globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spěchej pomalu!
 
11.10.2017 v 15:06
Před měsícem mi začala v otáčkách pod 4k drnčet moto. S kamarádem jsme to slyšeli v okolí motoru, ale nenašli nic povoleného ani volného. Shodou okoloností jsem těsně před tím nainstaloval štít, hrazdu na držák telefonu - navigace a zásuvku a padáky. Po měsíci hledání se konečně součástka uklepala a uchycení padáku bylo na 2 části. Nechápal jsem,
jak může k takový zlomenině dojít, vysvětlil mi to kámoš, když při výrobě po svaření schladěj železo vodou, často v místě sváru praskne. Takže jsem koupil plocháč, vyvrtal, zavařil, nechal shladnout a nastříkal. Dávám to sem jen pro to, aby ti kteří se s tím nesetkali věděli, že se spěchat někdy nevyplatí.


Předchozí
1 2
Následující

Spěchej pomalu!

11.10.2017 v 15:37 | Nahoru | #1
Předpisovej lom

1 reakcí na tento příspěvek Spěchej pomalu!

11.10.2017 v 19:13 | Nahoru | #2
Já teda nevím, ale spěchám vždycky rychle

Spěchej pomalu!

11.10.2017 v 22:02 | Nahoru | #3
Tak nejsem žádnej odborník, ale prudkým ochlazením (zakalením) se stává materiál tvdrším a křehčím (je v něm vetší vnitřní pnutí). Takže ochlazenej svár bude míň odolnej vibracím od motoru.

1 reakcí na tento příspěvek Spěchej pomalu!

12.10.2017 v 08:23 | Nahoru | #4
Nebo špatná technologie sváření.Ne všechny materiály jsou k sobě svařitelný.Taky nechápu proč by zrovna padací rám někdo chladil po výrobě vodou.Jak poznamenal piwel,pokud to chci mít tvrdý,tak jo,ale tam kde jsou vibrace mi to nedává smysl.Co reklamace?

(reakce na) Spěchej pomalu!

12.10.2017 v 19:31 | Nahoru | #5
titus> Tak aby se ti to nevymstilo.. někdy

1 reakcí na tento příspěvek Spěchej pomalu!

13.10.2017 v 19:40 | Nahoru | #6
To co je na foto je nějaká sloučenina hliníku ne?

To co píšeš je sice pravda, ale platí to pro některé třídy ocelí (ne všechny, prakticky záleží na množství uhlíku).

Na hlíně pokud chceš, aby Ti ten svár co nejvíc držel tak ho nesmíš vybrušovat a pokud možno vařit stejným materialem...

Spěchej pomalu!

13.10.2017 v 19:48 | Nahoru | #7
Už jsi někdy viděl padák z hliníku?A už vůbec to není sloučenina,anobrž slitina.Navíc lom hliníku není hnědý,ale stříbrný(stejně jako hliník)případně dural.

1 reakcí na tento příspěvek Spěchej pomalu!

13.10.2017 v 19:52 | Nahoru | #8
:) pravdu máš upsal jsem se, spávně je slitina
nicméně barva lomu se může změnit oxidací

ale když už píšeš, dural není slitina hlíníku?
A je slitina sloučenina?

Naposledy editováno 13.10.2017 19:59:15

(reakce na) Spěchej pomalu!

14.10.2017 v 03:13 | Nahoru | #9
V9king> kulový hliník, dural a pod. Ač se to zdá divný, je to klasickej plocháč 5/25mm. Padák je z železnejch trubek, navařenejch na 2 plocháče - 1 je zohýbanej a třetí bod se kotví instalatérskou objímkou k rámu. Proto pro mě byla i jednoduchá oprava, kopupil jsem plocháč, vyvrtal 2 díry, přivařil, zabrousil, nastříkal barvou a je zase funkční ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spěchej pomalu!

14.10.2017 v 03:35 | Nahoru | #10

alfik68 píše: Nebo špatná technologie sváření.Ne všechny materiály jsou k sobě svařitelný.Taky nechápu proč by zrovna padací rám někdo chladil po výrobě vodou.Jak poznamenal piwel,pokud to chci mít tvrdý,tak jo,ale tam kde jsou vibrace mi to nedává smysl.Co reklamace?



Vodou se chladí, bo je to rychlý a dá se s vařenou částí hned dál pracovat - brousit, vrtat, lakovat. Ono i to broušení a vrtání dokáže železo pěkně rozpálit. Takže pokud to někdo dělá na kšeft, není důležitý, jak to bude držet, ale jak rychle to vyrobí. Takže uřízne potřebný kus plocháče a schladí aby to při manipulaci nepálilo, pak vyvrtá díry a schladí a už lehce zakalenou ocel pořádně a prudce zahřeje svářením např. obalovanou elektrodou a schladí no a pak do toho majzne, aby oklepal strusku a výsledek je na fotkách.

Co se týká reklamace, padák mám z druhý ruky, není u koho reklamovat, nemluvě o tom, že oprava mě stála míň, než výdaje na možnou reklamaci, kdyby to bylo teda nový ;)

Spěchej pomalu!

14.10.2017 v 13:29 | Nahoru | #11
To co je na obrázku je úplně normální únavový lom, ke kterému dochází v materiálu namáhaném cyklicky se měnící silou (typicky vibracemi) u nedostatečně pevnostně a tvarově dimenzované součásti, to že byl materiál tepelně narušen svárem v blízkosti lomu ho pravděpodobně jen urychlilo.
Prasklo mi šest držáků (třmenů) přídavných dálkových světlometů Hella FF50, které jsou celkem malé a lehké v pořadí: original držáky z obyčejného ocelového plechu, tvarově stejné držáky z tlustšího ocelového plechu, další z nerezového plechu, čtvrtý pár držáků z nerezu zatím drží, ale mají jiný tvar, vynechal jsem tvarové odlehčení, takže v místě lomů je víc materiálu. Holt jednoválcová Tenerka mírně vibruje.

P.S. ty třmeny mi nepraskaly jako na běžícím páse, ale v průběhu několika let a několika desítek tisíc najetých kilometrů.

Spěchej pomalu!

15.10.2017 v 06:28 | Nahoru | #12
Něco tam máš špatně na montáži toho padáku.
Proto tam byly ty vibrace,padák asi přebral funkci držáku motoru , logicky to nezvladl a ulomila se packa.pokud nevyřešíš příčinu vibrací,praskne to zase.rychlým chlazením to rozhodně nebylo.

Spěchej pomalu!

16.10.2017 v 02:40 | Nahoru | #13
Ja si padaky vyrábím sám, z obyč plochace a bezešvých trubek co nakoupím ve ferone. Jezdim s tím off, takze vibrace, razy a pady jsou.
No a kdyz mi motorka upadla na polnacce asi v 70kmh ze stojanku, tak se vsechno zohybalo, ale nikde nic neprasklo. A to podotykam nejsem buhvi jaky technolog.
Tohle co se stalo Uniperunovi uz musela byt poradna minela. Hodilo by se i foto toho, jaka vlastne soucast padaku to byla ;)

(reakce na) Spěchej pomalu!

16.10.2017 v 09:37 | Nahoru | #14
[quote=uniperun]Vodou se chladí, bo je to rychlý a dá se s vařenou částí hned dál pracovat - brousit, vrtat, lakovat.

podle mě pěkná hloupost něco zavařžit a dát do vody, je to vlastně výroba nestejnorodých mechanických a technologických vlastností kovových materiálů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spěchej pomalu!

16.10.2017 v 10:21 | Nahoru | #15

V9king píše: To co je na foto je nějaká sloučenina hliníku ne?

To co píšeš je sice pravda, ale platí to pro některé třídy ocelí (ne všechny, prakticky záleží na množství uhlíku).

Na hlíně pokud chceš, aby Ti ten svár co nejvíc držel tak ho nesmíš vybrušovat a pokud možno vařit stejným materialem...



to je tak, když k tématu nemáš co říct, ale máš nutkání něco napsat ...uffff... fakt by sis měl dát několik facek

PADÁK - HLINÍK ...plesk
to co je na obrázku označit za hliník .... plesk
...a jednu preventivně

Spěchej pomalu!

16.10.2017 v 10:39 | Nahoru | #16
Tohle je úplně normální lom komerčně prodávaných ocelových padáků (Givi, SW Motech, Fehling apod.). Po pár letech to prostě vlivem vibrací prasne. A to jak u sváru, tak i v místě, kde je plocháč ohnutý do pravého úhlu. Občas prasne i trubka v místě sváru s jinou trubkou.

Jo a hliníkové padáky nabízí Honda jako originální příslušenství pro novou Afriku. Abych byl přesný, tak u těch padáků:
- hliník není chemicky čistý Al,
- padáky nejsou padáky, ale okrasné rámy na přídavná světla,
- pevností a tuhostí to sotva vydrží špatný pohled, natož nějaké odložení

1 reakcí na tento příspěvek Spěchej pomalu!

16.10.2017 v 18:40 | Nahoru | #17
Koukam chlapi, ze jste nebyli asi ve strojirenske vyrobe. To jsou kecy, jako ze v parcich jsou pomlety krysy, rikal kamos.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spěchej pomalu!

16.10.2017 v 18:57 | Nahoru | #18

boneshaker píše: Koukam chlapi, ze jste nebyli asi ve strojirenske vyrobe. To jsou kecy, jako ze v parcich jsou pomlety krysy, rikal kamos.


Taky koukám jako blázen, slitina a sloučenina jedno jest, prudké ochlazení rovná se kalení.....ještě že ne kálení. Tak jenom pro zajímavost: některé materiály je vhodné po (někdy před) svářením vyžíhat, popouštět..... Žíhání to asi budou takový ty proužky na mourovatý kočce a popouštění samovolný unik moči

Naposledy editováno 16.10.2017 20:17:06

Spěchej pomalu!

16.10.2017 v 23:26 | Nahoru | #19
Koukám, odborníků je tu mraky a každý s jiným názorem, jsem na dovče a neumím v mobilu psát příspěvky konkrétním osobám, až budu u netu vnesu do diskuse též chaos

(reakce na) Spěchej pomalu!

17.10.2017 v 01:04 | Nahoru | #20

t_freedom píše: to je tak, když k tématu nemáš co říct, ale máš nutkání něco napsat ...uffff... fakt by sis měl dát několik facek

PADÁK - HLINÍK ...plesk
to co je na obrázku označit za hliník .... plesk
...a jednu preventivně



sice nechápu tvou potřebu na mě reagovat, ale to je tvůj problém:)

Ano ptal jsem jsem se zakladatele na materiál.
Ano viděl jsem pádáky kde i upevnění bylo z duralu, ono je to i docela vhodný, protože padák musí mít pouze omezenou pevnost,
aby při případném pádu nedošlo k poškození rámu nebo bloku motoru.
Super pevný padák který při pádu ohne rám nebo ulomí držák motoru je horší než lepší.

Z fotky poznáš materiál asi líp než já a nebo mam lepší monitor a vidím víc než ty)

K tomu že nemám co napsat tak jsem napsal že má sice pravdu v tom, že zchlazením se může snížit pevnost sváru,
ale neplatí to pro všechny oceli a například spoustu nerezí můžeš chladit jak je libo a na pevnost sváru to nemá vliv.

K tomu fackování tak to alespoň pobavilo, když už nemáš co k tématu, ale trošku to o tobě vypovídá asi víc než by jsi chtěl:)

Naposledy editováno 17.10.2017 01:14:02

(reakce na) Spěchej pomalu!

17.10.2017 v 02:24 | Nahoru | #21
V9king> 1/ano lom lehky slitiny by vypadal i z fotky jinak 2/ jakykoliv prudky a lokalni ohrev/schlazeni povede k vzniku vnitrniho pnuti, ocel neocel..

Milos1 píše: ...a popouštění samovolný unik moči



Naposledy editováno 17.10.2017 02:24:30

Spěchej pomalu!

17.10.2017 v 05:41 | Nahoru | #22
To mi pobavilo už vidím jak něco v práci svařím a běžím to potopit do vody to fakt není běžná praxe

Spěchej pomalu!

17.10.2017 v 07:30 | Nahoru | #23
Zchladit co nejdříve svár při svařování a po svařování má své důvody aby, se zpravidla co možná nejvíce zamezilo tepelné deformaci.
Myslíte, že např. karosář na autě by s tím něco svedl pokud by nechladil a nenechal si stahovat materiál jak potřebuje?
Nebo se v kuchyni koukni na dřez, ten je v 99% vařen odporově pod vodou, protože jinak by byla horní deska zkroucená...
Takovýchto případů jsou tisíce.

Naposledy editováno 17.10.2017 07:33:10

Spěchej pomalu!

17.10.2017 v 08:05 | Nahoru | #24
Bavíme se o svařování a ne o bodování plíšků k sobě
Porad mi jak bych měl potápět ten to můj svařenec aby se neprohnul? Délka 9000mm šířka 2500mm stěna 10mm. Fakt se tady nepotápí ale předehřívá a musi se dodrže postup při svařování nemůže se začít na jedné straně a na druhé zkončit.

Spěchej pomalu!

17.10.2017 v 08:13 | Nahoru | #25
Jasný Ty na to co svařuješ si si zvolil nejvhodnější technologický postup a je to v pořádku, ale vem si že vedle tebe, bude někdo vařit tigem anténu z titanu s přesností tisíciny mm na metru...
Chladit nemusíš pouze potápěním do vody:)

Naposledy editováno 17.10.2017 08:16:32

Spěchej pomalu!

17.10.2017 v 08:29 | Nahoru | #26
Jasně že se i ochlazuje ,ale mluvím k tématu a né o svařování tigem nějake anteny. A přesnost tisíciny mm na metru? to nemyslíš vážně

1 reakcí na tento příspěvek Spěchej pomalu!

17.10.2017 v 08:46 | Nahoru | #27
prapůvodní téma bylo o chlazení svárů.:) a vlivu na pevnost
a je jedno zda je to ohřáté odporově nebo jinak.
Prostě základ je, že ani u oceli to nemá vliv pokud se jedná o ocel s nízkým obsahem uhlíku.

Jasně že ty tisíciny na metru jsou schválně přehnaný, v rozsahu stovek se počítá u ozařovače a ten se běžně nesvařuje a u reflektoru jsou to desetiny.

Spěchej pomalu!

17.10.2017 v 09:21 | Nahoru | #28
Ano a já jen chtěl říct že není uplně pravidlo to že někde svářeč v boxu má vedle sebe kýbl nebo vanu s vodou a potápí tam svařenec, aby mu rychle vychladl a mohl s ním dál pracovat. No tisíciny jsou přehnaný dost.

Spěchej pomalu!

17.10.2017 v 13:14 | Nahoru | #29
No chlapci, předpoklad je, že svářeč založí ohýbané díly do svařovacího přípravku, svaří padák a v době kdy svařuje další a další a další díl, kusy chladnou. S prominutím zrovna u takového dílu bych nepředpokládal nějaké epes-rades řešení v podobě žíhání, kalení, popouštění etz. Nehledejte za vším vědu. Hlavní vada na díle je v drtivé části člověk, tím co do dílu přináší. Ten chlapík, co rube mašinou v tom má nejmíň prsty, ti chlapi v hutích tak trochu, válcovna se taky uživí a ve finále to svářeč ve špatné chvilce pos.. . Nedej bože, aby svařoval svářecí robot a u něj seděl "nabíječ" co je mu to tak trochu jedno.
Tak přemýšlejte a važte si toho, že naše bike drží pohromadě :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spěchej pomalu!

17.10.2017 v 13:42 | Nahoru | #30

V9king píše: Jasně že ty tisíciny na metru jsou schválně přehnaný, v rozsahu stovek se počítá u ozařovače a ten se běžně nesvařuje a u reflektoru jsou to desetiny.



kdyz pominu placani picovin o nevlivu pridkeho ochlazeni a to ze pripadne svarovani primo v chladicim mediu je neco jineho...

1/co je to prosim te ten "ozařovač" ?
2/prepocti si vliv geometrie reflektoru na sirku pasma, na setiny se fakt nic nedela, max u YAGI +- desetina, to je ovsem antenni rada a nepresnosti umisteni prvku se s jejich poctem kumuluji - u bezne parabolicke anteny ktera ma jeden zaric + jeden reflektor o velikosti dejme tomu 5Ghz wifi sejta neanmeris rozdil ve smerovosti mozna ani u milimetrove odchylky..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist