Paolo_brno2 hamlet2 Přidat reklamu

Téma: Regulátor dobíjení
6.8.2017 v 14:56
Zdravím,
prosím o radu nebo zkušenost.
Dnes za jízdy mi zhasly budíky a nakonec chcípl i motor. Baterka po změření měla 11V. Sundali jsme regulátor dobíjení, odpojili konektor a v konektory byly dva kontakty zpečené. Proběhlo očištění, prostříknutí a moto začala dobíjet, při vypnutých světlech měřeno na nastartované motorce 13,5V, při zapnutých světlech 12,6V. Motorka dál normálně jela. Prosím o radu, zda stačí vyměnit regulátor dobíjení, včetně zástrčky (kontakty) nebo hledat problém ještě jinde. Jen tak z ničeho nic přeci nemůže dojít k takovému "zpečení" kontaktů.
Budu rád za každý názor, zkušenost nebo radu.

Díky

Regulátor dobíjení

6.8.2017 v 15:38 | Nahoru | #1

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení

6.8.2017 v 17:42 | Nahoru | #2
Ke speceni kontaktu dojde protoze je na nich sajrajt , kterej tvori prechodovej odpor. Tim ze pres ten konektor tece proud vznika teplo.
12.6 V Pri zapnutych svetlech je malo. Mer a hlavne az na nabity baterce.

Regulátor dobíjení

6.8.2017 v 18:41 | Nahoru | #3
Ahoj, díky. Baterii nabíjím, zítra budu měřit.

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení

6.8.2017 v 19:04 | Nahoru | #4
Jojo, přechodové odpory a zahřívání způsobí spečení konektorů. Konektor vycvakni, fastony nejsou ideální, použil bych na spojení toto osvědčené . Pak vyzkoušej a měř jak to dobíjí, snad původní regulátor přežil. Originál reglery jsou na jiskření v konektoru od alternátoru citlivé. Držím palce, ať je to jen konektorem.

Regulátor dobíjení

6.8.2017 v 19:49 | Nahoru | #5
Díky,

zítra zkusím.

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení

7.8.2017 v 08:25 | Nahoru | #6
Při vypnutém motoru naměřeno 12,8V, při nastartovaném bez světel na volnobeh 13,2V, při otáčkách cca 6000 bez světel 14V, při zapnutych svetlech, nastartovano a volnobeh 12V, při zapnutych svetlech, nastartovano a otáčky cca 6000 naměřeno 12,7V.
Regulátor dorazí do týdne. dnes ještě rozeberu alternator.

Regulátor dobíjení

7.8.2017 v 09:48 | Nahoru | #7
Ja bych teda hodil novej konektor a srat na to. Regulator ti funguje ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení

7.8.2017 v 09:52 | Nahoru | #8
Lamby212> Nový regulátor ti nepomůže.Výrobci starších motorek nepočítali s celodenním svícením,takže výkon alternátoru se zapnutými světly je malý.Sám jsem to řešil na svém FZS 1000 fazeru.Mám to úplně stejný,při zapnutých světlech okolo 13V.

(reakce na) Regulátor dobíjení

7.8.2017 v 09:59 | Nahoru | #9
Motoblazen5>

Originál reglery jsou na jiskření v konektoru od alternátoru citlivé



a na tuhle blbost si prisel jak ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení

7.8.2017 v 10:53 | Nahoru | #10
e

Naposledy editováno 12.08.2017 20:52:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení

7.8.2017 v 11:14 | Nahoru | #11
Torino> Mám komplet novou,předělanou elektriku a stejně mi to při zapnutých světlech nedá víc jak 13 - 13,5V.Úplně stejně se chová kamarádovo virago 750.Ale jezdí to,nastartuje to i po měsíci stání,tak to neřeším.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení

7.8.2017 v 11:17 | Nahoru | #12
zkušenosti gugo.... Tobě to jiskří v konektoru a regulátor je poté cajk? Žádám tě o vysvětlení, opravu blbosti.

Řešilo se to mnohokrát na fóru africatwin, když se ti speče tento konektor, regulátor jde ve většině případů do kytek. A tady to byl častý problém, se kterým jsem se v minulosti setkal a nejen já, náprava konektoru nepomohla. A tak přispívám svou zkušeností. A to autorovi dotazu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení

7.8.2017 v 11:34 | Nahoru | #13
Motoblazen5> Tak pokud ti jiskri na konektoru z altiku (jak jsi napsal) jedine co se deje na vstupu do regleru je pripadna asymetrie napeti u 3f a nebo pokles napeti u 1f, to je vec kterou regler v pohode zvladne.
Co nezvladne je caste odpojovani vystupni zateze. Tzn pokud si odpojis baterku tak pak mu to nedela dobre. A to nedela dobre zadnemu regleru ani druhovyrobe.
Na 100% regler odpali prepolovani na vystupu a to nemusi na vstupu bejt ani 1V.

Regulátor dobíjení

7.8.2017 v 13:59 | Nahoru | #14
zapeceni








1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení

7.8.2017 v 14:02 | Nahoru | #15

erotel píše: Torino> Mám komplet novou,předělanou elektriku a stejně mi to při zapnutých světlech nedá víc jak 13 - 13,5V.Úplně stejně se chová kamarádovo virago 750.Ale jezdí to,nastartuje to i po měsíci stání,tak to neřeším.

Tak to už zkus vyměnit regulátor a pomůže to. Nejspíš je načatý. Čase začnou dávat jiné na pětí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení

7.8.2017 v 14:11 | Nahoru | #16
dakarista> Už jsem zkoušel i jiný,nový universální,ale bylo to stejný.

E:podle mě to nebude regulátorem,ale budou "unavený" magnety v alternátoru.

Naposledy editováno 07.08.2017 14:12:42

Regulátor dobíjení

7.8.2017 v 16:53 | Nahoru | #17
Všem díky.

Regulátor je na cestě, do týdne bude vyměněný. Pak případně dojde na alternátor. Budu průběžně informovat, třeba to někomu do budoucna pomůže.

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení

8.8.2017 v 09:10 | Nahoru | #18
měření alternatoru: odpory při vypnutém motoru 0,6; 0,6; 0,3. Měření stridaveho napětí při volnobehu 16,8; 16,8 a 0. Stridave napeti při otáčkách cca 4000: 68; 68 a 0,01. Jestli to chápu spravne tak je to na výměnu nebo previnuti statoru?

Regulátor dobíjení

8.8.2017 v 09:27 | Nahoru | #19
Koukni ještě na druhej konec toho "spečenýho" drátu na altík, je možný že je taky opálenej, zoxidovanej, uvolněnej a proto na něm nic nenaměříš.

Regulátor dobíjení

8.8.2017 v 09:34 | Nahoru | #20
On byl zapečený jen kontakt v zástrčce, co se s trká do regulátoru. Ten kabel je takový mezi kus, na opačné straně je další zástrčka, která se strká do kabeláže od statoru a tam byly kontakty v pořádku.

(reakce na) Regulátor dobíjení

8.8.2017 v 10:05 | Nahoru | #21
Lamby212> to chapes naprosto spravne.

(reakce na) Regulátor dobíjení

8.8.2017 v 10:18 | Nahoru | #22
e

Naposledy editováno 12.08.2017 20:53:40

Regulátor dobíjení

8.8.2017 v 11:15 | Nahoru | #23
Všem díky . Stator objednán včetně těsnění na víko. dodávka cca 2-3 týdny . Jakmile vyměním stator a regulátor, dám vědět, zda je vše OK. V opačném případě už pak skočím z mostu. Ještě jednou dík moc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor dobíjení

10.8.2017 v 10:27 | Nahoru | #24
gugo> Nadruhou stranu mi reglec ustál zkrat 3 fází na vstupu.... a v pohodě...

(reakce na) Regulátor dobíjení

10.8.2017 v 10:33 | Nahoru | #25

Zlesa píše: gugo> Nadruhou stranu mi reglec ustál zkrat 3 fází na vstupu.... a v pohodě...



tak zkrat na vstupu znamena ze do regleru nejde zadny napeti ktery by mel regulovat, to by mu fakt nemelo vadit. Snese i zkrat ne vystupu.

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení

22.8.2017 v 19:27 | Nahoru | #26
Zdravím všechny,

tak stator i regulátor vyměněn. při volnoběhu dobíjí něco málo přes 14V hned po prvním nastartování bez světel, po zapnutí světel dobíjela 13,6V.. Při vyšších otáčkách cca 5000 - 8000 a zapnutých světlech dobíjela 14,2V po ubrání plynu na volnoběh už dobíjela při světlech 14,1V. a níže nekleslo. Je možné, že se tam potřeboval dostat olej?
Jinak jen drobnost pro případ, že by se někomu hodilo. Prokápl mi olej pod víkem alternátoru. Dával jsem silikonové těsnění z tuby na motory. Uvidím zítra jestli ten silikon potřeboval trochu zavadnout nebo jestli kape. Je možné, že jsem ho nanesl na víko špatně nebo málo.

Přeji fajn den

(reakce na) Regulátor dobíjení

23.8.2017 v 21:32 | Nahoru | #27
Lamby212> A zkoušel si proměřit ten regulátor vyndanej? Řeším teď prakticky to samé ale na r.v. 03.
Nejdřív jsem si myslel, že motka málo dobíjí, jelikož se mi z ničeho nic při jízdě vyply budíky a motka chcípla. Úplně mi jí to vytřískalo do mrtě...
Tak jsem objednal novou, Yuasu, dobil jsem jí doplna a druhý den vyjel. Najel jsem 80km a baterka do mrtě znovu. Takže baterkou to nebylo.
Tak jsem jí nabil znovu a proměřoval na místě zahřátou-dobíjela dle manuálu, jak na volnoběh tak při 5tis, oboje se světlama. Po bližší kontrole jsem zjistil, že štekr co vede do regulátoru má jeden kontakt spečený. Podobně jako na tvé fotce jen s rozdílem, že jen jedna fáze. Ne moc ale ne málo. Jinak druhý poznatek, když přemýšlím zpětně je, že regulátor mi u stehna topil jak sviň. Takže jsem ho taky proměřil (pozor, nejsem elektrikář :D ) a odpor je na každém pinu kolem 5,5. Akorát chyba, že jsem to měřil za studena. Jinak pokud baterka dobíjí a altík naměřím ok, display taky neukazuje chybový kod (2003 už mají auto-diagnostiku), tak
bych hledal problém buď na kabelech nebo ten regulátor. Škoda, že si vyměnil rovnou oboje, teď nevím kam směřovat moje bádání dál :D
Každopádně dej prosím vědět co si měl špatně. díky!

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor dobíjení

23.8.2017 v 21:40 | Nahoru | #28
Jinak kdyby kohokoliv něco napadlo, na co kouknout než budu utrácet prachy, budu rád za každý TIP. Jsem sice syn automechanika a od mala se hrabu v motorech aut, ale já osobně jsem maturoval z účetnictví a elektrika je pro mě ještě tak trochu nová a chytám se každého stébla :D Neb tonoucí se stébla chytá
Zítra pročistím štekr, projedu mašinu kousek a změřím regulátor zahřátý znovu kolik má odpory a snad budu moudřejší...

(reakce na) Regulátor dobíjení

23.8.2017 v 22:59 | Nahoru | #29
Speeeder> tyhle hodnoty jsem naměřil před výměnou: měření alternatoru: odpory při vypnutém motoru 0,6; 0,6; 0,3. Měření stridaveho napětí při volnobehu 16,8; 16,8 a 0. Stridave napeti při otáčkách cca 4000: 68; 68 a 0,01. Vzhledem k tomu jsem musel vyměnit stator. Abych pravdz řekl, ani si nevzpomínám, ale myslím, že regulátor jsem neměřil, ten jsem se rozhodl vyměnit hned, byl to takový výkřik do tmy. Po výměně obojího je to teď bez problému, měnil jsem i kabely a konektory, konektory jsem sehnal na netu z bouračky a vyčistil. Jediné čeho jsem si při výměně všiml bylo, že ocelový koš nebo jak to nazvat ve kterém je uložený stator byl celkem zasviněnej jakoby léty usazený napečený olej, to jsem také vyčistil, pro jistotu. Jinak známý měl podobný problém, dlouho hledali čím to je, chtěl nechat převinout stator a nakonec mu dotyčný řekl, že ten je v pořádku a problém byl v regulátoru. Cca 50 km odjel vždy bez problému a pak nenastartoval.
Různě na fórech jsem četl, že regulátor se zahřívá a je to normální.
Rád bych poradil, ale jsem v tom amatér a přiznám se, že bez rad přítomných bych vůbec nevěděl co dělat. Na netu jsem našel celkem dost odkazů jak postupovat s měřením různých částí při haprujícím dobíjení, zkus pohledat, kdyby jsi nenašel, tak zkusím něco najít.
Zkus jí asi nechat zahřát a pak proměřit ten regulátor, podle toho co čtu, tak máš podobné příznaky jako ten můj známý, který je nakonec po výměně regulátoru bez problému, ale je to jen odhad.
Držím palce.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
flash tune Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... Dave3991 2 Včera v 16:02 Dave3991
Problem-chcipa [1, 2, 3] Yamaha YZF-R6 Hrubking 78 13.10.2017 v 17:15 havliR6
Kartcross /// CBR600RR Yamaha FZR 600, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6,... Klouczech 28 11.10.2017 v 10:25 Klouczech
Stočení tachometru [1, 2] Yamaha YZF-R6 Tessinka 51 24.9.2017 v 20:38 Gahan37
Imbus na přední kolo Yamaha YZF-R6 Lamby212 29 11.9.2017 v 22:38 se-se

TOPlist