Téma: Motorka nejede rovně
31.7.2017 v 20:23
Čus, mám doma jednu ninju zx9r a řeším u ní jeden problém, bez držení řidítek nejede úplně rovně, dlouho se to u ní neřešilo, při norm jízdě to není znát, ale když se pustí řidítka, hned jede doprava, taky je to znát v náklonu až na hranu pneu kdy je na jednu stranu taková vlnící a na druhou stranu "padá" k zemi obě vidlice byly rovnány, ale ne moc dobře jedna házela 1,5mm tak jsem na to hodil vidlice uplně nové že už to bude ok a ono to zůstalo stejné (nebo jen min rozdíl ale já to fakt nepoznal) myslíte že to může byt i v brýlích ? u motorky jsem rovnou dával i nová ložiska a na rámu nic na pohled není ani není nějak hnuté uložení na ložiska je krásně kulaté.
Zajímalo by mě jestli už musel někdo taky dávat i nové brýle já byl přesvědčen že to vyřeší ty vidlice, když to nebylo uplně rovný.
Zajímalo by mě jestli už musel někdo taky dávat i nové brýle já byl přesvědčen že to vyřeší ty vidlice, když to nebylo uplně rovný.
pneu zadní u konce předni je tak 85% ale dělalo to i na těch starejch, ale je pravda že po nahození novejch pneu jsem to nezkoušel a navíc to nebylo současně, předek i zadek, nvm jestli by se pneu sjela tak špatně aby to po nahození rovnejch vidlic bylo uplně stejný a na pohled jsou ok ani tam není na zadní nijak brutální plocha uprostřed a na předku už vubec ne ten je jako novej
Sundat, a dát na rovnou plochu, musí dosednout dírama na vidle bez průsvitu, případně změřit vzdálenosti ok proti sobě zezdola i shora a musí to sedět... Horní vzít strojařským uhelníkem pokud nejsou aspoň z jedny strany rovný a odměřit taky vzdálenosti ok.
no nvm jestli budou dosedat úplně bez průsvitu spodní plocha je jen odlitá, frezovaná je jen plocha na ložisko a díra na vidle a na čep do středu ale když by to byl třeba 1 mm asi by to bylo znát :) ono ale asi i 0,5mm na brejličkách udělá dole na ose kola slušnej rozdíl no stejně to musim zkusit no doufám že to bude tím
tak jsem to byl ještě komplet rozebrat a spodek fakt podle pravítka co mám rovinu neodhadnu je to opravdu jen odlitek ale horní jsou prohnutý jakoby ze shora tam kde je logo kawasaki a dira na spínačku sice je to pravidelný ale je to jasně frezovaná plocha a mezi dírama na vidlice je průhyb aspoň 1mm ale to by znamenalo jakoby vidle víc puštěný níž ale i tak divný navíc jinou nerovnost nezjistím
jinam mě napadlo vzít spodní brýle uchytit do nich vrchní konce vidlic a postupně blíže ke kluzákům měřit vzdálenost jestli to bude stejné a pak i s těma horníma je mi jasný že nerovnost bude spíše dozadu nebo dopředu prostě křížem ale i to by se mělo projevit na tomhle měření i když ne tolik
jinam mě napadlo vzít spodní brýle uchytit do nich vrchní konce vidlic a postupně blíže ke kluzákům měřit vzdálenost jestli to bude stejné a pak i s těma horníma je mi jasný že nerovnost bude spíše dozadu nebo dopředu prostě křížem ale i to by se mělo projevit na tomhle měření i když ne tolik
1 reakcí na tento příspěvek Motorka nejede rovně
Jebnute bryle, jebnuty ram...nic jineho v tom nehledej...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nejede rovně
2stroke> Taky si myslím,že nemá cenu něco vymýšlet,ale rovnou to objednat na stolici.
Samozrejme ocenim kdyz by mi tu nekdo napsal
Hele mel sem to stejny byly to bryle a jeste mam zrovna jedny na prodej za 500
za chvilku to pujdu zkusit s těma brylema a uvidí se no jinak už jsem 100x slyšel že když to někdo nabořil dal vidle jen narovnat a bylo to ok, já neříkám že není sám mám pocit že asi jo :D jen překvapila ta jistota
Naposledy editováno 01.08.2017 08:51:04
Hele mel sem to stejny byly to bryle a jeste mam zrovna jedny na prodej za 500
za chvilku to pujdu zkusit s těma brylema a uvidí se no jinak už jsem 100x slyšel že když to někdo nabořil dal vidle jen narovnat a bylo to ok, já neříkám že není sám mám pocit že asi jo :D jen překvapila ta jistota
Naposledy editováno 01.08.2017 08:51:04
Asi to nebude Tvůj problém, ale i mě by to dost zajímalo - ja trefit, aby byly řidítka přesně rovně (kolmo na kolo, logicky ), když je kolo přesně rovně? Např. po repasi vidlí, nebo u krosky když s tím člověk jebne? Povolit brejle, poštelovat, utáhnout, projet ... ale pak už jsem tak zblblej, že mi i rovně přijde křivě
u simsona jsem to vzal mezi kolena a bylo to , ale u ninji sem tam jen nasunul vidle a utáhnul tak jak to bylo, možná když bych vidle s kolem zatlačil na druhou stranu a zároveň to utáhnul bude to dobrý ale tam fakt není moc velká možnost pohybu mi příjde
Naposledy editováno 01.08.2017 08:54:40
Naposledy editováno 01.08.2017 08:54:40
Měl jsem to už na EXC, když s tím mrdneš, povolíš vidle, cukneš kolem (řidítka na dorazu) a nějak to srovnáš. Ale už jsem si nikdy nebyl jistej, jestli je to fakt přesně rovně. Teď mám Tripla po repasi vidlí a pořád mám pocit, že když jedu rovně, řidítka jsou lehounce doprava. Ale nevím, jestli to není haluz. Na to musí bejt nějaká finta, jak to doměřit, ne? Jak to dělají servisy
mě napadá teda když jsem na motorku vidlice dával byla pověšená za horní brýle ale utahoval jsem nejdřív ty spodní právě kuli vystředění taky dost pochybuju že by to ložisko někam pustilo jen nad tím tak uvažuju :D každopádně vidle už jsem měl venku hodněkrát a brýle taky a s tím zatáčením je to furt stejný
opravdu asi hnutý budou
tak jsem vzal spodní bryle a dal je co nejníže ke kluzákům aby se vlivem délky dyštak nerovnost více projevila utáhnul jsem je pak jsem vzal horní bryle a každou stranu zvlášť si nasunul na vidlici a přitáhnul tak aby šla zase sundat (dělal jsem to aby byla ta objímka trošičku stažená na pruměr vidlice bylo to opravdu zlehka ) pak jsem je zkusil přiložit a nahoře vzníká tento rozdíl (když zaberu tak to tam ale rukama dostanu) ještě jsem vyfotil průhyb z horní strany vrchních brýlí
bohužel zrocna ty nerovnosti co dokážu takhle vyzkoušet nebudou ty úplně zásadní ale beru to tak že když je to křivé už tady mohlo by to byt ve směru jízdy ještě horší
ještě bych dodal že na těch horních se pravítko opře na začátku děr pro vidlice a objímka už zase míří směrem dolu je to docela symetrické ale je to přefrézovaná plocha tak by to tam asi nemělo být
Naposledy editováno 16.09.2019 15:38:02
tak jsem vzal spodní bryle a dal je co nejníže ke kluzákům aby se vlivem délky dyštak nerovnost více projevila utáhnul jsem je pak jsem vzal horní bryle a každou stranu zvlášť si nasunul na vidlici a přitáhnul tak aby šla zase sundat (dělal jsem to aby byla ta objímka trošičku stažená na pruměr vidlice bylo to opravdu zlehka ) pak jsem je zkusil přiložit a nahoře vzníká tento rozdíl (když zaberu tak to tam ale rukama dostanu) ještě jsem vyfotil průhyb z horní strany vrchních brýlí
bohužel zrocna ty nerovnosti co dokážu takhle vyzkoušet nebudou ty úplně zásadní ale beru to tak že když je to křivé už tady mohlo by to byt ve směru jízdy ještě horší
ještě bych dodal že na těch horních se pravítko opře na začátku děr pro vidlice a objímka už zase míří směrem dolu je to docela symetrické ale je to přefrézovaná plocha tak by to tam asi nemělo být
Naposledy editováno 16.09.2019 15:38:02
nevim jak u kaviny,ale u TL a SV jak to dostane ranu na předek tak se vymačka i usazení ložiska řízení,muj případ ,a tet mi to tahne lehce do leva i když mam komplet jinej předek. A takovej dotaz , co zadní kolo,koukal si jestli je spravně usazený?skusil bych to hodit na stojan pod kyvku,nebo hlavní stojan a od zadu se mrknout jestli sou kola v zakrytu , popřípadě přiložit rovnou lat přes kola , u přední pneu by to mělo mít stejnou vuli z obou stran
Naposledy editováno 24.08.2017 12:20:37
Naposledy editováno 24.08.2017 12:20:37
1 reakcí na tento příspěvek Motorka nejede rovně
u toho ložiska se mi to zdálo ok vyndaval jsem z rámu misky pro ložiska a dával tam jiný a všechno tam sedělo přesně myslím že když by tohle bylo hnutý šla by miska ven líp já si musel postupně vytukávat a před novou jsem to trochu nahrál a spadla tam sama ale pak držela jako prase
kolo snad bude vzadu rovně podle rysek teda jo :D latí to změřit nemužu páč tam nemám předek :D navíc nvm jak zjistit zda je laťka úplně rovná
Naposledy editováno 01.08.2017 10:56:56
kolo snad bude vzadu rovně podle rysek teda jo :D latí to změřit nemužu páč tam nemám předek :D navíc nvm jak zjistit zda je laťka úplně rovná
Naposledy editováno 01.08.2017 10:56:56
sice je to podle fotky nakřivo ale zase to tam bez nějakýho brutálního odporu dostanu norm jen zatlačím palcem na vidlici a vršek tam padne na osu řízení to taky najede rovně dokonce jsem měřil od čepu řízení k vidlicím a je to stejný divný
co jsem koukal na internetu kdo měří a rovná rám na motorku všechno mám hrozně daleko je něco čemu se dá trochu věřit kolem usteckého kraje ?
co jsem koukal na internetu kdo měří a rovná rám na motorku všechno mám hrozně daleko je něco čemu se dá trochu věřit kolem usteckého kraje ?
jak už jsem psal spodek není obrobenej ale jen odlitej ale i tak to docela sedí před chvilkou jsem se pustil do složení že zkusím vidlema hnout někam do strany a zjistil jsem že když to není dotažene a hodim tam kolo má to tak 2 cm vulí doprava/doleva a já to nikdy nerovnal nasadil jsem vidle a pak teprve kolo když to bylo utažený a navíc motorku jsem věšel za vrchní brýle za chvilku to složim a dám vědět
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Neválí se někomu doma guma k blinkr... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... | enusim2 | 11 | 22.4.2023 v 21:04 Lech |
Moje nová mašina - supersport kdo p... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Ducati 1... | jásumotorkář | 28 | 21.4.2023 v 21:47 Phajatos |
ZX9R F1 rv 2002 - madla spolujezdce Kawasaki ZX-9R Ninja | Phajatos | 8 | 21.4.2023 v 21:01 Phajatos |
Písty ZX9R Kawasaki ZX-9R Ninja | Radovanh1 | 1 | 16.12.2022 v 02:27 hondaman1 |