paolo_novy vloženo: wemoto.cz hamlet2 Přidat reklamu

Téma: Chladící kapalina prošla výfukem
Zdravím,
prosím o názor, zkušenost.
Včera jsem měl na cestě ošklivou poruchu. Jedu si to docela rychle, a najednou motor přestane akcelerovat, a trochu poškubává. Kouknu dozadu a vidím že se z pravýho výfuku valí bílý dým, jak dýmovnice.
Okamžitě zastavím, kontroluju co se děje...a pak rovnou odtah.
Nemám originální výfuk, CXka mají z výroby mezi oběma svody takovou vyrovnávací nádobku pro výfukový plyny ve tvaru "H", mixují se tam plyny z pravýho a levýho svodu a pak to jde do výfuků.
Já tam tu vyrovnávací nádobu nemám, mám na každé straně svod, trubku jako mezikus, a koncovku výfuku.
Takže jsem jasně viděl: levá strana výfuku normální, pravá dýmovnice.
V místě kde je napojen mezikus výfuku začala kapat chladící kapalina, asi jak to chladlo tak to zkondenzovalo a našlo si to tam skulinku ve svaru.

Kontroloval jsem olej - je tam šedivý našlehaný bahínko. Takže chladící kapalina se dostala i do oleje.

Co myslíte že tomu odpovídá, "jen" prasklé těsnění pod pravou hlavou? Takhle se chladící kapalina dostala do oleje, ale mohla se dostat i do spalovacího prostoru, aby to šlo výfukem?

CXko má údajně slabinu v těsnení vodního čerpadla. Ale to tomu asi neodpovídá, kapalina by se sice dostala do oleje, ale ne do spalovacího prostoru, souhlasíte se mnou nebo je to blbost?

A myslíte, že je ten motor odepsaný, když nebyl nějaou dobu řádně chlazen? Z kaluží co vyteklo bych to klidně odhadl klidně i na únik litru Uvidím ještě kolik zbylo v chladiči.

Děkuji za moudra. Honza




Anketa: Co je nejpravděpodobněji příčina?
Prasklé těsnění pod hlavou
100%
9
Těsnění vodní pumpy
0%
0
Ani to, ani ono
0%
0

1 reakcí na tento příspěvek Chladící kapalina prošla výfukem

Skvělá odpověď, děkuji! 27.8.2017 v 13:09 | Nahoru | #1
Těsnění vodní pumpy to bejt nemůže to je nesmysl. Jednak by ti muselo prasknout jak gufero tak i keramický těsnění a ještě bys musel mít zacpanej odtokovej knálek aby sis toho nevšiml. A pak by to nevysvětlilo kouř z jednoho vejfuku.

Buď prasklá hlava nebo v lepším případě těsnění pod hlavou.

(reakce na) Chladící kapalina prošla výfukem

27.8.2017 v 13:21 | Nahoru | #2
yetti_cz> Díky Yetti. Kdyby to bylo fakt jen těsnění, tak bych to bral jako dar z nebes.
Předpokládám že ale nestačí k vyřešení jen vyměnit těsnení, znovu nastavit ventilový vůle atd., ale kvůli tomu blátíčku místo oleje totální rozborka motoru a pročistit, že?
Říkám si aby to nezalepilo třeba zubový olejový čerpadýlko a nebo jeho síťku atd.

Jeden CXkář tu nedávno radil (ale kvůli něčemu jinýmu) jen koupit levný olej ze supermarketu, nechat chvíli běžet, pak vypustit, a dát "normální" - předpokládám že to by asi nestačilo

Chladící kapalina prošla výfukem

27.8.2017 v 14:01 | Nahoru | #3
Ventilový vůle musíš na CXu udělat pokaždý když se sundává hlava - je to OHV, ale to zrovna u CXa nejni práce nad kterou by se mělo brečet.

Nevim jak je to vážný ale na celkovou rozborku bych se vykašlal. Otevřel bych motor od altíku a od spojky, vyčistil emulzi kam hadr došáhne, vyčistil olejový čerpadlo (je krásně přístupný od spojky) a šmitec.
Jo a olej, kterej v roce 2017 koupíš v supermarketu bude stejně minimálně o jednu API třídu převyšovat předepsanej olej, tak bych ho tam klidně lil i na běžný ježdění, nejen na výplach..

Naposledy editováno 27.08.2017 14:03:42

Chladící kapalina prošla výfukem

27.8.2017 v 16:23 | Nahoru | #4
Sundat hlavu přetěsnit , seřídit ventily , vypustit olej nalit nový a ja bych jej jen protočil a znova vyměnil za nový (udělat proplach ) uvidiš v jakém stavu ti poteče těch pár stovek za olej uneseš

Chladící kapalina prošla výfukem

27.8.2017 v 21:06 | Nahoru | #5
Díky kluci.
Novej olej, to je jasný, to co je tam právě teď mi připomíná průjem smíchaný s mlíkem.
Spíš jsem se ptal abych odhadl náklady a pracnost. Sundat hlavu, nový těsnění, utáhnout hlavu, seřídit ventily - to se dá udělat krásně bez sundání motoru.
Ale ty víka vředu/vzadu, to už je na sundání, a ještě koupit těsnění. Ale v pohodě, už to nezní tak strašně.

1 reakcí na tento příspěvek Chladící kapalina prošla výfukem

27.8.2017 v 21:12 | Nahoru | #6
Na boční víka bych se vyprdnul, vyměnil těsnění pod palicí, vypustil ten průjem, koupil nejlevnější motoolej, nastartoval, zahřál, hodně vody se odpaří a vypustil, pro klid v duši ještě jednou a hotovo...

(reakce na) Chladící kapalina prošla výfukem

27.8.2017 v 22:00 | Nahoru | #7
dewwil> souhlasím sundat přetěsnilt a setřídit jen vrch, boky bych nechal pokud jsi to opravdu nehrotil a pokud jsi to opravdu odstavil v začátků tak je to zbytečné

Naposledy editováno 27.08.2017 22:03:02

1 reakcí na tento příspěvek Chladící kapalina prošla výfukem

30.8.2017 v 20:58 | Nahoru | #8
1.vypustit olejovou emulzi
2. vyměnit těsnění pod hlavou, seřídit ventily
3. na el. vařiči z vypuštěné emulze vyvařit vodu, někde na dvoře, opatrně, ať Ti to neblafne
4. teplý olej nalít do motoru (ne vařící), pochybí-li Ti, dolej tam nejlevnější automobilový
5. nastartovat, nechat chvíli běžet
6. vypustit, opět vyvařit
opakovat tak dlouho, až se emulze přestane tvořit, nestrhni si závit vypouštěcího otvoru v prsou motoru
Pak teprve vyměň olej a filtr, dej tam, co tam patří, tj. olej do motocyklového motoru

Mrkni se, jestli nemáš přepad z prostoru mezi těsněním vodní pumpy a guferem do motoru ucpaný silikonem, vyústění přepadu najdeš nalevo nad startérem, musíš koukat odspodu.
Hodně zdaru !

Naposledy editováno 30.08.2017 20:59:23

(reakce na) Chladící kapalina prošla výfukem

30.8.2017 v 21:17 | Nahoru | #9
i

Naposledy editováno 31.08.2017 23:15:33

Chladící kapalina prošla výfukem

31.8.2017 v 11:23 | Nahoru | #10
To vyvařování bych taky neriskoval, jedině že by v chladícím okruhu byla čistá voda. Jinak si do toho oleje akorát naakumuluješ ethylenglycol z nemrzky (ten se jen tak nevypaří, vaří při 190°C a umí i blafnout) a co to udělá s takovým olejem si netroufám odhadovat.

Chladící kapalina prošla výfukem

31.8.2017 v 14:58 | Nahoru | #11
Přečtěte si, prosím, můj příspěvek pozorně. Body ad.1 až ad 6. jsou o vyčištění motoru od vody. Dále následuje, cituji:

"Pak teprve vyměň olej a filtr, dej tam, co tam patří, tj. olej do motocyklového motoru" (myšleno žádný nejlevnější motoolej, jak někdo výše doporučuje).

Jinak je to postup Combuste, kterým v minulosti čistil motor Robert z Horní Brusnice poté, co se mu do něj natlačila voda od vodní pumpy, což podotýkám, není tento případ, když kouřil jenom jeden výfuk.

Naposledy editováno 31.08.2017 14:59:44

Chladící kapalina prošla výfukem

1.9.2017 v 01:08 | Nahoru | #12
Jestli tam měl Robert čistou vodu nebo malou koncentraci nemrzky tak mu to možná prošlo. Pokud tam ovšem bude toho glykolu víc tak to taky může dopadnout jinak. Při vyvařování se odpaří voda ale glykol zreaguje s olejem. Co se pak s ním děje na válcích a pístech kde i při volnoběhu jsou ty teploty vyšší...
https://www.oleje.cz...oda-a-glykol-v-oleji

Ještě tak vypustit emulzi a nalejt čerstvej olej a s tím pak provést ten postup ale s původní kontaminovanou náplní bych se klidně rozloučil, jednak už tam chvíli vesele degradovala a pak nikdo neví kolik tam toho šlo.

Chladící kapalina prošla výfukem

1.9.2017 v 12:52 | Nahoru | #13
Máš pravdu, dělal to s nějakým velmi levným olejem (M6A či M6AD), nedával tam ten původní kontaminovaný vodou a glykolem.
No, a Honza má postup.
Dej Honzo vědět, jak jsi to zvládnul.
Hodně štěstí.

Chladící kapalina prošla výfukem

1.9.2017 v 16:54 | Nahoru | #14
Kluci děkuji Vám.
Příští týden se do toho pustím, dám vědět...

Chladící kapalina prošla výfukem

16.9.2017 v 22:37 | Nahoru | #15
Kluci,
tak už jsem se k tomu dostal. Bohužel, vypadá to že motor je po smrti.
Jestli se chcete pokochat, tak pokračuji tady

Děkuji Vám za předchozí moudra, snad Vám to někdy oplatím...asi teď budu hledat a oživovat další motor.

Jestli máte ještě nějakou pointu, možnou příčinu, rád poslechnu.

Zdravím, Honza
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
40. výročí motocyklu Honda CX 500 Honda CX 500 Martin50 7 20.11.2017 v 21:29 combust
Stator Honda CX 500 Kubik666 11 7.10.2017 v 16:42 brazel
Propálený píst, prasklý válec, zlom... [1, 2] Honda CX 500 honza.vojak 44 21.9.2017 v 11:30 Torino
Výměna fixního snímače u setrvačníku Honda CX 500 hrdina74 1 28.8.2017 v 15:25 combust
Sundání hlavy CX500 Honda CX 500 mfence 9 18.8.2017 v 13:09 mfence

TOPlist