globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Demontáž klikovky
15.8.2017 v 19:46
Ahoj kluci,
potřeboval bych poradit. Půlení karterů na jedné straně pomocí vytlačení paráda. Na druhé straně to z ložiska nechce povolit ani náhodou. Jako kdyby to bylo zapečené. Zkoušel jsem ložisko nahřát a zároveň lehce klepat paličkou ale ani prd. Máte s tímto někdo zkušenost? A ještě lépe poraďte. Nechci to zničit. Je to ještě Janeček.
Moc děkuji za všechny přínosné postřehy.
Děkuji M.

2 reakcí na tento příspěvek Demontáž klikovky

15.8.2017 v 20:15 | Nahoru | #1
jsou tam dve loziska + mezi nima labirint jde to hodne blbe ven,tak ze lisuj,muzes zkusit ohrat vnitrni krouzek loziska

Demontáž klikovky

15.8.2017 v 20:24 | Nahoru | #2
Kdyz to nejde silou, tak to pujde jeste vetsi silou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Demontáž klikovky

15.8.2017 v 20:26 | Nahoru | #3
kokoška.> dvě ložiska?? Ten vnitřní kroužek ložiska jsem nahrival. Bojím se o závity v karteru.

(reakce na) Demontáž klikovky

15.8.2017 v 21:26 | Nahoru | #4
Martikv93> co si pamatuju jsou tam dve a labirint (mrkni do dilenske prirucky)dej poradne dlouhe srouby at nevyrves hlinik a musi to jit,kdyz nejde silou pujde vetsi - nekdy to jde hodne blbe ven

(reakce na) Demontáž klikovky

15.8.2017 v 21:39 | Nahoru | #5
kokoška.> kucí díky. No samo zkusím a dám vědět, pač na to vždycky všichni čekáme

Demontáž klikovky

15.8.2017 v 21:43 | Nahoru | #6
Na pařízkách, mustangu a dvacítce jsem nic takového nezažil. Tam to luplo a paráda

Demontáž klikovky

15.8.2017 v 22:11 | Nahoru | #7
Já poradím jednu věc, kterou rozhodně nemůžeš nic zkazit, maximálně budeš tam, kde si teď.

Já tyto nevydolovatelné kliky vyndavám občas i s ložiskem (dovolí-li ségrovka... zde je tuším mezi labyrintem a vnitřním ložiskem... tj. opatrně při vyndavání) tak, že to celé strčím doma do trouby, ohřeju na teplotu kdy se to skládá a stahuji tehdy.
Jde totiž o to, že hliník a různé oceli (různě tepelně zpracované) mají různou tepelnou dilataci a např. hliník má větší dilataci než oceli... takže to stojí za to zkusit, já to používám celkem úspěšně.

P. S.: Pomocí ohřátí karteru i s ložiskem já tato ložiska i vylisovávám, protože ten hliník "povolí" a stačí na to malá síla, tj. nemůže dojít k poškození díry ani prasknutí karteru příliš vysokou lisovací silou.

Demontáž klikovky

15.8.2017 v 22:16 | Nahoru | #8
Tak to odnes k někomu pod lis a půjde to.

Demontáž klikovky

15.8.2017 v 22:27 | Nahoru | #9
Máš špatný nářadí...

Demontáž klikovky

16.8.2017 v 09:51 | Nahoru | #10
Napiš na veteranforum tam ti řeknou jak na to. Na jawamanini jsou taky kecálkové ale občas dobře poradí. Já si motory do svých 8 jaw a čezet nechávám raději dělat starým mistrem, který to nemá jako živnost...

Demontáž klikovky

16.8.2017 v 12:16 | Nahoru | #11
Tak hlavně nemáš vytlačovací šroub v ose s čepem klikovky, to pak jde těžko.
A chtělo by ho to mít o rozměr či dva větší.

Naposledy editováno 16.08.2017 12:17:29

Demontáž klikovky

16.8.2017 v 19:08 | Nahoru | #12
Tak kluci měli jste pravdu. Hold bez pořádnyho vercajku to prostě nejde. Sice mě ten vytlacovak něco stál, ale páč tam mám těch motorů víc, tak to využiju i příště.

Demontáž klikovky

16.8.2017 v 20:27 | Nahoru | #13
Měl jsi dojet na huťák a koupit si 10 mm tlustou desku, nechat si jí uříznout na 200x200 mm, do prostřed vyvrtat 13 díru a nad ní přivařit 12 matku. Potom ještě další dvě díry o rozteči jako na fotce a koupit šroub M12x120. Stálo by to asi 100 Kč a je to na hodně dlouho. Na desku si můžeš vrtat díry dle potřeby (motoru). V případě že strhneš závit v matici, tak jí uřízneš a přivaříš novou. Ale moje rozpůlila cca 40 motorů a nevypadá, že by se měla v dohledné době strhnout.

1 reakcí na tento příspěvek Demontáž klikovky

16.8.2017 v 21:00 | Nahoru | #14
mno návod dobrej (já to mám udělané ze silného L profilu co se mi válel v garáži) nicméně když už bude matku kupovat může si to udělat líp, že zakoupí matku/šroub s jemnějším stoupáním závitu, je v tom pak větší cit.... Nicméně i já mám běžný na imbus...

Demontáž klikovky

16.8.2017 v 21:07 | Nahoru | #15
Udělej co psal Sofía. Vraž to celý do trouby. A pak lisuj ven.
Ovšem počítej s tím, že trouba získá mírně motorovej odér na pár dní.

(reakce na) Demontáž klikovky

16.8.2017 v 22:31 | Nahoru | #16
pech.> jenže šroub+matka M12(1.5/1.25/1)x120 nemají v každém železářství a nebudou stát 20 Kč, jako s obyčejným stoupáním 1.75...

Demontáž klikovky

17.8.2017 v 01:33 | Nahoru | #17
bude stát 35kč v libovolném kvelbu se spojovacím materiálem, které jsou minimálně dva v každém okresním městě....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak zjistit majitele vozidla [1, 2] Jawa 250 Pérák, Piaggio Ape Van Kyselizeli 36 8.4.2024 v 07:05 prcek123
Ceny Jawa [1 ... 10, 11] Jawa 250 Pérák tatrula 314 4.4.2024 v 14:35 Dolin
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Indentifikace dílů Jawa 250 Pérák xbsalo 12 20.2.2024 v 22:02 Dolin
Uložto skončilo, co s tím [1, 2] Jawa 250 Pérák Borntobewild 45 22.12.2023 v 00:57 strecmen


TOPlist