globalmoto_unor




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR
29.8.2017 v 06:34
Ahoj, prosím o váš názor. Mám CBR600RR r.v. 2005, najeto 43.tis a zajímá mě váš názor na toto:

1.Napínák rozvoďáku zřejmě ještě nebyl měněn a bylo mě doporučeno ho vyměnit - preventivně. Při té příležitosti mě je doporučeno ještě rovnou dát nový rozvoďák a ty 3 plastový kluzáky. Cena s prací 14.tis. Napínák bych pro klid duše vyměnil, ale co ten zbytek... z motoru je slyšet ševelení, ale žádný řinčení.

2.Žere olej, na 750km jsem teď dolil cca 0,3l. Dle mechanika asi pístní kroužky....při té příležitosti mě bylo doporučeno se zamyslet i nad klikou, šály, atd atd...prostě rovnou GO, tak to tam pán počítal na 60 tis.

Co si o tom myslíte?


1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

29.8.2017 v 06:50 | Nahoru | #1
Napinak a rozvodak menit dle opotrebeni, respektive podle toho jak moc je napinak uz vysunutej. Jinak mam nazor nehrabat do neceho co neni rozbite a nema predepsany interval vymeny.
A tlaky ve valcich treba meril? Muze to brat oil klidne jen kolem ventilu. Tam bych to hadal spis nez kruhy.

(reakce na) Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

29.8.2017 v 06:58 | Nahoru | #2

V_i_c_i píše: Napinak a rozvodak menit dle opotrebeni, respektive podle toho jak moc je napinak uz vysunutej. Jinak mam nazor nehrabat do neceho co neni rozbite a nema predepsany interval vymeny.
A tlaky ve valcich treba meril? Muze to brat oil klidne jen kolem ventilu. Tam bych to hadal spis nez kruhy.



Výměnu napínáku jsem měl naplánováno letos po sezoně, takže se v servisu domluvím, že podle stavu napínáku se to bude řešit dál. Při té příležitosti nechám změřit tlaky (ty se neměřili). Motorka jede dobře, hezky za plynem...taky si myslím, že na výměnu kroužků je ještě čas.

1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

29.8.2017 v 07:08 | Nahoru | #3
Spotřeba oleje 0,3l je ještě v normě a žádnou generálku bych nedělal.

1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

29.8.2017 v 07:17 | Nahoru | #4
Proc chces ten napinak menit? Vyndam dva srouby, napinak a kouknu jak je vyjety. Pokud neni u konce, nechal bych ho tam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

29.8.2017 v 08:23 | Nahoru | #5

dave-lister píše: Spotřeba oleje 0,3l je ještě v normě a žádnou generálku bych nedělal.



No já si taky myslím, že na GO to má ještě čas...jen jsem chtěl znát váš názor, jestli si náhodou ze mě nedělají dojnou krávu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

29.8.2017 v 08:25 | Nahoru | #6

V_i_c_i píše: Proc chces ten napinak menit? Vyndam dva srouby, napinak a kouknu jak je vyjety. Pokud neni u konce, nechal bych ho tam.



Slyšel jsem, že výměna by měla být v 30 tis. km a prý se to ještě nědělalo. Tak pro klid duše, víš co... Udělám kontrolu a uvidí se.

(reakce na) Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

29.8.2017 v 12:03 | Nahoru | #7

joker.j píše: Slyšel jsem, že výměna by měla být v 30 tis. km a prý se to ještě nědělalo. Tak pro klid duše, víš co... Udělám kontrolu a uvidí se.



Stahno si tady servisni manual a vis presne kdy a co se ma delat.

2 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

29.8.2017 v 12:19 | Nahoru | #8
asi bych poslal mechanika do prdele podle toho co ti rekl

(reakce na) Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

29.8.2017 v 12:31 | Nahoru | #9
Pokud je napínák hydraulický, vyměnil bych ho za mechanický. Hydraulika bývala problémová.

V_i_c_i: Já teda nevím, ale podle mě když napínák vyndáš, bude vyjetý vždycky na doraz

1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

29.8.2017 v 12:48 | Nahoru | #10
Tak musíš mu uvolnit pružinu, pokud to jde.

(reakce na) Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

29.8.2017 v 13:10 | Nahoru | #11

DRN. píše: Tak musíš mu uvolnit pružinu, pokud to jde.



Presne tak. Jeste jsem nezazil ze by to neslo. Protoze nasledna montaz by bez toho byla asi peklo.
Ale priznam se ze me nenapadlo ze by mohl byt hydraulicky.

Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

29.8.2017 v 13:30 | Nahoru | #12
Prosjitotu vymenit celej motor

1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

29.8.2017 v 14:19 | Nahoru | #13
obecně může mít mechanik pravdu - pokud bere olej, je vždy lepší udělat zároveň šály, změřit tlak atd.. ale může ti to brát olej i vrchem a pak to je levnější. Nicméně nedává moc smysl řešit u motorky za 80tkč opravu v ceně 60tkč..

trpělivě bych doléval a zároveň pátral bych po jetém motoru.. okolo dvacky lze řešit.

(reakce na) Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

29.8.2017 v 17:02 | Nahoru | #14
joker.j> dělají

(reakce na) Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

29.8.2017 v 19:15 | Nahoru | #15

KubaLC8 píše: asi bych poslal mechanika do prdele podle toho co ti rekl



Jj, moje rec. At vynda napinak a ukaze mi kam je zatocenej, pak mu reknu ano vymen rovodak. Ale na honde po 40.000km delat generalku, dal bych mu za to asi hrsti. 0,3L je pohoda. Me gixero zere myslim i vic a jede jak za mlada :)

Naposledy editováno 29.08.2017 19:18:10

(reakce na) Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

29.8.2017 v 19:17 | Nahoru | #16

RUTAN píše: obecně může mít mechanik pravdu - pokud bere olej, je vždy lepší udělat zároveň šály, změřit tlak atd.. ale může ti to brát olej i vrchem a pak to je levnější. Nicméně nedává moc smysl řešit u motorky za 80tkč opravu v ceně 60tkč..

trpělivě bych doléval a zároveň pátral bych po jetém motoru.. okolo dvacky lze řešit.



Maximalne bych vymenil gufera na ventilech, nebo voditka, ale urcite bych nedelal spodek motoru a ani bych nemenil pistni krouzky. A navic bych spotrebu 0,3L vubec neresil. Otevri manual a tam je jasne napsany, ze spotreba na 1000km muze byt snad az litr oleje. Je mi jasny, ze se tim sychrujou ale i tak.

1 reakcí na tento příspěvek Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

29.8.2017 v 21:41 | Nahoru | #17
Napínáky co používá Honda u kontrétně CBR600RR 05(mají to i jiné ročníky, taky i Hornety, CBF, CBR900, VTR, Varadera a další) jsou mechanicko-hydraulické. Uvnitř je šneková pružina která tlačí ven čep co se opírá o lištu a napíná řetěz a u některých těchto napínáků je ještě kanálek a je to dopínané tlakem oleje. Pokud povolí dva šroubky co drží napínák na motoru a napínák vyndá ven, vždy bude vysunutý na max! Je potřeba povolit šroubek na konci napínáku a vložit dovnitř aretační plíšek. Vypadá nějak takto, viz. obrázek.

Pak se napínák vyndá z motoru a je vysuný přesně v poloze v které byl v motoru. Při montáži je třeba zasunout čep napínáku a to tak, že do drážky uvnitř se vloží tenký plochý šroubovák a otáčením doprava se zasune čep dovnitř. Pak je třeba ho opět zaaretovat aby čep nevyjel ven. Po montáži se jen aretační plíšek vytáhne a pružina dopne napínák. To jen princip funkce napínáků Honda, protože fungují odlišně oproti západkovým napínákům které používají jiné značky jako např. Kawasaki nebo Suzuki viz. obrázek.

Pokud má motorka skutečně najeto 40kkm tak by napínák i rozvoďák měli být OK. Lišty pokud nejsou poškozené, vydřené, popraskané není důvod měnit. A to po 40ti určitě nebudou. Třeba u mého Fireblada mám najeto minimálně 70kkm, to je stav tacho, takže možná má už i přes 100 a rozvoďák i napínák je původní a motor funguje bez problémů, ikdyž možná ho v zimě už vyměním protože fakt neznám reálný nájezd. Ale celkově u řadového čtyřválce musí napínák vydržet i 100kkm naproti nějakému jednoválcovému enduru třeba které má daleko hrubší chod motoru a na řetěz působí mnohem větší rázy díky kterým se dřív vytahá.
S spotřeba oleje co uvádíš není nijak hrozná. Staré Yamahy brali běžně litr na tisíc kilometrů a nikdo to neřešil Změř kompresi ta o stavu motoru dost vypoví. Možná to olej fakt bere jen přes gufera ventilů. A ikdyby to byly kroužky, měnit kvůli tomu i ložiska na klice pokud motor normálně funguje? Naprosto absurdní, akorát z tebe chce někdo udělat dojnou krávu. A závěrem taková menší otázečka, jaký dáváš motorový olej? Jen jestli tam neleješ nějakou řídkou srajdu

Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

30.8.2017 v 10:50 | Nahoru | #18
Díky všem, co se vyjádřili. Nechám změřit tlaky, zkontroluju napínák v jakém je stavu. Podle výsledků se pak rozhodnu jak dál. Ještě jednou díky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

30.8.2017 v 13:37 | Nahoru | #19

mischa638 píše: .. A závěrem taková menší otázečka, jaký dáváš motorový olej? Jen jestli tam neleješ nějakou řídkou srajdu



Leju Motul 10W40 5100.

Naposledy editováno 30.08.2017 13:38:19

(reakce na) Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

30.8.2017 v 18:19 | Nahoru | #20

joker.j píše: Leju Motul 10W40 5100.


S tím by neměl být problém

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

1.9.2017 v 20:17 | Nahoru | #21
joker.j> pokud chceš spotřebu oleje trochu snížit, dej tam např. 15W50 nebo 20W50/60 ..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

5.9.2017 v 14:51 | Nahoru | #22

RUTAN píše: joker.j> pokud chceš spotřebu oleje trochu snížit, dej tam např. 15W50 nebo 20W50/60 ..



Blbá otázka...proč měnit viskozitu?

(reakce na) Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

5.9.2017 v 14:57 | Nahoru | #23
joker.j> no protoze kdyz ti to ten olej zere a das tam "hustsi" olej tak ho to zere obvykle mene.

(reakce na) Napínák rozvoďáku, pístní kroužky CBR600RR

23.9.2017 v 21:47 | Nahoru | #24
joker.j> no protože prostě tím snížíš spotřebu oleje. v praxi vyzkoušeno
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
35kw na A2 Honda CBR 600RR Honza259 7 8.12.2023 v 07:30 kokoška.
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Vrzající boty a "šum" v helmě Honda CBR 600RR LuuKeW 20 9.5.2023 v 14:35 Metric
“Malý” A2 supersport vs 600cc Honda CBR 600RR, KTM RC 390 Risek55 26 30.4.2023 v 19:55 Gahan37
Vypne motor Honda CBR 600RR JesuaHamasia 3 5.4.2023 v 15:38 JesuaHamasia

TOPlist