globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 50 555 a tlumivka světel
17.8.2017 v 14:16
Ahojte motorkáři a převážně milovníci strojů Jawa!

Před nedávnem jsem sdědil po dědovi starou javu 50 555- jednosice, a rozhodl jsem se tuto mašinu renovovat. V současné době motorku skládám, ale při natahování nové elektroinstalace jsem zjistil, že zde není tlumivka světel. Proto vás moc prosím o radu jak ji nahrtadit nebo kde ji sehnat nebo jinou vychytávku. Už jsem do motorky vrazil hodně peněz a čas, tak doufám že mi někdo poradí. Děkuji všem za kloudné rady.

S podravem Zedovec

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 50 555 a tlumivka světel

17.8.2017 v 21:35 | Nahoru | #1
Mel bys predevsim objasnit co je mysleno tim tlumivka svetel....mozna sem blbej ale nevim co to je....

(reakce na) Jawa 50 555 a tlumivka světel

17.8.2017 v 22:13 | Nahoru | #2

Duritio píše: Mel bys predevsim objasnit co je mysleno tim tlumivka svetel....mozna sem blbej ale nevim co to je....



dybys negdy měl chrchla, tak bys věděl

pro Zedovca:

já jsem ji tam nigdy neměl a fachčilo to...

Jawa 50 555 a tlumivka světel

18.8.2017 v 06:33 | Nahoru | #3
Selenová dioda ?

Jawa 50 555 a tlumivka světel

18.8.2017 v 10:58 | Nahoru | #4

Jawa 50 555 a tlumivka světel

18.8.2017 v 14:59 | Nahoru | #5
Všude v literatuře je to elektro součástka nazývána tlumivka světel je umístěna v zadní části přední masky, zde se i nachází dvě díry na přichycení této součástky. Takže si Tomáš myslíš že stačí ty tři dráty které patří do tlumivka vzájemně spojit a bude vše v poho😁

Jawa 50 555 a tlumivka světel

18.8.2017 v 15:27 | Nahoru | #6
Tlumivka tam je, aby vyhladila napěťové špičky, je v přední masce za parabolou, dvojitá, každá žárovka má své vinutí. Pokud chceš mít 100% origo veterána, mohl bys tuto tlumivku sehnat na burze, v opačném případě pomůže transil (třeba 1.5KE10CA) co nejblíž u každé žárovky.

Jawa 50 555 a tlumivka světel

19.8.2017 v 16:18 | Nahoru | #7
Tlumivka ta není "k vyhlazení špiček" ale je tam od toho aby v případě prasknutí jedné ze žárovek ta druhá svítila dále a neshořela protože použitý altík (někdy nesprávně nazývaný magneto) nemá žádnou regulaci. Takže jezdit se dá opravdu s vyřazenou tlumivkou a ty tři dráty stačí spojit. Preciznější řešení je doplnit to omezovačem napětí (ten se dá sehnat k babettě nebo se dá postavit ze dvou bd682 + chladič, a dvou 7,5V zenerek, viz. http://www.speaker....03c4518&start=15 , na straně 2 je schéma akorát hodnoty zenerek jsou jinak).
Teoreticky to splní i ten transil ale je naprosto zbytečný cpát ho někam k žárovce (z hlediska EMC to je samozřejmě správně ale tady rozhodně nebudou lítat špičky po síti) a druhá věc je že si nejsem jist že by to vydržel delší dobu v případě výpadku jedný ze žárovek protože s tím chlazením u pouzdra DO201 je to nic moc, notabene někde poblíž žárovky.
Osobně tam mám ten omezovač z těch 4 součástek a nemám s tím zatím žádný problém.

Jawa 50 555 a tlumivka světel

21.8.2017 v 10:07 | Nahoru | #8
Děkuji za rady
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kejvačka 150/352 Jawa 150/352 hluska 2 13.12.2023 v 22:57 Kohlstein
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Dotaz Jawa 150/352 Šuánek 6 24.8.2023 v 22:34 Dolin
První moto pro dceru Jawa 150/352 olgabrodska1 19 21.8.2023 v 16:02 Lapchik-54
Samolepky na jawach Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 21 10.1.2023 v 18:28 Zdenalbenal


TOPlist