Téma: Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
26.10.2017 v 06:43
Dobrý den.
Pročetl jsem co šlo ale konkrétní rady jsem nenašel proto zakládám toto téma.
Chtěl bych poprosit o radu.

Popíšu oč jde.
Jezdím na Honda 250 , jedná se o polní cesty, louky, lesní cesty, někdy nějaký výjezd ale žádný extrém + přejezdy po silnici.
Vyjížďka, kolečko na čištění hlavy tak cca 50 -80km.

Bohužel CRF je mi slabá. Stroje typu XT660 motor dobrý , ale pro mě málo do terénu. Měl jsem KTM 690 chvíli, ale moc vibrovala, po kousku mi brněly zápěstí - zvýšená řídítka o 5cm.
Rozhodl jsem se pro ostrou, protože pokud to má být lehká a výkonná moto jinak to nejde.

Počítám s tím, že pokud jezdím normálním stylem , zaberu za to tak 5x za vyjížďku, jinak si jedu normálním tempem , tak i ostrá verze musí něco vydržet.

V užším výběru skončila BETA RR 400, nebo 450(případně novější 430,atd) , KTM 350 nebo 450 - vše rok cca 2012 - 2016.

Měl by někdo nějaké rady tipy co zvolit, čemu se vyhnout.

Děkuji

Naposledy editováno 09.12.2017 07:10:52

Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

26.10.2017 v 07:42 | Nahoru | #1

Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

26.10.2017 v 11:47 | Nahoru | #2
nějakou 300 2t :DD ale ať se na tom nezabiješ, třeba u nás má jeden gase 300 a je spokojeny..

1 reakcí na tento příspěvek Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

26.10.2017 v 14:45 | Nahoru | #3
Zdar,
bral sem od tebe ty bástry a psali sme si na wocapu
čim menší obsah, tim větší četnost servisu, takže pokud máš už něco odjeto, tak bych klidně šel do většího obsahu...budeš mít výkonovou rezervu a spodek bude využitelnej.
350 je dobrý, hodně dobrý, ale ten potenciál toho motoru je ve špičce, budeš muset bejt sakra opatrnej ve výběru, jinak koupíš pastičku a budeš nešťastnej.
Co třeba DRZ400, výkonem myslim neurazí, má to 40k+, váha trochu víc ale nic nezvládnutelnýho. Jelikož píšeš i přejezdy, tak me napadla tahle volba...

(reakce na) Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

26.10.2017 v 17:08 | Nahoru | #4
SojkinXR6R> Drz400S jsem měl před X lety. Byla dobrá. Teď vím, že bych jí poladil, že by byla dostačující.
Momentálně je už dost stará a v inzerci se nachází jen odlítané. Myslím že E by byla super na mé potřeby.

Jinak chci určitě 4T a teď jde jen o to, zda mým stylem jízdy má ostrá vůbec cenu s ohledem na náklady na provoz.

Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

26.10.2017 v 18:55 | Nahoru | #5
Pokud stim nebudeš objíždět každej víkend závody, nebo na tom nesmyslně řádit, tak v rukou vyježděnýho hobíka, co umí používat mozek i ruku na plynu a bude dodržovat zákl. údržbu - olej a ventily a v případě, že nekoupíš něco načnutýho, ti to vydrží dlouho a motorka tě svejma proporcema bude jenom těšit a přitom do toho nijak finančně nezahučíš..

1 reakcí na tento příspěvek Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

26.10.2017 v 18:59 | Nahoru | #6
mám exc 350,vážím lehce přes 100kg(v ponožkách) a chrochtám si.
ano,byly doby,kdy mi připadalo,že motorka co nejde na čtverku na přidání na záda stojí za hovno,ale dnes jsem rád,jak je to hodné,nutrhne mi ruce při nechtěném vrknutí a přitom když se tomu naloží,tak jede rozhodně dostatečně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

27.10.2017 v 08:37 | Nahoru | #7
Dolph-cz>

Děkuji, chápu, stačila by určitě . Spíš jde o otázku údržba.
Olej 10-15mth no problém, ale jak vydrží zbytek po uvedeném stylu jezdění. Vychází to na 180 mth prdlání ročně.
Podotýkám PRDLÁNÍ - vyhlídkové, poznávací jízdy v terénu, žádný kotel 1, 2, 3 kopec, nebo trať a tak dokola.

Naposledy editováno 27.10.2017 08:37:54

1 reakcí na tento příspěvek Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

27.10.2017 v 08:45 | Nahoru | #8
ja si myslim, ze ta udrzba ostre nejde moc osidit a tenhle pristup co popisujes je duvod proc si vezmu jetou motorku co jezdila zavody radeji nez po nekom kdo jen tak prdla a 200mth na to nesahne, protoze to prece musi vydrzet...

a tak trosku nechapu ze potrebujes silnejsi kdyz rikas ze jezdis polnacky a na ostre bys pridal 5x za vyjizdku...

kazdopadne 350 4t bude nejspis OK. 2t by byl na udrzbu snazsi, ale ten "prdlani" nema rad....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

27.10.2017 v 09:48 | Nahoru | #9
assassin> Toť právě otázka kterou bych potřeboval vědět.
Předepsané intervaly výměn dílů motoru jsou podle mě koncipované na obrovské zatížení (né udávané prdlání, kde se motor sotva převaluje).

(reakce na) Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

27.10.2017 v 12:13 | Nahoru | #10
nokia321> tak kvůli tomu je údržba na tzv. motohodiny a né obyčejný hodiny, protože každej s tim jezdí jinak. Když tomu naložíš, motohodina bude trvat 50 minut, když budeš "prdlat", motohodina bude mít 120 minut (příklad)

e: každopádně ten servis to bude vyžadovat tak jako tak, jen případně né tak často. Rozhodně to ale neznamená, že když to nebudeš točit, že se motor neopotřebovává a na servis se můžeš vysrat, ale to asi víš

Naposledy editováno 27.10.2017 12:31:43

1 reakcí na tento příspěvek Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

27.10.2017 v 12:16 | Nahoru | #11
To by bylo rozumné, teď jde o to která motorka to tak zohledňuje. Myslím, že většina počítá jen čas chodu motoru a nazdar.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

27.10.2017 v 12:32 | Nahoru | #12
nokia321> naopak, počítadla ostrejch počítaj mth, čili skutečně motohodiny dle zátěže

Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

27.10.2017 v 12:36 | Nahoru | #13
Já třeba volal přímo pro zastoupení BETY Motopalič a tam mi pán řekl, že jak se motor nakopne, tak už to odpočítává a žádný jiný signál např. s cívky tam nejde.

Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

27.10.2017 v 12:44 | Nahoru | #14
to ti přesně neřeknu na jakym principu to počítá, jestli to zohledňuje třeba jen otáčky nebo tak, nicméně jsem přesvědčen o tom, že to tak je, přestože jediná motorka s počítadlem, na který jsem jel, byla strejdova exc 350. a že to začne odpočítávat hned po nakopnutí motoru je přeci jasný ne?

e: ale to ať ti teda napíše někdo, kdo má víc zkušeností, já jen tu strejdovu EXC, před tím jeho te 410e, ta měla počítadlo normálně na kilometry, a svoje dvě krosky 2t 125... jinak za sebe, kdybych si mohl vybrat z toho co ty, šel bych nejspíš do exc 450 2016. Zase to napíšu pouze čistě teoreticky, co mám načtený, ale do roku 2015 byla takovej kompromis mezi 4t modelama EXC kubatura 350, od roku 2016, kdy přišel novej rám a zlepšila se ovladatelnost, je to už 450, která se v ovladatelnosti vyrovnala 350 a je tam ten benefit výkonu a toho, že tomu nemusíš tak nakládat a ten motor by nemusel vyžadovat tak častou údžbu. tolik slova teoretika, ať mě kdyžtak někdo zkušenější opraví

e2: a ještě jedno moudro, co jsem někde četl, je to, že čim větší objem, tim se na tom nechá jet pomalejc

Naposledy editováno 27.10.2017 12:50:39

1 reakcí na tento příspěvek Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

27.10.2017 v 12:59 | Nahoru | #15
s tema motohodinama. pokud si nekdo nekoupi pocitadlo mth s dratem primo na svicku, ale uziva pocitadlo v tom computeru, co ma origo ktm/husqvarna/husaberg (jako ja) tak se motohodiny pocitaj z predniho kola, stejne jako rychlost. v praxi to vypada tak, ze sem tlacil Berga pres celou vesnici do dilny a natlacil sem si 0,2mth
assasin ma pravdu, vubec bych neresil, jak na tom jezdil a proste servisoval jako kdybych jezdil zavodne, mas totiz zavodni motorku, ktera to vyzaduje. to, ze to budes nekde jenom lechtat s tim, ze se tomu nic nestane je blbost a motorku bych po tobe taky nechtel. 180mth za sezonu neni malo, to mas u ty 350 (kterou taky doporucuju) minimalne pist, rozvodak, napinak do zacatku, mozna neco vic. ta 350 bude dobra, uvidis sam. ber co nejmladsi, nejlip novou, jestli mas tu moznost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

27.10.2017 v 13:08 | Nahoru | #16
K660S> fakt jo? tak to mi přijde trochu nešťastný řešení, přeci motor dostává při stejný rychlosti zabrat jinak, pokud je tam vytočená dvojka nebo podtočená čtyřka ne? častý ježdění po zadním tomu taky na věrohodnosti moc nepřidá... ale jak jsem psal no, technický detaily neznám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

27.10.2017 v 13:16 | Nahoru | #17
Johnny83> hele to ze je to nestastny reseni je pravda, mne kdyz to doslo, tak sem taky cumel. tady sem to jenom konstatoval. a casty jezdeni po zadech? o to ja vubec nic nevim, na motardu do nejde

(reakce na) Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

27.10.2017 v 13:17 | Nahoru | #18
K660S> jo to věřim, na to je nejlepčí čopr

(reakce na) Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

27.10.2017 v 13:17 | Nahoru | #19

nokia321 píše: Dolph-cz>

Děkuji, chápu, stačila by určitě . Spíš jde o otázku údržba.
Olej 10-15mth no problém, ale jak vydrží zbytek po uvedeném stylu jezdění. Vychází to na 180 mth prdlání ročně.
Podotýkám PRDLÁNÍ - vyhlídkové, poznávací jízdy v terénu, žádný kotel 1, 2, 3 kopec, nebo trať a tak dokola.



osobně měním olej cca co 10 hodin,zatím mám najeto 100hodin a co se týká motoru,tak jediné co jsem dělal je kontrola vůlí ventilů a zatím se nehly.olej to nebere....

jestli najezdíš ročně 180hodin-tak to je celkem dost,tipuju že kolem 250 hodin bude čas na výměnu pístu a rozvoďáku......no a pak se uvidí...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

27.10.2017 v 13:19 | Nahoru | #20

Johnny83 píše: nokia321> naopak, počítadla ostrejch počítaj mth, čili skutečně motohodiny dle zátěže



nemáš pravdu.měří se jen čas.....a to ještě konkrétně u ktm čas,kdy se otáčí přední kolo....

(reakce na) Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

27.10.2017 v 13:23 | Nahoru | #21
Dolph-cz> tak dík za upřesnění, ačkoliv mi to moc nedává logiku...

(reakce na) Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

27.10.2017 v 13:24 | Nahoru | #22

Dolph-cz píše: nemáš pravdu.měří se jen čas.....a to ještě konkrétně u ktm čas,kdy se otáčí přední kolo....


presne tak, mam na Bergu to samy. litam s tim ciste po silnici, nastavil sem si presnej obvod mejch motardovejch kol a ty motohodiny to fakt bere z toho. 10mth mi na silnici vychazi na cca 550-600km. olej menim po 7-8 motohodinach, na ventily koukam jednou za dve tri vymeny a taky se nehejbou.

Naposledy editováno 27.10.2017 13:25:14

Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

27.10.2017 v 13:32 | Nahoru | #23
Ani většina aftermarket měřáků nezohledňuje otáčky a stačí, že se na kabelu ke svíčce objeví nějaký pulz (kolikrát za vteřinu už většina měřáků neřeší).

Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

27.10.2017 v 13:38 | Nahoru | #24
tak ono je vlastně fakt že se píše třeba výměna pístu po 100 mth, u hobíků po 150-200, takže jsem to zvrtal, zakladateli se omlouvám

Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

27.10.2017 v 13:49 | Nahoru | #25
O nic nejde. Jde o to pochopit jak to funguje a jak je vidět dost jednoduše .

Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

28.10.2017 v 18:25 | Nahoru | #26
Zaráží mě informace typu píst vydržel někomu 800mth, např toto mi sdělil i MOTOPALIČ distributor BETY.

Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

28.10.2017 v 22:12 | Nahoru | #27
Resim to same, mam KLX. Hodne odpovedi maji kluci z down under. Je toho pomerne dost na yt, advrider, fb, vse v anglictine ale maji to probrane do posledniho detailu a vtipne. Pokud to neznas zde je odkaz

Beta 480 mi z toho vysla nejlip. Zvazoval jsem jeste 690/701, ale ty mi nejak celkove nesedi.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

30.10.2017 v 14:50 | Nahoru | #28
Uzavírám.
Na mé jezdění 6000km /rok nevhodná pro vysoké náklady ostrá
Prostě po výpočtech na to nemám.

Díky všem.

(reakce na) Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

30.10.2017 v 18:19 | Nahoru | #29
nokia321>

Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků

30.10.2017 v 23:28 | Nahoru | #30
nokia: rozumny, kdyz to zvazis vcas... jak jsem psal, ten pristup, ze kdyz to setrim, vydrzi to dyl neni uplne ok. ono to totiz neni tak uplne o tom namahani motoru, ale o jeho konstrukci. tzn zavodni motor, ikdyz jetej "mrdalem" potrebuje "zavodni" servis. jasne, ty doporucene intervaly se daji natahnout, ale ne zas treba na tech 800 hod atd. ono by to treba dalo, ale kdyz tam pist nechas moc dlouho, budes pak po tech xxx hod menit i valec. proto je lepsi menit casteji jen pist...

ad merice, bylo napsano vse. vetsina jich funguje jak pise petrS, seriovej KTM/hqv zas funguje jak pise K660S ... natahnout ty intervaly na dvojnasobek, nebo troj... se da, ale treba misto 50mth udelat 800 je mimo. navic asi jezdis hodne po silnici a tam drzis pod krkem i ostrou vic nez by sis dovolil v terenu...

blby je, ze neni nic co by se ti tak uplne hodilo, bud je to uplne vydechly, nebo tezkej tank... ja v tvem pripade bych asi koukal po WR250r
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM EXC 450 vs. Husaberg FE 450 KTM EXC 520, KTM EXC 450, Husaberg FE 501, KTM EXC 5... rychlíkDenny 1 24.1.2018 v 13:04 Daniel_cz
KTM EXC 350/450 KTM EXC 125 KTM EXC 450 Opavik 2 8.12.2017 v 21:29 Everts72
Nastavení karburátoru podle laďáku KTM EXC 450, KTM EXC 450 Racing Vesi350 8 14.11.2017 v 19:02 Vesi350
KTM 450 vs 525 vs 530 KTM EXC 450, KTM EXC 525, KTM EXC 530 R Darter 7 30.10.2017 v 18:13 Dolph-cz
KTM EXC 450 přihlášení KTM EXC 450 Darter 0 28.10.2017 v 23:10 lewandowskijames19

TOPlist