globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Svíčky - je to už chudé? (foto)
23.10.2017 v 07:45
Ahoj,

Příběh:
- svíčky jsem míval relativně tmavé až černé
- tekly karburátory --> rozborka a přetěsnění v servisu
- v rámci servisu vyměněn i vzduchový filtr
- teď to lehce střílí do výfuku (hlavně když v otáčkách zavřu plyn) a svíčky dramaticky změnily barvu

Dotaz:
- přikládám fotky obou svíček
- je to už chudé, nebo barva je ok?

Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky - je to už chudé? (foto)

23.10.2017 v 07:52 | Nahoru | #1
elektrody ok,světle cihlová barva taky odpovídá,tak si myslím,že v servise udělali dobrou práci.j.

(reakce na) Svíčky - je to už chudé? (foto)

23.10.2017 v 07:53 | Nahoru | #2
Benda1> Dík, co to lehké střílení při zavření plynu? Řešit/neřešit?

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky - je to už chudé? (foto)

23.10.2017 v 07:54 | Nahoru | #3
Chudá směs se pozná podle toho, že svíčka je bílá. Bohatá směs podle toho, že svíčka je černá. Ideální směs se pozná podle toho, že svíčka je do cihlova zbarvená.

(reakce na) Svíčky - je to už chudé? (foto)

23.10.2017 v 07:55 | Nahoru | #4

Lifer píše: Chudá směs se pozná podle toho, že svíčka je bílá. Bohatá směs podle toho, že svíčka je černá. Ideální směs se pozná podle toho, že svíčka je do cihlova zbarvená.



jj, na googlu umím hledat taky

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky - je to už chudé? (foto)

23.10.2017 v 08:09 | Nahoru | #5
Tak proč jsi se ptal jestli to není chudý? Lehké střílení může dělat neoriginální, či upravovaný výfuk.

(reakce na) Svíčky - je to už chudé? (foto)

23.10.2017 v 08:22 | Nahoru | #6

Lifer píše: Tak proč jsi se ptal jestli to není chudý? Lehké střílení může dělat neoriginální, či upravovaný výfuk.



Protože si nejsem jistý svým hodnocením té barvy. Ta svislá mi připadá taková jakoby do bíla, což by mělo znamenat chudé. Ale třeba někdo zkušený řekne, že to je ok.

Lifer píše: Lehké střílení může dělat neoriginální, či upravovaný výfuk.



Ano, to může. Ale opět tato informace je mi zcela k ničemu.

Svíčky - je to už chudé? (foto)

23.10.2017 v 09:35 | Nahoru | #7
To neres , jestli ti to neblafe pod plynem tak je to IMHO oK.
:ehky strileni pokud zavres plyn a treba brzdis motorem je uplne normalni.

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky - je to už chudé? (foto)

23.10.2017 v 09:36 | Nahoru | #8
Jelikož je už teď venku chladněji a chladnější vzduch obsahuje více kyslíku, máš nový vzduchový filtr a možná ti v servisu seřídily i hladinu benzínu v karburátoru tak bych zkusil přidat 1/4 otáčky na bohatosti.
Pokud to chceš mít přesnější zajeď si do nějakého autoservisu kde mají analizátor výfukových plynů. Tam ti změří jestli to máš chudé. Ale KLE má svody 2-1, takže pokud ti nehraje jen jeden válec tak nepoznáš který to je. Pro úplně přesné změření by jsi musel do každého svodu vyvrtat dírku 5-6mm a kolem ní přivařit matku M6. Tím otvorem vsuneš sondu analizátoru a změříš si každý válec zvlášť jak ho máš nastavený. Pro normální provoz ji utěsníš šroubkem s vyžíhanou měděnou podložkou.

Edit: koukám lépe na ty fotky, válci s dolní svíčkou bych přidal tu 1/4ot. ale válci z fotky horní svíčky jen 1/8ot.

Naposledy editováno 23.10.2017 09:50:29

(reakce na) Svíčky - je to už chudé? (foto)

23.10.2017 v 09:51 | Nahoru | #9
bazin.> Ale šroub bohatosti je pouze pro volnoběh. Provozní otáčky se řeší jedhlou a tryskou, ne?

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky - je to už chudé? (foto)

23.10.2017 v 10:11 | Nahoru | #10
Správně nastavená hladina v plovákovce a bohatost je základ. Jestli to děláš doma metodou pokus-omyl musíš začít bohatostí směsi (za předpokladu že ostatní máš nastaveno dle manuálu). Zvětšovat trysky a zdvihat jehlu můžeš až když ti začátek chodí OK.
Vzhledem k tomu že venku se už citelně ochladilo a každá svíce vypadá trošku jinak zkus tím pohnout jak jsem napsal minule v edit. Není to žádný nevratný zásah, ale pokud máš pochybnosti tak ti třeba někdo poradí lépe.

Naposledy editováno 23.10.2017 10:14:41

(reakce na) Svíčky - je to už chudé? (foto)

23.10.2017 v 11:26 | Nahoru | #11
bazin.> Ok, půjdu cestou nejmenšího odporu. 1) Počkám do jara, 2) budu šroubovat.

Ještě dodatečné info. Moto se do 4000 dusila (před 3 sezónami). Bylo to v servisu, kde mi borec řekl, že filtr je ok, a že problém je v bohatosti. Tak jsem koupil štelovací jehly, pozvedl a bylo to ok. To teda pouze pocitově, svíčky byly tmavší. Takže i ty jehly jsou pro mě relativně jednoduchý úkon.

Naposledy editováno 23.10.2017 11:27:15

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky - je to už chudé? (foto)

23.10.2017 v 11:37 | Nahoru | #12
Zvednutím jehly obohacuješ, tzn. tmavší svíčky. Ochuzuje se posunutím jehly dolů!

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky - je to už chudé? (foto)

23.10.2017 v 13:33 | Nahoru | #13
Ahoj
podle me to mas bohate ale muzes mit chudsi volnobeznou smes kdy po ubrani davkuje benzin tato tryska a proto ti to obcas strilne do vyfuku. Jinak co se tyka barvy tak se ridim timto odkazem

http://kawtriple.com/mraxl/carb/plugchop.htm

Jinak hodnot svicku po ujeti alespon jedne dvou nadrzi.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky - je to už chudé? (foto)

23.10.2017 v 14:39 | Nahoru | #14

mito7 píše: Zvednutím jehly obohacuješ, tzn. tmavší svíčky. Ochuzuje se posunutím jehly dolů!



jj, google dnes jede

(reakce na) Svíčky - je to už chudé? (foto)

23.10.2017 v 14:42 | Nahoru | #15

Rooks píše: podle me to mas bohate


Bohaté, když je svíčka cihlová až bílá? Já mám spíš strach, že je to chudé. Nebo jsi myslel "akorát"?

Rooks píše: Jinak hodnot svicku po ujeti alespon jedne dvou nadrzi.


provedeno

Naposledy editováno 23.10.2017 14:44:10

(reakce na) Svíčky - je to už chudé? (foto)

23.10.2017 v 15:30 | Nahoru | #16

kle5002003 píše: jj, google dnes jede


Tenhle strejda s tím nemá nic společnýho.

(reakce na) Svíčky - je to už chudé? (foto)

23.10.2017 v 17:21 | Nahoru | #17
kle5002003> co popisuješ je normální čas raději věnuj plánováním svých cest, jsou hezké a přeju ti je

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky - je to už chudé? (foto)

24.10.2017 v 09:13 | Nahoru | #18
Hele moc to řešíš. Svíčky jsou v pohodě, takže nechápu co na tom vymýšlíš. Jsou lidi co si naschvál upravují motorku aby střílela co nejvíc a jezdí s tím roky a v pohodě. Takový strach z toho booože ...

(reakce na) Svíčky - je to už chudé? (foto)

24.10.2017 v 12:04 | Nahoru | #19

Lifer píše: Hele moc to řešíš.


ne

Lifer píše: Svíčky jsou v pohodě


díky za názor

Lifer píše: takže nechápu co na tom vymýšlíš


vymýšlím, jestli něco není špatně, nerad bych to ničil a moc tomu nerozumím

Lifer píše: . Jsou lidi co si naschvál upravují motorku aby střílela co nejvíc a jezdí s tím roky a v pohodě.


každého volba

Lifer píše: Takový strach z toho booože ...


edit: raději nic, ať to nevyzní ofenzivně

Naposledy editováno 24.10.2017 12:26:36

Svíčky - je to už chudé? (foto)

24.10.2017 v 12:26 | Nahoru | #20
každopádně díkec všem za vyjádření

Svíčky - je to už chudé? (foto)

24.10.2017 v 15:16 | Nahoru | #21
Jen takový nesmělý přípodotek - posunutím jehly sice trochu ovlivníš složení směsi, ale víc přechody .

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky - je to už chudé? (foto)

25.10.2017 v 09:46 | Nahoru | #22
Jehlou ovlivníš složení směsi při částečném zatížení. Samozřejmě, pokud bude správná směs budou i přechody - ale přechod ovlivňuje hodně hladina v karburátoru.

Svíčky - je to už chudé? (foto)

25.10.2017 v 13:19 | Nahoru | #23
kle5002003:
jaký máš odtrh mezi elektrodami?
Máš svíčky se správnou tepelnou hodnotou?
Nevidím sice elektrody ze všech stran, ale zdá se mi, že tam chybí aspoň kousek lesklé hrany na elektrodách. Lesklá hrana je důkazem samočistícího efektu na elektrodách.

(reakce na) Svíčky - je to už chudé? (foto)

25.10.2017 v 22:07 | Nahoru | #24
mito7> No, pokud je karburátor a všechny seřizovací prvky v cajku, včetně volnoběhu, jak tedy upravíš hladinu, když při rasantní akceleraci (rozjedu motorku třebas až na trojku, zavřu plyn a při zavřeném plynu zpomaluju a řadím dvě...pak jedna...plyn furt zavřený...a v příhodných otáčkách dám rychle plný plyn a motorka nebude akcelerovat - buď tam bude díra a nebo se zachlastá)?
Já v takových situacích posunu jehlu buď nahoru (díra) a nebo dolů (když se to uchlastává).
To výše napsané je jednoduchý "test", při němž musí motocykl okamžitě, bez váhání a plnou silou akcelerovat.
Není-li tomu tak, řeší se to právě tou jehlou, nijak jinak.
To jsou ty přechody...
Pokud to dělá brikule při tom přidávání a nebo při částečném plynu, kdy ale na něj jedu trvale , můžu si u japonských karbeců vybrat z desítek různých tvarů jehel...můžu si vybrat mezi tvary výřezů šoupátek atd...
Nicméně u sériových motorek nikdo neudělá až takový zásah do motoru, aby vyžadoval až takové štelování.
Tam se vystačí se změnou trysek, seřízením volnoběhu a změnou polohy jehly.
Takže to všeobecné omílání, že volnoběžná tryska ovlivňuje nízké otáčky, jehla střední a HT nejvyšší v praxi moc nesedí.
Ono se totiž všecko ovlivňuje navzájem.
Když směs HT obohatíš, obvykle se tomu musí přizpůsobit seřízení volnoběhu i poloha jehly - všecko se to dělá tak dlouho, až to sedí.
Kdo říká, že ne, tak to buď nepozná, nevšimne si toho, je mu to jedno a nebo to nikdy nedělal.
Staří závodníci si vždy na závodech psali, co kdy na kerém okruhu jak měli nastavené, jaké bylo počasí - aby se s tím příště nemuseli tak jebat...

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky - je to už chudé? (foto)

25.10.2017 v 23:36 | Nahoru | #25
Takže to všeobecné omílání, že volnoběžná tryska ovlivňuje nízké otáčky, jehla střední a HT nejvyšší v praxi moc nesedí.

Neovlivňuje to otáčky, ale bohatost směsi při polohách šoupátka! Otáčky nejsou úměrné polohám šoupátka. Je možné mít plný plyn i při nízkých otáčkách, zrovna tak málo plynu při vysokých a tam to potom ovlivňují tyto prvky. Pokud mám při částečném zatížení bohatou směs tak dám jehlu dolů, a když je to potom chudé při přechodu, tak se to dá doladit zvýšením hladiny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky - je to už chudé? (foto)

26.10.2017 v 07:38 | Nahoru | #26

mito7 píše: při polohách šoupátka! Otáčky nejsou úměrné polohám šoupátka. Je možné mít plný plyn i při nízkých otáčkách



Tak to je zřejmé, ne (u podtlakového karburátoru)?

Navíc mám brutální krutostroj, který zrychluje v nekonečně krátkém čase, takže plyn=poloha šoupátka.

Naposledy editováno 26.10.2017 07:38:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky - je to už chudé? (foto)

26.10.2017 v 08:28 | Nahoru | #27
kle5002003> Opravdu to moc řešíš. Pokud tomu nerozumíš, odvez to zpět do servisu. Pokud se v tom chceš vrtat sám, stáhni si aspoň servisní manuál, kde najdeš hodně užitečných informací, samozřejmě v AJ nabo NJ.
Nebudu se tady rozepisovat o principu funkce karburátoru, napsali to už jiní a nemám na to ani čas a taky mi to přijde zbytečné. Jenom ti dám rádu, povol šroubky volnoběžné bohatosti(pilot screw) o 1/4 - 1/2 otáčky a garantuju ti na 99% pokud máš origo výfuk a ne nějakou vybrakovanou rouru tak to střílení přestane
Ale na druhou stranu, pokud nemáš kloubový šroubovák, jako předpokládám že ne, tak budeš muset kvůli tomu vydělat karburátory aby ses na ty šroubky dostal a jako člověku který se v tom nevyzná bych takový úkon opravdu nedoporučoval nebo uděláš víc škody než užitku. Opravdu bych s tím zajel zpátky do servisu kde ti to dělali, oni na to mají vybavení, pootočí ti šroubky 10 vteřin máš hotovo a motorka ti střílet nebude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky - je to už chudé? (foto)

26.10.2017 v 08:43 | Nahoru | #28
mischa638> Konzultace se servisem bylo to první, co.jsem dělal. Ale vzhledem ke stáří a stavu karburáturů chtěl servis napřed dělat čištěni a potom kompletní nastavení a naladění. A to nechci.

A já neříkal, že tomu neorumím. Princip karburátoru je docela jedboduchý. Šlo mi o praktické zkušenosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky - je to už chudé? (foto)

26.10.2017 v 08:54 | Nahoru | #29
kle5002003> V úvodu píšeš že ti karburátory tekli tak si je nechal v servisu přetěsnit. Tudíž předpokládám že je měli venku a rozebrané, jinak nevím jak by to dělali. Tak bych to určitě taky zrovna vyčistil a nastavil. Proč si to nechtěl dělat? Pak se nediv že to nefunguje. Ale to střílení co popisuješ je na 99% těma volnoběžnýma šroubkama a to ti píšu jako praktickou zkušenost někoho komu ročně rukama projde kolem 300 motorek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky - je to už chudé? (foto)

26.10.2017 v 10:13 | Nahoru | #30
mischa638>
1. díky za praktické zkušenosti
2. Nechtěl jsem to dělat, protože už to bylo složené a pak to začalo střílet. A preventivně jsem to nedělal.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 2 15.4.2024 v 14:00 Medved
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf
Pružina centrálu Kawasaki KLE 500 lacerta82 7 11.10.2023 v 10:33 Radek2107


TOPlist