Téma: Nejde vyřadit na neutrál
Ahoj,
jsem nový vlastník motocyklu Honda NC750X. (r.v. 2014)
Prosím o pomoc s problémem při řazení :
Pokud je motor studený, jde zařadit vše bez problémů (i vyřadit na neutrál)...
Pokud je motor zahřátý (1/2 hodiny jízdy), nelze vyřadit na neutrál (jinak všechny rychlosti jdou zařadit).
Zkoušel jsem nastavit vůli spojkové páčky (10-20 mm) v horní nastavení...ale ani jeden extrém (zašroubováno / vyšroubováno) nezabralo.
Pokud chci opravdu vyřadit, musím ručně !!! a ještě na 3 pokus.
Stále při zahřátém motoru nejde vyřadit (ani z jedničky (rychlostní stupeň) ani z dvojky ani za jízdy).
Ještě se nabízí zkusit nastavit lanko ve spodní části lanka spojky dle návodu v manuálu.
Prosím Vás o pomoc...budu rád za každou radu.
Díky

Nejde vyřadit na neutrál

18.10.2017 v 19:42 | Nahoru | #1
Já myslel, že na skútrech se neřadí.

Musíš se prostě naučit správný grif a nebo vyřazovat ještě před dojetím.

Nejde vyřadit na neutrál

18.10.2017 v 19:55 | Nahoru | #2
trenuj,jestli to jde rukou tak to pujde i nohou

Nejde vyřadit na neutrál

18.10.2017 v 20:13 | Nahoru | #3
na skůtru netřeba vyřazovat
spíš to bude o cviku - je dobré vyřazovat, když se kola ještě točí, jezdit, zkoušet... Jde taky o zvyk s botou

Naposledy editováno 18.10.2017 20:13:38

Nejde vyřadit na neutrál

18.10.2017 v 20:34 | Nahoru | #4
Při pokusu o vyřazení z jedničky klade páčka velký odpor (daleko větší než u studeného motoru).. vždy tam padne dvojka (a na displeji problikne "N" (neutrál) jen na malou chvíli. (Moto má najeto 26.000 km)

Nejde vyřadit na neutrál

Skvělá odpověď, děkuji! 18.10.2017 v 21:38 | Nahoru | #5
MikeScooter>

Ahoj,
nevím, jak moc jsi (jako dlouholetý "skútrař"?) vyježděný na motorce s normální mechanickou převodovkou, ale jestli ne, tak to řazení neutrálu mezi 1. a 2. kvaltem je prakticky u každý mašiny hodně citlivý - chce to jen získat trochu grif a jen tak zlehka, jen opravdu velmi malým pohybem nohy to tam posunout.

A tu vůli spojkového lanka si tam nastav (na konci spojkové páčky) aspoň těch bezpečných 10 mm, ať máš v klidovém stavu (= spojka sepnutá) lamely na sobě (ať ani lehce neprokluzují) - jinak bys zbytečně snižoval jejich životnost.

P.S.
Manuální převodovka u NCéčka je přesná, a po pouhých 26 tisících km by měla být stále jak nová.

Naposledy editováno 18.10.2017 21:43:26

1 reakcí na tento příspěvek Nejde vyřadit na neutrál

18.10.2017 v 21:45 | Nahoru | #6
Zkus motor lehounce vytočit a vyřadit ve vyšších otáčkách.

Nejde vyřadit na neutrál

18.10.2017 v 21:51 | Nahoru | #7
Možná ten megakrouťák odrovnal spojku, takže mírně táhne. Zvlášť, pokud se lanko seřizuje od zdi ke zdi.
Druhá možnost je, že se jedná o DCT. Proto jde vyřadit ručně, ale nohou to nejde, protože se botou blbě trefuje do těch pádel na řídítkách. Tady by pomohla výměna motobot za poddajne lezecké.

1 reakcí na tento příspěvek Nejde vyřadit na neutrál

18.10.2017 v 22:57 | Nahoru | #8
Rada nad zlato kam se podíváš

1 reakcí na tento příspěvek Nejde vyřadit na neutrál

18.10.2017 v 23:36 | Nahoru | #9
Když zastavíš, tak tam přece nemůže jít dát 2ka !
...nebo tuto "vymoženost" mají jen motorky?
buď 1, nebo neutrál. Pro zařazení 2ky musí být motorka v pohybu.

Naposledy editováno 18.10.2017 23:39:34

(reakce na) Nejde vyřadit na neutrál

Skvělá odpověď, děkuji! 18.10.2017 v 23:49 | Nahoru | #10

Hitak128CZ píše: Zkus motor lehounce vytočit a vyřadit ve vyšších otáčkách.



Presne tak - pred vyrazenim na Neutral lehce "vrknout" plynem a vyradit...lamely ve spojce se vice protoci a jde to jedna basen...

Nejde vyřadit na neutrál

18.10.2017 v 23:54 | Nahoru | #11
2stroke
Přesně takhle jsi mě to naučil a funguje to .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejde vyřadit na neutrál

19.10.2017 v 07:34 | Nahoru | #12

ramlik píše: Když zastavíš, tak tam přece nemůže jít dát 2ka !
...nebo tuto "vymoženost" mají jen motorky?
buď 1, nebo neutrál. Pro zařazení 2ky musí být motorka v pohybu.


poprosil bych o podrobnější vysvětlení, proč by neměla jít zařadit dvojka. Buď jsem měl vždycky divný motorky a nebo jsem divnej já, ale mám pocit že dvojku tam šoupnu i u stojící motorky..

(reakce na) Nejde vyřadit na neutrál

19.10.2017 v 08:33 | Nahoru | #13
Hostmir> Nejsem si zcela jistý, ale myslím, že většina moderních motorek, nevím od kterého roku výroby, made in Japan, má něco jako řadící asistent.
Prostě pokud motorka stojí, lze zařadit pouze 1. rychlost. Nebo neutrál.
Např. přijíždím ke stopce, skopu kvalty až na 1. , zastavím, a v tu chvíli pohybem řadičky nahoru nelze zařadit 2. , ale pouze neutrál. Nebo dolů 1.

Nejde vyřadit na neutrál

19.10.2017 v 08:45 | Nahoru | #14
Ze by NCcko spatne radilo, neni mozna. Smaz si registraci, omluv se panu Hondovi. O NCcku se nesmi rikat nic spatneho.

Jinak pokud ti ta radicka pri stani a pokusu o vyrazeni klade odpor a motorka ma touhu tahnout dopredu tak mas bud vymackanej kos nebo zvlneny plechy. Coz by asi mozna bylo normalni protoze tenhle werk si kupujou vetsinou lidi co predtim jezdili na skutru nebo autem, takze umej prd a tu spojku hoblujou jak fosny.

Nejde vyřadit na neutrál

Skvělá odpověď, děkuji! 19.10.2017 v 09:20 | Nahoru | #15
nechápem jednu vec - prečo keď ideš zastaviť tam rveš najskôr jednotku a potom N-ko?
Veď si zaraď z dvojky rovno N-ko ešte keď dobrzdievaš do križovatky.
Mne sa tiež niekedy zle radí N-ko, keď tam mám jednotku, ale väčšinou sa stačí viac snažiť, jemný pohyb nohou. A keď nie, tak posuň motorku normálne nohou o kúsok, bočné zuby sa trošku uvoľnia a pôjde to.

1 reakcí na tento příspěvek Nejde vyřadit na neutrál

19.10.2017 v 09:25 | Nahoru | #16
Mně připadá, že ta spojka musí z nějakého důvodu unášet. Pak je typické, že se neutrál špatně hledá. Takže pokud je správně seřízená vůle na lanku, je problém v nastavení vypínače dole. I to s tou teplotou tomu odpovídá, u mě taky spojka u studeného motoru vystavuje líp než u zahřátého.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejde vyřadit na neutrál

19.10.2017 v 09:30 | Nahoru | #17
1100Virago> to je pravda, mohlo by to mať súvis aj napr. s použitým olejom. MikeScooter - kedy si menil olej naposledy? A použil si viskozitu takú ako predpisuje výrobca?

(reakce na) Nejde vyřadit na neutrál

19.10.2017 v 13:18 | Nahoru | #18

Xawerius píše: Rada nad zlato kam se podíváš


Co si stěžuješ, vždyť relavantních rad dostal hned několik. Od způsobu, jak tomu pomoc, až po identifikaci možných vadných součástek. Že k tomu bylo pár bonusových legrácek i naprostých nesmyslů, to je holt daň za web.

(reakce na) Nejde vyřadit na neutrál

19.10.2017 v 14:32 | Nahoru | #19
kilix> Olej jsem ještě vyměnit nestihl. Motorku jsem si dovezl minulý týden. Tudíž nevím co tam je.

Nejde vyřadit na neutrál

19.10.2017 v 14:38 | Nahoru | #20
Bohužiaľ , asi nie si jediný .
Vyzerá to tak , že tých 26000 km je na tú spojku vlastne už celkom slušný výkon , niektorí to zažívali oveľa skôr .
Čítaj tu , možno tam nájdeš aj riešenie .

Naposledy editováno 19.10.2017 14:39:01

Nejde vyřadit na neutrál

19.10.2017 v 14:42 | Nahoru | #21
Děkuju za Vaše rady a názory. Mám domluvený servis Honda v MB. Výměna oleje + filtry a hlavně seřízení spojky. Patrně je spojka stále v částečném záběru. Ještě vyzkouším Vaše rady v praxi. Ještě jednou díky

Naposledy editováno 19.10.2017 15:22:23
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750? [1 ... 76, 77] Honda NC 700X, Honda NC 700S, Honda CTX 700, Honda N... Mufiozo 2290 Včera v 08:06 nemako
Rada [1, 2] Honda NC 750X Enečko 35 26.11.2017 v 19:51 auau.saigon
Automat nebo manuál [1 ... 10, 11] Honda VFR 1200X Crosstourer, Honda NC 750X, Honda NC... art007 316 3.11.2017 v 20:16 Anti
LeoVince pro NC750X - roura jako kráva [1 ... 4, 5] Honda NC 750X, Honda NC 750S Skalic 132 23.10.2017 v 23:28 bobsenklar
Kawasaki Versys 650 nebo Honda NC 750X [1 ... 5, 6] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X Hemy-11 174 18.10.2017 v 15:47 Anti

TOPlist