prosím o radu nebo zkušenost.
Dnes za jízdy mi zhasly budíky a nakonec chcípl i motor. Baterka po změření měla 11V. Sundali jsme regulátor dobíjení, odpojili konektor a v konektory byly dva kontakty zpečené. Proběhlo očištění, prostříknutí a moto začala dobíjet, při vypnutých světlech měřeno na nastartované motorce 13,5V, při zapnutých světlech 12,6V. Motorka dál normálně jela. Prosím o radu, zda stačí vyměnit regulátor dobíjení, včetně zástrčky (kontakty) nebo hledat problém ještě jinde. Jen tak z ničeho nic přeci nemůže dojít k takovému "zpečení" kontaktů.
Budu rád za každý názor, zkušenost nebo radu.
Díky
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení
12.6 V Pri zapnutych svetlech je malo. Mer a hlavne az na nabity baterce.
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení
Regulátor dorazí do týdne. dnes ještě rozeberu alternator.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení
Naposledy editováno 12.08.2017 20:52:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení
Řešilo se to mnohokrát na fóru africatwin, když se ti speče tento konektor, regulátor jde ve většině případů do kytek. A tady to byl častý problém, se kterým jsem se v minulosti setkal a nejen já, náprava konektoru nepomohla. A tak přispívám svou zkušeností. A to autorovi dotazu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení
Co nezvladne je caste odpojovani vystupni zateze. Tzn pokud si odpojis baterku tak pak mu to nedela dobre. A to nedela dobre zadnemu regleru ani druhovyrobe.
Na 100% regler odpali prepolovani na vystupu a to nemusi na vstupu bejt ani 1V.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení
erotel píše: Torino> Mám komplet novou,předělanou elektriku a stejně mi to při zapnutých světlech nedá víc jak 13 - 13,5V.Úplně stejně se chová kamarádovo virago 750.Ale jezdí to,nastartuje to i po měsíci stání,tak to neřeším.
Tak to už zkus vyměnit regulátor a pomůže to. Nejspíš je načatý. Čase začnou dávat jiné na pětí1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení
E:podle mě to nebude regulátorem,ale budou "unavený" magnety v alternátoru.
Naposledy editováno 07.08.2017 14:12:42
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení
tak stator i regulátor vyměněn. při volnoběhu dobíjí něco málo přes 14V hned po prvním nastartování bez světel, po zapnutí světel dobíjela 13,6V.. Při vyšších otáčkách cca 5000 - 8000 a zapnutých světlech dobíjela 14,2V po ubrání plynu na volnoběh už dobíjela při světlech 14,1V. a níže nekleslo. Je možné, že se tam potřeboval dostat olej?
Jinak jen drobnost pro případ, že by se někomu hodilo. Prokápl mi olej pod víkem alternátoru. Dával jsem silikonové těsnění z tuby na motory. Uvidím zítra jestli ten silikon potřeboval trochu zavadnout nebo jestli kape. Je možné, že jsem ho nanesl na víko špatně nebo málo.
Přeji fajn den
Nejdřív jsem si myslel, že motka málo dobíjí, jelikož se mi z ničeho nic při jízdě vyply budíky a motka chcípla. Úplně mi jí to vytřískalo do mrtě...
Tak jsem objednal novou, Yuasu, dobil jsem jí doplna a druhý den vyjel. Najel jsem 80km a baterka do mrtě znovu. Takže baterkou to nebylo.
Tak jsem jí nabil znovu a proměřoval na místě zahřátou-dobíjela dle manuálu, jak na volnoběh tak při 5tis, oboje se světlama. Po bližší kontrole jsem zjistil, že štekr co vede do regulátoru má jeden kontakt spečený. Podobně jako na tvé fotce jen s rozdílem, že jen jedna fáze. Ne moc ale ne málo. Jinak druhý poznatek, když přemýšlím zpětně je, že regulátor mi u stehna topil jak sviň. Takže jsem ho taky proměřil (pozor, nejsem elektrikář :D ) a odpor je na každém pinu kolem 5,5. Akorát chyba, že jsem to měřil za studena. Jinak pokud baterka dobíjí a altík naměřím ok, display taky neukazuje chybový kod (2003 už mají auto-diagnostiku), tak
bych hledal problém buď na kabelech nebo ten regulátor. Škoda, že si vyměnil rovnou oboje, teď nevím kam směřovat moje bádání dál :D
Každopádně dej prosím vědět co si měl špatně. díky!
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení
Zítra pročistím štekr, projedu mašinu kousek a změřím regulátor zahřátý znovu kolik má odpory a snad budu moudřejší...
Různě na fórech jsem četl, že regulátor se zahřívá a je to normální.
Rád bych poradil, ale jsem v tom amatér a přiznám se, že bez rad přítomných bych vůbec nevěděl co dělat. Na netu jsem našel celkem dost odkazů jak postupovat s měřením různých částí při haprujícím dobíjení, zkus pohledat, kdyby jsi nenašel, tak zkusím něco najít.
Zkus jí asi nechat zahřát a pak proměřit ten regulátor, podle toho co čtu, tak máš podobné příznaky jako ten můj známý, který je nakonec po výměně regulátoru bez problému, ale je to jen odhad.
Držím palce.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
yamaha yzf r6 RJ09 Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R6R | Yamahatorr | 2 | 15.3.2024 v 18:23 Yamahatorr |
Vymena lozisek v krku rizeni [1, 2] Yamaha YZF-R6 | harwey10 | 35 | 5.2.2024 v 13:58 Gahan37 |
Spinanie ventilátora Yamaha yzf r6 ... Yamaha YZF-R6 | Jar0 | 10 | 1.2.2024 v 16:06 Jar0 |
Yamaha R6 chcípá Yamaha YZF-R6 | LukeyR6 | 7 | 11.10.2023 v 17:47 LukeyR6 |
R6 2002 25kW, A2 Yamaha YZF-R6 | Dandos489 | 4 | 13.9.2023 v 06:57 ja1 |