Téma: Bridgestone RS10 na okruh
10.9.2017 v 12:53
Ahoj vsichni, Jaky tlak
Vim ze se to tady resilo mnohokrat ale nikdy ne dopodrobna, co by mi odpovedelo na otazky.
Jsem zacatecnik na okruhu co jezdi na pne Bridgestone rs10. Vim ze na cestu/okresky by se meli podle vyrobce davat tlaky 2.5 predek a 2.9 zadek ale jak je to na okruhu? tam vyrobce predepisuje na predek 2.1 nebo 2.0 a zadek dokonce 1.7 za studena. Tady si ale nejsem jisty na kolik by mel foukat zacatecnik ktery jezdi brno na cca 2:30. problem je ze nvm na jaky tlak by se pneu melo ohrat aby pracovala spravne.Mely by se foukat tak aby po dojeti mely plus minus tech 2.5 predek a 2.9 zadek, nebo rozhodne mene? posledni muj okruh prave skoncil padem, kdy zadni pneu bez varovani uklouzla a ja skoncil na zemi. Podotykam ze jsem tam mel tlak na 1.9 za studena. Mechanik rika ze to bylo prave tim ze byla podhustena. Znamena to ze ja jako zacatecnik by mel davat vic protoze s tlakem 1.7/1.9 vzadu nema sanci pneu zahrat tak aby mela svuj pracovni tlak.

1 reakcí na tento příspěvek Bridgestone RS10 na okruh

10.9.2017 v 13:47 | Nahoru | #1
Suggested Race Track Tire Pressures:

120/70ZR17 Front: 28 psi cold or 31 psi hot (1.9/ 2.1)
190/55ZR17 Rear: 26 psi cold or 30 psi hot (1.8/ 2.0)
200/55ZR17 Rear: 25 psi cold or 29 psi hot (1.7/ 1.9)

Ale ja tomu moc nerozumim, Pepa (srsen) rika, ze jak nejezdis Brno pod 2:20, staci ti cestovky nafoukane na 2.5 a 2.9.
Mechanika pozdravuj.

1 reakcí na tento příspěvek Bridgestone RS10 na okruh

10.9.2017 v 19:07 | Nahoru | #2
Já jsem právě teď v takové situaci že vůbec nvm proč se musí odpouštět na okruhu . Buď je to kvůli toho že tam tu gumu zahreju víc a stoupne mi tlak takže při normálním tlaku 2.5,2.9 za studena by ta guma byla pretlakovana a nebo se upouští proto že se pak zvýší styčná plocha pneu . Respektive pokud někdo kdo ma v tom na kolik foukat jasno tak když si dá těch 1.8 do zadu za studena , kolik má když přijede zpátky do depa. Je to těch 2.9 nebo je to méně . Na jakém tlaku takové pneu fungují nejlépe . Diky

(reakce na) Bridgestone RS10 na okruh

10.9.2017 v 20:06 | Nahoru | #3
Corey_Taylor> Vzdyt jsem ti vypsat tlaky za studena/za tepla pri urcitych rozmerech a jeste prevedl na bary, abys to lepe pochopil.

A zapomen jednou pro vzdy (to plati pro kazdeho na sportovni motorce) na tlaky 2.5/2.9, fouka se dle vyrobce, ale pneumatiky, ne motorky.

Na dromu se ti zvysi tlak cca 0,3baru, taky dle vyrobce gumy, stylu jizdy a pocasi.

1 reakcí na tento příspěvek Bridgestone RS10 na okruh

10.9.2017 v 20:21 | Nahoru | #4
Fouka se vzdy to co píše výrobce pneu. S tlakem vzadu 2.9 jsem jeste nikdy nejel ani ve dvou s kufry :D Na dromu jezdim d212 a tu foukam 1.5 z nahrivaku pir. Sc 1.7 Na cestu za studena 1.5 a 1.7 Dovolenou v Alpach na Pir sc jsem ve dvou jezdil na 2.0 studená. Predky drom 2.4 z nahrivaku cesta 2.2 studená.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bridgestone RS10 na okruh

10.9.2017 v 20:33 | Nahoru | #5

kubus182 píše: Fouka se vzdy to co píše výrobce pneu. S tlakem vzadu 2.9 jsem jeste nikdy nejel ani ve dvou s kufry :D Na dromu jezdim d212 a tu foukam 1.5 z nahrivaku pir. Sc 1.7 Na cestu za studena 1.5 a 1.7 Dovolenou v Alpach na Pir sc jsem ve dvou jezdil na 2.0 studená. Predky drom 2.4 z nahrivaku cesta 2.2 studená.



Tak tu 212ku mas bud moc nebo malo, zalezi jestli je to Pro nebo Racer

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bridgestone RS10 na okruh

10.9.2017 v 20:40 | Nahoru | #6
Veverčák> Ma to v poho, vyrobce u Pro doporucuje 1.4-1.5 za tepla...

1 reakcí na tento příspěvek Bridgestone RS10 na okruh

10.9.2017 v 20:41 | Nahoru | #7
Díky hoši za rady. Já si právě nebyl jistý tím číslem od výrobce - nedokážu to tak dobře zahrát a tak dobře ten tlak udržet jak nějaký profík plus to že mi zadni pneu ve 3. Kole bez varování ujela (a to jsem tam dával 1.9 a neměl jsem nahrivaky) - tak teď vím že to nebylo tim že bych měl špatný tlak ale spíš tím že pneu nebyla ještě zahřátá .

(reakce na) Bridgestone RS10 na okruh

10.9.2017 v 20:43 | Nahoru | #8
Corey_Taylor> Ve tretim kole uz je naprosto zahrata...

Btw na studenym slicku davam koleno uz ve druhym vinglu, ale samo se o gumy tolik neopiram (plynem a brzdou).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bridgestone RS10 na okruh

10.9.2017 v 20:44 | Nahoru | #9

SLEEPER píše: Veverčák> Ma to v poho, vyrobce u Pro doporucuje 1.4-1.5 za tepla...



Nn, 1.0/1.1 studene, 1.2/1.3 z nahrivaku. 1.4/1.5 by teoreticky mela.mit po dojeti z trati.

J

(reakce na) Bridgestone RS10 na okruh

10.9.2017 v 20:47 | Nahoru | #10
Veverčák> ok

Bridgestone RS10 na okruh

10.9.2017 v 20:53 | Nahoru | #11
tad to maš čerstvé, ale jsou to jen všeobecný kecy
http://www.motorkari...kl-9-2017-37462.html

1 reakcí na tento příspěvek Bridgestone RS10 na okruh

11.9.2017 v 07:45 | Nahoru | #12
tady mam video z toho meho posledniho brna kde se mi stala ta prihoda :)



Mohl by mi nekdo rict, cim se to teoreticky mohlo stat? bylo to 3. kolo a to jsem ani nejel uplnou palbu v ramci mych moznosti a ujelo to hned nazacatku najezdu na stadion.
Za jakekoliv vecne komentare budu jen rad.
Diky

(reakce na) Bridgestone RS10 na okruh

11.9.2017 v 09:45 | Nahoru | #13
Corey_Taylor> I pri vlaznejsi jizde musi byt po 3. kole RS10 davno ready, vzdyt je to RS - race street (R10 je "ostrejsi" guma).

Prijde mi, ze jsi spadl na zavrenej plyn, jako ted v nedeli Jorge Lorenzo.
Pokud byly gumy v pohode, bez zadnych hranek atp., mely tohle normalne ustat. Mozna je to i tou sirokou stopou (mel jsi byt na obrubniku), kde sem tam byva necistota.
Kazdopadne na okruhu se jezdi pouze brzda/plyn, zavreny plyn bez brzdy neexistuje. Motorka ztraci stabilitu a pak se pada...

1 reakcí na tento příspěvek Bridgestone RS10 na okruh

11.9.2017 v 10:44 | Nahoru | #14
v te dobe to byli nove pneu (jednou jete pred okruhem). takze asi tim plynem :X

Bridgestone RS10 na okruh

11.9.2017 v 10:44 | Nahoru | #15
SLEEPER > Diky

(reakce na) Bridgestone RS10 na okruh

11.9.2017 v 11:20 | Nahoru | #16

Corey_Taylor píše: v te dobe to byli nove pneu (jednou jete pred okruhem). takze asi tim plynem :X



Nebo jeste moznost, ze by jsi mel jeste neojety poser pruh a sklouzlo ti to v naklonu na te kluzke ochranne vrstve, ale tu nevim, jestli RS10 vubec maji.

Priste jed vetsi palbu a bude to bez problemu.

Bridgestone RS10 na okruh

11.9.2017 v 11:40 | Nahoru | #17
tim to nemohlo byt, pominu to ze jsem to jeste sjizdel na okresce a na parkovisti :D . ale ten crash se stal az druhou jizdu ve 3. kole. a jizdu predtim jsem tam jezdil mnohem rychleji, proto mi to prislo strasne divne ze jsem tam spadl prave kdyz jsem jel pomalu . Zacalo se mi pak honit hlavou jestli ty pneu vubec to amaterske jezdeni na okruhu zvladaji.Coz by mely

Bridgestone RS10 na okruh

11.9.2017 v 14:01 | Nahoru | #18
Posledni moje otazka - Jaky myslite ze by mel by provozni tlak techto pneumatik po dojeti ? nikde nemuzu najit kolik by to melo byt. melo by to byt teplota za studena (1.7) + 0.3? resp kdyz dam pred vjezdem na okruh dozadu 1.7 tak nakonci bych mel mit cca 2.1? abych vedel jak mam zezacatku foukat gumy at se se svym skillem dostanu plus minus na tlak kdy pneu pracuje nejlepe.
Diky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bridgestone RS10 na okruh

11.9.2017 v 14:13 | Nahoru | #19

SLEEPER píše: Suggested Race Track Tire Pressures:

120/70ZR17 Front: 28 psi cold or 31 psi hot (1.9/ 2.1)
190/55ZR17 Rear: 26 psi cold or 30 psi hot (1.8/ 2.0)
200/55ZR17 Rear: 25 psi cold or 29 psi hot (1.7/ 1.9)

Ale ja tomu moc nerozumim, Pepa (srsen) rika, ze jak nejezdis Brno pod 2:20, staci ti cestovky nafoukane na 2.5 a 2.9.
Mechanika pozdravuj.



Pepa se občas nechává unést svým egem :) Fakt, že on to dokáže na takových pneu zajet neznamená, že toho je schopný kdokoliv jiný. A když vidím, kdo všechno dnes jezdí na motorce, tak mně běhá mráz po zádech, že si tu jeho radu vezme k srdci nějaká lama, co vůbec neumí jezdit a vyhrotí to v brně na cestovních gumách nafoukaných na sériové tlaky s vidinou 2:19:)

(reakce na) Bridgestone RS10 na okruh

12.9.2017 v 06:47 | Nahoru | #20

RUTAN píše: Pepa se občas nechává unést svým egem :) Fakt, že on to dokáže na takových pneu zajet neznamená, že toho je schopný kdokoliv jiný. A když vidím, kdo všechno dnes jezdí na motorce, tak mně běhá mráz po zádech, že si tu jeho radu vezme k srdci nějaká lama, co vůbec neumí jezdit a vyhrotí to v brně na cestovních gumách nafoukaných na sériové tlaky s vidinou 2:19:)



Vsak si z toho delam srandu.
Mozna na novych cestovkach by to dal, ale za letniho pocasi bych tomu dal tak 3 kola, nez by sebou placl.
Ja rikam porad, ze na okruh patri jen okruhovy gumy. Vubec bych se neridil kydama typu:" Ses mrdal, tobe staci obyc silnicni, race gumu nevyuzijes."
I ten mrdal zrychluje a kdyz se zrychluje, tak se delaj chyby a ty chyby zapricinej to, ze tu race gumu dostanes na same limity. V krizovce jsi pak kurfa rad, ze nemas stlacenou tmu se silnicni homologaci.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spínání sahary Honda CBR 600RR Marťas52 6 17.10.2017 v 11:23 Tača
Cbr 600rr napinak,výměna nepomohla Honda CBR 600RR Lume123 8 14.10.2017 v 23:10 Lume123
Kartcross /// CBR600RR Yamaha FZR 600, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6,... Klouczech 28 11.10.2017 v 10:25 Klouczech
Napínák rozvoďáku, pístní kroužky C... Honda CBR 600RR joker.j 24 23.9.2017 v 21:47 RUTAN
CBR 600RR Chrastí motor! Heeelp Honda CBR 600RR Lume123 12 16.9.2017 v 11:35 Lume123

TOPlist