Téma: komaxit nebo lak
3.10.2017 v 15:43
Zdar pánové chtěl bych poradit jestli dát na kola od motorky komaxit nebo obyč barvu s lakem. Mate nějakou zkušenost? Dík za postřehy.
a na vfr400 byl origo komaxit predniho kola naopak nechutne odolnej, z tech mist kam se za ta leta dostala pod komaxit vlhkost ci co a odloupal se, to slo dolu samozrejme samo, ale z mist co se nelupala se to piskovalo, z vnitrku paprsku kde jsou uvnitr takovy napisy (honda, typ, datum vyroby atd. ) to na hranach tech napisu a malych radiusech nesundali ani piskem .. novy komaxit vypada slusne, odolnost jsem nasilim (brzdicem, ani kladivem ) nezkousel..
BTW zadni se neloupe vubec tudiz prikladam vinu mozna vidlicovemu oleji ci brzdovce, ale cert vi..
E: ono je tech praskovejch barev vic typu, zavisly to bude hlavne na tom a na povetrnostnich podminkach..
jinak obecne, nez se tu rozhori bourliva diskuse.
- komaxit je levnejsi, jedna maximalne dve vrstvy v pohode, a vrstva je tlustsi (tj. neni potreba tak dukladna priprava, staci hrube prebrousit ci opiskovat)
- akryl je urcite ve vice vrstvach od zakldu dale az po vrchni lak, vrstvy jsou mnohem tenci = je potreba dukladne pripravit povrch(vsechno bude videt), bude to drazsi ale ve vysledku pohledove hezci
Naposledy editováno 03.10.2017 16:16:59
BTW zadni se neloupe vubec tudiz prikladam vinu mozna vidlicovemu oleji ci brzdovce, ale cert vi..
E: ono je tech praskovejch barev vic typu, zavisly to bude hlavne na tom a na povetrnostnich podminkach..
jinak obecne, nez se tu rozhori bourliva diskuse.
- komaxit je levnejsi, jedna maximalne dve vrstvy v pohode, a vrstva je tlustsi (tj. neni potreba tak dukladna priprava, staci hrube prebrousit ci opiskovat)
- akryl je urcite ve vice vrstvach od zakldu dale az po vrchni lak, vrstvy jsou mnohem tenci = je potreba dukladne pripravit povrch(vsechno bude videt), bude to drazsi ale ve vysledku pohledove hezci
Naposledy editováno 03.10.2017 16:16:59
Já zase slyšel přímo od lakýrníka od táty z práce, že komaxit praská protože ta vrstva je dost tvrdá a tlustá. Akrylát je sice dražší, je třeba kolo lépe připravit, ale zase si člověk vybere a namíchá barvu jakou chce, (což u komaxitu mi řekli že ta barva co se mi líbila není na venkovní použití..) a lak je víc flexibilnější a tím pádem pracuje s kolem. Navíc to prý i lépe vypadá než komaxitem... to pak podám reference.
Akorát to teď řeším a jdu do akrylátu.
Jen jenom musim najít jak správně připravit kola.. (ochrana děr na ložiska atd..) kdyby někdo věděl a měl s tímhle zkušenosti tak pls napiště zprávu, budu vděčnej.
Tak
Akorát to teď řeším a jdu do akrylátu.
Jen jenom musim najít jak správně připravit kola.. (ochrana děr na ložiska atd..) kdyby někdo věděl a měl s tímhle zkušenosti tak pls napiště zprávu, budu vděčnej.
Tak
mám komaxit od loňska. O odolnosti moc nevím, protože na něj dávám pozor. Dvojí přezouvání přestál bez škrábance. Plochy, ktré jsou bez laku jsem překryl sadou laser výpalků. Varuji: překryjte díry pro ložiska i při odstraňování starého laku pískováním. Mě je nepřikryli a díry pro ložiska se lehce uvolnily. Nepatrně ale kdyby to byli víc tak už by to mohlo vadit.
Vzhled je perfektní
Vzhled je perfektní
2 reakcí na tento příspěvek komaxit nebo lak
Kerut: nemyslim si ze origo barva na kolech je praskova...
Rekl bych, ze je problematicke davat komaxit na nejakou zakladovku a zrovna na hlinik to chce nejakej specialni reaktivni zaklad - a ten tam myslim v originale je, proto to tak hezky drzi.
Ja mam na kovanejch od vyroby elox...
Tzn slusne udelanej komax funguje lip nez kdyz nekdo odflakne mokre lakovani. Pokud se mokre lakovani udela spravnym technologickym postupem = tak jak to delaji vyrobci kol, je odolnejsi. Resi se to tu ale kazdou chvili ... A stejne jako pokazde tu zas bude hadka :D
Rekl bych, ze je problematicke davat komaxit na nejakou zakladovku a zrovna na hlinik to chce nejakej specialni reaktivni zaklad - a ten tam myslim v originale je, proto to tak hezky drzi.
Ja mam na kovanejch od vyroby elox...
Tzn slusne udelanej komax funguje lip nez kdyz nekdo odflakne mokre lakovani. Pokud se mokre lakovani udela spravnym technologickym postupem = tak jak to delaji vyrobci kol, je odolnejsi. Resi se to tu ale kazdou chvili ... A stejne jako pokazde tu zas bude hadka :D
Prášková farba , všetky časti pôvodne hliník (zliatiny hliníka) ,
Bol predtým pokus aj o eloxovanie , ale nedopadlo to dobre (bol som na to ale vopred upozornený , že tie zliatiny eloxovanie neprijmú) .
Konečný výsledok je tu
Naposledy editováno 11.03.2018 22:19:14
Bol predtým pokus aj o eloxovanie , ale nedopadlo to dobre (bol som na to ale vopred upozornený , že tie zliatiny eloxovanie neprijmú) .
Konečný výsledok je tu
Naposledy editováno 11.03.2018 22:19:14
assassin> ...jsis dal s tou odpovedi nacas - 3.10.2017 nicmene podleme to byla praskova barva tutove, kdyz ne podle te neskutecně odporne prilnavosti, tak podle toho naopak snadneho "odlupu" urcite (jen na prednim, jen na jedny strane, kolem mista "zářezu" od obrubniku).. otazka samozrejme je jestli to bylo origo
ten elox je jednoznacne top ..zvlast ten fialckej tvrdej je fakt parada ...jenze v pololeskly melounovy zluty mi ho ani fialove proste neudelaj
Keyser_soze> jj barvu na vesaky a lustry nebrat, a je od nich ferovy ze to rekli na rovinu ..ona vyhoda praskovy lakovny je hlavne v ty priprave povrchu, to co by bylo na mokry lakovani problem (hrubej, vselijak domrdanej povrch) je tady naopak vyhoda, ta vrstva to slije a jeste za to drzi..
ad ochrana - jestli myslis maskovani pro mokrej nastrik tak normalni maskovaci paska ne ? (do pece maji praskari spesl maskovaci pasky, ja jim to oblepil obyc. za 30kc ..a taky to uplne v pohode prezila ) ..na piskovani prip. zatlouct kusem/spalickem tvrdyho dreva, ale na mokry lakovani bude mozna lepsi to stahnout chemicky - perchlor, dmf,.. s tim by meli mit lakyrnici zkusenost
Naposledy editováno 12.03.2018 02:01:18
ten elox je jednoznacne top ..zvlast ten fialckej tvrdej je fakt parada ...jenze v pololeskly melounovy zluty mi ho ani fialove proste neudelaj
Keyser_soze> jj barvu na vesaky a lustry nebrat, a je od nich ferovy ze to rekli na rovinu ..ona vyhoda praskovy lakovny je hlavne v ty priprave povrchu, to co by bylo na mokry lakovani problem (hrubej, vselijak domrdanej povrch) je tady naopak vyhoda, ta vrstva to slije a jeste za to drzi..
ad ochrana - jestli myslis maskovani pro mokrej nastrik tak normalni maskovaci paska ne ? (do pece maji praskari spesl maskovaci pasky, ja jim to oblepil obyc. za 30kc ..a taky to uplne v pohode prezila ) ..na piskovani prip. zatlouct kusem/spalickem tvrdyho dreva, ale na mokry lakovani bude mozna lepsi to stahnout chemicky - perchlor, dmf,.. s tim by meli mit lakyrnici zkusenost
Naposledy editováno 12.03.2018 02:01:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Spojka Yamaha FZ1 2006 Yamaha FZ1 Fazer | Lajos98 | 21 | 18.1.2024 v 15:31 ja1 |
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N | závoďáček-r1 | 11 | 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream |
Oprava zipu na kožené bundě 4SR Yamaha FZ1 Fazer | context | 11 | 28.8.2023 v 12:46 honza_biker |
Brutale 910 nebo FZ1n Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N, MV Agusta Brutale 91... | KulímR1 | 28 | 11.8.2023 v 09:41 JollyJoker |
Jak poznat, že se jedná o stejný mo... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N | ondra-krajon | 5 | 30.7.2023 v 17:40 Ozzy_ |