bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: GSXR napnutí řetězu...
11.8.2017 v 11:44
Zdar, mám problém... chtěl jsem si napnout řetěz, což je samo o sobě easy... tak to zvednu na servisni stojan, utahnu a pak jsem zjistil že moc, tak zase povolím a zase utáhnu a zase povolím, až si říkám že sem asi blbej nebo co... a pak sem zjistil, že se mi řetez po cca 2,5 otočkách zadního kola napne víc a pak zase na ty 2,5 otočky povolí... nejprve jsem si říkal že to mám asi nakřivo rozetu, ale pak mi došlo že to je blbost, protože by to neudělalo 2,5 otočky... netuší někdo kde je zakopanej pes?

GSXR napnutí řetězu...

11.8.2017 v 11:49 | Nahoru | #1
Řetěz máš nerovnoměrně vytáhanej. Prostě dopneš,ale v místě,kde je volnější se zase vyvěsí. Zralý na výměnu řetězovky.

GSXR napnutí řetězu...

11.8.2017 v 11:51 | Nahoru | #2
Že by vytahanej řetez?

GSXR napnutí řetězu...

11.8.2017 v 12:04 | Nahoru | #3
ok, dik.. to vysvetluje vse

1 reakcí na tento příspěvek GSXR napnutí řetězu...

11.8.2017 v 12:48 | Nahoru | #4
Píšu to tu už poněkolikátý . Není vytahanej nerovnoměrně , ale je prostě vytahanej . Osová vzdálenost článků řetězu je větší než roztečná na ozubenejch kolech . Řetěz pak při otáčení nabíhá na větší průměr a zas se vrací na menší průměr rozety . Provizorně to našteluj v místě největšího napnutí a bude na čase vyměnit řetězovou sadu. .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSXR napnutí řetězu...

11.8.2017 v 13:05 | Nahoru | #5

motovlk píše: Píšu to tu už poněkolikátý . Není vytahanej nerovnoměrně , ale je prostě vytahanej . Osová vzdálenost článků řetězu je větší než roztečná na ozubenejch kolech . Řetěz pak při otáčení nabíhá na větší průměr a zas se vrací na menší průměr rozety . Provizorně to našteluj v místě největšího napnutí a bude na čase vyměnit řetězovou sadu. .



Tím chceš říct, že po např. 10 000 km je osová vzdálenost článků řetězu u všech stejná? (Tak to z toho působí) To je snad nesmysl..žádnej řetěz se nevytahuje rovnoměrně, ale vždy nějaký články odejdou dřív a to je přesně to, že po došponování je někde ok a někde zase volnej, jak právě nabíhá na ozubený kola..tzv. pojem, že je vytahanej nerovnoměrně, je zde na místě

(reakce na) GSXR napnutí řetězu...

11.8.2017 v 13:46 | Nahoru | #6

Thoms píše: Tím chceš říct, že po např. 10 000 km je osová vzdálenost článků řetězu u všech stejná? (Tak to z toho působí) To je snad nesmysl..žádnej řetěz se nevytahuje rovnoměrně, ale vždy nějaký články odejdou dřív a to je přesně to, že po došponování je někde ok a někde zase volnej, jak právě nabíhá na ozubený kola..tzv. pojem, že je vytahanej nerovnoměrně, je zde na místě


No mně to zní rozumně, ten popis od motovlka.
Rozhodně pravděpodobněji, než že se opotřebí nějaké články víc a nějaké míň.

GSXR napnutí řetězu...

11.8.2017 v 13:50 | Nahoru | #7
žádný řetěz se nevytahá rovnoměrně. vytahá se tak,jak se k němu chováš/čistíš,mažeš/ jinak něco zde: http://www.abmoto.c...h-noveho-retezu.html

GSXR napnutí řetězu...

11.8.2017 v 14:08 | Nahoru | #8
Kdyby byl vytahanej řetěz vždycky rovnoměrně,tak by mnohem déle stačilo přece jen dopínat a nedělal by nerovnoměrné průvěsy. Navíc stejnoměrně to bude dělat za konstantní zátěže,což na motorce určitě nemá
Každopádně vyměnit.

GSXR napnutí řetězu...

11.8.2017 v 16:12 | Nahoru | #9
Zakopanej pes je v tom, že když povolíš osu kola tak se u Suzuk (více než u jiných moto) roztáhne kyvka od sebe, tím se jakoby "zkrátí" a jakmile naladíš vhodný průvěs řetězu a poté zase dotáhneš osu kola tak se kyvka "natáhne" a průvěs je malý nebo žádný, řešení je před dotažením nechat průvěs o něco větší a pak dotáhnout osu a bude akorát. Setkávám se s tím běžně... Jo a pokud ti to dělá tak jak píšeš tak máš nerovnoměrně vytahaný řetěz Pokud ho hned nechceš měnit tak to nalaď na tom nejvíc utaženým místě řetězu, ale výměna bude stejně za chvíli nezvratná...

GSXR napnutí řetězu...

13.8.2017 v 03:10 | Nahoru | #10
dewwil: ja to mam u ZX10 taky, ze po dotazeni osy se retez jeste dopne

nicmene jestli mluvi o tom, ze po pootoceni kolem ma jinak retez naplej, tak to je nerovnomerne vytahanej, resp. muze byt i jen v nekterych castech zatuhlej a pomuze vycisteni, stalo se to kamosovi a me asi 2x, ze sem retez vycistil petrolejem, namazal a byl napnutej/volnej stejne , tak to muzes zkusit, ale samo muze bejt i uz vytahanej skutecne nerovnomerne kde cisteni nepomuze.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 koda5 3 Dnes v 08:36 grooll
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1173, 1174] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35218 Dnes v 06:51 Ozzy_
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 587 Včera v 19:08 IvanDvoutakťák
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 Baca13 2 25.3.2024 v 11:45 Gahan37
Třese se předek motorky při ostrém ... [1, 2, 3] Suzuki GSX-R 1000 mara-fous-k3 62 19.10.2023 v 22:13 assassin


TOPlist