globalmoto_duben_nolan




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Rád bych rozjel diskusi o zkušenostech z cest s novou Africou. Od května, kdy jsem ji novou koupil mám najeto cca 6tis. kilometrů (většinou po asfaltu). Vše skvělé, ale zajímavější bude řešit jobovky. Takže
1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

1.1.2018 v 22:31 | Nahoru | #1
vilemx> ahoj všichni v Novém roce
To jsem právě pochopil velmi brzo že to byl ve své době nejpoužívanější univerzální olej , jako svého času do aut, bohužel předpis výrobce je jedna věc a experimentování a myšlenka, že to ničemu nevadí je věc druhá..
u novýho passata 2,0tdi s filtrem částic taky neleješ 10w40 ale bezpopelný 507.00 protože by se po čase ucpal filtr nespalitelným zbytkem..tak proč se tomu spousta lidí diví u motorky ...nebo nechápu lidi, kteří daj skoro 400000 za mašinu a pak řešej cenu oleje..Já osobně dám radši to co tam má být, měním ho jednou za rok, tak to snad přežiju....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

2.1.2018 v 10:35 | Nahoru | #2

Jouda21 píše: ..... u novýho passata 2,0tdi s filtrem částic taky neleješ 10w40 ale bezpopelný 507.00 protože by se po čase ucpal filtr nespalitelným zbytkem..tak proč se tomu spousta lidí diví u motorky ...nebo nechápu lidi, kteří daj skoro 400000 za mašinu a pak řešej cenu oleje..Já osobně dám radši to co tam má být, měním ho jednou za rok, tak to snad přežiju....


Správně píšeš, že pro motory s DPF musí být jiný olej než pro staré ropáky. Jenže tam to je z objektivního důvodu instalace nové součástky velice specifických vlastností. Jenže co je tak převratného v motoru CRF, že musí mít 10W-30 MA a "standardní" 10W-40 mu vadí? Ještě bych pochopil, kdyby byl požadavek na lehkoběžný 5W nebo 0W. Nereju do toho z důvodu nějaké škodolibosti, ale opravdu mě zajímá, proč všechny Hondy, co jsem měl doma, mohly mít podle manuálu olej v širokém rozsahu SEA, API i JASO, ale zrovna CRF musí mít jen jedno jediné dost specifické SAE a JASO? Pro ovládací hydrauliku DCT to chápu, ale v motorové části mi důvod fakt uniká.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

2.1.2018 v 17:50 | Nahoru | #3

Jouda21 píše: vilemx> ahoj všichni v Novém roce
To jsem právě pochopil velmi brzo že to byl ve své době nejpoužívanější univerzální olej , jako svého času do aut, bohužel předpis výrobce je jedna věc a experimentování a myšlenka, že to ničemu nevadí je věc druhá..
u novýho passata 2,0tdi s filtrem částic taky neleješ 10w40 ale bezpopelný 507.00 protože by se po čase ucpal filtr nespalitelným zbytkem..tak proč se tomu spousta lidí diví u motorky ...nebo nechápu lidi, kteří daj skoro 400000 za mašinu a pak řešej cenu oleje..Já osobně dám radši to co tam má být, měním ho jednou za rok, tak to snad přežiju....



pozor,ale je jedna věc je norma a druhá viskozita.takže do toho passata můžeš klidně nalít 10w40 pokud bude normu 507.00 splňovat.i když se konkrétně tento olej asi vyrábět nebude.

u všech motorek,které jsem kdy v životě viděl výrobce doporučuje několik viskózních tříd,podle toho v jaké klimatické oblasti se pohybuje.nechce se mi hledat na netu manuál k africe,ale podle mně to tam bude mít taky.....

a k tématu-dokud to osobně nezažiju,tak nevěřím,že by se mohly při použití jiného,než toho honďáckého oleje,ozývaly nějaké "šílené" pazvuky z motoru/převodovky,které po výměně oleje zmizely.

a jestli opravdu ano-a znovu opakuju,že tomu nevěřím-tak tě brzy čeká velký problém,protože pokud něco funguje s tak malou tolerancí,že pouhá změna oleje způsobuje drhnutí,zadírání,nebo já nevím co.....,tak s tím logicky brzy bude problém....

a poslední věc-právě na africe je motor (i když je nový)postavený na tak zastaralém(a ověřeném) principu,s tak trapně nízkým litrovým výkonem,že tady opravdu žádnou kosmickou technologii nehledej.

Naposledy editováno 02.01.2018 18:03:50
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09

TOPlist