Téma: CBR 900 RR rok 98, ulejvaj se svíčky
23.9.2017 v 19:12
Ahoj, potřebuju radu ohledně svíček na Fireblade 900 rok 98.
Moto uleje svíčky po cca 400 km, řešil sem škubání a vynechávání při otáčkách kolem 4500 - 5500 ot. Vyměnil sem svíčky, který měly najeto cca 400 km na foru sem našel že NGK, který sem dával minule rády při ulití probijí, tak sem dal podle doporučení Brisk silver. Byl klid tak sem se radoval, moto i startovala hned - bez plynu se sytičem. Dneska sem jí zase projížděl, od výměny svíček najeto zase cca 400 km, start v pohodě bez plynu na plnej sytič po nastartování jí nechávám běžet jako dycky na sytič, nandam helmu vytlačim před barák a otáčky pomalu slejzaj, když slyšitělně slezou, vypnu sytič (muže to na nej běžet tak minutu), on se sám postupně vypíná (nedrží uplně vytaženej). Při pojížďce začla zase kašlat a vynechávat.
Otázka zní co dělám špatně ? Je možný, že by byly špatně seřízený karburátory a ulejvaly se tak svíčky ?
Rozvody jsou nově udělaný, hlava a ventily taky, směs na karburátorech je nastavená dle manuálu do základního nastavení, dolazený to ještě nejni, volnoběh mám cca 1100ot.
Moto uleje svíčky po cca 400 km, řešil sem škubání a vynechávání při otáčkách kolem 4500 - 5500 ot. Vyměnil sem svíčky, který měly najeto cca 400 km na foru sem našel že NGK, který sem dával minule rády při ulití probijí, tak sem dal podle doporučení Brisk silver. Byl klid tak sem se radoval, moto i startovala hned - bez plynu se sytičem. Dneska sem jí zase projížděl, od výměny svíček najeto zase cca 400 km, start v pohodě bez plynu na plnej sytič po nastartování jí nechávám běžet jako dycky na sytič, nandam helmu vytlačim před barák a otáčky pomalu slejzaj, když slyšitělně slezou, vypnu sytič (muže to na nej běžet tak minutu), on se sám postupně vypíná (nedrží uplně vytaženej). Při pojížďce začla zase kašlat a vynechávat.
Otázka zní co dělám špatně ? Je možný, že by byly špatně seřízený karburátory a ulejvaly se tak svíčky ?
Rozvody jsou nově udělaný, hlava a ventily taky, směs na karburátorech je nastavená dle manuálu do základního nastavení, dolazený to ještě nejni, volnoběh mám cca 1100ot.
Svíčky černý nebyly, když sem je měnil. Je mi to divný, když sem zjišťoval kde je problém, když to začlo prvně cukat karbíky byly nekolikrát rozebraný, vyčištěný a nikdy se nic nenašlo. Všechno nastavený podle výrobce . . .
Už mi to leze na hlavu, když sem shánel někoho kdo by to seřídil, tak se všichní v okolí bráníli, že to nejde napíchnout na PC, karburátory umí seřídit asi málokdo. . .
Už mi to leze na hlavu, když sem shánel někoho kdo by to seřídil, tak se všichní v okolí bráníli, že to nejde napíchnout na PC, karburátory umí seřídit asi málokdo. . .
Nevím jak je to u tvých karbeců ale umě,tedy XJ900s jsou v sedlech jehlového ventylu O-kroužky které jsou lety spuchřelé a kolem nich protéká benzín i když jehl.ventyl je zavřený.Měl jsem to tak u sebe a stejné příznaky.Třeba ti to pomůže.
1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 RR rok 98, ulejvaj se svíčky
Pokud ti to při brždění střílí do výfuku máš moc chudou volnoběžnou směs. To žes ji nastavil dle manuálu je sice pěkné, ale pokud tam máš laďák je to právě potřeba doladit. Na karburátorech zkoušej přidávat po půl otáčce na šroubkách bohatosti, dokud se to nezlepší. Ale pokud máš hodně otevřený výfuk tak to kolikrát ani odstranit nejde. Jinak k ulévání svíček. Změřit hladiny karburátorů. Za prvé: buď ti už netěsní jehlové ventilky v karburátorech. Nebo za druhé: už sou v háji o-kroužky kolem sedel jehlových ventilků jak zmiňoval už Takjanevim. Ikdyž u některých karburátorů sou ty sedla lisovaná a jednoho krásného dne přestanou těsnit a je konec.
Ale co ti doporučuju tak: Karbce znova ven, komplet rozebrat co jde, prohnat ultrazvukem, nastavit hladiny, doladit směs, udělat synchro a musí to fungovat
Ale co ti doporučuju tak: Karbce znova ven, komplet rozebrat co jde, prohnat ultrazvukem, nastavit hladiny, doladit směs, udělat synchro a musí to fungovat
1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 RR rok 98, ulejvaj se svíčky
Podle mě nejde hladina nastavovat, je to daný. (jestli si dobře pamatuju) Rozeberu nafotim a uvidíme :)
Tak, já sem rozebral karburátory a ventilky plováku jsou dobrý, zkoušel sem foukat do přívodu a plovákem otvírat a zavírat a fungujou jak maj. Kontroloval sem i hladinu v plovákový komoře a všude je stejná, plováky jsou celoplast, takže se nadá hladina nastavit. ten protikus vantilku plováku si myslim, že vyndat nepujde.
Svíčky jsou taky zajímavý, dvě vypadaj jako kdyby měli bohatou směs a dvě v poho.
Takže karburátory pujdou na ultrazvuk a objednám sadu těsnění a trysek.
Naposledy editováno 01.10.2017 22:25:13
Svíčky jsou taky zajímavý, dvě vypadaj jako kdyby měli bohatou směs a dvě v poho.
Takže karburátory pujdou na ultrazvuk a objednám sadu těsnění a trysek.
Naposledy editováno 01.10.2017 22:25:13
1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 RR rok 98, ulejvaj se svíčky
Jj, sem si to myslel některé Hondy mají plováky a celoplastové a s hladinou tudíž hýbat nejde. A sedla do kterých dosedají ventilky jsou tady zalisované ty bohužel nevyděláš. Ale pokud máš na všech hladinu jak na fotce tak to je ok. Jen co se týče těch nových věcí co chceš kupovat tak z vlastní zkušenosti vím že třeba jehlové ventilky z náhrady moc nefungují ty je třeba brát origo a to stojí ranec.
Tak sem hodil karburátory na vyčistění a mechanik říkal, že už to jednou řešil, že motorka žrala svíčky a nakonec to bylo olejem. Pístní kroužky propouštěly olej a odcházely svíčky. Říkal, že úbytek oleje byl minimální ani tomu nevěřili. Tak uvidíme jestli přetěsnění a vyčištění karburátorů pomůže.
1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 RR rok 98, ulejvaj se svíčky
120 na prostřední karbce a 118 na krajní, u některých motorek to tak běžně je kvůli většímu zahřívání vnitřních válců
mischa638> Jo, to je pravda, to sem už někde čet, že vnitřní maj bejt trošku bohatší :)
Jinak sem to všechno složil a potvora vynechává, takže sem objednal ještě nový svíčky (starý na zkoušečce házely), ty zkusim o víkendu. Pak pujde do servisu, už sem sehnal chlapíka kousek odemě. Žere jen čas a peníze a už nevim co víc vymejšlet, ať se trápí někdo jinej :)
Přijde mi, že na volnoběh jeden válec vynechává. . .
Jinak sem to všechno složil a potvora vynechává, takže sem objednal ještě nový svíčky (starý na zkoušečce házely), ty zkusim o víkendu. Pak pujde do servisu, už sem sehnal chlapíka kousek odemě. Žere jen čas a peníze a už nevim co víc vymejšlet, ať se trápí někdo jinej :)
Přijde mi, že na volnoběh jeden válec vynechává. . .
Tak jsem dneska vyměnil svíčky, promeřil snímač na karburátorech, ten se zdá bejt v pohodě.
Pak jsem koukal na zapalovací cívky a ejhle, jedna měla nekonečnej odpor, tak jsem odpojil kabely a zjistil sem, že jedna fakfka bude mrtvá.
Nevim jakej by měl bejt odpor, ale dvě fajfky maj 0 ohm jedna 6k ohm a jedna nekonečno.
Kde by se daly fajfky koupit? Zapalovací kabely se daj nakrátit z metráže ? (všechny maj 0ohm, takže nebudou odporový)
Pak jsem koukal na zapalovací cívky a ejhle, jedna měla nekonečnej odpor, tak jsem odpojil kabely a zjistil sem, že jedna fakfka bude mrtvá.
Nevim jakej by měl bejt odpor, ale dvě fajfky maj 0 ohm jedna 6k ohm a jedna nekonečno.
Kde by se daly fajfky koupit? Zapalovací kabely se daj nakrátit z metráže ? (všechny maj 0ohm, takže nebudou odporový)
Kablíky můžeš klidně použít ty červené jawácké, fungují líp jak kdejaké rádoby racing tuning. A odpor, samotná fajka by mohla mít tak těch 6kohm. Cívky na primárním vinutí tak do 3ohmů na sekundárním vinutí i s fajkama někde kolem 20kohmů.
1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 RR rok 98, ulejvaj se svíčky
Cívky maj odpory stejný, kabely jsou taky stejný (nula ohm) jen ty fajfky jsou jiný.
Objednal jsem fajfky NGK podle jejich kataloguna mojí moto a bohužel jsou krátky Nechce se mi kupovat originál a podporovat tu jejich zlodějnu 1000kč za fajfku. Ale když nebude jiná možnost tak hold budu muset.
Objednal jsem fajfky NGK podle jejich kataloguna mojí moto a bohužel jsou krátky Nechce se mi kupovat originál a podporovat tu jejich zlodějnu 1000kč za fajfku. Ale když nebude jiná možnost tak hold budu muset.
1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 RR rok 98, ulejvaj se svíčky
Tak mi to nedalo a zjistil sem, ze se fajfky dají rozebrat a asi to půjde i vyčistit (oxidace) a možná nějak opravit. To by byla velká pomoc.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade | Beranidlo | 18 | 5.9.2023 v 15:08 _Michal |
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade | jdu900fire_blejt | 5 | 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt |
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade | Lapchik-54 | 5 | 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf |
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade | micindev | 2 | 4.5.2023 v 20:15 micindev |
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade | dawe1 | 12 | 27.10.2022 v 19:08 Ariete |