1.Napínák rozvoďáku zřejmě ještě nebyl měněn a bylo mě doporučeno ho vyměnit - preventivně. Při té příležitosti mě je doporučeno ještě rovnou dát nový rozvoďák a ty 3 plastový kluzáky. Cena s prací 14.tis. Napínák bych pro klid duše vyměnil, ale co ten zbytek... z motoru je slyšet ševelení, ale žádný řinčení.
2.Žere olej, na 750km jsem teď dolil cca 0,3l. Dle mechanika asi pístní kroužky....při té příležitosti mě bylo doporučeno se zamyslet i nad klikou, šály, atd atd...prostě rovnou GO, tak to tam pán počítal na 60 tis.
Co si o tom myslíte?
1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR
A tlaky ve valcich treba meril? Muze to brat oil klidne jen kolem ventilu. Tam bych to hadal spis nez kruhy.
V_i_c_i píše: Napinak a rozvodak menit dle opotrebeni, respektive podle toho jak moc je napinak uz vysunutej. Jinak mam nazor nehrabat do neceho co neni rozbite a nema predepsany interval vymeny.
A tlaky ve valcich treba meril? Muze to brat oil klidne jen kolem ventilu. Tam bych to hadal spis nez kruhy.
Výměnu napínáku jsem měl naplánováno letos po sezoně, takže se v servisu domluvím, že podle stavu napínáku se to bude řešit dál. Při té příležitosti nechám změřit tlaky (ty se neměřili). Motorka jede dobře, hezky za plynem...taky si myslím, že na výměnu kroužků je ještě čas.
1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR
1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR
dave-lister píše: Spotřeba oleje 0,3l je ještě v normě a žádnou generálku bych nedělal.
No já si taky myslím, že na GO to má ještě čas...jen jsem chtěl znát váš názor, jestli si náhodou ze mě nedělají dojnou krávu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR
V_i_c_i píše: Proc chces ten napinak menit? Vyndam dva srouby, napinak a kouknu jak je vyjety. Pokud neni u konce, nechal bych ho tam.
Slyšel jsem, že výměna by měla být v 30 tis. km a prý se to ještě nědělalo. Tak pro klid duše, víš co... Udělám kontrolu a uvidí se.
2 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR
1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR
DRN. píše: Tak musíš mu uvolnit pružinu, pokud to jde.
Presne tak. Jeste jsem nezazil ze by to neslo. Protoze nasledna montaz by bez toho byla asi peklo.
Ale priznam se ze me nenapadlo ze by mohl byt hydraulicky.
1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR
trpělivě bych doléval a zároveň pátral bych po jetém motoru.. okolo dvacky lze řešit.
KubaLC8 píše: asi bych poslal mechanika do prdele podle toho co ti rekl
Jj, moje rec. At vynda napinak a ukaze mi kam je zatocenej, pak mu reknu ano vymen rovodak. Ale na honde po 40.000km delat generalku, dal bych mu za to asi hrsti. 0,3L je pohoda. Me gixero zere myslim i vic a jede jak za mlada :)
Naposledy editováno 29.08.2017 19:18:10
RUTAN píše: obecně může mít mechanik pravdu - pokud bere olej, je vždy lepší udělat zároveň šály, změřit tlak atd.. ale může ti to brát olej i vrchem a pak to je levnější. Nicméně nedává moc smysl řešit u motorky za 80tkč opravu v ceně 60tkč..
trpělivě bych doléval a zároveň pátral bych po jetém motoru.. okolo dvacky lze řešit.
Maximalne bych vymenil gufera na ventilech, nebo voditka, ale urcite bych nedelal spodek motoru a ani bych nemenil pistni krouzky. A navic bych spotrebu 0,3L vubec neresil. Otevri manual a tam je jasne napsany, ze spotreba na 1000km muze byt snad az litr oleje. Je mi jasny, ze se tim sychrujou ale i tak.
1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR
Pak se napínák vyndá z motoru a je vysuný přesně v poloze v které byl v motoru. Při montáži je třeba zasunout čep napínáku a to tak, že do drážky uvnitř se vloží tenký plochý šroubovák a otáčením doprava se zasune čep dovnitř. Pak je třeba ho opět zaaretovat aby čep nevyjel ven. Po montáži se jen aretační plíšek vytáhne a pružina dopne napínák. To jen princip funkce napínáků Honda, protože fungují odlišně oproti západkovým napínákům které používají jiné značky jako např. Kawasaki nebo Suzuki viz. obrázek.
Pokud má motorka skutečně najeto 40kkm tak by napínák i rozvoďák měli být OK. Lišty pokud nejsou poškozené, vydřené, popraskané není důvod měnit. A to po 40ti určitě nebudou. Třeba u mého Fireblada mám najeto minimálně 70kkm, to je stav tacho, takže možná má už i přes 100 a rozvoďák i napínák je původní a motor funguje bez problémů, ikdyž možná ho v zimě už vyměním protože fakt neznám reálný nájezd. Ale celkově u řadového čtyřválce musí napínák vydržet i 100kkm naproti nějakému jednoválcovému enduru třeba které má daleko hrubší chod motoru a na řetěz působí mnohem větší rázy díky kterým se dřív vytahá.
S spotřeba oleje co uvádíš není nijak hrozná. Staré Yamahy brali běžně litr na tisíc kilometrů a nikdo to neřešil Změř kompresi ta o stavu motoru dost vypoví. Možná to olej fakt bere jen přes gufera ventilů. A ikdyby to byly kroužky, měnit kvůli tomu i ložiska na klice pokud motor normálně funguje? Naprosto absurdní, akorát z tebe chce někdo udělat dojnou krávu. A závěrem taková menší otázečka, jaký dáváš motorový olej? Jen jestli tam neleješ nějakou řídkou srajdu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR
mischa638 píše: .. A závěrem taková menší otázečka, jaký dáváš motorový olej? Jen jestli tam neleješ nějakou řídkou srajdu
Leju Motul 10W40 5100.
Naposledy editováno 30.08.2017 13:38:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR
RUTAN píše: joker.j> pokud chceš spotřebu oleje trochu snížit, dej tam např. 15W50 nebo 20W50/60 ..
Blbá otázka...proč měnit viskozitu?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
35kw na A2 Honda CBR 600RR | Honza259 | 7 | 8.12.2023 v 07:30 kokoška. |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Vrzající boty a "šum" v helmě Honda CBR 600RR | LuuKeW | 20 | 9.5.2023 v 14:35 Metric |
“Malý” A2 supersport vs 600cc Honda CBR 600RR, KTM RC 390 | Risek55 | 26 | 30.4.2023 v 19:55 Gahan37 |
Vypne motor Honda CBR 600RR | JesuaHamasia | 3 | 5.4.2023 v 15:38 JesuaHamasia |