bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Rád bych rozjel diskusi o zkušenostech z cest s novou Africou. Od května, kdy jsem ji novou koupil mám najeto cca 6tis. kilometrů (většinou po asfaltu). Vše skvělé, ale zajímavější bude řešit jobovky. Takže
1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

3.1.2018 v 09:57 | Nahoru | #1

Dolph-cz píše: pozor,ale je jedna věc je norma a druhá viskozita.takže do toho passata můžeš klidně nalít 10w40 pokud bude normu 507.00 splňovat.i když se konkrétně tento olej asi vyrábět nebude.

u všech motorek,které jsem kdy v životě viděl výrobce doporučuje několik viskózních tříd,podle toho v jaké klimatické oblasti se pohybuje.nechce se mi hledat na netu manuál k africe,ale podle mně to tam bude mít taky.....

a k tématu-dokud to osobně nezažiju,tak nevěřím,že by se mohly při použití jiného,než toho honďáckého oleje,ozývaly nějaké "šílené" pazvuky z motoru/převodovky,které po výměně oleje zmizely.

a jestli opravdu ano-a znovu opakuju,že tomu nevěřím-tak tě brzy čeká velký problém,protože pokud něco funguje s tak malou tolerancí,že pouhá změna oleje způsobuje drhnutí,zadírání,nebo já nevím co.....,tak s tím logicky brzy bude problém....

a poslední věc-právě na africe je motor (i když je nový)postavený na tak zastaralém(a ověřeném) principu,s tak trapně nízkým litrovým výkonem,že tady opravdu žádnou kosmickou technologii nehledej.



Dolph to shrnul velmi dobre a vystizne. k tomu predepsanemu oleju pro AT - v dilenskem manualu je jasne napsana viskozita a normy (obcas norma dovoluje puziti oleju ruznych viskozit. motor v Helsinkach bude potrebovat jiny olej, nez ten, ktery jezdi v Barcelone. alespon tomu tak velmi casto byva). v tomto pripade je tam ovsem jen ta 10W30. servisem davana 10W40 od Motulu sice splnuje normu API SG a vys, ale nemluvi nic o viskozite. tu urcuje v tomhle pripade manual vyrobce. takze bych se obratil ofiko dopisem/mailem na zastoupeni Hondy a zadal bych vysvetleni. je mozne, ze maji nejaky vnitrni predpis, doplnek manualu, aktualizaci, ktera dovoluje 10W40. mnoho problemu s chodem motoru, samozapaly, nepravidelny chod a pod. zpusobuje nekvalitni benzin, ve kterem je mnoho bioslozek. resi se to tankovanim co nejkvalitnejsiho benzinu, tak by to nebylo od veci vyzkouset.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

3.1.2018 v 21:41 | Nahoru | #2
Eso_Rimmer> viskozitu jednotlivých olejů najdeš v technických listech jednotlivých výrobců!!
maj to tam dost podrobně popsaný:: viskozita při 40 stupních a při 100 st. dále je důležitý ukazatel bod vzplanutí... třeba motul tam toho má poměrně dost na stránkách...
Nevím jak letos ale v roce 2016 žádný přípis nebo servisní aktualizace neexistovala... jinak honda dále předepisuje koncept HMEOC) těch výrobců moc není ale v evropě to má repsol a již zmíněný ELF.... repsol má navíc o 20 stupnů vyssí bod vzplanutí a asi je i dražší co jsem koukal..
Jinak ten manuál evropskej je i pro austrálii a Nový Zel. a možná další státy...
POkud bych měl novýho fároše tak bych tam dal Repsol HMEOC 10w30 kvůli tomu bodu vzplanutí(méně karbonu na prvním kroužku) ale afra neni tak výkonná a tak se spokojím i s tim elfem...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist