globalmoto_unor




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: přední světlo - praská žárovka
Ahoj, chci se zeptat, jak vyřešit problém s praskající žárovkou v předním světle. Případně tam dát tlumivku - jakou?
Letos už mám třetí žárovku, nepraskne hned, ale až po nějaké době (třeba po dvou, třech měsících), takže si myslím, že kdyby jsme tam změřil ele, tak se nic nezjistí, protože tam bude pouštět víc až po nějaké době... Samozřejmě dávám předepsanou hodnotu, žádnou shitku, ale značkovou žárovku... Nejlepší by asi bylo tam dát tlumivku, ale nevím jakou, nerozumím tomu.
Má někdo podobnou zkušenost?

2 reakcí na tento příspěvek přední světlo - praská žárovka

Skvělá odpověď, děkuji! 12.10.2017 v 13:46 | Nahoru | #1
Tak vona zarovka ktera jede na vyssim napeti ti nepraskne hned, ale kdyz se prehreje to vlakno a proste praskne. Skodofka stim mela problemy u nekterejch modelu fabie, co si tak pamatuju. Here je reseni

přední světlo - praská žárovka

12.10.2017 v 15:47 | Nahoru | #2
tlumivku použij z fabie ./viz.gugo/. pokud máš jinou žárovku,tak vyndej konektory ze svorkovnice. změř napětí azkontroluj připevnění světlometu a paraboly/i otřesy mohou způsobovat upadnutí vlákna/

přední světlo - praská žárovka

12.10.2017 v 16:05 | Nahoru | #3
alespon preventivne bych promeril dobijeni a regulator. Prece jen zarovka hlavniho svetla je ponekud jinak namahana nez zbytek osvetleni

1 reakcí na tento příspěvek přední světlo - praská žárovka

12.10.2017 v 17:54 | Nahoru | #4
To co zminuje gugo nebyl problem jen Skodule,ale treba i druhy generace Focusu a tam se vsazoval 1kohmovej odpor..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přední světlo - praská žárovka

13.10.2017 v 06:35 | Nahoru | #5
gugo> super odkaz, přišlo mi, že měnit H7 na oct každý rok je divné, přikládal jsem to otřesům z našich silnic

1 reakcí na tento příspěvek přední světlo - praská žárovka

13.10.2017 v 06:52 | Nahoru | #6
Tak jsem si půjčila voltmetr a změřila kolik dává baterka a kolik jde do žárovky, v pořádku 14.12, 14.15.. Jediný dálkový ukazují 00.00, což je divný, protože svítily normálně (blbě jsem to neměřila, měla jsem dohled ). Ty otřesy nevím, jelikož motorku mám 4 roky a žárovky začaly praskat až teď, koncem léta a to víceméně jezdíme stejný trasy... nebo tam zkusit dát žárovku stejné na V, ale větší na W... nebo jestli je problém někde v přepínači, kabelu...

přední světlo - praská žárovka

13.10.2017 v 07:24 | Nahoru | #7
větší W nedávej upálíš parabolu. více W = více tepla = větší teplota ... problém muže bejt že se žárovka uplně normálně přehřejvá...... uzavřená parabola a chlazení nula.... nedělali ste nějaký upgrade kabeláže nebo takových nějakých věcí, nebo kapotáže.... je mi divné proč při 14,15 by to mělo praskat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přední světlo - praská žárovka

13.10.2017 v 07:37 | Nahoru | #8

LucieMT píše: Tak jsem si půjčila voltmetr a změřila kolik dává baterka a kolik jde do žárovky, v pořádku 14.12, 14.15.. Jediný dálkový ukazují 00.00, což je divný, protože svítily normálně (blbě jsem to neměřila, měla jsem dohled ). Ty otřesy nevím, jelikož motorku mám 4 roky a žárovky začaly praskat až teď, koncem léta a to víceméně jezdíme stejný trasy... nebo tam zkusit dát žárovku stejné na V, ale větší na W... nebo jestli je problém někde v přepínači, kabelu...


To je divný, pokud jsi naměřila na baterce (samozřejmě při běhu motoru) 14,12V, tak na žárovce nemůže být 14,15V. Na kabelech je vždy nějaký úbytek (klidně i 1 V).
A svítící žárovku na které je 0V jsem ještě neviděl. Dohled asi koukal jinam, než na to co měříš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přední světlo - praská žárovka

13.10.2017 v 07:42 | Nahoru | #9

miguel323 píše: To co zminuje gugo nebyl problem jen Skodule,ale treba i druhy generace Focusu a tam se vsazoval 1kohmovej odpor..


Přes 1kohmovej (myšleno kiloohm) by nesvítila pořádně ani malá Ledka. I kdyby to byl 1 ohm, tak je to moc. Žárovka bere 4,5 A a to by byl úbytek 4,5 V, a to už by ta žárovka jen mžourala.

přední světlo - praská žárovka

13.10.2017 v 07:46 | Nahoru | #10
Muze to delat i nacata patice zarovky. Prechodovy odpor, ktery hreje a prenasi dalsi teplo na zarovku...

Naposledy editováno 13.10.2017 07:47:24

(reakce na) přední světlo - praská žárovka

13.10.2017 v 08:07 | Nahoru | #11
mito7> Já ale nepíšu, že na žárovce bylo 14.15 a na baterce 14.12, to byl rozsah, jaký jsem při měření zjistila.... tím jsem chtěla říct, že je to obojí v normálu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přední světlo - praská žárovka

13.10.2017 v 08:13 | Nahoru | #12

GL1 píše: gugo> super odkaz, přišlo mi, že měnit H7 na oct každý rok je divné, přikládal jsem to otřesům z našich silnic



Jeslti ti tam vydrzi rok tak si IMHO moc nepomuzes, to nebude prepetim. POdle me vymena zarovky a 1rok je dan za H7. PRoste je to maly a driv to shori.
U H4 se tohled nedeje. + v nekterejch autech nedoreseny vibrace.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přední světlo - praská žárovka

13.10.2017 v 08:20 | Nahoru | #13

mito7 píše: Přes 1kohmovej (myšleno kiloohm) by nesvítila pořádně ani malá Ledka. I kdyby to byl 1 ohm, tak je to moc. Žárovka bere 4,5 A a to by byl úbytek 4,5 V, a to už by ta žárovka jen mžourala.



V zasade uvazujes spravne , ale vysledek by byl uplne jiny. Zarovka by nesvitila vubec a obvodem by protekal proud cca 12 mA.
Sakra decka to je ucivo 6. tridy

(reakce na) přední světlo - praská žárovka

13.10.2017 v 08:28 | Nahoru | #14
gugo> dík, tak ušetřím peníze a čas, H4 byly fakt v pohodě

(reakce na) přední světlo - praská žárovka

13.10.2017 v 08:38 | Nahoru | #15
gugo> akorát jsem nenašla na H4 :-/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přední světlo - praská žárovka

13.10.2017 v 10:31 | Nahoru | #16

gugo píše: V zasade uvazujes spravne , ale vysledek by byl uplne jiny. Zarovka by nesvitila vubec a obvodem by protekal proud cca 12 mA.
Sakra decka to je ucivo 6. tridy


Špatně sis to přečetl. Píšu, že přes 1 kohm by pořádně nesvítila ani malá LEDKA! U žárovky, která by mžourala píšu s použitím 1 ohmu!

Naposledy editováno 13.10.2017 10:32:43

(reakce na) přední světlo - praská žárovka

13.10.2017 v 10:33 | Nahoru | #17
mito7> jo sorry nevsiml jsem si toho jednoho Ohmu.

1 reakcí na tento příspěvek přední světlo - praská žárovka

13.10.2017 v 10:37 | Nahoru | #18
A co ta svítící dálková s napětím 0V? To vysvětlíš jak?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přední světlo - praská žárovka

13.10.2017 v 12:40 | Nahoru | #19
mito7> "chyba mereni"

Zarovka ktera sviti nemuze svitit aniz by na ni bylo napeti. POkud by svitila bez napeti tak bylo objeveno perpetum mobile a u toho bych chtel byt .

JInak jednou se me snazil jeden zakaznik kterymu nedobijela motorka, presvedcit o poruseeni Kirchofova zakona c.1, kdyz prijel, tak se to taky neporadilo nasimulovat.
Tak to bude asi nejak podobne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přední světlo - praská žárovka

13.10.2017 v 12:58 | Nahoru | #20
gugo> Taky si to neumím vysvětlit jinak, než chybou měření, každopádně nikoho nepřesvědčuji, že to dělám dobře ... ale nevím tedy kde dělám chybu, když stejným způsobem jsem měřila tlumená světla a normálně to vykazovalo hodnotu (černá do kostry, červená do světel - nepoznám, která zdířka jsou dálkový a která tlumený, to jsem prostě vyzkoušela), tlumený v pořádku ukazují hodnotu, tím že přepnu na dálkový a přehodim voltmetr do té druhé zdířky (červenou část do zdířky, která by měla být na dálkový) a ukazuje to 00.00 (zkusila jsem to při zapnutých dálkových dát i do té první zdířky, ale hodnota 00.00 se nezměnila). Ale je dost možný, že to dělám špatně, nejsem elektrikář, ani opravář :) a ke všemu ženská no...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přední světlo - praská žárovka

13.10.2017 v 13:19 | Nahoru | #21
LucieMT> standardni zapojeni H4 by melo byt takovehle:


takze jeden pol budes mit vzdy nahore a plus si odpichnes vpravo vlevo.

(reakce na) přední světlo - praská žárovka

13.10.2017 v 13:28 | Nahoru | #22
gugo> No ano, přesně takhle jsem to dělala, jedna... ( jedna zůstala uprostřed (jak jsem psala černá do kostry) a druhou jsem přeskakovala z jedné do druhé....a přepínala na dálkový...takže fakt netušim, proč to vykazuje 0, je to blbost já to vim... ale tak možná se tam něco stalo až teď no, prostě svítila v pohodě... nejdřív mi prasklo tlumený, takže jsem přepnula na dálkový a to po chvilce prasklo taky

přední světlo - praská žárovka

Skvělá odpověď, děkuji! 16.10.2017 v 13:53 | Nahoru | #23
Ahoj, taky jsem měl období kdy jsem jezdil na žárovky...A vada nebyla v elektrice, ale mechanice. Zkontroluj stav a kompletnost položek 9 (2ks), 13 (4ks), 19 (2ks), a 22 (2ks). Nesmí být vymačkané, potrhané nebo jinak poškozené. Také zkontroluj jejich správné usazení a nepoškození dutinek 12, 18 a 23.
Měl jsem položky 13 a 9 vymačkané, jednu chybějící a nějaké potrhané potrhané a po jejich výměně došlo jako zázrakem ke zlepšení stavu.

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha MT-03 vysoké otáčky při star... Yamaha MT-03 Radik55 7 28.2.2024 v 19:52 Radik55
startování Yamaha MT-03 captur 3 6.10.2023 v 00:20 assassin
Zaseklý utahovák řetězu Yamaha MT-03 Miloš_Gavenda 20 18.9.2023 v 06:42 Robinsson
Záhadné pískání za jízdy Yamaha MT-03 Hexindr-MOTO 13 10.9.2023 v 08:11 Hexindr-MOTO
Vysoká teplota oleje po vypnutí mot... [1, 2] Yamaha MT-03 Pavel1997 31 24.8.2023 v 22:38 Kubák

TOPlist