bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seřízení bohatosti směsi
30.7.2017 v 17:28
Čau všichni,
při pravidelné údržbě na 1 rok kupené gs 500(2002) jsem zjistil, že mám bíle svíčky a když si to spojím s brbláním do výfuku a s líným chodem tak mě z toho vychází, že mám chudou směs - a v servisních manuálech ( i v haynes ) jsem k tomu našel jenom odkaz, že díky "emisím" to mám zavést do servisu, což se mi moc nechce ( tento rok víc opravuju než jezdím ).
Tak bych se chtěl zeptat, jak se takové seřízení provádí. Budu to měřit pomocí vakuometru, ale tím moje znalost v téhle oblasti končí.
Nésu nějaké to kopyto takže rozdělat karbec nebo seřídit podtlaky mi nedělá problém, ale bohatost jsem ještě nikdy neřešil.

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení bohatosti směsi

30.7.2017 v 19:20 | Nahoru | #1
Díky za odpověd - ty otáčky jsem v jednom manuálu našel ale díky tomu, že motorka už není ve stavu kdy vyjela z továrny tak bych je bral jako orientační.
Spíš by mě zajímalo, jak poznám, že při otáčením toho šroubku narazám na deální směs. Svíčky moc vytahovat nemůžu, díky tomu, že předešlý majitel nevěděl, jak správně utáhnout svíčky.

(reakce na) Seřízení bohatosti směsi

30.7.2017 v 21:51 | Nahoru | #2
zakk1n: To naladění není tak jednoduché. Šroubkem nastavuješ jen směs volnoběhu - ta má vliv hlavně na startování a lehké otevření plynu a na případné střílení do výfuku. Ale na běžný chod s otevřeným plynem ne.

Základem je těsnost sacího i výfukového traktu. Jakmile ti to v sání někde přisává vzduch nebo netěsní výfuk, nemá nějaké ladění přiliš smysl, protože se jen snažíš vykompenzovat jiný problém. Takže nejdříve všechno utěsnit a až pak ladit.

Nejlepší je seřizovat směs lambdou nebo aspoň průhlednou svíčkou, ale v nouzi se dá volnoběžná nastavit i samodomo metodou, kdy se vyšroubuje jedna svíčka aby válec nebrzdil, motor se nastartuje na jeden válec, zvedne se volnoběh aby se udržel a pak točíš tím seřizovacím šroubem směsi na jednu a druhou stranu a počítáš otáčky. Cílem je najít polohy, kdy motor začne vynechávat kvůli příliš chudé nebo příliš bohaté směsi, pak šroub nastavíš doprostřed mezi tyhle polohy a o půl otáčky obohatíš. A pak to zopakuješ na druhém válci a nakonec zapojíš válce oba a stáhneš volnoběh na správné otáčky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 18 10.4.2024 v 15:59 DrDNA01
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla
Klouzání spojky při vyšších otáčkác... Suzuki GS 500E SimsonS51Enduro 3 31.3.2024 v 08:31 dewwil
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF


TOPlist