globalmoto_duben_nolan





Téma: Naháč vs. Supersport
 
11.8.2017 v 10:09
Ahoj, mohl by někdo zkušený poradit. Vždy jsem jezdil na naháči - hornet,nyní Z750 a uvažuji, že bych se posunul dál. Libí se mi MV Agusta Brutalle ale přemýšlím i o supersportu, se kterým nemám zkušenost.
Papírově je například MV A 910R podobně výkonná jako např. GSXR-750, litr je ještě dál.
Jaký je tedy důvod toho že je Brutálka tak vychvalovaná? Váha, výkon, sportovní podvozek - všechno je relativně podobné se supersportem. Proč je tedy s Brutálkou větší sranda? Nebo není?
Díky.
Předchozí
1 2
Následující

Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 10:18 | Nahoru | #1
jde o ten posed no, nejseš na tom tak nahrbenej a sklíčenej jako na supersportu, ale díky širokejm řídítkům, který jsou vejš, je jízdní pozice pohodlnější a motorka je na okreskách zároveň ovladatelnější... řekl bych, že trend je teď spíš opačnej, i lidi, co se zuby nehty drželi supersportů a jinejma kategoriema skoro až opovrhovali (byl jsem jedním z nich), museli časem uznat, že na naše silnice je prostě naháč použitelnější. přitom motorově a podvozkově za supersporty nijak nezaostávaj, naopak, většinou se síla motoru posune do nižších otáček, kde je lépe využitelná, takže ti motorka přijde pocitově ještě o něco silnější. je to vidět i na silnici, dřív byla snad každá druhá motorka supersport, teď už jich moc vidět neni a jejich roli přebraly supernakedy a superendura... kapota má dneska smysl asi už jen na okruh. Jasně, asi bude pár silnic, kde se na tom dá hezky povozit (možná spíš v Alpách), ale řekl bych, že za normálních okolností budeš, pokud nejsi vyloženě rovinkář, jak na nakedu, tak na enduru minimálně stejně rychlej. U nakedu je pak jediná nevýhoda to, že se s tim moc nedá jet přes 200 vzhledem k ochraně před větrem...

Naposledy editováno 11.08.2017 10:31:18

1 reakcí na tento příspěvek Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 10:34 | Nahoru | #2
k těm alpám..... nedávno jsem se od tama vrátil, byl jsem tam na z750s a na ty průsmyky je mnohem použitelnější superenduro než naháč,,, SS je použitelné málokde,,, jde o ten výkon v nižších otáčkách,,, zed než se stačil roztočit tak mi enduro ujelo a pak byla další zatáčka a na novo,,, začínal jsem na SS a postupně jsem se dopracoval
až na endura, kterými jsem dříve opovrhoval

(reakce na) Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 10:45 | Nahoru | #3
Jepta> já taky furt jen supersporty (ZX-7r, SP-1, ZXR 400- ano, v tomto pořadí ), pak Monster 900 a včera jsem jel s kámošem pro Multistradu 1000 a trochu mu jí závidim, byl jsem se projet a je to bomba, asi hold stárnu ale ne, po Monsterovi bude Hypermotard 1100

Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 10:48 | Nahoru | #4
hypermotarda si pořídím jako druhou moto k lehčímu enduru

Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 10:57 | Nahoru | #5
Je to tak, moderní sporty, už jsou vhodné spíše jen na okruh. Máš malý akční rádius kvuli nepohodlnosti, spotřebě, problémem se zavazadly. A zabava na tom je hlavne, kdyz se jede pila. Zvlast u 600ccm a 750cmm. A i na hezkych cestach ti casto staci endura. Stejne uz tu dnes nemuzes nikde moc litat 150+kmh, kde se ta vyhoda projevi nejvice. A v zahranici, kde na to mají silnice, už vůbec ne. Projedes jednou kolem statickeho radaru, ktere tam maji co par km a dojde ti pokuta na stovky euro. Podobne radary jsou uz i u nas.

Moje CBR je ještě kompromis - sport, na kterém se dá ještě cestovat. Akorát má menší dojezd kvůli spotřebě, ale člověk se co 200kmh stejne chce protahnout...

Naposledy editováno 11.08.2017 11:00:42

Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 11:14 | Nahoru | #6
já jezdil 18 let na kelímkách (GSX600F, RF9, 929, ZX9R, R1) a loni jsem si koupil funglovku Z800 a jsem max spokojen. sice to bylo výkonem sešup dolů skoro o polovinu, ale má to úplně jiný přednosti a hlavně se na tom dá jezdit, a o tom to je. člověk holt stárne a i to pohodlí pak ocení. jede to hezky a na výlety kolem komína do 300 km super. už nemám potřebu lítat jak debil 200 km/h + ale teď mi stačí kolem 120 km/h po okrskách a jízdu si užiju mnohem víc, doporučuji naháče

Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 11:15 | Nahoru | #7
Hm... no já jezdím spíš kolem komína, sportovněji do 400km. Navíc brutálka moc cestovní není, podvozek prý hodně tvrdý. Enduro mi přijde moc vysoký a takový uhoupaný. Ale chápu že v krátkých zatáčkách za sebou kde je potřeba spodek má enduro navrch. Na druhou stranu si myslím, že pokud bys to držel nad 7 tisíci, tak ti neujedou. Asi si někde SS půjčím a zkusím. Jde mi hlavně o to, na čem si člověk tu jízdu víc užije - a tím nemyslím, že ho bolí míň za krkem nebo že toho "uvidí víc kolem". Ale prostě o větší radost z jízdy. Každopádně díky za rady, zatím to vypadá že zůstanu u naháče. Potřeboval bych si tak půjčit 6 vysněných motorek a pak si vybrat tu pravou, ale to by asi člověk musel mít známého bazarníka - což nemám,

1 reakcí na tento příspěvek Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 11:17 | Nahoru | #8
Kup si KTM 950 / 990 SM / SMR / SMT a mas vyreseno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 11:25 | Nahoru | #9
KubaLC8> Jako nikdy jsem na tom nejel, ale kromě toho že mám obavu že bych nedosáhl na zem, bych se asi bál s tím pořádně najet do zatáčky. Já si rád zatáčku užiju, trochu se položím... (koleno zatím bohužel nebylo). Tohle mi přijde takový motocross na silnici. Na cestování asi OK, i když bych si vzal asi spíš GSo. Ale je to mimo můj styl. I když věřím že se s tím dá užít spousta zábavy...

Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 11:41 | Nahoru | #10
Projel jsem kde co a zase s klidnou hlavou řeknu, že SS....prostě žádnej naked Ti nepodá tu rychlost, průjezdy rychlejma zatáčkama tak jako SS. Záleží co preferuješ, jestli okruh, nebo jen silnice, cestování....na každé je něco jiného. Kdybych jezdil jen svůj úsek kde to mám rád, pak občas drom, tak beru SS. Pokud občas někam dál + svůj úsek + okruh..tak beru nakeda. Pokdu cestování...tak nějaký cenduro.

Někde jsem na nakedu rychlejší jak SS....přijde mi to hlavně víc takové kontrolované když fakt jedeš palbu...sedíš skoro rovně, motorka hbytejší. Projeď si SS a pak nakde a hned budeš vědět o čem to je.

Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 11:42 | Nahoru | #11
jajajaj.... porovnavat to s GS to jsi hodne mimo.....

Tohle jsou "supermotardy" níc jineho by lepe na stupacku jit nemelo, ovladatelnost daleko nejlepsi, vzprimenej posez u riditek, siroka riditka a motor kterej dava dost vykonu pri vyjezdech ze zatacky a nemusi se vytacet do stratosfery. Motorky jsou to docela nizke, kdyz tak se daji pusiti jeste dolu.
Pokud jsi na tom nejel, doporucuju si to dukladne vyzkouset.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 11:46 | Nahoru | #12

Smith135 píše: KubaLC8> Jako nikdy jsem na tom nejel, ale kromě toho že mám obavu že bych nedosáhl na zem, bych se asi bál s tím pořádně najet do zatáčky. Já si rád zatáčku užiju, trochu se položím... (koleno zatím bohužel nebylo). Tohle mi přijde takový motocross na silnici. Na cestování asi OK, i když bych si vzal asi spíš GSo. Ale je to mimo můj styl. I když věřím že se s tím dá užít spousta zábavy...

SMT je ideální kompromis mezi cendurem a naháčem. S tím se projíždějí zatáčky s rohlíkem na hubě. Vyzkoušej

Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 11:56 | Nahoru | #13
je to prostě jiný stal jízdy :) brutálka je dobrá ale na naše silnice je to spíš škoda.

a kdyby jsi se svezl na smt nebo smr asi by jsi mluvil jinak a nemusís se bát že by jsi si zatáčku neužil a nepoložil to na zem, náklon tam uděláš větší nak na Zedu sám sem s ním najel 40 000km tak vím kde ta motorka má limity

Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 12:54 | Nahoru | #14
.

Naposledy editováno 09.07.2018 19:38:31

Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 13:11 | Nahoru | #15
Naked vs enduro...to je přece dost diametrální rozdíl. Co tam chceš srovnávat, leda tak motor...zbytek je jinej vesmír. Jde na tom jezdit rychle, ale pokud takto chcete lítat, tak proc enduro a ne rovnou nakeda?

Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 13:13 | Nahoru | #16
SMT bohužel tak nějak nemám kde vyzkoušet, ale s tím SUV mi to přijde dobrý přirovnání. Taková X5 M50 má zrychlení prakticky jako ferrari. Zatáčky se s tím dají projíždět taky driftem a nevadí tomu ani rozbitá silnice (trošku rozbitá). A přesto bych si asi vzal sporťák - nevim, je to prostě takovej pocit. SMT asi nebude špatná a nechci odsuzovat něco na čem jsem nejel. Ale prostě mi nepřijde jako můj styl - nevím proč, možná ten rovný posez. Neumím si představit na tom letět 2 kila - ne že by to na naháči bylo extra příjemný, ale člověk když potřebuje tak si trošku přilehne že.
Každopádně o moc jasněji teda zatím nemám.
6ka SS - slabej spodek, na okruhu si s ní asi člověk výborně vyhraje
litr SS - dobrej spodek, na okruhu za mýma schopnostma, na silnici nevím
brutalka - na naše silnice škoda?

Tak potom co? Škoda že speed 11 výš je tak drahej, ten s kulatýma světlama a přístrojovkou z jawy se mi prostě moc nelíbí...

Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 13:35 | Nahoru | #17
Spatne, SMT rozhodne neni neco jako SUV. Jizdni vlastnosti sportovniho motocyklu, akorat tam sedis vzprimene

1 reakcí na tento příspěvek Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 13:40 | Nahoru | #18
SMT je pořád jen "sportovní enduro"...koukni na ducati hypermotard. To je okresky jak dělaný, klidně bych Ti doporučil i svoje FZ1 (za ty love není lepší naked!!!) Nevím jsi měl nebo neměl, ale než se rozhodneš třeba pro nějakej 2V tak si to projeď, mě třeba 2V nesedí, ale i tak se mi libí ten projev motoru. V mém případě jsou další motorky jen R1 09+ nebo Superduke 1290 nic jiného prostě nebude

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 13:51 | Nahoru | #19
Sonicek> FZ1 mi příjde takovej cestovní a příliš se mi nelíbí design - napůl naháč napůl SS ale souhlas s tím že je za super prachy. 2V tak nějak asi nechci. Líbil by se Streetfighter - ale tam je cenovka jiná a z ducny bych měl strach ze servisu a spolehlivosti.
R1 je krásná, ale má za sebou spoustu křížků. Mám pocit že kdyby se dělala statistika umrtí dle moto, tak R1 vyhraje. U mě z finančních důvodů max 06 rok.
a Superduke 1290 je moc krásnej, ale to už jsme úplně někde jinde.I když dle recenze není tak ostrej jak vypadá.

Naposledy editováno 11.08.2017 13:55:15

(reakce na) Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 14:02 | Nahoru | #20
Smith135> kámoš, se kterym jsem jel pro tu Multistradu, byl taky zapřísáhlej čtyřválista, ale začala se mu líbit Multistrada (ta stará 1000), což jsem ze začátku moc nechápal, ale teď už se mi líbí taky. No a po svezení byl nadšenej, nesmíš koukat na papírový hodnoty, který moc neoslněj. Jinak tyhle dvouventilový vzducháče jsou na údržbu a servis celkem nenáročný řekl bych, proto jsem se vzhlídnul v tom HM 1100...

(reakce na) Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 14:08 | Nahoru | #21

Smith135 píše: Sonicek> FZ1 mi příjde takovej cestovní a příliš se mi nelíbí design - napůl naháč napůl SS ale souhlas s tím že je za super prachy. 2V tak nějak asi nechci. Líbil by se Streetfighter - ale tam je cenovka jiná a z ducny bych měl strach ze servisu a spolehlivosti.
R1 je krásná, ale má za sebou spoustu křížků. Mám pocit že kdyby se dělala statistika umrtí dle moto, tak R1 vyhraje. U mě z finančních důvodů max 06 rok.
a Superduke 1290 je moc krásnej, ale to už jsme úplně někde jinde.I když dle recenze není tak ostrej jak vypadá.



Fz1 je raketa ať si každej říká co chce mám 165 koní na motoru, udělané předky....a spoustu věcí, a cestovní mi nejpřijde. Nastaveno ideálně pro mě, a s porovnáním s kamošovou R1 06 ji FZ1 celkem slušnej nástroj na posekání SS. Do 220 to fakt jede jak R1. A ovladatelnost za jízdy super, na místě je tam cítit váha, ale i tak na svoji dobu dost slušná motorka, rozhodně lepší třeba jak Z1000,Speed, apod., vyzkoušej a uvidíš. Pokud Ti navadí motor vytáčet a jezdit cca. 8tis. ot/min tak je co hledáš

Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 14:09 | Nahoru | #22
Multistrada 1000 se mi nelíbí, navíc je to moc cestovní. Obávám se, že katergorii naked/ss prostě jen tak neopustím. Multistrada, VFR, SMT.... prostě pocitově ne. Srdce mi pro ně nebije. Netoužím po nich a svatbu z rozumu nechci...

Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 15:12 | Nahoru | #23
tak počkej až se svezeš na něčem jako bmw 1000 xr nebo nový mlutistrádě

Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 16:30 | Nahoru | #24
Můžu porovnat obojí a za mě naked. Je to jak už tady psaly zábavnější a ovladatelnější. Pokud nepotřebuješ jezdit 300 a stačí ti do 200 tak naked je skvělá volba.

Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 19:50 | Nahoru | #25
MT09

(reakce na) Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 20:19 | Nahoru | #26

seikos píše: SMT je ideální kompromis mezi cendurem a naháčem. S tím se projíždějí zatáčky s rohlíkem na hubě. Vyzkoušej


potvrzuji

1 reakcí na tento příspěvek Naháč vs. Supersport

11.8.2017 v 20:51 | Nahoru | #27
Říkáš, že by ses chtěl posunout dál...kam dál? Každá motorka má své zaměření. Co ti na aktuální chybí? Měl by sis nějaké další prostě vyzkoušet.

(reakce na) Naháč vs. Supersport

12.8.2017 v 10:00 | Nahoru | #28
Pedl> No aktuálně mi chybí: lepší brzdy, lepší zátah odspodu (do 7 tisíc je to mrtvé a sice občas jedu tak že otáčky pod 6 nepadnou, ale od 7 do 11 je to "kousek"). A ruce mi to teda netrhá. Na zadní jen plynem taky ani omylem, a vyspojkovat se mi to taky nedaří - ale to jsem zkoušel jen párkrát. Navíc těch 240 kilo mi na ten motor přijde hodně (mám verzi s ABS). Podvozek asi taky úplně to nejlepší nebude. Zatím to vypadá že asi zkusím tu Brutálku, láká mě. A pokud všude slyším že se SS si pořádně člověk užije jen na okruhu... Tak je to asi ideální kombinace - naháč přitom tvrdej.

Naháč vs. Supersport

12.8.2017 v 17:42 | Nahoru | #29
Ještě zkus tuňáka

1 reakcí na tento příspěvek Naháč vs. Supersport

12.8.2017 v 19:44 | Nahoru | #30
doporucil bych ti zkusit Hypermotarda 821SP. vyborna motorka a az zjistis, jak na tom jdou jezdit zatacky bez toho, aniz by ses musel pohnout, nebo ze to jezdi stejne dobre jenom po zadnim tak, jako po dvou, budes z toho vydrenej jak slepa lesba na rybim trhu
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist