bmw_r1300gs_cartec

Téma: Rumunsko 2018
Ahoj, na léto 2018 plánuji s manželkou projet Rumunsko. Má představa je tak 10 dní. Chtěl bych z Prahy vlakem do Košic a zbytek po vlastní ose. Přespání vždy v nějakém penzionu. V nějakém možná přespat i dva dny a odtud vyjíždět do okolí - zejména po horách - solnou jeskyni tu určitě. Ostatní po dohodě. Jezdíme na Triumphu Exloreru 1200. Náš věk 50. Hledáme k sobě partáky na tuto cestu. Z mého okolí to nikdo nechce podstoupit nebo chtějí jed bez ženských. A ta moje zase nechce jet jen s chlapama.
Aktualitace: Všem děkuji za nabídky. Už máme skoro naplánováno. Děkuji také za tipy, co a kde v Rumunsku navštívit.

Naposledy editováno 23.12.2017 15:51:41

13.11.2017 v 17:25 | Nahoru | #31
Jusby> já sem vybíral normálně z bankomatu a pak eura na lei. Začínali jsme v Aradu, je tam poměrně civilizace. U ubytování chtěl někdo lei, někdo ecka. Není to zas taková divočina

16.11.2017 v 21:42 | Nahoru | #32
Zdravím, pokud nikoho neseženete klidně jeťte sami, my to dali letos se ženou a i docela dost velké úseky mimo asfaltky. Všude jsou příjemní lidé ubytování levné a super. Pokud je problém všichni pomůžou, osobně vyzkoušeno. Jestli pojedete z vrchu tak Sapanta hřbitov a kousek vedle je krásný klášter a bez lidí , dále Barsana Monastieri, super, Viseu De sus úzkokolejka údolim až skoro na Ukrajinu. Jezdí tam pára a dodnes slouží k dovozu dřeva. Odtud můžete jet na přehradu Bicaz a na Soutězsku Bicaz. Pokud chcete solný důl tak v Praidu je taky a je po cesté k Fagaraši, my jsme jeli ještě do Sighisoary, krásné město, aby jsme jeli na Fagaraš z té strany, jen pozor aby vám nevyšel na pátek odpo nebo víkend, to se zařadíte dole do kolony a je to vopruz, na to jsme si dali pozor a super, Transalpina to se taky musi :) . Dále stojí zato Baile Herculane a odtud k Dunaji a na Banát, Tisové Údolí- Eibhental, Svatá Helena, tam už jsou silnice. V Resita velké můzeum parních lokomotiv. Toto se dá za 10-11 dní v poho stihnout.

Naposledy editováno 16.11.2017 22:02:10

16.11.2017 v 21:54 | Nahoru | #33

Sasik4 píše: Zdravím, pokud nikoho neseženete klidně jeťe sami, my to dali letos se ženou a i docela dost velké úseky mimo asfaltky. Všude jsou příjemní lidé ubytování levné a super. Pokud je problém všichni pomůžou, osobně vyzkoušeno. Jestli pojedete z vrchu tak Sapanta hřbitov a kousek vedle je krásný klášter a bez lidí , dále Barsana Monastieri, super, Viseu De sus úzkokolejka údolim až skoro na Ukrajinu. Jezdí tam pára a dodnes slouží k dovozu dřeva. Odtud můžete jet na přehradu Bicaz a na Soutězsku Bicaz. Pokud chcete solný důl tak v Praidu je taky a je pocesté k Fagaraši, my jsme jeli ještě do Sighisoary, krásné město, aby jsme jeli na Fagaraš z té strany, jen pozor aby vám nevyšel na pátek odpo nebo víkend, to se zařadíte dole do kolony a je to vopruz,nato jsme si dali pozor a super, Transalpina to se taky musi :) . Dále stojí zato Baile Herculane a odtud k Dunaji a na Banát, Tisové Údolí- Eibhental, Svatá Helena, tam už jsou silnice. V Resita velké můzeum parních lokomotiv. Toto se dá za 10-11 dní v poho stihnout.

Konečně jeden normální příspěvek

2 reakcí na tento příspěvek Rumunsko 2018

17.11.2017 v 08:58 | Nahoru | #34
Psal jsem zakladateli tématu SZ, že mu poskytnu jakékoliv informace (teda zkušenosti z cesty). Jeli jsme Rumunsko letos v červnu s manželkou na V-Stromu, jen asfalt. Přes Slovensko a kousek Ukrajiny postupně Veselý hřbitov, Barsana Monastieri,jezero Bicaz, soutěska Bicaz, Červené jezero, Transfararaš, kolem Dráculových hradů, Transalpina, Herkulovy lázně,pak k Dunaji, socha Decebana a přespání v Banátu v Tisovém údolí (Eibental), kolem nádherného Dunaje do Srbska a přes Maďary domů na Moravu. Spaní jen v penzionech, celkem 10 dní, cca 3100km. Rumunsko je obrovské a nádherné. Kdyby tam člověk byl měsíc, stále je co k vidění. Nestihli jsme moře, Dunaj.deltu, solné jeskyně, bahenní sopky, plamínky..........Určitě si to zase zopakujeme.

17.11.2017 v 15:30 | Nahoru | #35
Na slušnej přesun do rumunska po vlastní ose je úplně parádní trasa Bratislava - Čunovo/Rajka a pak mastit maďarsko po dálnici až na Seged a dál na Nadlac ale na posledním sjezdu před hranicema sjet na Mako, tam je několik čerpacích stanic, mimo jiné i Shell a OMV a dát se na přechod Kiszombor/Cenad je to malej pohodej přechod a dále na Timisoaru, je to cca 80km a opět s pumpama v každej druhej vesnici, všude platby kartou, silnice pohodová.

Naposledy editováno 01.01.2019 19:47:52

18.11.2017 v 09:08 | Nahoru | #36
Souhlasím se

Sasik4

...aby jsme jeli na Fagaraš z té strany, jen pozor aby vám nevyšel na pátek odpo nebo víkend, to se zařadíte dole do kolony a je to vopruz, Náš průjezd vyšel na neděli a to je teda masakr Nějaké poznámky z dovolených v RO: http://www.motorkar...cr=363.6363525390625

19.11.2017 v 19:56 | Nahoru | #37
ladinhlad> Diky, zatím jen hledáme inspiraci a lehce plánujem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rumunsko 2018

21.11.2017 v 17:45 | Nahoru | #38
ladinhlad> Veselý hřbitov, Barsana Monastieri ....můžeš to upřesnit? Třeba čísla silnic, u jakého města....Čteme to i my, co jsme tam nebyli

Naposledy editováno 21.11.2017 17:48:19

21.11.2017 v 20:28 | Nahoru | #39
Jusby> Chce to trochu zagooglit a najdeš si vše co potřebueěš https://www.google....9!4d23.6978531?hl=cs
Soutězka Bicaz - https://www.google....7i13312!8i6656?hl=cs
... a mohl bych pokračovat Jen to chce trochu trpělivosti!!!

Naposledy editováno 21.11.2017 20:30:00

22.11.2017 v 10:20 | Nahoru | #40
Zdravím.
Pokud by Vám to nevadilo,tak bych se k Vám připojil v Košicích.Jsem z Uh. Brodu.50 + ,Jezdím na 800 GS a mám rád slivovicu.

26.11.2017 v 19:36 | Nahoru | #41
Rumunsko vynikajuca volba Salina Turda nieje jaskyna ale byvala solna bana doporucujem,ale ako motorkar musis v prvom rade dat Transalpine a Transfagaras,tento rok som absolvoval a super!

26.11.2017 v 20:33 | Nahoru | #42
Kluci, přesně tohle jsem jel a pro začátečníky skvělá varianta, pro offroadové nadšence naleznete více tipů (www.offroad-guide.com). Když budete něco chtít vynechat, popsal jsem tam přesně to o čem mluvíte.
Co se týče autovlaku, já to řešil týden před odjezdem (začátek září) a nebyl problém. Určitě doporučuji projet Banát a spíš než projet raději zde pár dní zůstat ... ideální volba pro výlety v okolí je Gerník a ubytování u Františka Kusky, kde budete určitě velice spokojení.
Důležité je sednout a vyrazit.. Když budete chtít poradit, zkusím to.

26.11.2017 v 21:58 | Nahoru | #43
Rumunsko jsem absolvoval letos v létě a mohu doporučit. Jedinou nevýhodou je, že drtivá většina pojišťoven ti odmítne jakékoliv připojištění motorky, mě se jednalo hlavně o případný odtah a krádež, mají na Rumunsko prostě výjimku (řešili jsme přímo v Rumunsku kamarádův pád a jeho nepojízdnou motorku, docela legrace). První den jsme projeli Slovensko přes Spišský hrad přespali jsme v penzionu u Trebišova. Druhý den byl přesun přes Maďarsko do Rumunských lázní Sovata, ty leží hned vedle města Praid (solný důl) a cca 90 km od Bicazské soutěsky (cesta podél rěky zarytá ve skalách). Tam jsme strávili tři noci. Následoval přejezd přes průsmyk Transfagarasan (silnice DN7C) k pravému Drákulovu hradu Poenari a odtud pak do města Bran (falešný Drákulův hrad) kde jsme přespali jednu noc. Přesun k moři jsme si spestřili bahenními sopkami u města Berca (jsou tam dvoje, obojí stojí za prohlídku). Cca 6 dní jsme strávili u moře v městečku 2 Mai kde se nachází vyhlášená nudistická pláž, což bylo nečekané, ale docela fajn zjištění . Během pobytu u moře proběhla vyjížďka po okolí a do Bulharska které je co by kamenem dohodil. Cestou domů jsme to poprvé napálili dlouhodoběji po dálnici abychom se dostali co nejdříve k Transalpině (silnice DN67C). Po jejím projetí přesun co nejblíže k Rumunsko-Maďarské hranici, poslední nocleh a ráno přes Slovensko domů... Kdybys chtěl nějaký bližší popis, stačí se ozvat

28.11.2017 v 21:47 | Nahoru | #44
Letos jsem byl v Turdě a byl červenec.Přijeli jsme to tam omrknout nejdřív odpoledne ,parkoviště narvaný okolní cesta ucpaná všude plechovky a autobusy.Ubytovali jsme se v nedalekém pensionu a hasili dlouho do noci. Ráno kolem osmé jsme tam dorazili bez bagáže která zůstala v penzionu,a byli jsme mezi prvními návštěvníky solného dolu SalinaTurda.Dolu se jde po schodech ,typoval bych hloubku asi 150m.je tam na co koukat,můžeš se svézt i na loďce.Nahoru pak je výtah.Když jsme vyšli na povrch byla to rána-vedro jak sviňa a všude samý čtyrkoláky.Když tam zavítáš nebudeš litovat! Čus

5.12.2017 v 20:58 | Nahoru | #45

Byli jsme letos, je to nadherna zeme, nadherna priroda vrele doporucujeme.

Pro top ubytovani a romantiku doporucuju:
Pension am Schneiderturm
Strada Zidul Cetății 4, Sighișoara 545400, Rumunsko
+40 265 771 853

Natura
Valea Avrigului, Avrig 555200, Rumunsko
+40 743 175 048

Nejlepsi vyjezd do kopcu (asfalt pro silnicare):
Zadaný špendlík

Jinak si myslim ze uz bude komplet novy asfalt na okruhu Baja Mare - Sapanta. Na to si tak den udelejte, bude se vam ze zatacek tocit hlava.

5.12.2017 v 21:40 | Nahoru | #46

FANCHO píše: Jet vlakem je škoda, je to drahý a na Slovensku je pěkná cesta přes Dobšinou. V Turdě využij starý původní vchod ve městě, ráno v 9 tam bude jen pár lidí, žádný nával a můžeš se tam v místě i ubytovat a nebudeš muset s sebou tahat cajky z motorky. kKdybys chtěl i další tipy...
i

drahy? ale no tak... to se tady omyla porad a pritom to neni vubec pravda spocitej si cenu jizdenky a porovnej to s naklady na cestu Praha-Kosice (on jede z Usti). vystoupis odpocatej, vyspalej, posetris gumu, jeden den casu, trasa na Slovensko stoji za howno, a nezapomen, ze po celodenim presunu na masine musis nekde i spat, coz jsou taky naklady. a tim padem jses nastejno s financema, jen ti tam pribudou ta pozitiva a socialni jistoty

11.12.2017 v 18:22 | Nahoru | #47
take me nebavi cestovat po vlastni ose az do Rumunska i dale,nevite o cestovce ktera doveze motorku tam a zpet,kam si urcite,ja pak v klidu prijedu autem,letadlem

Naposledy editováno 11.12.2017 18:25:23

11.12.2017 v 18:56 | Nahoru | #48
Letos jsme taky byli v Rumunsku s menším touláním po Maďarsku a zastávkou na Balatonu, v Budapešti a Segedu. Podstatný tu bylo napsáno, nechci se opakovat. V Banátu, do Rovenska je šotolina. Po asfaltu dojedeš v pohodě do Sv. Heleny , pohled na Dunaj je úchvatnej , stejně jako cesta podél.
Ubytování v soukromí nebo v penzionech. Do kempu u Herculánek jsme si netroufli, bylo tam mooc černo. V Orsové u Dunaje a v penzionech okolo dálnice bylo ubytko za 30 a více éček, jinak max do 20. Ne vždy se dalo platit kartou, padal jim net. A opravdu naplánovat Fagaraš mimo víkend, sice jsme projeli slušně, ale projetí cesty zpět jsme vzdali.
Je tam moc hezky a určitě to dám znovu

11.12.2017 v 19:08 | Nahoru | #49

Omar_Bomba píše: na požitek z jízdy je dobrá jen transalpina, zbytek žádný zázrak. Ale příroda

Jestli chceš jet vlakem, tak si musíš pohlídat den spuštění rezervace na daný termín

Pokud jedeš na něčem co si má pár kil a cestovní podvozek tak se hezky svězeš i jinde. A kdyby náhodou ne tak Transalpina stejně za tu cestu stojí. Já ji za týden co jsem byl v Rumunsku jel několikrát a jel bych tam znovu snad i na supersportu.

Naposledy editováno 11.12.2017 19:10:14

12.12.2017 v 04:33 | Nahoru | #50
2válec> motorku ti tam odvezu, ale jedna moto se ti moc nevyplatí

12.12.2017 v 05:10 | Nahoru | #51
Rumunsko nejsou jen ty dve vyhlasene vysokohorske silnice. Je to zeme mnoha kontrastu. Dnes jsou tam uz bezne ve mestech supermarkety a 20km dal lidi maji na navsi jednu studnu s pitnou vodou pro celou vesnici a volske povozy. Nam se libilo mestecko Slanik a taky zajimavosti v okoli. Mrzelo me, ze jsme se nedostali s tezkymi motorkami nalozeni ve dvou do kopcu, kde ze zeme vyskakuji horici plaminky. To byla cesta fakt pro lehci enduro. To jedine se nam nepodarilo z nasich planu splnit. Jinak Rumunsko krasne, bohate na zazitky a zatim i levne.

13.12.2017 v 15:25 | Nahoru | #52
k nahlédnutí

13.12.2017 v 19:07 | Nahoru | #53
to. czunik.
Ano to je to pravé Rumunsko.

14.12.2017 v 08:08 | Nahoru | #54
Rohal> děkuju

14.12.2017 v 20:34 | Nahoru | #55
Mrkni na ty zajimavosti kolem mestecka Slanic. Rumunsko

15.12.2017 v 02:19 | Nahoru | #56
....... a ty fotky od Kov to potvrdily.
Také jsem tam jezdil do hospody na motorce jako všichni .
Čepované pivo tam není nic moc lepší to v litrové petce.

15.12.2017 v 08:26 | Nahoru | #57
Jedu v létě s manželkou tak se ozvi
732319780

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rumunsko 2018

16.12.2017 v 18:01 | Nahoru | #58

mili001 píše: V Orsové u Dunaje a v penzionech okolo dálnice bylo ubytko za 30 a více éček, jinak max do 20.

17.12.2017 v 18:13 | Nahoru | #59

Kami píše: Docela pálky. To je za osobu? My letos spali v přepočtu za tři stovky v penzionu v Sighisoara a v penzionu pod Fagarašem.

Kolem Dunaje je fakt ubytování dražší !!!

19.12.2017 v 18:12 | Nahoru | #60
Jsem asi tvoje krevní skupina. Máme s manželkou taky na plánu motodovolenou do Rumunska. Jednou jsme tam společně jeli autem z Bulharska přes Transalpinu do Maďarska a moc se nám tam líbilo. Mám Varana xl 1000. Jsme z Berouna a přesně jako ty, sháním parťáka na cestu do Rumunska. Klidně dej vědět. Dáme řeč.
E-mail: kubrt2@seznam.cz

Naposledy editováno 19.12.2017 18:16:54
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Diagnostika Triumph Tiger 1200 Explorer Triumph Tiger 1200 Thomsonson 6 Dnes v 16:49 Thomsonson
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Montáž centrálního stojanu na Trium... Triumph Tiger 1200 Mraf 8 22.2.2024 v 18:36 Houba1982
Koupě Triumph Tiger 1200 XRt Triumph Tiger Explorer sir_AleS 16 24.9.2023 v 11:05 Tri