Téma: Olej
17.10.2017 v 11:24
Sorry že otravujem so sprostosťami, ale Vy čo máte Fjr aký olej používate v motore? Viem že v manuáli mám 20w40 api sg jaso ma. Každý vraví niečo iné...Bývalý majiteľ tam vraj nalial 10w40 motul. Co tam lejete vy a ako ste spokojný....dik

1 reakcí na tento příspěvek Olej

17.10.2017 v 11:34 | Nahoru | #1
Hlavně ať je to plná syntetika! Polosyntetický olej bys musel měnit v půlce intervalu a minerální dokonce už ve čtvrtce.
A k otázce - já bych tam dal 20w40 API SG a vyšší, jaso MA. není zač...

Olej

17.10.2017 v 11:35 | Nahoru | #2
Pro naše podnebí je lepší 10w50 nebo 10w40. Když jsem ji koupil, měl jsem tam taky 20w50 , ale motor šel tak nějak ztuha

1 reakcí na tento příspěvek Olej

17.10.2017 v 11:35 | Nahoru | #3
hm a co si takhle nejdřív otevřít návod k obsluze ?

(reakce na) Olej

17.10.2017 v 12:02 | Nahoru | #4
Mňojo: Návod si otevřel a cituje z něj: "v manuáli mám 20w40 api sg jaso ma". Takže bych neexperimentoval a nalil tam tohle. Kouknul jsem do toho manuálu taky a žádné alternativy tam nevidím, takže není co řešit.

(reakce na) Olej

17.10.2017 v 12:35 | Nahoru | #5
famfulin76> sorry ale syntetiku 20w40 som nenasiel..ale dik

Olej

17.10.2017 v 12:35 | Nahoru | #6
dikes vsetkým

Olej

17.10.2017 v 14:35 | Nahoru | #7
normálně tam naper 10w40. Tím nic nezkazíš

Naposledy editováno 17.10.2017 14:35:52

1 reakcí na tento příspěvek Olej

17.10.2017 v 15:09 | Nahoru | #8
famfulin76--Hlavně ať je to plná syntetika! Polosyntetický olej bys musel měnit v půlce intervalu a minerální dokonce už ve čtvrtce

Tak tohle mě zajímá...to si vyčetl kde???

Naposledy editováno 17.10.2017 15:11:20

(reakce na) Olej

17.10.2017 v 15:36 | Nahoru | #9

miguel323 píše: famfulin76--Hlavně ať je to plná syntetika! Polosyntetický olej bys musel měnit v půlce intervalu a minerální dokonce už ve čtvrtce

Tak tohle mě zajímá...to si vyčetl kde???


já bych řekl, že si dělá jenom srandu...

1 reakcí na tento příspěvek Olej

18.10.2017 v 07:22 | Nahoru | #10
lol mi se líbí, jak mu všichni radí, ať tam napere 10w40 však vy u teho nebudete až to zadře, co?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej

18.10.2017 v 08:00 | Nahoru | #11

crowack píše: lol mi se líbí, jak mu všichni radí, ať tam napere 10w40 však vy u teho nebudete až to zadře, co?


a mohl bys nám dozajista vysvětlit, proč by to měl s 10w-40 namísto 20w-40 zadřít, žeano...

Olej

18.10.2017 v 10:09 | Nahoru | #12
Novějším manuálu jsou tam všechny viskozity 10w40 až 20w50 ... v motoru nejsou žádné zásadní změny od prvních ročníků

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej

18.10.2017 v 11:48 | Nahoru | #13
fockewulf: Nezadře, ale můžou se chytnout lágry na klice. Jsou s určitou vůlí a olej s nižší viskozitou může odtamtud rychleji unikat, neudrží mazací film a vydře se to.

(reakce na) Olej

18.10.2017 v 20:57 | Nahoru | #14
1100Virago> tak jak pak vysvětlíš to co píše dakarista...

Olej

18.10.2017 v 21:22 | Nahoru | #15
1100Virago>Ten olej z ložisek zřejmě uniká rychleji za studena(med) a za provozní teploty kdy je viskozita někde jinde(voda) je to o.k.? Proč tedy třeba místo 20W40 vyrábí 20W50?

(reakce na) Olej

18.10.2017 v 21:24 | Nahoru | #16

1100Virago píše: fockewulf: Nezadře, ale můžou se chytnout lágry na klice. Jsou s určitou vůlí a olej s nižší viskozitou může odtamtud rychleji unikat, neudrží mazací film a vydře se to.



U 10w40 vs 10w50 bych to i chapal, ackoliv hodne 10w50 stejne degraduje na 40, ale ze to vadi jen za studena uz mi prijde divny, za tepla by mela mit 20w40 i 10w40 podobnou viskozitu.

1 reakcí na tento příspěvek Olej

19.10.2017 v 06:13 | Nahoru | #17
Ale pak je tu jedno úskalí, čím dáte hustší olej, maže šanci, že přidřete lágry. Protože ten hustší olej udělá sice větší tlak, ale není schopen protéct lágry dost rychle a většinu tlaku stejně upustí pojistný ventil který je cca na 4bary. Pro studené starty je horší ta 20w než 10W . Za tepla tech 40 nebo 50 je fuk.

Jinak za mě nejlépe 10w50 nebo 10w40. Mam na fjr hodně kilometrů

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej

19.10.2017 v 09:19 | Nahoru | #18
fockewulf: Nevysvětlím, novější manuál ani případné změny v konstrukci jsem neviděl. Možná tam nějaké jsou, jen nejsou nijak zásadně popsané.

axs, Stev: Za studena jsou větší vůle, které se po zahřátí teplem vymezí Proto je za studena zapotřebí "lepidlo" a za tepla "zřídnutí" nevadí.

dakarista: Pokud výrobce předepisuje olej 20W, ví, proč to dělá. Pokud je mezi lágrem a čepem kliky dostatečná vůle, i ten 20W tam nateče dostatečně rychle.

(reakce na) Olej

19.10.2017 v 11:21 | Nahoru | #19
1100Virago> výrobce doporučuje všechny viskozity od 10w40 po 20W50... Jediná změna co je slyšet, tak studený motor se sotva točí na 20w50 a na 10w50 běží čistě

Největší blbost co si lidi myslí je, že čím hustší olej, tím lépe to maže. To je právě největší mýt z dob škodovek

A přitom je to převážně špatně. Platí to jen u motorů co jsou před smrtí nebo s velkými vůlemi... ony se ty šály tím olejem i chladí a potřebují aby tam byl nějaký průtok a ten když není, tak je problém hned. ..

Naposledy editováno 19.10.2017 11:26:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej

19.10.2017 v 23:19 | Nahoru | #20
1100Virago> Za studena a během ohřívání na provozní teplotu se vůle v ložiskách na klice nemění o tolik, aby pro vytvoření dokonalého filmu bylo potřeba olej s viskozitou šestkrát a více vyšší než za provozní teploty.Podle mě je v manuálu tento jen pro to,že více rozsahový, který zajistí svoje vlastnosti během celého intervalu mezi výměnou prostě běžně nebyl .Na starších motorkách bývá často předepsán 20w40, v kombinaci s 10w30 podle venkovní teploty(jen můj názor).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej

20.10.2017 v 07:29 | Nahoru | #21
axs: FJR1300 se vyrábí od roku 2001, to už byla nabídka olejů pestrá dost (i moje Virago z 90. let už má v manuálu tu škálu olejů podle teploty hodně širokou). Schválně jsem si postahoval několik manuálů tady ze serveru - v roce 2002 je tam jediný olej 20W40, později i 20W50 a až v roce 2008 je těch rozsahů více. Nějaký důvod to mít musí.

Olej

20.10.2017 v 08:31 | Nahoru | #22
Netušim jaký udelali nebo neudelali zmeny,ale do starsich opravdu pisou 20w-40.
Je to jak pise 1100Virago..

Dle manualu třeba olejovy cerpadla jsou pro vsechny roky stejny..

Treba u XJ 600 v roce 2001 je uz uvedena 10w-40 normalne.

Osobne bych tam lil co pise vyrobce k danemu roku a vic bych to neresil.

Naposledy editováno 21.10.2017 10:23:45

(reakce na) Olej

20.10.2017 v 11:36 | Nahoru | #23

1100Virago píše: axs: FJR1300 se vyrábí od roku 2001, to už byla nabídka olejů pestrá dost (i moje Virago z 90. let už má v manuálu tu škálu olejů podle teploty hodně širokou). Schválně jsem si postahoval několik manuálů tady ze serveru - v roce 2002 je tam jediný olej 20W40, později i 20W50 a až v roce 2008 je těch rozsahů více. Nějaký důvod to mít musí.



U tech prvních ty psali výměnu oleje v kardanu po 40000km a u novějších už je po deseti ... a taky žádná konstrukční změna. .. jak říkám léků 10w50 a žádný problém

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej

20.10.2017 v 23:59 | Nahoru | #24
1100Virago> Tak jsem taky otevřel manuál a pokud čtu dobře na str.94 tak je tam klasické použití dle okolní teploty.To že v roce 2001 byl olej s rozsahem větším než 20W40 jsem věděl, tipoval jsem ale že v daném motoru možná víc/rychleji degraduje ale dle toho manuálu je to klasika...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej

21.10.2017 v 09:20 | Nahoru | #25
axs: A když si otevřeš například tenhle manuál, tak na straně 94 máš rozsah jen jeden. A když Lacika píše "Viem že v manuáli mám 20w40 api sg jaso ma", tak bych se toho na jeho místě držel.

(reakce na) Olej

22.10.2017 v 00:04 | Nahoru | #26
1100Virago> 20w40 v čr moc nesežene a než 20w50 tak za mě raději 10W40. Myslím, že je podstatná správná viskozita při provozní teplotě a po startu olej dostat na mazaná místa co nejdříve, s co nejmenší ztrátou v mazacích kanálech i za cenu častější výměny.

Olej

28.10.2017 v 21:33 | Nahoru | #27
Tak akurát mi prišla FJR Rok 2003 zo švajčiarska s celou históriou servisu, a pravé tam sa používali olej 10w50 od novoty , akurát od roku 2013 tam dávali 10w40, netuším prečo bola ta zmena. Tak neviem či sa mam vrátiť k 10w50 alebo 10w40.

Olej

27.11.2017 v 13:52 | Nahoru | #28
dal som tam nakoniec Yamalube 20w50 semisyntethic - podla mechanika od fachu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamahu FJR 1300 nebo Kawasaki GTR 1... Yamaha FJR 1300, Kawasaki GTR 1400 Pumposz 25 19.10.2017 v 19:00 Pipla
Volnobeh Yamaha FJR 2007 Yamaha FJR 1300 Lacika 6 22.9.2017 v 20:21 Lacika
tlak v pneu FJR 1300 Yamaha FJR 1300 Kamil10 4 20.8.2017 v 20:43 Kamil10
plitvická jezera Yamaha FJR 1300 jura65 2 15.8.2017 v 09:39 3011
rada Yamaha nebo Kawasaki [1, 2] Yamaha FJR 1300, Kawasaki GTR 1400 bubuolin 40 17.7.2017 v 05:20 Novis

TOPlist