bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyměnit obutí nebo ne?
23.8.2017 v 22:42
Koupil jsem zánovní Afriku, jenže to má i odvrácenou stranu jde. Předchozí majitel jezdil jen z počátku co jí měl a tak se stalo že, mám dvě nové gumy Dunlop TrailmaX. 10-12 let skoro nic najeto. Zadní je r.v. 2003 a je jako kámen jinak jako nová a přední je uplně netknutá r.v. 2007. Ta je ale měká a zdá se ze jí stání v garáži neublížilo. Je až divné jaký je mezi nimi rozdíl. No plánuji koupit zadní Trailmax nový a dojezdit ho se "starou" přední ( zadní se vyměnit musí ačkoli je mi líto neojezdit skoro novou gumu). Druhý plán je vyhodit obě a koupit za skoro stejný peníz jako zadní Dunlopku celou sadu Mitasek e07. O jiné variantě neuvažuji a ani nebudu realizovat. Tak prosím zkušenější o názor.


Naposledy editováno 23.08.2017 23:14:44
Předchozí
1 2
Následující

Vyměnit obutí nebo ne?

24.8.2017 v 17:23 | Nahoru | #31
Koupil bych novou zadni Mitas a tu přední bych dojel, ono take záleží za jakých teplot člověk jezdí.

Naposledy editováno 24.08.2017 17:26:32

Vyměnit obutí nebo ne?

24.8.2017 v 18:45 | Nahoru | #32
Padnul jsem 2x
Jednou na 10let staré přední pneu když mi plechovkář nedal přednost.
Podruhé na 7let staré zadní pneu na vodě

Ale rozhodni se sám.
Já koupil raději o generaci starší celou sadu rok starou místo zadní nové generace😉

1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit obutí nebo ne?

24.8.2017 v 19:21 | Nahoru | #33
Kdyby Afra neměla tak opičí rozměr tak bych je snad v zájmu vědy dojezdil na své moto, dle mého je těm gumám prd, jezdím rozhodně na silnici na horších gumách.

(reakce na) Vyměnit obutí nebo ne?

24.8.2017 v 19:32 | Nahoru | #34

lobo6 píše: Kdyby Afra neměla tak opičí rozměr tak bych je snad v zájmu vědy dojezdil na své moto, dle mého je těm gumám prd, jezdím rozhodně na silnici na horších gumách.



tak spon ten predek das ne ?

1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit obutí nebo ne?

24.8.2017 v 19:52 | Nahoru | #35
Když mi k němu seženeš deset let starej zadek tak proč ne, do Alp se bude hodit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit obutí nebo ne?

24.8.2017 v 19:58 | Nahoru | #36
lobo6> Pozde , polosezonni vyprodej "za odvo z" uz se uskutecnil

Vyměnit obutí nebo ne?

24.8.2017 v 21:22 | Nahoru | #37
Za mě bych ty gumy vyměnil. Deset let a namontovaný na motorce je dost.

(reakce na) Vyměnit obutí nebo ne?

24.8.2017 v 22:13 | Nahoru | #38
gugo> Ale ja se s tebou vubec nepru o tom jak bude jaka guma brzdit (samozrejme ze na supersport si 10let starou gumu nedas, ale to je snad jasny, ze) ja Ti rikam ze uz z principu nemuzes srovnavat zivotnost gum se zivotnosti brzdovky nebo oleje, protoze na vlastnosti/starnuti obojiho maji vliv dost odlisny faktory

viz:

kerut píše: to je ale zase blbe (az trosku demagogicky) polozena otazka, na starnuti ruznejch latek a soucasti maji vliv ruzny(odlisny) okolnosti, stejne bych se Te mohl zepat jestli by sis nechal na 10let stary motorce 10let starej lak, nebo 10let starou klikovku,.. jako 10let je na pneu fakt hodne, ale zterela a nepouzitelna byt vzasade vubec nemusi...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit obutí nebo ne?

24.8.2017 v 22:37 | Nahoru | #39
gugo> Vidim dle obrazku ze zkusnosti mas. Vzhledem k tomu jak to mam do Sestajovic blizko, rad tam zajedu a posoudis sam jak to s gumama je. Sice muzu ted jen pres vikendy, protoze pres tyden hakuji v zahranici, ale v polovine zari budu uz zase delat v CR. Takze se rad prizpusobim a osobne si necham poradit, pripadne muzem udelat i senzoricky test at to zni vedecky a ne jen pseudovedecky. Ono soudit gumu jen dle popisu moc nejde a osobne bych take nikomu nedoporucil jezdit na stare gume.

Vyměnit obutí nebo ne?

25.8.2017 v 00:17 | Nahoru | #40
jj do toho testu bych sel klidne taky, ovsem nez to bu mit pojizdny a na znackach to bude jeste trvat
..nicmene nez to pak pujde prezout tak to prubnout klidne muzem, tj. ukladam do pameti

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit obutí nebo ne?

25.8.2017 v 05:40 | Nahoru | #41

gugo píše: VlaHa> ja nic neprekrucuju, puvodni dotaz znel zjednodusene, ze pokud radis ze je defakto jedno jaky gumy kdobobouva, jestli si uvedomujes, ze to co obouvas neni jen o tom poserpruhu, ale i o brzdeni. Clovek muze jezdit jak mrdal s placatou gumou, ale mel by byt schopen zastavit. Pokud ma na moto ABS ani nemusi nic umet.A ta tvoje rada stran starych puku ev. e07 pridava v 50 kmh dobry dva metry brzdny drahy.



To ze obuju 07 pridava dva metry?hm,nechci si s takovejma lidma vubec povidat,vyhral si,koncim

(reakce na) Vyměnit obutí nebo ne?

25.8.2017 v 10:03 | Nahoru | #42
VlaHa> jj, to je presne ono, tahle tezce zobecnena tvrzteni i kdyz v zasade myslena jaks taks spravnym smerem (co se tyka fyziky..)

taky presne nesnasim tyhle blaboly ala besip ze brzdna draha pri XX km/h je YY m, maximalne specifikovany jestli za sucha nebo mokra.. brzdna draha zalezi na spouste veci, stavem gumy samozrejme pocinaje (v tom ma Gugo pravdu, o tom zadna).ale dal pres samotnou smes a typ pneu, typ motorky jeji vahu a jeji geometrii, konkretni nastaveni podvozku, a v neposledni rade konče zejmena schopnostma toho kdo brzdi - reakcni doba, udrzeni rovnovahy..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit obutí nebo ne?

25.8.2017 v 10:32 | Nahoru | #43

VlaHa píše: To ze obuju 07 pridava dva metry?hm,nechci si s takovejma lidma vubec povidat,vyhral si,koncim



Hele bavit se semnou nemusis, ale to asi nic nezmeni natom ze na mokru s e07 budes rad ze zastavis.
Ja jsem tu gumu zkousel celkem 3x , porovnaval jsem to s brzdnou u anakee2 a rozdily jsou dost propastne. A nejzajimavejsi natom je to, ze nejlepsi chovani e07 mela guma s udaje te stare smesi na kterou vsici nadavali.
A odpovim ti ustatne jako vsem, pokud neveris, klidne prijed ja ti e07 nazuju, pokorpim ti silnici pred barakem a brzdi.

(reakce na) Vyměnit obutí nebo ne?

25.8.2017 v 10:33 | Nahoru | #44
bonup> Klidne dojed, kontakt je v profilu. Ja ti klidne e07 nazuju pod heslem nas zakaznik nas pan, ale budu se snazit ti to do posledni chvile rozmluvit

1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit obutí nebo ne?

25.8.2017 v 11:09 | Nahoru | #45
Opět téma, kde se míchá extrém z leva do prava.

Máme tady otázku jestli desetileté Trailmaxy vyměnit za nové E-07.
Jenže to je naprosto odlišné od toho, kdyby se Bonup ptal, zda má desetileté Traiilmaxy vyměnit za jiné nové gumy a jaké mu doporučíme, když mimo asfalt moc jezdit chce/nechce.

V prvním případě si přechodem k E-07 s lepší přilnavostí moc nepomůže, naopak si co do ovladatelnosti motorky uškodí. Jestli se situace v Mitasu nezměnila, tak E-07 jsou gumy výborné na dlouhé štreky rozvážným tempem, nikoliv na honění supersportů v zatáčkách. Tahle guma sice vydží fůru km, ale na úkor přilnavosti a ovladatelnosti - motorka jede hezky rovně, ale do zatáčky se musí přemluvit a pak tam rychle spadne. Proto ji jezdí buďto méně nároční nebo cestovaté typu "dál a horší cestou".
Kdežto NeMitas gumy sice mívají oproti E07 nižší nájezd, ale zato na asfaltu lépe drží (zejména na vodě) a do zatáček nemají tak výrazný prkno efekt.

Takže na Bonupem položenou otázku, zda raději E-07 (nebo E-08 či E-10), odpovídám, že to je jedno, protože to bude ohledně lepší přilnavosti z bláta do louže. Kdyby se ale ptal, jestli je má sundat a jít do nových NeMitas, protože nechce řešit kompromis cena na úkor přilnavosti, tak naopak mu samozřejmě doporučím navštívit pneuservis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit obutí nebo ne?

25.8.2017 v 11:19 | Nahoru | #46

gugo píše: Hele bavit se semnou nemusis, ale to asi nic nezmeni natom ze na mokru s e07 budes rad ze zastavis.
Ja jsem tu gumu zkousel celkem 3x , porovnaval jsem to s brzdnou u anakee2 a rozdily jsou dost propastne. A nejzajimavejsi natom je to, ze nejlepsi chovani e07 mela guma s udaje te stare smesi na kterou vsici nadavali.
A odpovim ti ustatne jako vsem, pokud neveris, klidne prijed ja ti e07 nazuju, pokorpim ti silnici pred barakem a brzdi.



Idealni pneu na Mku. Dobovy vzor a stejne to nebrzdi pneu nepneu.

(reakce na) Vyměnit obutí nebo ne?

25.8.2017 v 13:12 | Nahoru | #47
V_i_c_i> taky jizda v Mku v opici bez helmy Karlstejnem dolu, byl jeden z mych nejhlubsich moto zazitku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit obutí nebo ne?

25.8.2017 v 14:09 | Nahoru | #48

vilemx píše: Opět téma, kde se míchá extrém z leva do prava.

Máme tady otázku jestli desetileté Trailmaxy vyměnit za nové E-07.
Jenže to je naprosto odlišné od toho, kdyby se Bonup ptal, zda má desetileté Traiilmaxy vyměnit za jiné nové gumy a jaké mu doporučíme, když mimo asfalt moc jezdit chce/nechce.

V prvním případě si přechodem k E-07 s lepší přilnavostí moc nepomůže, naopak si co do ovladatelnosti motorky uškodí. Jestli se situace v Mitasu nezměnila, tak E-07 jsou gumy výborné na dlouhé štreky rozvážným tempem, nikoliv na honění supersportů v zatáčkách. Tahle guma sice vydží fůru km, ale na úkor přilnavosti a ovladatelnosti - motorka jede hezky rovně, ale do zatáčky se musí přemluvit a pak tam rychle spadne. Proto ji jezdí buďto méně nároční nebo cestovaté typu "dál a horší cestou".
Kdežto NeMitas gumy sice mívají oproti E07 nižší nájezd, ale zato na asfaltu lépe drží (zejména na vodě) a do zatáček nemají tak výrazný prkno efekt.

Takže na Bonupem položenou otázku, zda raději E-07 (nebo E-08 či E-10), odpovídám, že to je jedno, protože to bude ohledně lepší přilnavosti z bláta do louže. Kdyby se ale ptal, jestli je má sundat a jít do nových NeMitas, protože nechce řešit kompromis cena na úkor přilnavosti, tak naopak mu samozřejmě doporučím navštívit pneuservis.



Jen se zeptam kolik jsi toho na tech E-0x najezdil ze to dokazes tak presne posoudit?

(reakce na) Vyměnit obutí nebo ne?

25.8.2017 v 16:10 | Nahoru | #49

KubaLC8 píše: Jen se zeptam kolik jsi toho na tech E-0x najezdil ze to dokazes tak presne posoudit?


Člověče, ani ti neřeknu. Tak něco přes dvacet let??? Jezdil jsem na nich už v době, kdy ještě měly označení Barum ED9T a byla to naše jediná guma použitelná na velké motorky (ostré špunty nepočítám). No a vzhledem k tomu, že jsem měl každou chvíli na servis AT nebo TA s různými pneumatikami všeljakých výrobců, stáří i vzorku, byly krásně vidět rozdíly v chování konkrétního typu motorky (shodou okollností stejného, jako teď řeší zakladatel vlákna) podle toho, co kdo měl nazuto.A věř mi, že když během chvilky přesedneš z Trailmaxe, T66 nebo jiné spíš silniční gumy na E-07, tak jdeš povolit krk řízení, zkouknout geometrii a odmastit kotouče

Kdyby totiž tohle vlákno nebylo o gumách na AT nebo podobný typ motorky, ale třeba na ostré enduro/krosku, čopra nebo naháče/okruhovku, tak jenom mlčky šoupu nohama, protože jiné kategorie než velká endura jdou mimo mě a nemám s nimi skoro žádné zkušenosti.

Naposledy editováno 25.08.2017 16:22:38

Vyměnit obutí nebo ne?

25.8.2017 v 17:22 | Nahoru | #50
bonup> v ramci testovani a vyreseni hadani zdejsich clenu muzes udelat nasledujici.
Kup novy E-07, ale neobouvej je, vem AT na starych Trailmaxech nekam na letiste nebo polygon a vyzkousej brzdnou drahu - treba z 50ti a 90ti. Idealne jeste na suchu a na mokru. Pak fofrem prezuj pneu, a za co nejstejnejsich podminek vyzkousej to samy s E-07. A kdyz bude sada E-07 lepsi, nechas ji tam. Kdyz ne, sundas ji, nechas si ji na dalsi sezony, nebo se ztratou 30% prodas s dobrym pocitem, zes udelal maximum pro bezpeci svoje i clenu motorkarskyho fora
Jinak pokud chces (nejen podle meho nazoru) lepsi bigblock pneu, tak je to Shinko 804/805. A bude mozna i levnejsi nez E-07.

Naposledy editováno 25.08.2017 17:24:33

Vyměnit obutí nebo ne?

25.8.2017 v 20:12 | Nahoru | #51
Dik všem. Konečně se objevuje to na co jsem se chtěl zeptat. Tak ještě jednodušeji díky poslednímu příspěvku. Je lepší 10 stará nejetá ale nazutá TrailmaX, nebo nová Mitas e-07. Měl sem se zeptat asi takhle abych dostal odpovědi co potřebuji. Jsem debil, že mě to nenapadlo dřív. Možná je důležité kam bych s AT chtěl. Neláká mě ani v nejmenším asfalt, kam vede asfalt je pro mě auto lepší. Jsem kochač a motorka se mi líbí protože nemusím šlapat. Sice i za tu chvilku co ji mám jsem zjistil, že to v ČR není zázrak, ale legální brod a cesty bez asfaltu jsem už našel. Když je závora otevřená jedu tam taky. Cesty především Alpské šotoliny, ale k těm musím nejdřív dojet po sfaltu a nejen k nim proto řeším gumy a proto jsem koupil AT, když jsem navíc měl to štěstí a sehnal tuhle. Jinak by mi malá 250 enduro splnila vše co bych v ČR potreboval a nová by mě přišla na stejné peníze jako AT. Ale skoro veterán je lepší.

Naposledy editováno 25.08.2017 20:37:33
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin ErlSinkler 8 28.11.2023 v 13:44 vilemx
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin smuherr 36 30.9.2023 v 10:40 smuherr


TOPlist