Protože motorku budu parkovat venku (zastřešené venkovní stání), tak bych rád pro jistotu vyměnil chladící směs, abych pak s hrůzou nezjistil, že zamrzla.
Jenže co jsem se díval, tak podle neurčité barvy ani nepoznám, jestli tam nalil růžovou, nebo zelenou (v expanzce žádná nebyla). Vím, že by se neměly míchat.
Jakou tam mám teda nalít, nebo jak postupovat, abych předchozí směs dostal zcela pryč a nemohla reagovat, pokud tam naliju tu opačnou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně
Je to samé, jako BRZDOVÁ KAPALINA. Není dobře tam lejt DOT4, kterou koupíš na pumpě, která je primárně určená do auta. Ono na pohled asi nepoznáš rozdíl, ale rozdíly v tom zase jsou.
Gxxx to neuvádí, protože je to nepodstatný pro uživatele aut i servisů.
Podle me zijes v zajeti bludu. Podivej se co ma vetsina motorek napsano na nadobce pro brzdovku . Najdes tam DOT4. Treba RBF 600 od motulu je uvadena jako dot DOT4. A tedy neznam moc lidi, kteri by ji dokazali uvarit.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící směs při výměně
Nicméně nutno dodat, že se to firmám povedlo skvěle - jakmile na obale není obrázek motorky nebo v názvu slovo MOTO, tak to do motorky přijít nesmí
fockewulf píše: Ty vole, tady jsou zase perly a vzduchové filtry co-ty je lepší naopak kupovat do sekačky a repasovat? http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=18752
Nicméně nutno dodat, že se to firmám povedlo skvěle - jakmile na obale není obrázek motorky nebo v názvu slovo MOTO, tak to do motorky přijít nesmí
jsem nahodou nedavno zjistil (v jinem vlakne) ze do kaceny pasuje fitr z nejakyho bagru
1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící směs při výměně
Pokud to chces vycistit, normalne naplnit vodou (nejlepe destilku), na par minut pustis motor, vypustis a nalejes novou chladicku. Lil jsem tam "neco pry pro motorky" (hlavni duvod je snad lepsi ochrana hlinikovych casti nebo co), nahodou to bylo zelene, ale nedivil bych do toho lil kazdy vyrobce jinou barvu.
Jinak treba na zavodech se pouziva na chlazeni cista destilka, protoze ma nejvetsi chladici potencial a neni z toho pri nehode sajrajt.
číčus > "Je to samé, jako BRZDOVÁ KAPALINA. Není dobře tam lejt DOT4, kterou koupíš na pumpě, která je primárně určená do auta."
DOT4 je vsude stejna, prave proto se jmenuje DOT4 aneb viz specifikace brzdicich kapalin.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně
JimmyFL píše: Vypustak je ten uplne spodni sroub na vodni pumpe, expanzni nadobka se vypousti odpojenim hadicky.
Pokud to chces vycistit, normalne naplnit vodou (nejlepe destilku), na par minut pustis motor, vypustis a nalejes novou chladicku. Lil jsem tam "neco pry pro motorky" (hlavni duvod je snad lepsi ochrana hlinikovych casti nebo co), nahodou to bylo zelene, ale nedivil bych do toho lil kazdy vyrobce jinou barvu.
Jinak treba na zavodech se pouziva na chlazeni cista destilka, protoze ma nejvetsi chladici potencial a neni z toho pri nehode sajrajt.
číčus > "Je to samé, jako BRZDOVÁ KAPALINA. Není dobře tam lejt DOT4, kterou koupíš na pumpě, která je primárně určená do auta."
DOT4 je vsude stejna, prave proto se jmenuje DOT4 aneb viz specifikace brzdicich kapalin.
...vůbec nechci do těchto debat zasahovat protože nikam nevedou, ale s tvrzení že je brzdovka DOT4 každá stejná asi neuspěješ...zkus si schválně dohledat bod varu u autový brzdovky třeba od Starline a u motorkový Motul RBF600...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně
1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící směs při výměně
Apropo, v návodu jsem našel: Používejte pouze vysoce kvalitní ethylen-glykolovou nemrznoucí kapalinu, obsahující ochranné látky zabraňující korozi, speciálně doporučovanou pro použití v hliníkových motorech (viz štítek na nádobě nemrznoucí kapaliny). Tady bych od výrobce čekal trochu přesnější specifikaci, když jsem štítek na expanzce nenašel.
Teoreticky jsou vsechny brzdici kapaliny pod normou DOT4 stejne. Skutecnost bude asi nekde jinde, ale urcite neni "DOT4 pro auta" a jina pro moto. Spis se otazka jak dobre ten dany vyrobce implementuje danou specifikaci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně
chatra píše: A to jsem si myslel, že preventivní výměna chladící kapaliny na malé CBR bude hračka. A soudě podle afektované debaty, je to pomalu větší věda než olej!
Apropo, v návodu jsem našel: Používejte pouze vysoce kvalitní ethylen-glykolovou nemrznoucí kapalinu, obsahující ochranné látky zabraňující korozi, speciálně doporučovanou pro použití v hliníkových motorech (viz štítek na nádobě nemrznoucí kapaliny). Tady bych od výrobce čekal trochu přesnější specifikaci, když jsem štítek na expanzce nenašel.
no, zajímavé je, že to samé píšou i u G12+ http://www.oleje.cz...yEAQYAiABEgJUV_D_BwE ale dle zdejších odborníků do motorky přijít nesmí, tak teď nevím, kdo poradí, jak z toho ven?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně
kapalina na novém dílu vytvoří antikorozivní povlak a použitá kapalina tyto vlastnosti už nemá a nový díl koroduje
pak beru další třeba do renoltu a do asijských aut to je zas na bázi fosfátů a ty se nedají naházet do jednoho pytle,
to je vše co o tom vím, pokud víš o nějaké pasece tak to sem napiš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně
gugo píše: fockewulf> je na flasce namalovana motorka ?
noo...vypadá to trochu jako NCčko...
1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící směs při výměně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně
Cooling System
Coolant:
Type (recommended) Permanent type of antifreeze – – –
Color Green – – –
Mixed Ratio Soft water 50%, Coolant 50% – – –
Freezing Point –35°C (–31°F) – – –
Total Amount 1.2 L (1.3 US qt) – –
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně
gugo píše: felixxx> PRose vsichni vrobci uvadej ze nemas michat jednotlivy tridy mezi sebou. Coz je asi logicky, protoze si tam kazdej nacpe proti korzi neco jinyho a buh vi co to udela kdyz se to smicha.
asi o tomu vůbec nerozumíš, píšeš všichni výrorobci uváděj že nemáš míchat,
pokud koupíš G11 nebo G12 od auto kelly tak v návodu pro použití je napsíno
JE MÍSITELNÁ SE VŠEMI CHLADÍCÍMI KAPALINAMI NA BÁZI ETHYLENGLYKOLU
nepoužívej logiku, a výplody tvé fantazie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně
nevm co to je tvoje technická rovina
riskovat ze to nebude fungovat jak ma,
pokud smícháš od kelly G11 a G12 tak ti výrobce zaručuje že to bude fungovat jak má, a na výrobku to přímo uvádí
pokud si chytřejší jak výrobce , tak se s nikým nedomluvíš pořád budeš žít ve sví rovině, riskovat, neriskovat, nebo tvrdit že něco nebude fungovat jak má, výrobců se bojíš to vím už od brisku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně
pokud smícháš od kelly G11 a G12 tak ti výrobce zaručuje že to bude fungovat jak má, a na výrobku to přímo uvádí
Ja u kelly pokud mozno nic neberu a G11 uz vubec ne. Vseobecne se uvadi, ze G11 a G12 jsou nemisitelne.
Vice zde , nevim proc se namahat. Vetsina veci jiz byla napsana. Osobne si hovno pamatuju, takze se ridim tim, ze nevidim duvod neco michat, pokud k tomu neni duvod a uspora je 00 nic. Vic uz asi nemam co bych dodal.
co se všeobecně uvádí to mohl napsat pisálek tobě podobný a vytahovat nějaký tabulky před rokem 2000 kdy se vyráběl propilenglygol to sis dal opravdu práci, řídit se deset let starou tabulkou
pokud si koupíš v auto kelly G11 tak v návodu píšou JE MÍSITELNÁ SE VŠEMI CHLADÍCÍMI KAPALINAMI NA BÁZI ETHYLENGLYKOLU
stejná věta je u G12!
Naposledy editováno 03.10.2017 19:08:40
1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící směs při výměně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Papírové snížení výkonu na 35kw Kawasaki ER 6N | Scavvy | 22 | 28.12.2023 v 19:22 Dominator1 |
Kawasaki ER-6N nad 5000 ot se dusí Kawasaki ER 6N | DixonXarto | 13 | 1.8.2023 v 13:16 Slávek-TDM |
Suzuki GSR x Kawasaki ER 6N | Ktero... Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N | ERINN | 4 | 31.7.2023 v 08:57 Animals21 |
Kawasaki ER6N Kawasaki ER 6N | Sammm7899 | 6 | 10.7.2023 v 21:35 hrabosm17 |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |