Díky moc.
1 reakcí na tento příspěvek První Zkouška
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První Zkouška
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První Zkouška
misajanura píše: dave-lister> Předpokládám že je obrovský rozdíl jezdit na lehkém kole rychlostí 40 km/h a na 100kg stroji v rychlosti 90 km/h.
pridej 100 kg a 200 km/hKdyž pěkně požádáš,je možné,že tě svezou i zdarma
Já jezdil jen na kole a šel jsem do autoškoly.
První jízda, dotaz: "Jezdils někdy na motorce."
"Ne."
"Víš jak se řadí?"
"Trochu."
"Vem si simsona a projeď se tady."
Tak jsem se kostrbatě trochu projel po dvoře na dvojku.
"Dobrý, zastav to."
Učitel nadlábnul Jawu 350, sedli jsem na to oba.
"Tak jeď."
"Kam?"
"Rovně a na křižovatce doprava".
No a fičeli jsme do provozu.
Hotovo, žádné s tím s.aní.
Naposledy editováno 13.08.2017 13:35:27
Když snad něco chci, tak pro to udělám maximum a ne, že se budu ptát, jestli to mám vůbec dělat. Ten nápad s ježděním na cizí moto, aniž bys dříve vůbec na moto jezdil je snad to nejhloupější, co mohlo zaznít-tím tuplem půjčit si motorku z bazaru-to už si ji rovnou kup, protože s tím skoro na 100% šlehneš o zem
1 reakcí na tento příspěvek První Zkouška
crestik píše: no, jako uplný začátečník na moto (přesně rok/10tis km) zato 25let a dost tisíc km na kole si dovolím oponovat, že to s kolem nemá vůbec nic společného, a je uplně fuk, jestli jsi jezdil/nejezdil na kole. Ano, když už oboje jede ustálenou rychlostí, tak je to podobné = držíš se řídítek. Ale když si vzpomenu, jak jsem zezačátku bojoval s 200kg, nejen na místě, ale v nízkých rychlostech, při zastavení apod...tak kdo to porovnává s kolem, tak na jednom z těch dopravních prostředků asi nikdy nejel. Jelikož jsem u pár skůtrů řešil elektriku (a následně se projel), tak ty jako jediné jsou tak na dostřel bicyklu. Ale určitě bych netvrdil, že pokud umím jezdit na skůtru, přeskočím na "velkou" motorku jak nic.
Kdo jezdil aktivně třeba na lepším horském kole tak už ví, jak a kdy používat přední, kdy zadní brzdu. U hydraulických kotoučovek u kola mi to připadá i v citlivostí stejné jak na mašině. Má dobrou rovnováhu, dokáže odhadnout a předvídat, co bude třeba řadit za převod. Jsou i zkušenosti s odpružením předního i zadního kola. Ví jak by se měla asi projíždět zatáčka, samo na kole se neklopí a nešlape zároveň jako na moto. Ví, že písek v zatáčce je pro kolo stejné nebezpečí jako pro moto. Člověku fakt zbývá jen se doučit práci se spojkou a manipulaci na místě s 20ti násobnou váhou a trochu si zvyknout a naučit chování své motorky třeba v zatáčkách.
Ty zkušenosti jsou podle mě využitelné a přechod na moto je dost rychlejší než i lidí co na kole nejezdí nebo jezdí jen třeba jen do hospody a domů.