Téma: Dojíždění do města - motorka nebo skútr?
15.9.2017 v 09:04
Přemýšlím jakou motorku na dojíždění do Prahy. Mám to 30km, rychlostním komunikacím se vyhýbám. Zdá se být pro tyto účely ideální nějaký skútr středního obsahu, ale nyní si pohrávám s myšlenkou, že bych zvolil nějaké hobby enduro, nabízí se mi Honda CRF 250L, které má rozumnou cenu, líbí se mi a pro tyto účely, myslím má dostačující výkon. Jenže kromě malého motardu nemám s tímto druhem motorky žádné zkušenosti. Co si o tom myslíte? Taky by mě zajímalo, jak se chovají špunty při ostřejším průjezdu po asfaltu a jak odhazují vodu na jezdce za deště, tedy ve srovnání s "normální" motorkou. Tyhle dotazy asi znějí trochu blbě, ale já jsem kromě pár metrů v terénu na špuntech nikdy nejel. Ocením spíše názory lidí, kteří s tím mají osobní zkušenosti
Naposledy editováno 15.09.2017 09:04:54
Naposledy editováno 15.09.2017 09:04:54
ono je hlavne spunt a spunt, pokud s motorkou planujes jezdit jen mesto, jsou jakekoliv spunty blbost.
Jestyli chces mesto a sem tam nejakej troche teren, tak je dost univerzalnich gum, namatkou Mitas E-07, heidenau K60 scout a podobne.
Jestyli chces mesto a sem tam nejakej troche teren, tak je dost univerzalnich gum, namatkou Mitas E-07, heidenau K60 scout a podobne.
Já mám na Hondě XL 350R (což je takovej předchůdce tebou zmiňované) vzadu Mitas E-09 a vepředu IRC jakousi (taky takový lehčí špunty) a nezdá se mi, že by to nějak jinak házelo vodu/nepořádek/blato... Takže to je asi tak nějak fuk si myslim. Jinak do práce jezdím převážně na Jawě 350/640 (páč má kufr do kterýho se mi vleze batoh) a když nejede Džawa nebo se mi prostě chce, tak i na té Hondě. Mám to do práce taky 30km a líp se mi jezdí na té Jawě abych pravdu řekl (okresky, pár dědin projet, pak kousek po rychlostce a na finále přes celý Brno po městským okruhu). Jinak když jsem měl na Hondě vzadu Mitas C-02 - což je vyloženě crossovka, tak to jsem měl strach trochu to naklopit na silnici, protože ty špunty moc nebudily dobrej dojem co se týče adheze v náklonu
Edit: a s těma aktuálníma gumama na Hondě klopim normálně zatáčky bez problémů (na suchu). Na Džawě to moc ani kvůli škrtání stojanem o zem klopit nejde
Naposledy editováno 15.09.2017 12:44:43
Edit: a s těma aktuálníma gumama na Hondě klopim normálně zatáčky bez problémů (na suchu). Na Džawě to moc ani kvůli škrtání stojanem o zem klopit nejde
Naposledy editováno 15.09.2017 12:44:43
Co hlavne potrebujes je, aby kapotaz a stitek byli fakt funkcni kvuli chladu, desti, vetru. V tom ohledu jsou na tom lepe skutry nebo cestovni motorky. Jak je na tom CRF250 Rally netusim. Plus samozrejme minimalne jeden velky kufr dozadu na helmu nebo batoh atd. Pricemz po meste je samozrejme vyhodnejsi a pohodlnejsi automat, ale na necem tak lehkem jak je CRF je to razeni fuk.
Také souhlasím s kolegy nad mnou.
Mám CRF, drapák je super, naklánět když je sucho není žádný problém, ale sjede se tak za 2500km(terén+silnice) nebo s spíš mnohem dřív když je to jen asfalt.
Dáš 100km a můžeš měřit, dokonce vidíš úbytek vzorku. Pak jedině ty UNI galusky MITAS E07,nebo Heidenau jak psal kolega. Ale na crf to vypadá šíleně hnusně, ty jsou na cesťáka.
Na skůtru si lépe schovaný.
V létě potřebuješ popojet kousek pro chleba vezmeš jen přilbu a jedeš. Na enduro moc nebudeš chtít sednout bez oblečení, protože většinou si chceš zkrátit jízdu terénem a je to nebezpečnější. Ale jinak CRF doporučuju , je to bomba bomb stroj a jezdí do 3,5L/100 terén. Skůtr nesmí být např. kýbl MAXON 125 mi jezdil za 5-6L.
Naposledy editováno 16.09.2017 06:59:26
Mám CRF, drapák je super, naklánět když je sucho není žádný problém, ale sjede se tak za 2500km(terén+silnice) nebo s spíš mnohem dřív když je to jen asfalt.
Dáš 100km a můžeš měřit, dokonce vidíš úbytek vzorku. Pak jedině ty UNI galusky MITAS E07,nebo Heidenau jak psal kolega. Ale na crf to vypadá šíleně hnusně, ty jsou na cesťáka.
Na skůtru si lépe schovaný.
V létě potřebuješ popojet kousek pro chleba vezmeš jen přilbu a jedeš. Na enduro moc nebudeš chtít sednout bez oblečení, protože většinou si chceš zkrátit jízdu terénem a je to nebezpečnější. Ale jinak CRF doporučuju , je to bomba bomb stroj a jezdí do 3,5L/100 terén. Skůtr nesmí být např. kýbl MAXON 125 mi jezdil za 5-6L.
Naposledy editováno 16.09.2017 06:59:26
Také bych volil jednoznačně skútr střední třídy, vše co bylo uvedeno + úložný prostor - ráno je často zima na slušné oblečení a odpoledne jsem rád, že ho můžu nacpat pod sedlo a do topcasse se ještě k tomu vleze přilba, když chci něco vyřídit ve městě, případně nákup a když zaprší není co řešit
No, tak po této diskusi to vidím jako Matheus a další. Mimochodem díky všem za příspěvky, už dlouho jsem tady nečetl takhle přínosnou diskusi. Jinak na delší a rychlejší přesuny mám ještě motorku, teď mi jde vyloženě jen o "dojíždělo" do roboty - lehké, obratné, úsporné a trochu svižné, s dobrou ochranou proti nepřízní počasí a úložným prostorem pro batoh.
Naposledy editováno 21.09.2017 15:14:21
Naposledy editováno 21.09.2017 15:14:21
kouknul bych po kapotovaných malorážkách: cbr250-300,ninja250-300,yzf-R3 a nejošklivější seriovce inazuma250F (tu nikdo neukradne , mimochodem její nahá sestra jako jedna z mála má dlouhý blatník, který stačí už jen trochu nastavit). Nasadil vyhřívané rukojeti i kryty ruk a užiješ si víc než na skútru. Naháče a holé endurko na ranní skoromrazy za město nebrat. Nová malá cendurka zbytečně drahá.
Naposledy editováno 21.09.2017 18:04:11
Naposledy editováno 21.09.2017 18:04:11
jako dojíždědlo stačí přece pár let stará do 70tkč. Funglovku bych na ulici dlouho nenechával. Jinak teda yamahy 320 už E4 mají, kawa chystá asi čtyřkila (zatim doprodává "nahé" Z300 - to má dobré krytí na kolena), suzuki má nové E4 250tky, ale předražené ke kw.
Ty rádoby "sporty" vycházejí z naháčů, takže mají jen celkem malý pohodlný předklon a netvrdé tlumiče. Na 17kolech lepší dlažební komfort než většina malých skútrů.
Ty rádoby "sporty" vycházejí z naháčů, takže mají jen celkem malý pohodlný předklon a netvrdé tlumiče. Na 17kolech lepší dlažební komfort než většina malých skútrů.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 273, 274] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8200 | Včera v 09:12 Fic6 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... | Sally06 | 134 | 6.5.2023 v 09:05 Merhaut |