v Jawě odborně řešili - ale možné je všecko).
Když do toho hrábneš, něco se stane - obvykle se zvýší hluk a přestane to jet...že?
Tož hodně štěstí!
1 reakcí na tento příspěvek Jawa dandy 125- upravení sání
Doporučuju ti nejprv přečíst si tohle: www.scooter-tuning.cz/Staticcontroler.aspx a motochina.cz/view.php
Dělal jsem to v létě a chce to o tom něco vědět. Teď to jede líp, taky to zní (lepší než laďák ) a když je studenej vzduch asi pod 15°C píská jak kompresor a ještě to líp vypadá. To, že jede líp je ale hlavně kvůli tomu, že před zásahem byla mírně bohatá směs, hold předchozí majitelé si hráli s nastavením.
Dělal jsem to v létě a chce to o tom něco vědět. Teď to jede líp, taky to zní (lepší než laďák ) a když je studenej vzduch asi pod 15°C píská jak kompresor a ještě to líp vypadá. To, že jede líp je ale hlavně kvůli tomu, že před zásahem byla mírně bohatá směs, hold předchozí majitelé si hráli s nastavením.
Zdenalbenal> Vím, že budu muset určitě štelovat karburátor, což jsem taky udělal, jen jsem se chtěl ujistit, že nebudu muset kontrolovat něco dalšího. Na karbeci jsem si hrál s bohatostí podle zvuku, moto jsem jen decentně projel na jedničku a rozdíl pěkný. Je hlučnější a rychlost mi přijde minimálně stejná, ale to budu muset odzkoušet až pojedu na chatu, tam na to mám "měřičský" úsek :D O svíčku mi nešlo z pohledu tuningu, ale jen z důvodu, že jsem slyšel, že se originály serou. A s propracovaností motorek u jawy bych se radši ani nerozebíral, stačilo mi párkrát navštívit servis přímo v továrně :D
Speedy-Bikes> a tos jsi upravoval taky na dandy nebo na čem? Já když jsem se ohnul ke karbecu tak na to čumím a servis mi nechal naprosto zašroubovanou bohatost směsi, od tý doby to ladím sám a pak to dávám překontrolovat kámoše
V Jawě obvykle použili airbox z podobné motorky (třebas Hardfort či jak se to píše).
Právě proto, že se s tím (asi) nechtěli párat a taky proto, že přece jenom někdo o motorkách u nich (snad) něco ví...i když...žejo .
Ten šroubek bohatosti směsi - seřizuje se tak, že se správně seštelovaný motor (ventily), se správnou hladinou v karbecu atd. zahřeje a z polohy základního seřízení se jím začne ochuzovat směs.
U těchto karburátorů tento šroubek obvykle reguluje přívod paliva (u karbecu třindy, Zetek a podobně zase vzduch), takže se zašroubovává.
Při běžícím motoru by se postupně měly otáčky zvyšovat a po dalším zašroubovávání začne motor pracovat nepravidelně.
Od této polohy je potřeba šroub bohatosti směsi povolit tak,aby otáčky byly pravidelné. Což bývá tak o čtvrt-půl otáčky.
No a to je celé.
Když se tohohle nedá dosáhnout šroubkem bohatosti směsi, může být vyrajbovaná a nebo povolená volnoběžná tryska. To by třeba vysvětlovalo onen úplně zašroubovaný seřizovací šroubek.
A nebo sů v tem servisu oslé.
Když se chce neco seřizovat, měl by ten zbytek stroje být v dobrém technickém stavu.
Jednů sem chtěl zamachrovat a šteloval sem třindu známému - no, nesešteloval sem ju.
Kdyby totiž ta motorka byla kůň, tak bych ho zastřelil.
Posléze vyšlo najevo, že na motoru bylo v háji gufero na klice...tak tohle seřídit opravdu nešlo...takže proto ta zmínka o technickém stavu...
Naposledy editováno 09.11.2017 20:49:59
Právě proto, že se s tím (asi) nechtěli párat a taky proto, že přece jenom někdo o motorkách u nich (snad) něco ví...i když...žejo .
Ten šroubek bohatosti směsi - seřizuje se tak, že se správně seštelovaný motor (ventily), se správnou hladinou v karbecu atd. zahřeje a z polohy základního seřízení se jím začne ochuzovat směs.
U těchto karburátorů tento šroubek obvykle reguluje přívod paliva (u karbecu třindy, Zetek a podobně zase vzduch), takže se zašroubovává.
Při běžícím motoru by se postupně měly otáčky zvyšovat a po dalším zašroubovávání začne motor pracovat nepravidelně.
Od této polohy je potřeba šroub bohatosti směsi povolit tak,aby otáčky byly pravidelné. Což bývá tak o čtvrt-půl otáčky.
No a to je celé.
Když se tohohle nedá dosáhnout šroubkem bohatosti směsi, může být vyrajbovaná a nebo povolená volnoběžná tryska. To by třeba vysvětlovalo onen úplně zašroubovaný seřizovací šroubek.
A nebo sů v tem servisu oslé.
Když se chce neco seřizovat, měl by ten zbytek stroje být v dobrém technickém stavu.
Jednů sem chtěl zamachrovat a šteloval sem třindu známému - no, nesešteloval sem ju.
Kdyby totiž ta motorka byla kůň, tak bych ho zastřelil.
Posléze vyšlo najevo, že na motoru bylo v háji gufero na klice...tak tohle seřídit opravdu nešlo...takže proto ta zmínka o technickém stavu...
Naposledy editováno 09.11.2017 20:49:59
Jo, že ti to připadalo stejné - myslet je dobré, vědět je lepší. V amatérských podmínkách se při kontrole výkonu takovéhoto stroje, který nemá nejaký extra výkon, dá s výhodou použít táhlé stoupání a pár orientačních bodů, u kterých si buď zapamatuješ rychlost a nebo obráceně - při dosažení určité rychlosti si zapamatuješ onen bod - třebas patník a nebo třešňu.
Ty stromy si stačí zapamatovat, značit je motorků nemusíš...
No a po nejakém tuningu budeš vědět, cos vyvédl.
Pokud teda budů provozní podmínky srovnatelné, že jo.
Podobný digitální přístroj měli v jedné nejmenované motocyklové továrně, teda za ňů - je tam krpál jak sviňa a kam se dojelo, tam zapichli kolek.
Jednoduché a funkční .
Ty stromy si stačí zapamatovat, značit je motorků nemusíš...
No a po nejakém tuningu budeš vědět, cos vyvédl.
Pokud teda budů provozní podmínky srovnatelné, že jo.
Podobný digitální přístroj měli v jedné nejmenované motocyklové továrně, teda za ňů - je tam krpál jak sviňa a kam se dojelo, tam zapichli kolek.
Jednoduché a funkční .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa Dandy 125 správné složení před... Jawa 125 Dandy | Polgy100 | 6 | 20.2.2023 v 23:37 Kohlstein |
Jawa Dandy 125 guferá do prednej vi... Jawa 125 Dandy | armagedon74 | 3 | 24.7.2022 v 20:36 Valve |
Smazano [1, 2] Jawa 125 Dandy | sancho66 | 33 | 27.4.2022 v 21:19 Orebuch |
údržba baterie Jawa 125 Dandy | Fichtlař20 | 28 | 13.2.2022 v 19:54 MotoLukass |
156fmi vůle ventilů Jawa 125 Dandy | dandymen | 5 | 10.2.2022 v 10:39 combust |