bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Propálený píst, prasklý válec, zlomený ventil
16.9.2017 v 22:33
Zdravím Vás,
už jsem na minulém foru řešil poruchu, z jednoho laufu mi šla chadící kapalina, asi prasklé těsnění pod jednou hlavou.
Už jsem se k tomu dostal, sundal jsem hlavu a....ty pocity se těžko daji popsat:

V pístu je kráter že bych tím prostrčil tři prsty. Je to vidět i trochu na fotce, je prasklý válec, od kraje se táhne asi 3cm slouhá prasklina - ale nejen tou ocelovou vložkou, ale i hliníkem do které se válec lisuje, co je součástí bloku.
Poslední fotka je hlava - jeden z ventilů je přeražený v dříku, Vnitřek hlavy totálně rozšlehaný, ani není vidět jiskřiště svíčky.

1. Co se kurňa stalo?
Soudím: rozvoďák to těžko může být, aby se potkali ventily - když se "to" stalo, tedy na dálnici jsem při předjíždění trochu zakceleroval asi na 150km/hod, začala se valit mlha a ucítil jsem okamžitý pokles výkonu (takže jen jeden válec) - jelo to pořád. Zajel jsem do odstavného pruhu, čekal až to zchladne...a pak jsem nastartoval a odjel opatrně na dvojku za čárou asi 3km mimo dálnci aby mne tam mohl nabrat odtah.

Myslíte že praskl nejdřív ventil, a ten namlátil během chvilky pístu a hlavě tak prorazil dno, a ten prasklý válec je bonus když tam šplouhla chladící kapalina?
Podotýkám že ventilová vůle byla zkontrolována asi před 200km, nedávno.
Co myslíte že mohlo být příčinou, prostě únava materiálu? Špatná údržba předchozích majitelů (já najel celkově jen 1200km), kdy třeba nebyl seřízená vůle a nasčítali se cykly jak se ventil třeba zatloukal do sedla?

Slyšel jsem že u vzduchových dvoutaktů se propálily písty když byla chudá směs. Myslíte že je to možný u u CX?

2. Řešení - předpokládám že shánět asi rovnou celý motor, i kdyby se vložka vylisovala (jestli to u CX vůbec jde) tak tu pasklinu v bloku asi těžko někdo zavaří

Nu, mazec. Co bych dal kdyby to bylo jen to těsnění.

Zdravím, Honza


Naposledy editováno 20.09.2017 21:09:47
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Propálený píst, prasklý válec, zlomený ventil

19.9.2017 v 14:43 | Nahoru | #31
[quote=mikro]Klidně bych si dovolil trvdit, kdyby nejel ty další 3km, tak nemá ten motor tak dojebanej, a kloidně mohl kartery zachránit, kliku atd.. Kolikrát musel píst talířek ventilu pomačkat za těch 3km? Prostě nechat u svodidel a pryč. mam posranej motor a jedu dál je prostě blbost...

Máš představu, kolikrát za sekundu vytočený motor projde horní úvratí?
Na tohle bohatě stačilo 5s.
Kamarádovi na ZXR 3s.
...než si vůbec uvědomil, co se děje, asi 1000x . Jak už někdo psal, může být rád, že se to nekouslo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Propálený píst, prasklý válec, zlomený ventil

19.9.2017 v 14:45 | Nahoru | #32

mzxy píše: hlavní příčinou je netěsníci těsnění pod hlavou, které v místě netěsnosti ochuzuje směs, je to jasně vidět na fotce, plocha pod částí těsnění je zapečená opálená...



jakoze si to tou miniaturni sterbinou kudy to sotva profoukne kdyz je ve valci tlak, nasaje dost vzduchu aby to ochudilo smes natolik aby to znicilo motor? urcite?

(reakce na) Propálený píst, prasklý válec, zlomený ventil

19.9.2017 v 14:54 | Nahoru | #33

ramlik píše: [quote=mikro]Klidně bych si dovolil trvdit, kdyby nejel ty další 3km, tak nemá ten motor tak dojebanej, a kloidně mohl kartery zachránit, kliku atd.. Kolikrát musel píst talířek ventilu pomačkat za těch 3km? Prostě nechat u svodidel a pryč. mam posranej motor a jedu dál je prostě blbost...

Máš představu, kolikrát za sekundu vytočený motor projde horní úvratí?
Na tohle bohatě stačilo 5s.
Kamarádovi na ZXR 3s.
...než si vůbec uvědomil, co se děje, asi 1000x . Jak už někdo psal, může být rád, že se to nekouslo.


Ano mám a dokonce reálnou :
http://www.motorkari.../?t=109328&pgr=5
Chtěl sem říct, že prostě škody mohl zmírnit.
EDIT: ale je to trochu mimo téma. Hlavně aby zakladatel sehnal motor, snad se někde za rozumný peníz najde.

Naposledy editováno 19.09.2017 14:55:16

(reakce na) Propálený píst, prasklý válec, zlomený ventil

19.9.2017 v 15:08 | Nahoru | #34
assassin> přesně tak, já to dělám brusnou pastou, hrubší a pak jemnou, hlavu na válec a pootáčet sem a tam dokud se ta ploška neleskne jak psí kulky...míry ochuzení přímo souvisí s mírou netěsnosti

(reakce na) Propálený píst, prasklý válec, zlomený ventil

19.9.2017 v 15:13 | Nahoru | #35

mikro píše: Klidně bych si dovolil trvdit, kdyby nejel ty další 3km, tak nemá ten motor tak dojebanej, a kloidně mohl kartery zachránit, kliku atd.. Kolikrát musel píst talířek ventilu pomačkat za těch 3km? Prostě nechat u svodidel a pryč. mam posranej motor a jedu dál je prostě blbost...
Je škoda ze válec je takhle v prd :_( Každopádně když máš jeblé těsnění pod hlavou tak to vodu fakt prakticky opravdu nepumpuje. většinou to tlačí do vody. Stejně bych to rouhodil a pdival se coajak. Klika ani pjunice nemusí bejt přeci v řiti. Zauhluješ a změříš. Vem to že je štěstí že se nevymčko sedlo ventilu, to je tvrdí a to dělá teprve paseku. Píst je měkej, takže dost se do něj zamatlá. Neházel bych uplně flintu do žita.



Ono to je fakt těžký, byl to docela adrenalin se dostat ke svodidlům, to jsem taky mohl ujet i 200 m jen abych se dostal z levýho pruhu ke straně. BTW sedlo ventilu je taky zničený, je celý poďobaný jak ten vnitřek hlavy. Neříkám že motor vyhodím, ale prostě blok, píst a ojnice jsou zničený...smozřejmě podlo toho co seženu, tak můžu z tohodle použít zánovní spojku, alternátor, možná i převodovku

(reakce na) Propálený píst, prasklý válec, zlomený ventil

19.9.2017 v 15:14 | Nahoru | #36

kuzmič píše: Třeba tady:
https://allegro.pl/l...-nga-hc-aut-1-1-0905

Edit: to je tady:
https://mapy.cz/zakl...amp;id=14811 [/quote]

Díky Kuzmiči, koukám že tu jeden je...cena motoru je vesměs podobná jako v De, ale alespoň možnost..

(reakce na) Propálený píst, prasklý válec, zlomený ventil

19.9.2017 v 15:16 | Nahoru | #37

Maxipes_Fík píše: Než zastavil, tak byl ten talířek ventilu dávno na dně olejové vany.



Jen co to rozeberu, pošlu fotku jak se tam válí

Propálený píst, prasklý válec, zlomený ventil

19.9.2017 v 19:23 | Nahoru | #38
Kdybys chtěl pomoct z Polska, pošli zprávu...

Propálený píst, prasklý válec, zlomený ventil

19.9.2017 v 19:45 | Nahoru | #39
No bratránku, řekl bych že jsi měl s prdele kliku

Propálený píst, prasklý válec, zlomený ventil

19.9.2017 v 19:48 | Nahoru | #40
Ten motor je nenávratně ztracen a oprava zcela nerentabilní, blok je KO, jak po stránce sousdržnosti, tak po stránce geometrie... Jsou běžné případy, že po takovémhle defektu to nikdy nebude dobře a dlouhodobě chodit, protože už nejsou doddržené souososti, soustřednosti, kolmosti.... Ojnice je tutově KO, protože geometrie především otvoru pro pístní čep tam nebude taky, pak se můžeme dál bavit o věcech jako jsou mikroskopické trhliny po tom co si ten motor zahrál na kovářský buchar, které umí časem zrovna třeba tu kliku při dalším namáhání zlomit jak pastelku a pak už to nezachárání ani všichni svatí. Ten blok to nezřídka odsere taky a na pohled to není vidět.... Motorky nemají bloky robustní jak některé automobilní nebo pracovní, které jsou schopné po podobném příběhu s potkanými ventily po výměně šál, klikového mechanismu cplt, pístů a hlavy (tu nezachráníš skoro niky) udělat další životní cyklus při uspokojivé životnosti...

Ten blok je prasklý, tudíž je nepoužitelný, protože i z ostatních zmíněných důvodů je podrezželý (to už se víc vyplatí opravovat blok prasklý mrazem, než toto) klika je podezřelá, ojnice v prdeli, vložka v prdeli, hlava v prdeli, rozvody v prdeli.....

Z toho i laikovi jasně vychází, že ten motor už je dobrej jen jako zdroj dílů převodovky nebo příslušenství jako karburátory, startér apod a rozšiřuje ti obzor na shánění i mezi holými motory prodávanými bez zmínéné bižuterie.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Propálený píst, prasklý válec, zlomený ventil

19.9.2017 v 22:41 | Nahoru | #41
-

Naposledy editováno 21.09.2017 22:09:18

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Propálený píst, prasklý válec, zlomený ventil

20.9.2017 v 12:07 | Nahoru | #42
Torino> přesně tak, sálo to vzduch spolu s chladící kapalinou, která šla ven výfukem

(reakce na) Propálený píst, prasklý válec, zlomený ventil

20.9.2017 v 16:49 | Nahoru | #43

mzxy píše: Torino> přesně tak, sálo to vzduch spolu s chladící kapalinou, která šla ven výfukem


Takže ty jsi nepochopil, že je to blbost!
...přes špatně dotažené těsnění to mohlo maximálně foukat ven při kompresi, ale nemá to šanci nasát falešný vzduch, bo jsou otevřené ventily. To by tam musela být mezera jak mezi Ronaldovýma zubama!

(reakce na) Propálený píst, prasklý válec, zlomený ventil

21.9.2017 v 11:30 | Nahoru | #44
.

Naposledy editováno 21.09.2017 22:08:26
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
cx 500 pumpa Honda CX 500 peracek1 5 20.4.2024 v 21:29 combust
CX 500 přední brzda Honda CX 500 V-tec4 4 7.4.2024 v 10:09 combust
Pískání brzd Honda CX 500 Toretak1050 7 2.4.2024 v 17:11 xbedla
Zkřípání Honda CX 500 Toretak1050 0 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050
CX500 výměna budíků Honda CX 500 Toretak1050 2 7.11.2023 v 21:50 combust


TOPlist