Paolo_brno2 hamlet2 Přidat reklamu

Téma: Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi
Ahojte.
Přítelkyně dobře vaří, tak už nás GSRo nechce uvízt a je problém se na něj vejít Takže jsem si vybral FZ1čku, Fazera. Už jsme ho i testnuli (teda jen posez) a moc se nám líbí. Mně teda hlavně ten motor a posez. Chci Vás teda poprosit, vy co ho máte, nebo jste ho měli (né vy co jste něco načetli na netu), na co si dát při koupi pozor? Vykládá se o něm (jako o všech Yamahách), že baští olej. Prý u modelového roku 2006 byla ucukaná u spodku (to se ale psalo i o mojí bývalé FZ6ce a já nic zásadního nepostřehl, jen že byla na ten plyn při rozjezdu citlivější). Dále jsem někde čet, že jsou někdy problémy s převodovkou a s vidlema. Je to pravda? Jako na FZ6ce se mi párkrát stalo, že mi vyskočil kvalt. A i to že když jsem musel rychle zastavit a nestihl jsem tam nakopat neutrál, tak na místě už to byl problém.Ale to má i tatík na svém XJRku a známej na FZ8čce.S jakým nájezdem to pořídit? Nejsem ten typ, co hledí po km, když kupuje motorku, nebo auto, ale po stavu. Nebudu si dělat iluze a věřím, že většina těch motorek na bazarech bude mít kolem 50 tis. Je to už problém? Já teda zatím každou motorku prodával ještě s větším nájezdem a vždy šlapaly jak hodinky a nikdo mě nikdy nenaháněl, takže asi ok. Prostě vše co by mi pomohlo, na co si dát pozor, co prověřit, vyzkoušet, zjistit atd, za vše budu moc rád.
Na závěr se ještě zeptám, jaké byly technické změny podle ročníků? Jo a motorku se budu snažit koupit okufrovanou, ale jelikož budu náročnej při výběru, tak si ji nejspíš okufruju sám, tak doufám, že to není zase nějaký problém, jako zrovna u toho xjr (že se dělají držáky kufrů jen pro některé ročníky), nebo že bude zavazet výfuk, nebo něco jinýho? Budu tam dávat givi (název nevím, ale ty co má každej druhej :D - mám je na fotkách GSRa)
Tak ještě jednou předem díky, užívejte si kilometrů a dávejte na sebe pozor.Pro mě už asi sezona skončila, musel jsem vypadnout mimo čr na dýl a motorku tu nemám :( Ještě jen kdyby měl někdo zájem o vyvoněný GSRko, tak se ozvěte, je to to nejhezčí, na který by jste se stejně jeli podívat, tak Vám alespoň ušetřím cestování

Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

16.8.2017 v 17:55 | Nahoru | #1
to aby si vzal člověk týden volna . Nebude lepší si prolézt KARTU a jeden dva večery studovat? a na ostatní dotazy zdejší recenze?

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

16.8.2017 v 19:07 | Nahoru | #2
Ničeho bych se nebál. Zkontroluj stav jako u všech jinejch motorek. Já mám 50000km teď po komplet servise. Vše puvodní rozvody jako nové,řetězovka 70% olej mi nežere a vyměnil mi dva ventyli,vyvážil přední kolo, vše seřídil - podlaky... A tlumiče přitvrdil. Řazení jde pěkně... Mě ty kvalty vyskakovali občas u kawy a hondy. U fz1 se mi to ještě nestalo a ani u toho gsr. Když ty dvě srovnám. Tak ta yamaha je taková hrubší na řazení. To GSRko co má přítelkyně je takový jemnější, většinu jsi popsal. Vyber něco od 07... a vše zkontroluj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

16.8.2017 v 20:34 | Nahoru | #3

Milouš43 píše: Ničeho bych se nebál. Zkontroluj stav jako u všech jinejch motorek. Já mám 50000km teď po komplet servise. Vše puvodní rozvody jako nové,řetězovka 70% olej mi nežere a vyměnil mi dva ventyli,vyvážil přední kolo, vše seřídil - podlaky... A tlumiče přitvrdil. Řazení jde pěkně... Mě ty kvalty vyskakovali občas u kawy a hondy. U fz1 se mi to ještě nestalo a ani u toho gsr. Když ty dvě srovnám. Tak ta yamaha je taková hrubší na řazení. To GSRko co má přítelkyně je takový jemnější, většinu jsi popsal. Vyber něco od 07... a vše zkontroluj

50tis km, to je tak akorát zajetý. Na tom ještě nemůže být nic špatně

Naposledy editováno 16.08.2017 20:46:32

(reakce na) Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

17.8.2017 v 06:58 | Nahoru | #4
Milouš43> Ahoj. Výměna ventilů mi zrovna jako banalita nepříjde. Ale jelikož píšeš, že ti byly na stříkačce dělaný podtlaky (což je blbost), tak si myslím, že pouze 2 ventily potřebovaly seřídit. Tuším, že 50000 je zrovna interval výměny rozvoďáku, takže pokud byl jak nový,tak už ho někdo měnil, to stejný u té řetězovky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

17.8.2017 v 07:07 | Nahoru | #5
seikos> To záleží na předchozím majiteli. Špatně tam může být právě spousta věcí. Ale pokud se člověk neunáhlí, tak věřím, že i s podobným nájezdem se dá pořídit voňavka.

(reakce na) Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

17.8.2017 v 09:02 | Nahoru | #6
Mates008> dva ventily se měnily,rozvody i řetězovka původní. Majitel předemnou se o moto staral a rozvody prý dají ještě 15-20 000km Hodně záleží kdo jak se stará a jakým způsobem na moto jezdí...

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

17.8.2017 v 09:04 | Nahoru | #7
Já jsem na vše taky puňtičkář Ne jen motorky ale vše mam rád když funguje jak má a můžu se na to spolehnout.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

17.8.2017 v 09:12 | Nahoru | #8
Milouš43> Tak to má být. Tak to už ty ventily byly asi propálený. Tzn., že se měly někdy dávno seřídit a nestalo se tak, nebo jak je to možný, že už byly tak špatný, že se musely měnit? A hloupá otázka, to ale byla poměrně finančně náročná oprava, nebo ne? Jinak 50 tis na řetězovku u litru, to je teda výdrž, to ten člověk před tebou s tou mašinou jezdil jak s hnojem :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

17.8.2017 v 10:05 | Nahoru | #9
Mates008> ty chtěli jen seřídit ale dal mi je nový. Za ventil myslím že je 200kč Těch 50000 km fakt nic není. Přečti si majitele FZ1 jejich servis... já si to píšu doma do sešitu co v kolika km... ale pár lidí si to vkládá do profilu. Ten servis je asi jako u ostatních motorek. Dnes je to plus mínus stejný.

(reakce na) Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

17.8.2017 v 10:24 | Nahoru | #10
Milouš43> Tak to je úplná pohoda s těma ventilama. V tom případě tomu už rozumím. Jako já věřím, že 50 tis je ok, sám jsem prodával dvě motorky co měly přes 60 tis a byly ve 100% stavu, akorát jak jsem psal výš, u té FZ6 mi párkrát vyskočil kvalt. Jinak já to co píšeš porovnávám se svýma motorkama a s tátovým xjr, který má od novoty a momentálně má necelých 50 tis a už jak rozvody, tak ventily i řetězovku dělal.A on je asi něco jako ty, maximální punťa na motorku.

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

17.8.2017 v 11:17 | Nahoru | #11
Milouš43> No takže ti dali nový dvě ventilový podložky a ne celý ventily tzn. dva ventily byly mimo toleranci ventilové vůle. Za dvě kila ventil fakt nepořídíš.
Mates008> Podtlaky se seřizují i u stříkačky resp. synchronizace škrtících klapek saní, tak aby byly mezi jednotlivými válci co nejmenší rozdíly podtlaku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

17.8.2017 v 16:50 | Nahoru | #12
Robinsson> Jojo seřízení škrtící klapky znám...spíš teda u aut,ale vím že se to dělá i u motorek.Ale nevěděl jsem,že se to označuje jako seřízení podtlaků. Co se týče těch ventilů,tak jsem si říkal,že je divný,když podložka pod ventil stála minule kilo,že ventil jen dvě :D

(reakce na) Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

17.8.2017 v 18:44 | Nahoru | #13
Mates008> 06-cukala né při rozjezdu,ale při ubrání a následném přidání plynu(povídá se,že cuká i 07,08).Vidle jsou v poho,jen pozor v jedný se šteluje útlum a v druhej odskok.Koukej taky odkuď je moto(francie=78kw).

Každá motorka má něco,takže všechno stejnak zůstává na tobě zkontrolovat.

(reakce na) Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

17.8.2017 v 20:35 | Nahoru | #14
Robinsson> JJ tak jak píšeš jen podložky. Řikal mi toho hodně. Já měl zato že ventily ale jak jsi napsal podložky ty dával nové dvě.

Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

17.8.2017 v 21:23 | Nahoru | #15
Synchronizace škrtících klapek je běžná věc i u stříkaček, a štelují se přímo na šroubcích osy co drží klapky dle budíků na podtlaky, zvlášť V2 jsou na to náchylný kdy při nižších ot. jeden válec tahá druhej, při plně otevřených klapkách už to nehraje takovou roli

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

18.8.2017 v 06:44 | Nahoru | #16
FZ1 je motoricky nezáludná V poho se klidně podívej po motorkách co májí klidně i 60tis. ten motor je držák! Mám najete podstivých 42tis. a nic s motorem není, všechno krásně funguje tak jak má. Možná slabší stránkou, je převodovka, že se občas něco rozsype, ale podle mě je to jen o majiteli, kterej třeba řadí bez spojky a k tomu to neumí. Přední vidle jsou docela měkké, ale na cestování super, pokud budeš hodně cestovat, tak bych to vůbec neřešíl. Na okruh to chce buď progres, nebo vidle z R1. Zadní centrál je lepší vyměnit za jinej (WP,öhl....atd.), ale to fakt zase pokud chceš jezdit na okruhu nebo hodně ve dvou s báglama. Motorka docela topí, ale není to nic hroznýho...asi jak moje předešlé GSX-R.
Nejvíc mě asi serou stupačky, jsou v sérii dost nízko, takže přepáčko a bude to cajk.
Pod sedlem třeba není žádné místo, takže pokud jsi zvyklej že si tam občas něco dáš, tak tady můžes zapomenout.
Je to spíš motorka na zábavu, kde se nebojíš motor vytáčet, ten 20V chce prostě hodně točit, 8tis. jinak je to nic moc. Doporučuji jinej převod!
Na cestování tě možná bude třošku srát větší spotřeba, já se pohybuji kolem 7l a to moc nemusís tahat, jinak když topíš tak 12l není problém.
Pokud by jsi měl nějakej dotaz, tak se klidně ptej

(reakce na) Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

18.8.2017 v 06:47 | Nahoru | #17

Mates008 píše: Milouš43> Tak to má být. Tak to už ty ventily byly asi propálený. Tzn., že se měly někdy dávno seřídit a nestalo se tak, nebo jak je to možný, že už byly tak špatný, že se musely měnit? A hloupá otázka, to ale byla poměrně finančně náročná oprava, nebo ne? Jinak 50 tis na řetězovku u litru, to je teda výdrž, to ten člověk před tebou s tou mašinou jezdil jak s hnojem :D



Mám na originál řetezu 42tis. nic není vytahaného a ani zatím neplánuju měnit. A to si nemyslím, že bych netahal. Jak na okruhu, tak na lítání tady u nás na silnicích, plus občas jízda po zadním apod. Je to vše o tom jak se o řetěz staráš, na gixeru jsem třeba řetěz odpálil po 12tis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

18.8.2017 v 16:24 | Nahoru | #18
Sonicek> Díky za vyčerpávající koment. A když se něco vysype na té přwvodovce,je to problém opravit,Předpokládám,že to nějakej litr opraví? Nějak tunit to nemám v plánu,na okruh se se mnou asi nepodívá,ale je fakt že jezdím převážně ve 2 a nabalenej. Posez se mi právě hodně líbil když jsem zkoušel,ale to uvidíme,nejsem zrovna nejnáročnější.Točit mi nevadí,ba naopak a spktřebu neřeším.GSRo taky topí a pod sedlem místo nemá taky,takže na to jsem zvyklej,to problém nebude :D Hoši 20v jsou všechny ročníky,tady v kartě je že 16v a novější 20v. To cukání má nějakej ročník vychytaný?

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

18.8.2017 v 16:27 | Nahoru | #19
Ještě se zeptám,má někdo přímý srovnání s Tigerem 1050,nebo Sprintem 1050 ST?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

18.8.2017 v 19:14 | Nahoru | #20
Mates008> Viz můj profil. Mimochodem příští týden bude můj Fazer k mání.

(reakce na) Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

Skvělá odpověď, děkuji! 18.8.2017 v 19:20 | Nahoru | #21

Mates008 píše: Ještě se zeptám,má někdo přímý srovnání s Tigerem 1050,nebo Sprintem 1050 ST?


Tiger je pohodlnější pro řidiče i spolujezdce a má radiální přední brzdu. Táhne jak elektromotor-trošku možná sterilně, ale pořád. Originální kufry Tigera, jsou kapacitně malinké. Dost vibruje a má takovou surovou prevodovku-chce více síly. Má nižší spotřebu. Je taková méně okoukana a originální.
Fazer znatelně více jede v otáčkách a má o dost větší maximální rychlost . Originál kufry mají bytelnější konstrukcí a větší kapacitu. Nižší těžiště. Když ho začneš točit, začne hooodne žrát. Ale je to krásná Yamaha a má o dost hezčí zvuk i se sériovým výfukem.

(reakce na) Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

19.8.2017 v 05:44 | Nahoru | #22
Vlada-XX> paráda,tvůj profil jsem už kdysi sjížděl,co se týče triumphu :) Takže mám jasno. Já na ni ještě nemám místo,musím prodat svoji motorku a budu kupovat pres zimu.Navíc teď nemám vůbec čas.Ty GT se mi moc nelíbí,ty kapoty jsou věc názoru,ale ty držáky kufrů,to bych asi nepřekousnul.Ale barvu máš top,taky bych chtěl nejvíc červenou,případně modrou,zlatý vidle a černej rám,motor a kola.Ono jich je na bazarech hafol,ale momentálně mě jako fakt hodně zaujaly jen 3 kousky.

Naposledy editováno 19.08.2017 05:45:10

Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

20.8.2017 v 23:44 | Nahoru | #23
Presel jsm letos z CBR 600F na FZ1 a naprosta spokojennost.Mam na ni doplnky i s orig.kuframa,letos procestovane Slovensko a Alpy.Prijemny posaz,dobry motor,je to sportovni cestovatelka.Obcas hledam neutral a orig.sedlo je tvrdsi,ale dal jsm 580 km na jeden zatah.Nemenil bych,zatim spokojennost.Jinak ja si na nej pockal a koupil v top stavu,kupovany od rozumneho majitele v CR se serviskou

(reakce na) Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

21.8.2017 v 06:33 | Nahoru | #24
Mates008> Čau, jak říkáš 20V jsou všechny, ucukaný jsou 06, ale realita je taková, že já to nepoznal, a to jsem tomu věnoval fakt pozornost. Podle mě je to jako u každý motorky. Mám rv.09, ale nemám origo stav, takže nemůžu sloužit. Jinak pokud jde převodovka srát, tak si připrav moooc peněz, aby jsi to opravil. Není to za tisíc, ale za desetitisíce. Jinak dokonce byl test v motohousu kdy ji měli od nova a při 50tis., motorka byla naprosto v pořádku a to ji trápili i na dromu. Podle mě je to nadprůměrně spolehlivá motorka která má svoje mouchy, ale pořád je o hromadu lepší než konkurence. Taky jsem vybíral a co jsem pročetl, tak mi FZ1 vyšla nejlíp. Projel jsem Z1000 a to je úplnej střep proti Fz1. Testoval jsem i s R1 06 a do 200km/hod, to jede skoro stejně, ale proti tomu ten spodek tam fakt je. Sice podvozkově na R1 nemáš, ale to se takto nedá srovnávat, každej SS bude lepší. Jinak některí borci jezdí Brno za 2:17 a to je podlě mě dost vypovídají hodnota o kvalitách tohoto stroje ( v sérii)

Yamaha FZ1 Fazer - na co si dát majzla při koupi

13.9.2017 v 19:03 | Nahoru | #25
Pánové,co říkáte na tohohle?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Fazer FZ1 výkon Yamaha FZ1 Fazer izuel 8 14.10.2017 v 21:22 izuel
Dunlop GPR 300??? Yamaha FZ1 Fazer novvis 2 11.10.2017 v 19:56 Ladakada
komaxit nebo lak Yamaha FZ1 Fazer embrojo 5 9.10.2017 v 15:42 Záryba
FZ1 dovoz z Francie [1, 2] Yamaha FZ1 Fazer Bruba 49 27.9.2017 v 14:35 CR500
Zapalovaci svicky Yamaha FZ1 Fazer context 6 8.9.2017 v 17:40 Johny89

TOPlist