globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Složení na zakázku Jawa 250/353 (1960); MS a Praha
29.7.2017 v 14:43
Zdravím Vás, kamarádi!

Před mnoha lety (cca 12) jsme spolu s dědou doslova vyhrabali stařičkou JAWA 250/353 (1960) z jeho garáže a po dlouhém skučení se rozhodli, že ji složíme a dáme dohromady. Převezli jsme ji, začali čistit, rozebrali a už nikdy nesložili.Vím, že jsme provedli to nejhorší, co se mohlo provést, ale to již bohužel nezměním. Neměl jsem to ve svých rukou, jelikož jsem byl ještě ucho a ostatní slíbili, že příští rok to určitě složíme...

Nicméně bych byl rád, kdyby se našel někdo, komu bych dovezl do šroubku rozebranou mašinu, všechny dohledatelné díly, a ten by mi ji opět zprovoznil pouze do pojízdného stavu. V současné době jsou díly uchovány v suchém prostředí. Koroze se nijak nešíří. Nechci to samozřejmě zadarmo.

Budu rád za každý tip na dobrého člověka, který mě neoškube a motorku neošidí. Ideálně v Moravskoslezském kraji či v okolí Prahy. Pokud je potřeba dalších informací, pište a já doplním!

Edit1: Stav motoru - komplet rozebrán. Rám motorky s osazenými tlumičy stojí na špalcích.

S pozdravem a poděkováním,

Radim

Naposledy editováno 31.07.2017 11:07:40

Složení na zakázku Jawa 250/353 (1960); MS a Praha

29.7.2017 v 18:54 | Nahoru | #1
nejhorší by bylo toho půlku poztrácet. Papíry to má? V jak moc velkém rozkladu je?

Složení na zakázku Jawa 250/353 (1960); MS a Praha

29.7.2017 v 21:23 | Nahoru | #2
Já myslím že ti to poskládá každý motoservis. Mates moto servis, moto Kenny, Vratislav Halva Ústí nad Labem, moto Ústí a podobně.

2 reakcí na tento příspěvek Složení na zakázku Jawa 250/353 (1960); MS a Praha

29.7.2017 v 21:50 | Nahoru | #3
Nechtěl jsem do toho vstupovat, ale když čtu tady ta doporučení tak si to slož sám nebude to taková věda a když jo, najdi si v okolí nějakého kolegu určitě ti pomůže. Ono i za to základní složení a bez zpojízdnění si brali před nějakým rokem od 10 tisíc navrch a za to už koupíš pár dílů k renovaci, chápu i to je práce. Dobře si to rozmysli, jejich kámoši jim dělají všude pozitivní reklamu. Vyzkoušel jsem při komplet renovacích u několika strojů Jawa/Čz řadu firem, na peníze jsem moc nehleděl, ale vždy to bylo zklamání z jednání, termínů a nakonec i ceny.

(reakce na) Složení na zakázku Jawa 250/353 (1960); MS a Praha

29.7.2017 v 22:02 | Nahoru | #4
xxx6> Ale pokud je úplně levej tak mu nic jinýho nezbyde.

(reakce na) Složení na zakázku Jawa 250/353 (1960); MS a Praha

29.7.2017 v 22:16 | Nahoru | #5
xxx6: Pokud Čumák_CZ o Jawách neví nic moc a nemá nějaké zkušenosti, tak skládat to metodou pokus/omyl je to nejhorší, co by mohl udělat. Spíše chválím snahu zkontaktovat někoho, kdo to udělá a je schopný upozornit co chybí nebo potřebuje opravu nebo výměnu.

Poslal jsem téma kámošovi z Havířova který by to tutově spolehlivě zvládnul, ale problém je, že sám toho má až až a je na štíru s časem.

Složení na zakázku Jawa 250/353 (1960); MS a Praha

29.7.2017 v 22:24 | Nahoru | #6
Asi jo. Kdyby se tu ozval před měsícem udělal bych mu to za tu desítku + cenu dílů co chybí taky, tak ho oškube asi někdo jiný jako kdysi mě.

2 reakcí na tento příspěvek Složení na zakázku Jawa 250/353 (1960); MS a Praha

30.7.2017 v 01:30 | Nahoru | #7
Právě jsem zjistil že si účtují na hodinu evidentne málo. Kolik si berete na hodinu prace litr? Ze to vam vyjde slozeni jawky na desitku?

(reakce na) Složení na zakázku Jawa 250/353 (1960); MS a Praha

30.7.2017 v 07:44 | Nahoru | #8
Nick86 : A kolik hodin si myslíš, že zabere složení Kývačky rozebrané do šroubku a 12 let někde skladované? Jenom odhadem mi řekni, za jak dlouho natáhneš a zapojíš elektriku na kývačce?

Naposledy editováno 30.07.2017 07:53:07

Složení na zakázku Jawa 250/353 (1960); MS a Praha

30.7.2017 v 08:46 | Nahoru | #9
je rozebraný i motor?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Složení na zakázku Jawa 250/353 (1960); MS a Praha

30.7.2017 v 09:12 | Nahoru | #10
Nick86> pokud to má být udělané pořádně, tak na tom minimálně 4-5 dní necháš, pokud to nemá být jen dekorace, ale něco funkčního, na čem se dá jezdit. A pokud je k tomu i motor v dílech (což majitel nepíše) a třeba tlumiče rozhozené, tak to máš den - dva jen to fikne.

Říkat cenu, bez toho, že by bylo vidět v jakém stavu to je, je nesmysl.

Edit: co vím, tak jmenované motoservisy mají už zakázky na rok až tři dopředu.

Naposledy editováno 30.07.2017 09:12:58

Složení na zakázku Jawa 250/353 (1960); MS a Praha

30.7.2017 v 14:01 | Nahoru | #11
Ta kývačka je jednoduchá stavebnice, nedělejte z toho vědu. Je pravda, že jinak se skládá stroj po kompletní renovaci, po repasi, před lakem. Postavení stodolové mrdky na kola což tazatel požaduje a bez opravy motoru vyžaduje minimální zázemí a den možná dva. Za to je *urva 10-15 tis. bez dílů málo? Zapojení nové hotové elektriky a to nejsem od fochu je po čtvrté motorce sranda. Kecy renomovaných firem, že platí odvody, nájmy, mzdy mě vůbec nezajímají, ve finále mě nedali ani rozúčtování a o faktuře ani nemluvím.

Složení na zakázku Jawa 250/353 (1960); MS a Praha

30.7.2017 v 16:44 | Nahoru | #12
xxx6- tak kyvačku složit není opravdu raketová věda, tazatel ale chcepojízdnou fungující kyvačku takže je to defakto to same jako člověk skladal renovaci- odmyslíme li si nový lak- u takto dlouho rozebrane se stejně musí vyčistit rozebrat defakto vše a hlavně vše umyt a kladat ciste dily- jen prase zacne davat na ram zasvineny motor nebo řetez apod takže jsem v to že řekněme týden to zabere- v rámci toho že clovek chodí do prace a realne se tomu da venovat 4 hodky denně. Cenu nechám na posouzení bo např člověk jako já by nikdy nepomyslel že za tu praci veme 10t :) ale chápu pokud to někdo složí v rámci své živnosti a tím padem nevydělává na servisu jiných že si naučtuje raketu

(reakce na) Složení na zakázku Jawa 250/353 (1960); MS a Praha

30.7.2017 v 19:50 | Nahoru | #13
maspe> souhlasim s tebou. Rikat cenu předem je nesmysl a i tak tu už několikrát zazněla. Nic méně tento tyden jsem předávál schodou okolnosti kejvacku. Pozadavek majitele byl stejný funkčnost ne vzhel. Pravda je ze byla v celku což je jeste horší.takze rozebrat zkontrolovat dily objednat nove přezout gumy výměna spojky řetězu lanek.kompletní očištění natažení poloviny elektriky atd. Vse co je u jawy potřebné. Dily byly za necelych 6 tis. K tomu účtováno 15 hodin prace. Takže složit jawu z beden je tyden prace? To je opravdu podle mě mimo mísu.Nikdo nechce výstavní kousek ale funkční stroj.

Složení na zakázku Jawa 250/353 (1960); MS a Praha

30.7.2017 v 20:35 | Nahoru | #14
Jak bylo řečeno, když je levej ať cáluje i za 15 hodin běžné údržby kývačky, takový nýmand si bude volat asistenci k výměně svíce
V domácích podmínkách mi stačil na složení 559, 354, 475 po komplet renovaci při pečlivém zajištění všech dílů víkend, motor byl připraven předem bez zkoušky, ale mě to neživí asi tak...

1 reakcí na tento příspěvek Složení na zakázku Jawa 250/353 (1960); MS a Praha

31.7.2017 v 11:27 | Nahoru | #15
Pánové, děkuji za tipy.

"Levej" nejsem a žádná garážová mrdka to taky není resp. nebyla. Kdyby byla mašina složená, tak zde nepíši tuto prosbu. Bohužel nemám zdokumentovanou rozborku a ani soupis spojovacího materiálu. Nevím, zda mám všechny díly a ani nevím, zda jsou všechny díly opravdu originály. Pokud bych chtěl motorku složit sám, znamenalo by to aplikaci pokus/omyl, což bude jednak časově náročné, druhak hrozí poškození, což opravdu nechci.

Časově jsem zaneprázdněn a zázemí mám 400 km daleko, takže to mi taky nepomáhá. Proto jsem volil tuto cestu. Pokud mám zaplatit 10-15 tisíc, tak je zaplatím. Nechci ale platit někomu, kdo mi to předá ve stavu, který bude horší než je teď, což je důvod, proč píši zde. Chci to dát někomu, kdo to aspoň provede pořádně.

Doplnil jsem požadované informace tj. motor kompletně rozebrán, rám stojí na špalkách s osazenými tlumiči, říditky a světlem.

S pozdravem,

Radim

(reakce na) Složení na zakázku Jawa 250/353 (1960); MS a Praha

31.7.2017 v 12:12 | Nahoru | #16
Čumák_CZ> Co zkusit pana Růžičku ve Strašnicích?

Složení na zakázku Jawa 250/353 (1960); MS a Praha

31.7.2017 v 12:22 | Nahoru | #17
Tak v tom případě půjde o víc než pouhé složení do pojízdného stavu u firmy za 10-15 tyček. Složit motor bez go nemá smysl, já si go nechávám dělat od 6 tisíc a to je zadarmo, chybí ti díly to je taky ranec, třeba plechařina už jde do tisíců, celková repase rámu a zbytku bez laku plechařiny je velká spekulace. Originalita se dá snadno dohledat na netu třeba viz. jawarmaniak, poškození čeho?, soupis spojováku je drobnost na dortu pro nenáročné v kovomatu, za dardu ve fabory. Já jsem posledních 6 let taky dojížděl 300km za prací a postavil zpět na kola pár kývaček bez zkušeností v oboru, proto mě pár lumpů podvedlo.
Pročti si veteranforum či jawamanii ať jsi trochu v reálu.
Přeju hodně štěstí, peněz a trpělivosti budeš je asi bez iluzí potřebovat.

Složení na zakázku Jawa 250/353 (1960); MS a Praha

1.8.2017 v 19:37 | Nahoru | #18
No jestli už je to takhle rozebrané, tak nemá smysl z toho dělat "originál patinovku". To už nikdo neudělá. Takže za mě buď komplet renovace nebo prodat...
Ono jako když už je to rozebrané, tak je na místě udělat repasi motoru, tlumičů, krku řízení, elektriky, vyměnit většinu gumových dílů, protože původní se nejspíš rozdrolily atd. Vyjde z toho 10 tisíc jenom v materiálu a pak to složit, řekněme dalších 10 tisíc (to když si to vezme někdo do garáže, firma si řekne klidně 20). A bude to hnusná omlácená motorka. Takže je snad lepší u někoho ověřeného udělat renovaci za 50 - 60 tisíc a mít klid.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116049 Dnes v 14:11 Bimbam
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist