bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Mazání a zapojení
Zdravím, mám tu celkem tři dotazy/otázky, s kterými si prostě nevím rady...
Na víku elektromagneta se startérem je vývod na hadičku (viz. obr.). Od čeho se sem připojí hadička na tento vývod?
Dále nemám zapojenou hadičku, která vede zespoda karburátoru (viz. obr.). Myslím si, že by tato hadička mohla patřit k tamtomu víku. Je možné, že by přiváděla olej na mazání ozubeného kola okolo elektromagnetu? Pokud tomu tak není, kam tedy prosím patří?
Jaký máte názor na oilmaster? Mám ho odpojený a jsem zvyklý míchat benzín s olejem v nádrži. Bylo mi to doporučeno, že se prý ucpává hadička a následně se zadře motor. Myslíte si, že bych ho měl připojit zpět, aby vše bylo jak má být nebo dále praktikovat stávající postup míchání?
Děkuji za odpovědi a přeji šťastné kilometry.

Mazání a zapojení

Skvělá odpověď, děkuji! 8.8.2017 v 13:07 | Nahoru | #1
Složité otázky, snad jednoduché odpovědi (ale NSR detailně neznám, takže spíše návrhy odpovědí):

1) Pokud je ta hadička úplně naspod karburátoru, pak těsně vedle ní bude ještě vodorovně jeden šroub. Pokud je to tak (není na foto patrné), pak je to hadička k vypouštění plovákové komory karburátoru. Toto zařízení je určené zejména k tomu, abys motoku po zimě snáze zprovoznil nebo před zimou snáze odstavil. Pokud totiž necháš stát benzín v plovákovce (u 2T zvláště), pak benzín zmizí, olej zůstane a trysky zalepí. pokud ovšem pomocí toho šroubu odkalíš (vypustíš) při odstavování plovákovku, ušetříš si tím budoucí starosti. Já to též používám při oživování k tomu, abych odpustil kaly ze dna nádrže skrze karbec (kaly ve smyslu chemicky znehodnoceného paliva).
Hadička je tam pak pouze proto, aby sis ten vypouštěnej benzín nevypouštěl přímo na motor, ale abys ho elegantně hadičkou svedl pod motorku a mohl vypouštět přímo do nějaké sběrné nádoby.

2) Nátrubek na víku zapalování. Tady si dle foto nejsem zcela jist, ale s největší pravděpodobností se jedná o vstup nebo výstup právě toho olejového čerpadla na oddělené mazání, které máš odpojené. To čerpadlo je poháněné od klikového hřídele, tedy umístění by sedělo... logicky musí jít jedna hadička z nádržky do něj a druhá z něj někam poblíže karburátoru a ještě navíc, směs mazání, jak již sám název napovídá, míchá se z benzínu a oleje a tedy to také musí probíhat v závislosti na poloze šoupátka plynu v karburátoru, tj. k tomuto čerpadlu musí vést ještě nějaká odnož lanka plynu (někdy je to lanko rozdvojené v takové rozdvojce a někdy je v celku a vstupuje jedním směrem k čerpadlu a druhým z čerpadla do karbecu). Ty nátrubky na olej navíc bývají velmi malé (cca 3 mm na průměr). Pokud to tyto atributy splňuje, bude to výstup z čerpadla a pokud je odpojené, tak to řešit nemusíš.

3) Oilmaster pokud funguje a je spolehlivej (to se dá zjistit od majitelů), tak je to super věc. Mam jen tři poznámky:
a) musí se o to trochu člověk starat a zvláště tam lejt olej příslušné viskozitní třídy, na které je to čerpadlo dělané (v tomto případě tedy žádné M2T z fichtla... čerpadlo by to totiž nemuselo pobrat nebo naopak pokud je na velmi teplém místě, nemusí ho vůbec vytlačit) a také výkonnostní třídy, aby to neškodilo tomu motoru
b) pokud toto čerpadlo již běhalo odpojené, pak bych ho zpět již asi nezapojoval (zkušenosti). Ono totiž to čerpadlo jako každej obdobnej stroj se musí mazat a toto čerpadlo je mazané tím olejem, který jím protéká. Takže pokud je to čerpadlo již provozované "za sucha" (klika s ním točí, ale čerpadlo netlačí olej), může být také řádně poškozené nebo po přidření čerpadla poškozený jeho náhon od kliky a pokud ho takto zapojíš, tak to můžeš také pěkně pok****. Tj. na toto bych myslel a před případným zapojením jej řádně zkontroloval nebo vyměnil za prověřené..
c) nevím jak NSR oproti Jawě, ale Jawa má běžně dva neutrály (mezi 1 a 2 a mezi 3 a 4). Ten druhý neutrál mezi nejvyššími převody slouží k jízdě z kopce dolů k tomu, abys vyřadil a jel bez motoru + brzdil brzdama. U aut (Wartburg, Trabant) je na vstupu do převodovky volnoběžka, která vlastně dělá to samé. Důvod to má takový, že pokud u
2T s mazáním mastnou směsí z kopce roztáčíš motor přes kola a zároveň zavřeš šoupě (tedy přívod benzínu), tak s tím benzínem tam ale také nejde olej a ten motor jde na sucho. Z tohoto důvodu se vyřazuje z kopce.
Trochu jiná situace je u odděleného mazání, protože u toho si toto dovolit můžeš (je-li na to motor uzpůsoben), protože na jednu stranu tam sice nejde benzín, ale jde tam přes čerpadlo (roztáčené od kliky) olej a ten motor maže i při jízdě z kopce (nejčastější konstrukční provedení, kde se olej vstřikuje až do sacího traktu mezi válec a karburátor).
Takže pokud nemáš neutrál mezi nejvyššími kvalty, pak z kopce bys musel odřadit až na neutrál mezi 1 a 2, což je opruz. To je pak lepší, mít tam čerpadlo a prdět i z kopce. Ale jak jsem uvedl, takto jsou uzpůsobené jen některé motory a jestli ezi ně patří i NSR, to netuším.

Tak takové nějaké jsou technické konsekvence... jestli jsem se někde dopustil nějaké nepřesnoti ve výkladu, nechť mě někdo opraví.

Howgh.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nsrko otevření a polazení Honda NSR 125R Karlusus 20 17.3.2024 v 17:20 čeplin
Honda NSR 125 R - netočí startér, r... Honda NSR 125R, Honda NSR 125 MourisonCZ 11 9.3.2024 v 20:25 Thomasr
Honda NSR 125 přední světlomet dotaz Honda NSR 125R RiderofNSR125 5 19.2.2024 v 18:53 RiderofNSR125
Nsr rozeta Honda NSR 125R, Honda NSR 125 Karlusus 12 15.9.2023 v 17:23 Karlusus
Honda NSR 125 nesvítí přední světla... Honda NSR 125R RiderofNSR125 1 14.7.2023 v 16:23 panTerek


TOPlist