Paolo_brno2 vloženo: wemoto.cz hamlet2 Přidat reklamu

Téma: VT 600 zapalování (poloviční počet pulzů na dvou svíčkách)
Ahoj motorkáři, měřil jsem volnoběžné otáčky indukčním otáčkoměrem a ke svému překvapení zjistil že svíčky na pravé straně dostávají právě poloviční počet impulzů než svíčky na levé. Počítám že to není normální, že? Závada řídící jednotky nebo něco jiného? VT600 r. 1992

Díky za názory

Martin

VT 600 zapalování (poloviční počet pulzů na dvou svíčkách)

22.8.2017 v 20:01 | Nahoru | #1
Chyba měření. Obě svíčky na válci jsou spolu s VN vinutím indukční cívky v sérii v jednom obvodu.

VT 600 zapalování (poloviční počet pulzů na dvou svíčkách)

22.8.2017 v 22:26 | Nahoru | #2
Díky. To by byla samozřejmě dobrá zpráva Popravdě, schema zapojení jsem nestudoval. Znejistělo mě, že jsem to měřil opakovaně a výsledky byly na jedné straně 1180 - 1260 otáček a na druhé 590 - 630. Čím by to mohlo být? Ten měřák je počítadlo motohodin a otáček cca za 1000,- ale výsledky jsou opakované? Hmmm...

Naposledy editováno 22.08.2017 22:34:06

VT 600 zapalování (poloviční počet pulzů na dvou svíčkách)

Skvělá odpověď, děkuji! 23.8.2017 v 00:11 | Nahoru | #3
No jestli je to nějaká sranda pro sekačky tak to beztak nemaká na principu indukce ale bude to fungovat jako kapacitní sonda a má možná rozdílnou citlivost na kladné a záporné pulsy. Z principu zapojení toho zapalování to funguje tak že jedna svíčka v momentě zážehu má na fajfce kladný napětí a druhá záporný. Pak by to bylo o tom, že v jednom případě to reaguje na náběh napětí na začátku celého procesu a u druhého konce se to chytá jen na dokmitávání po skončení hoření oblouku. No a vzhledem k tomu že to pálí každou otáčku, tak patrně při výfuku to dokmitávání bude větší a to změří.
Dá se to ověřit prohozením fajfky nebo to prohodit na indučkce.
Další možnost je že při volnoběhu má pravá svíčka během kompresního zdvihu tak nízkou el. pevnost mezi elektrodama že to prostě nahodí oblouk už při tak malým napětí že to ten měřák prostě nechytí (oblouk se chová jako nízký odpor tak pak na tý svíčce napětí moc neroste). Během výfuku mají obě svíčky +- stejný podmínky tak se to napětí na nich srovná a to ten měřák asi pobere. To se dá ověřit prostě tak že se motor vytočí, tím se změní podmínky na svíčkách a mělo by se to změnit.

No a ještě je tu pořád možnost že na pravé straně jsou oba kabely, nebo fajfky, nebo svíčky nějak poškozené a při každém druhém zážehu dochází ke svodu (což je ovšem dost nepravděpodobný ).

Naposledy editováno 23.08.2017 00:12:30

VT 600 zapalování (poloviční počet pulzů na dvou svíčkách)

23.8.2017 v 09:31 | Nahoru | #4
Děkuji za vysvětlení Ten merak je sice z motoshopu, ale hlavně z Činy a o způsobu snímání se nepíše ani slůvko. Připojuje se několika závity kolem kabelu fajfky. Ještě te poprosim o jedno vysvětlení. Není mi jasné jak to je s tím záporným napětím na svicce. Cela motorka je kostra (-) včetně motoru, na kabelech (svickach) by melo byt (+). Sorry za diletantsky formulovány dotaz, tohle není můj šálek kávy

VT 600 zapalování (poloviční počet pulzů na dvou svíčkách)

Skvělá odpověď, děkuji! 23.8.2017 v 12:10 | Nahoru | #5
Náramě jednoduchý
Čtenáři s elektrovzděláním nechť následující řádky laskavě nečtou
1) Sekundární vinutí (VN vinutí) u běžné dvouvývodové indukční cívky je galvanicky odděleno od primáru a i od kostry, tím pádem od celý el. soustavy motocyklu.V tomhle případě je kostra vozidla použitá vlastně jen jako vodič mezi dvěma vnějšíma elektrodama svíček (pochopitelně by šlo vyrobit cosi jako dvojitou indukční cívku se separátními vývody a ukostřeným středem ale to by bylo méně elegantní řešení protože by tam vznikaly problémy s potřebnou velikostí napětí na jednotlivých svíčkách - tak která by nahodila oblouk dříve by snižovala výstupní napětí i na dalších vinutích, takže to se běžně nepoužívá).
2) Systém si lze laicky představit jako uzavřený obvod: vinutí indkuční cívky - svíčka č.1 - jiskra č.1 - kostra - jiskra č.2 - svíčka č.2 - druhý konec vinutí. Přičemž vinutí se v obvodu chová jako zdroj napětí. Zapalování je tzv. bateriové (nebo taky indukční) a to z principu činnosti produkuje jeden velký stejnosměrný napěťový impulz (na rozdíl od CDI které může produkovat řadu krátkých kmitů). Čili, na výstupech z toho vinutí v okamžiku zápalu prudce narůstá stejnosměrné napětí. Jakoby se tam namísto cívky připojila baterie nebo nabitý kondenzátor s napětím přes 25kV. Na jednom vývodu bude tedy + a na druhém - (ono to logicky ani jinak nejde protože jinak by tam nebyl na jiskřištích rozdíl potenciálů a nedošlo by k průrazu a jiskře, el. proud prostě teče od + k - (dle konvence, v reálu to elektrony vidí jinak ) ).

Po poklesu energie (napětí) v obvodu pod potřebnou úroveň pro udržení oblouku (jisker) pak je celý obvod přerušen (rozepnut) a dochází ke kmitání (svíčky a vodiče se chovají jako kondenzátory, vinutí jako cívka) dokud se zbytková energie nestratí na reálných odporech vinutí (případně na něčem v obvodu primárního vinutí indukční cívky)

VT 600 zapalování (poloviční počet pulzů na dvou svíčkách)

23.8.2017 v 13:38 | Nahoru | #6
No tak to jsi mi to neulehčil
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dobíjení Honda VT 600 Shadow tomride 10 Včera v 18:46 1100Virago
lakování motodílů případně airbrush Honda VT 600 Shadow motoska 2 26.10.2017 v 21:29 motoska
Jakého choppra? [1, 2] Honda VT 600 Shadow, Yamaha XVS 650 DragStar, Kawasa... cert205 38 13.9.2017 v 14:14 Jara_
Přechod z Honda Shadow 600 na ... ? Honda VT 600 Shadow mikhayl 7 11.9.2017 v 12:26 kujebák1
demontáž sedla Honda VT 600 Shadow Vermacht 1 8.9.2017 v 18:31 Alex,-M

TOPlist