Začalo to tak, že přestala chvílemi dávat jiskru - jela, nejela, jela, nejela... Na vině byla komplet domotaná elektrika v hrozným stavu, tak jsem to natahal znova zjednodušenou verzi, kdy spínačkou je pojistka na baterce, spotřebiče 0, čistě zapalování, abych mohl problém rozklíčovat a věděl, že tady to je OK, čímž jsem problém zdánlivě vyřešil. Tak tejden to jezdilo a potom to chcíplo úplně. Šel jsem po indukční cívce, na výstupu na svíčku byla kostra, čímž jsem usoudil, že je to cívka. Objednal jsem novou, namontoval, hodilo to JEDNU! jiskru a potom konec. Myslím si, že je v řiti to CDI nebo ten drátek co z něj vede do cívku jakožto signální (oranžovej). Ten jsem prohmatal a nenašel nic, ledaže by to bylo přímo na hraně té krabičky.
Potřeboval bych ochotného člověka s tou samou motorkou Yamaha XT 600 1986 43F (nebo aspoň s tím samým CDI), aby mi na chvíli ono CDI půjčil. Potřebuju zjistit, jestli je to tím nebo ne.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT 600 1986 - elektro
Naposledy editováno 08.10.2017 12:58:58
čoud píše: Někde na netu jsem narazil na DIY programovatelný zapalování(schéma +program pro procesor) na tento typ motorky(náhrada za origo CDI). Zkus kouknout na google.
programovatelny CDI dela ignitech, ale to se mu asi davat nechce. (je dost mastny.)
Naposledy editováno 08.10.2017 18:24:26
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT 600 1986 - elektro
Myslím že ve srovnání s origo zapalováním bude i ten ignitech cenově výhodný řešení.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XT 600 1986 - elektro
My tady řešíme CDI a přitom se neví jak to s tím je.(připomíná mi to skoro konec filmu "Na samotě u lesa")
A cela elektrika promerena budici civka v pohode a chvili to zapalovalo a chvili ne, tak jsem objednal zapalovani (doted se me vali nekde na dilne) abych zjistil ze to zapalovaim nebylo. A kdyz jsem tedy vyloucil zapalovani tak jsem se zblizka podival na tu civku co budi zapalovani a cumel jak puk, ty dratky byly zastrkany jen v ockach a cin nikde, takze tam vesele putovaly sem a tam a obcas to davalo a obcas ne Takze podobne jako v jinem filmu od jineho autora "Pamatujte, chybami se clovek uci"
Potřebuješ multimetr a umět trochu měřit.
Napřed přeměříš ohmický hodnoty budící cívky a snímače a indukční cívky, jsou určitě v servisním manuálu ( je anglicky, českej neexistuje) navíc tam bude schéma. Není to raketová věda. Pokud máš nějakej elektrozáklad tak to lehce pochopíš. Pokud to bude sedět, měříš dál.
Ta motorka má jen nakopávačku že? Tak potřebuješ raděj ručkovej multimert (nějaká stará Metra) a změřit co dá ta cívka co má nabíjet ten kondezátor v tom "CDI".
Aspoň by to mělo být 60 - 100V STŘ. Připojíš kopneš a +- odhadneš z výchylky. (Já měl motorku se startérem, tam je to jednoduší, točíš startérem a měříš. )
Jestli to z toho poleze dobrý. Signál ze snímače moc nezměříš, leda osciloskopem, ale stejně ti nikdo moc neřekne jak má vypadat. Měla by to být nějaký špička, to je to co řídí tyrystor a ten následně vybije nabitý kondenzátor do indukční cívky=> jiskra na svíčce.
V tom "CDI" je v podstatě to stejný co v babetě, tedy tyristorový zapalování tohle si postavíš, součástky za 100 Kč. a tím vyzkoušíš, zda je chyba v té černé krabičce nebo jinde.
A nejlepší bude když se obrátíš na tohohle člověka XT a TT zná velice dobře. Tady
A co se týká ignitech bral jsem od nich a spokojenost.
Tyristor som použil s babety, aj starý typ aj nový, funguje to na oba.
Naposledy editováno 11.10.2017 06:15:12
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
závity ve válci Yamaha XT 600 | Hanz_XT600 | 4 | 1.10.2023 v 20:19 Rolda89 |
válec XT 600 43F Yamaha XT 600 | Hanz_XT600 | 1 | 21.9.2023 v 11:45 ja1 |
Nová zadní guma Yamaha XT 600 | Bugi111 | 30 | 28.8.2023 v 16:55 krokoš |
Start páka Yamaha XT 600 Yamaha XT 600 | Michal729 | 2 | 31.5.2023 v 13:37 Michal729 |
Nenažrané XT 600 2kf, karburátor, s... Yamaha XT 600 | Markoš89 | 3 | 2.5.2023 v 11:22 Markoš89 |