bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: šoupátko karburátoru kývačka
13.8.2017 v 20:30
začínám renovovat kývačku a v karburátoru je za mnoho let stání šoupátko zarostené, přilepené, no prostě nejde vytáhnout. Zatím jsem zkoušel nahřívání a prolévání WD, brzdovkou a nic. Nemáte někdo nějaký nápad jak ho vytáhnout?

šoupátko karburátoru kývačka

14.8.2017 v 07:14 | Nahoru | #1
Možná by to chtělo foto...

... ono totiž kývačka od kývačky má různý typ karburátoru a podle toho se to někdy dá rozebrat náhradní technologií a někdy to ani nestojí za to. Například karburátory nové řady "M" (s hranatou plovákovkou) montované tuším od roku 58 do roku 60 jsou odlévané z nějaké zvláštní slitiny zinku, která ráda praská a ráda se věkem kroutí a navíc je tam šoupátko konstrukčně udělané tak, že vnějším průměrem je vedené v tělese karburátoru a vnitřním průměrem nabíhá na montovanou difuzorovou trubici, která je uchycena třemi šrouby odspodu. Zde je nejlepší, vyndat šoupě i s touto vnitřní trubicí a to pak rozdělat zvláště (většinou to visí právě za vnitřní průměr)... pokud je však již tělísko karburátoru takto popraskané, pak to ani nemá cenu rozebírat a rovnou sháněj jiný.

Jiné karburátory mají jiné nešvary, každopádně moje osvědčená varianta na všechny karburátory je, naložit je do plechovky s petrolejem a prostě čekat. Někdy to trvá měsíc, někdy více, ale pak se vždy pusí. Obdobně to dělám s přirezlýma kroužkama ve válci, pokud to vysloveně nestálo "pod okapem", kde je válec úplně KO.

šoupátko karburátoru kývačka

14.8.2017 v 09:48 | Nahoru | #2
Kolega má pravdu, trpělivost se někdy vyplatí, ty karburátory M jsou problematické a materiál je zpravidla popraskaný taky jsem něco už zničil. Než ti to povolí sežeň jiný, na kývačce pojede skoro všechno a není na škodu mít pár na skladě, taky mám k mým 8 kulatým jawa/čz bednu náhradních.

šoupátko karburátoru kývačka

14.8.2017 v 10:17 | Nahoru | #3
Taky se přikláním k petroleji a trpělivosti. Je to metoda, co opravdu funguje a není destruktivní.

šoupátko karburátoru kývačka

14.8.2017 v 13:42 | Nahoru | #4
Rozebíral jsem před lety jednu lety zarostlou drobnou součástku bucharu, brzdovka, védéčko, nafta, petrák, nic nepomáhalo. Pak mi poradil starej opravář jemné mechaniky smíchat technickej benzín s petrolejem v poměru dva díly petráku a jeden díl techničáku. Zvlášť zdůraznil to že technickej benál, ne normální. Nevím proč. Ovšem zafungovalo to.

šoupátko karburátoru kývačka

14.8.2017 v 15:04 | Nahoru | #5
Pokud je to Jikov řady SBD, tak po vyšroubování odkalovacího šroubu u hlavní trysky a hlavní trysky by jsi se měl dostat nějakým tenkým nástrojem na šoupátko ze spodku. lehkým poklepem bych pak zkoušel dostat šoupě ven. Ovšem vše prováděj opatrně, jinak zničíš celej karbec.

Naposledy editováno 14.08.2017 15:04:56

šoupátko karburátoru kývačka

16.8.2017 v 10:27 | Nahoru | #6
super, díky moc, vyzkouším naložení do "láku" :). Asi testnu ten mix s technickým benzínem, ten by to mohl zředit a pomoct aby se to rychlejc dostalo mezi stěny.

šoupátko karburátoru kývačka

25.10.2017 v 19:48 | Nahoru | #7
rady z fóra + trochu toho jemného násilí a dílo se podařilo. Díky moc za radu

1 reakcí na tento příspěvek šoupátko karburátoru kývačka

10.12.2017 v 20:20 | Nahoru | #8
Hranata plovakova komora? Rád bych viděl.

(reakce na) šoupátko karburátoru kývačka

10.12.2017 v 20:32 | Nahoru | #9
mira592:

1 reakcí na tento příspěvek šoupátko karburátoru kývačka

11.12.2017 v 18:10 | Nahoru | #10
Díky,tohle jsem ještě nezapsal.
Podle mě je lepší valcovita klasika. Jednodušší. Měl jsem 353 tam byl ten známější typ.

Naposledy editováno 11.12.2017 18:14:23

(reakce na) šoupátko karburátoru kývačka

31.12.2017 v 18:50 | Nahoru | #11
mira592> A můžeš mi říct v čem je lepší? Moc by mě to zajímalo, po 3 sezonách s monoblokem bych neměnil... Četl jsem o zasekávajícím plováku, kdy se čep rád kousne a promáčne se plovák, po 2500 km a asi dvou stovkách startů s cupováním jsem si poškození nebo problémů nevšiml Navíc ten vnitřek karbecu je mnohem lépe řešen a člověk neřeší těsnění karbecu... Jesli ti přijde monoblok složitější, tak to už nevím co je to tady za lidi...
Monobloky byly na 354,175 kývačkách i skůtrech a dalších... Sice je nahradil SB a SBD ale říct, že je to na hovno moc objektivní není...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3867, 3868] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116031 Včera v 20:49 Sema
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist