Paolo_brno2 vloženo: wemoto.cz hamlet2 Přidat reklamu

Téma: Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)
28.9.2017 v 06:43
Zdravim, už nějakou chvilku hledam na internetu, ale stále se toho nemohu dohledat, tak doufam, že někteří fundovaní z vás mi pomůžete, či nasměrujete. Chci se zeptat. prej se údajně vyrábí spojka, zřejmě myšleno lamely, které pracují na bázi všech olejů. Myslím tím to, že uvedu svůj příklad, který se stal. Jezdíte na polosyntetiku a spojka je v oleji. Poté vyměníte za plnou syntetiku. Jezdíte dál, vše funguje. Pak nastane chvíle, kdy v krámu neni možnost koupit plnou syntetiku olej, takže se koupí polosyntetika. Zalejete a rázem na spojce se udělá takovej hegeš po kterým ta spojka prostě začne klouzat. Ne moc, ale třeba při předjíždění, či prudkém přidání plynu tak prokluzuje. A údajně jsem slyšel, že se vyrábí spojka, která vlastně sežere jakejkoliv olej. Bez rozdílu. Jestli je to ve směsi korku nebo nějakej úplně jinej materiál ? A proto se chci zeptat, jestli je to opravdu pravda, nebo jen zase někdo lamentoval. A případně jestli jo, tak nějakej odkaz by nebyl, kde se takováhle dá sehnat ? Jde o Suzuki DL 650 V-Strom. Ještě jednou díky za jakoukoliv radu a případně se omlouvám za ztrátu času. Čus Pavel.
Předchozí
1 2
Následující

Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

28.9.2017 v 07:07 | Nahoru | #1
No,nevím jaké máš zkušenosti,ale moje jsou takové že standardní motocyklová spojka zvládne jakýkoliv olej s označením 4T.Osobně jsem vždy lil co jsem zrovna koupil a nikdy problém nebyl.Někteří mají negativní zkušenost s určitou sérií Motulu s označením MA2,ale jinak by mělo být jednou jaký olej použiješ.

2 reakcí na tento příspěvek Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

28.9.2017 v 07:09 | Nahoru | #2
Korku jo?
Se chystáš na Vostromu objet svět, že řešíš takovou ¶ čovinu?
Není snažší prostě jezdit jeden olej který spojce vyhovuje?

Naposledy editováno 28.09.2017 07:11:39

Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

28.9.2017 v 08:06 | Nahoru | #3
standardní motocyklová spojka zvládne jakýkoliv olej s označením 4T.......................................mám podobné zkušenosti. Spíše se mě stává situace, kdy pravděpodobně ne každý olej snese stejné tepelné zatížení, a po častém spojkování - v obtížnějších terénních pasážích - dojke ke stavu, kdy pravděpodobně teplem spojkové lamely nabydou a spojka blbě vystavuje a stále tahá. A na lanku to už dohnat nejde............................vyřešili jsme to na jiném stroji změnou lamel za dražší značkové, nejsilnějšíma pružinama a hydraulikou - na lanku už to nešlo umáčknout. Byla to ale investice cca 10 000Kč...............zatím to řeším tak, že koupím za cca 800Kč lamely a vozím je s sebou - výměna za cca 15 min kdekoli.

Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

28.9.2017 v 08:20 | Nahoru | #4
Stejná skušenost s Bručou.Maximalně se mi stalo,že v extremnim případě spojka nevystavovala.A jezdil jsem Ipone,Elf,Motul,Castrol a nikdy žádnej hegeš nikde na lamelách nebyl.

Dokážu si to představit leda,že bys tam dolil ten super recyklát z Lidlu..

Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

28.9.2017 v 09:06 | Nahoru | #5
Ono ne vždycky je možný právě koupit stejný olej Seikosi. Ale já jezdim furt na Motul 5100 10W40, pak jsem tam zalil Motul 300V Factory Line a poté zpět na Motul 5100 10W40 a bylo vymalováno. Samo sebou, že mě už ta možnost taky napadla, prostě sebou vozit rezervní sadu na spojku a nejspíš to tak taky dopadne. Ale chci se taky něco nového dozvědět, přiučit a aby si ze mne někdo další jen neutahoval a nevtloukal mi klíny do hlavy s vejmyslama co kde kdo slyšel v knajpě u desátýho piva. Já potom když jsem se po ose vracel z Vladivostoku tak jsem tu klouzající spojku takhle trápil až domů a žádná hitparáda to nebyla když víc než 120km/h to nejelo, protože potom už začala klouzat...

Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

28.9.2017 v 09:59 | Nahoru | #6
si myslím,že kdyby si necypoval se změnou vizkozity /10w40 a 5w40/ a nalil tam cokoli stejné vizkozity,tak se nic nestalo.

Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

28.9.2017 v 16:03 | Nahoru | #7
Spíš mě to přijde jako blbá souhra náhod, co si pak s tou spojkou po dojetí dělal? výměna, lamely, pružiny?, taky liju, co se mi zrovna líbí (Denicol, Motul MA i MA2, Motorex) a nikdy žádný problém.

edit ten olej si kupoval tam?, máš jistotu, že to nebyl padělek?

Naposledy editováno 28.09.2017 16:05:25

2 reakcí na tento příspěvek Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

28.9.2017 v 20:34 | Nahoru | #8
Bendo ale já za to nemohl, prostě jsem vzal jedinnej olej co byl na krámu. Nejde o to, že jsem měl na výběr. Šlo o to, že jsem bral, jen to co bylo na krámu.
bushman7 - jojo, po přijetí domů, šla spojka ven, lamely a jezdí to dál. Samo sebou, že ohledně pravosti oleje mohu jen spekulovat. Rusko, to je mi jasný.
Jen se směju tomu, že se tu řeší ostatní věci kolem, proč a jak a jakto, že jsem udělal tady to a támhle to. Ale furt jsem se nedopídil odpovědi na moji otázku.....

(reakce na) Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

29.9.2017 v 07:58 | Nahoru | #9

Pajitu66 píše: .... Ale furt jsem se nedopídil odpovědi na moji otázku.....


Zkus napsat nějakému výrobci,jestli nevyvine speciální lamely na V-Strom které nebudou klouzat v ruským oleji Každá normální spojka sežere jakýkoliv normální olej.Osobně jsme neslyšel o žádných speciálních lamelách.Pokud je tam podle tebe korek,tak kde je problém.Vezmi staré lamely a vykorkuj si je
Další řešení je koupit Ducati se suchou spojkou....

Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

29.9.2017 v 09:01 | Nahoru | #10
Taky jsem ještě neslyšel o nějakém spešl obložení na jakýkoliv olej. Ale jádro pudla bude asi někde jinde - může se stát, že při smíchání různých dvou olejů si tam ty aditiva nesednou a vznikne něco, co moc klouže. To ovšem asi nepořeší žádný obložení, leda z brusnýho korundu... Takže asi se spíš vyvarovat míchání dvou různých olejů v jedný náplni - mít ssebou něco na dolití není zas takovej problém, ne? Pokud ti to nežere olej jak dvoutakt 1 l na 1.000 km, teda.
A řešit rozdělení syntetika a polosyntetika je dneska ptákovina - všechno už je dneska na jedno brdo - část je minerální základ, část syntetický a liší se to jen aditivy a reklamním sdělením na obalu. Nejjistější je používat furt stejnej olej, když ho změníš, tak se může stát (ne musí, ale může!) že po výměně si to v plným zatížení klouzne, ale většinou se to po čase zas srovná, když se do lamel zasákne novej olej.
Jo - a korek tam určo není, fakt.
Edit: Nebo pořídit bramboru se suchou spojkou, ta by měla chroupat i ruskej olej.

Naposledy editováno 29.09.2017 09:03:29

Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

29.9.2017 v 11:21 | Nahoru | #11
Správně by měl být použit olej splňující JASO MA........................což jsou právě přísady pro mokré spojky zajišťující větší střihovou stabilitu. Většinou spojka schroupne i olej který tyto přísady neobsahuje. Problém klouzající spojky zřejmě způsobila kvalita použitého oleje na dolití.................a kupodivu tento použitý olej byl vysoce kvalitní, proto začala spojka prokluzovat. Kdyby Pajitu66 použil méně kvalitní olej - převodovka by asi moc neprotestovala (cementace koleček je dnes již na dost vysoké úrovni, takže i přes skutečnost, že musí přenášet větší výkony než v minulosti na "veteránech" by to při turistické jízdě namazal asi i olej na smažení) a spojka by neměla důvod se na oleji střihově utrhávat....................závěr - použitý ruský olej byl pro mokrou spojku moc kvalitní a neobsahoval přísady specifikace JASO MA.

1 reakcí na tento příspěvek Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

29.9.2017 v 11:26 | Nahoru | #12
Ses si jistej ze tomu rozumis? Napriklad je naprostej nesmysl, ze kvuli klouzajici spojce motorka nejede pres 120. Vzdyt nad tu rychlost se dostanes pozvolnym zrychlovanim, kdy ti ta spojka ani nezacne klouzat.

(reakce na) Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

29.9.2017 v 17:59 | Nahoru | #13

seikos píše: Se chystáš na Vostromu objet svět, že řešíš takovou ¶ čovinu?



Řekl bych, že s tím "na Vostromu objet svět" nejsi tak úplně daleko... Co tak Pavla znám, tak to nejspíš jednou přijde.

(reakce na) Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

29.9.2017 v 20:01 | Nahoru | #14

Pajitu66 píše: Bendo ale já za to nemohl, prostě jsem vzal jedinnej olej co byl na krámu. Nejde o to, že jsem měl na výběr. Šlo o to, že jsem bral, jen to co bylo na krámu.
bushman7 - jojo, po přijetí domů, šla spojka ven, lamely a jezdí to dál. Samo sebou, že ohledně pravosti oleje mohu jen spekulovat. Rusko, to je mi jasný.
Jen se směju tomu, že se tu řeší ostatní věci kolem, proč a jak a jakto, že jsem udělal tady to a támhle to. Ale furt jsem se nedopídil odpovědi na moji otázku.....



Možná ani nedopídíš, ber to tak, pokud to byl třeba obyčejný motorák bez přísad pro mokrou spojku, tak bude velmi pravděpodobně klouzat jakákoliv spojka, i kdyby se výrobce na hlavu postavil.

Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

29.9.2017 v 20:10 | Nahoru | #15
A z čeho teda ty spojky jsou? Co jsem hledal, tak prý korek+guma je standard u japončíků?? Fakt? Další materiály už jen kevlar a karbon, nic jiného pro mokré spojky se snad ani nepoužívá..

http://www.mrclutch....plate_materials.html

Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

30.9.2017 v 15:38 | Nahoru | #16
Rusky umis dobre - zkus se spis zeptat na nejakem ruskem webu, to jsou specialisti na takove veci...

Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

30.9.2017 v 20:50 | Nahoru | #17
Z mych zkusennosti nejde ani tak o olej jako o ty aditiva co vnem jsou. JEslti je to syntetika nebo mineral je IMHO uplne jedno. Zkousel jsem prechod mezi motulem, repsolem a motorexem 2x tam a zpet a zadne klouzani se nekonalo. HOdne starejch endur typu transalp nebo xt 600 jede na jakejkoliv automobilovej olej a taky neklouze (vyzkouseno osobne) . Pokud je ta spojka v dobrym stavu, tak bych se prechodu mezi moto olejema pro mokrou spojku fakt nebal.

Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

1.10.2017 v 08:39 | Nahoru | #18
No vidíš to, byl jsem svědkem zrovna u Transalpa, ze po vymene oleje klouzala spojka, zamena za puvodni olej a bez problemu.

2 reakcí na tento příspěvek Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

1.10.2017 v 09:39 | Nahoru | #19
Kup lamely co tam patří a olej co tam patří... Co se týče automobilových olejů tak nelejt, za A: nemají normu pro mokrou spojku Jaso Ma, a hlavně za B: nemají aditiva pro převodovku, takže se může stát, že si vylouskáš zuby na kolečkách... Motorkovej olej totiž musí umazat jak motor tak převodovku a nesmí mazat lamely, auťáckej umí mazat jen motor...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

1.10.2017 v 10:06 | Nahoru | #20
dewwil> Nepsal jsem to aby ho tam nekdo lil

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

1.10.2017 v 10:47 | Nahoru | #21
gugo> Já vím, ale znáš to tady, budou chtít šetřit na Oilu a pak z nich vypadne, že maj vylágrovanou převodovku a tvrdit, ale on Gugo říkal, že.... Jsem zjistil, že tady se musí s nějakýma výrokama opatrně, protože se tu vždycky najde blb co se toho chytí a jde to zkusit, ikdyž je to jasný, že se to tak nemá dělat

1 reakcí na tento příspěvek Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

1.10.2017 v 10:55 | Nahoru | #22
Co koupit BMW se suchou.

(reakce na) Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

1.10.2017 v 13:17 | Nahoru | #23
dewwil> Ironie je,že Cagiva jeden čas měla v manuálu pro Gran Canyona (motor Ducati) čistě autovej motor.Nicméně z tebou výše uvedených důvodů mi zde na fóru pro jistotu doporučili přeci jen používat 4T...

(reakce na) Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

1.10.2017 v 15:26 | Nahoru | #24
dewwil> Nojo tak to vlastne dik za zachranu.

Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

1.10.2017 v 22:35 | Nahoru | #25
Celou spojku sebou tahat nětreba stačí jeden plech a jedna lamela co se lípne pod sedlo, jen je duležité spojku nedojebat domrtva (zkroutit plechy) a při klouzání zavčas řesit, bud stačí prohodit lamelu s nejopotřebovanější a při větší problému přidat plech a frčí se dál.

Nebo investuj do sady Barnett s kevlarem

1 reakcí na tento příspěvek Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

2.10.2017 v 10:13 | Nahoru | #26
1) ne třech kouscích jednoho typu motorky jsem najezdil kolem pade tisíc km na čistě autoolej, spojky i převodovky v pohodě,
2) když mi na výletě začal sáknout (tedy spíš už regulerně kapat) z karteru olej, holt jsem za dovču (cca 5 tisíc km) jsem dolil několik litrů autooleje a opět bez poškození nebo prokluzu.

Takže chybějící aditivum nebo naopak špičkový 300V způsobí prokluzování spíš díky spojce skoro před smrtí než tím, že by lamely dostaly alergii na autoolej.

(reakce na) Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

2.10.2017 v 10:24 | Nahoru | #27

Tech píše: Co koupit BMW se suchou.



Mimo tema, co je na tom tak smesneho? Spousty BMW ma suchou spojku. Treba namatkou R-71, R-75, R-80

(reakce na) Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

2.10.2017 v 10:27 | Nahoru | #28
seikos> aby ses nemusel chytit za rypák až ten svět objede.

(reakce na) Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

2.10.2017 v 10:27 | Nahoru | #29

MichalR66 píše: Ses si jistej ze tomu rozumis? Napriklad je naprostej nesmysl, ze kvuli klouzajici spojce motorka nejede pres 120. Vzdyt nad tu rychlost se dostanes pozvolnym zrychlovanim, kdy ti ta spojka ani nezacne klouzat.



Proc by to mel bejt naprostej nesmysl? Kdyz bude spojka klouzat hodne, tak to proste pres 120 jet nemusi... Odpor vzduchu roste a ve chvili kdy se to vyrovna s momentem kterej spojka prenese tak je konecna... Kdyby podradil tak to dostane na vyssi rychlost, ale asi to neni moc ekonomicky...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojka pro jakýkoliv olej (V-Strom 650)

2.10.2017 v 20:28 | Nahoru | #30

vilemx píše: 1) ne třech kouscích jednoho typu motorky jsem najezdil kolem pade tisíc km na čistě autoolej, spojky i převodovky v pohodě,
2) když mi na výletě začal sáknout (tedy spíš už regulerně kapat) z karteru olej, holt jsem za dovču (cca 5 tisíc km) jsem dolil několik litrů autooleje a opět bez poškození nebo prokluzu.

Takže chybějící aditivum nebo naopak špičkový 300V způsobí prokluzování spíš díky spojce skoro před smrtí než tím, že by lamely dostaly alergii na autoolej.

co to bylo za oil a moto? Jestli to není tajný?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
boty na cenduro [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom trafika 35 18.11.2017 v 08:33 trafika
TDM 900 vs. V-Strom 650 vs. Transal... [1 ... 5, 6] Honda XL 650V Transalp, Yamaha TDM 900, Suzuki DL 65... jirouch1 155 31.10.2017 v 18:36 Jencek350
Nedrží volnoběh a občas vynechá za ... [1, 2] Suzuki SV 650, Suzuki DL 1000 V-Strom, Suzuki SV 100... Mufiozo 55 27.10.2017 v 12:13 vikki
Vyhřívané rukojeti V-Strom 650 Suzuki DL 650 V-Strom janovak12 10 26.10.2017 v 23:44 ynzha
Strom 650 - spotřeba 3,2 při svižné... [1 ... 5, 6] Suzuki DL 650 V-Strom Roman2bk 165 15.10.2017 v 12:08 FishX3

TOPlist