globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat
21.7.2017 v 09:18
Ahojte všichni, nejsem motorkář a tak bych chtěl zde požádat o rady. Po dědovi v kůlně jsem objevil jawu 250 z 1956. Mám k ní techničák, původní motomapu, klíčky, nějaké náhradní díly. Motorka má najeto cca 12000km. Dle nápisů na kůlně bylo v roce 1976 najeto 7000 km a v roce 1979 9500 km. V osmdesátých letech se na ni přestalo jezdit a zaházela se věcma v kůlně.
Je v docela pěkném stavu, ale má pár nedostatků. Ráfky jsou orezlý, ale jinak je celkem zachovalá. Chtěl bych požádat místní znalce o jejich názor jak renovovat. Jestli udělat totální renovaci nebo jen částečnou. Chtěl bych zachovat co nejvíce původní stav-tj. původní díly a původní lak. Chrom na nádrži se tváří hezky, ale po bližším pohledu jsou na ní puchýřky a chrom se loupe(někde i třeba 2cm2). Lak je na některých místech ošoupaný-u stupaček, přední blatník, nádrž má také pár škrábanců. Děda chytře vyndal baterku z kaslíku, takže neni vůbec orezlá, ale vnitřek natřel nějakou barvou (samozřejmě nepůvodní). Sedačka (není nafocena) je původní a má jen jeden malej trhanec v délce cca 5cm. Chtěl bych dát nově pochromovat kolena, výfuky, držáky, klakson, řidítka, světlo, víčko nádrže, řadičku a tlumiče. Jen si nevím rady co s tou nádrží. Další věc jsou ta bílá pole na předním blatníku. Jsou original?
Předem díky všem za připomínky na návrhy.


Naposledy editováno 21.07.2017 09:22:12

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

21.7.2017 v 09:26 | Nahoru | #1
Ty jo, tohle je skoro škoda renovovat.

Kolena byly určitě v chromu?

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

21.7.2017 v 09:52 | Nahoru | #2
Rozleštit barvu, pořádně umejt, max vyměnit výfuky, kolena, ráfky + dráty a přebarvit zadní světlo a bude to v tom nejlepším co proto můžeš udělat.
A ještě zbývá baterie a pneumatiky včetně duší.

Naposledy editováno 21.07.2017 09:54:43

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

21.7.2017 v 09:55 | Nahoru | #3
Udelat motor, koupit baterku, umejt a jezdit, dat to do 1A stavu muzes za tezky prachy vzdycky

Bila pole jsou origo, taky jsem je na 175/356 mel

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

21.7.2017 v 10:18 | Nahoru | #4
Wow, souhlasím s předchozími příspěvky. Krásný stav!

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

21.7.2017 v 10:25 | Nahoru | #5
Super stav, krásně viditelný linky, fakt pěkný, včetně celkový patiny.
Umejt, odmastit, vopucovat a rozleštit co se dá...ta ještě udělá parádu

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

21.7.2017 v 10:59 | Nahoru | #6
přidávám svůj souhlas se vším napsaným nade mnou. důkladně vše umyj a vyčisti, až se rozhoduj, ( já osobně bych nerenovoval, kór když je motorka po dědovi )totální renovaci můžeš vždycky, po ní se do patiny nevrátíš nikdy

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

21.7.2017 v 12:15 | Nahoru | #7
Za flašku tě toho zbavím

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

21.7.2017 v 13:09 | Nahoru | #8
Jak píší ostatní. Rozleštit lak a chromy co to půjde. Problém je v tom, že když koupíš nové chromované díly, bude to jako pěst na oko.
Koupil jsem Kývačku v podobném stavu a po dvou víkendech se z toho vylouplotohle . Fotky na kráse hodně přidávají. Taky má v reálu dost pupínků na nádrží, oloupaný chrom na kolenech, řídítkách atp. (na staně, která není focená Nicméně usoudil jsem, že ošetřený a zakonzervovaný původní stav je lepší, než kontrast perfektních nových chromů s patinovaným zbytkem motorky.

(reakce na) Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

21.7.2017 v 13:17 | Nahoru | #9

ZombiRider píše: Za flašku tě toho zbavím



dám dvě

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

21.7.2017 v 13:43 | Nahoru | #10
Díky všem za comment,
to ZombiRider a 535xv: měl jsem I víceflaškové nabídky a nepodlehl jsem
Také jsem zastáncem nechat vše co nejvíce původní, ale ty ráfky a třeba klakson jsou hrozný.Takže zkusím sehnat zadní světlo v původní barvě a vše vyčistit/vyleštit. Ted je otázka čím to vyleštit? Tempem a korekčníma tyčkama od Horsta Fukse vyretušovat ty největší škrábance?
Když budu mít nově nachromovaný ráfky, tak to bude chtít I ty výfuky. Koukám na galerku fidlimydli a ten ty kolena chromovaný má a vypadá to moc pěkně. Někde jsem četl že třeba klakson by měl být niklovanej a ne chromovanej...Mno a ty zbytky chromu na tlumičích taky nejsou nic moc, takže ty taky asi nově pochromovat, stejně tak řidítka. Má smysl kupovat všechny lanka+bowdeny nové? Chtěl bych si s tím pár měsíců hrát

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

21.7.2017 v 14:17 | Nahoru | #11
Lanka s bowdenama urcite nove, driv nebo pozdeji bys to stejne resil, to je investice par korun.

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

21.7.2017 v 14:55 | Nahoru | #12
Ideál by bylo sehnat chromy v použitém a použitelném stavu, ale to chce hodně úsilí a štěstí. Výfuky vypadají jako stříklé stříbřenkou. Zkus ji sundat. Nedávno jsem pořídil ještě Panelku a pod stříbřenkou se objevil docela hezký použitelný chrom.

Na korekční tužky se vykašli, bude to vypadat hůře jako ty škrábance, nehledě k tomu, že takový odstín neseženeš. U motorky v Tvém stavu je lepší nedostatky přiznat a zakonzervovat. Pro laickou veřejnost to bude stejně jen hromada šrotu. Ti uznávají jen renovované "funglovky" a pro veteránisty srdcaře to bude akorát dok*rvený originál. Máš celkem vyjímečný stav. Podívej se do inzerce. Všechno jsou šroty na renovaci bez papírů a pokud se objeví slušná, je to za horentní sumu. Na svou jsem měl nabídku 45K a to má z druhé strany opravdu dost špatné chromy.

Taky mám na nádrži pod budíkem odlouplé asi 2x3 cm barvy a spoustu škrábanců na foto neviditelných, ale to k tomu patří. Hlavně dej při leštění bacha na linky, ať si je nesmažeš.

Edit: Ty mé kolena nejsou nově chromované. Je to ze 40% olezlý originál, jen to na fotkách háže prasata, tak to vypadá jako fungl.

Naposledy editováno 21.07.2017 15:02:49

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

21.7.2017 v 15:50 | Nahoru | #13
přádně umýt a pak tuba Tempa a bude skoro jako nová Kolena a výfuk bych stříkl nějakou vypalovací barvou (černá stříbrná ) a řešil bych je možná časem replikou .

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

21.7.2017 v 16:54 | Nahoru | #14
Starý chróm dokáže prekvapujúco oživiť toto:

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

21.7.2017 v 20:44 | Nahoru | #15
chrom je drahej, ty kolena, výfuky a ráfky s drátama se vyplatí koupit nový, ale bacha na levný tuším turecký náhražky, je tu šunt, otec je veteránista, kdybys měl zájem tak ti můžu zjistit kde a jaký kupuje on, kdyžtak napiš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

21.7.2017 v 22:22 | Nahoru | #16
Humusus> Výfuky dělá pěkně pan Hadrávek, po přepadení lupiči nevím jak fungují a kolik ještě vyrábí.

(reakce na) Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

22.7.2017 v 19:49 | Nahoru | #17
dave-lister> jj furt dělají

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

24.7.2017 v 08:13 | Nahoru | #18
Moc děkuji všem za příspěvky, až budu mít nějakou část hotovou, hodím sem fotky.
Ještě jednou dikes

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

24.7.2017 v 21:07 | Nahoru | #19
Kolena, rafky, dráty vyhod. Výfuky nastrikej něčím co vydrží. Nový gumy a duše. Zadní světlo nastrikej podle barvy moto, to snad půjde. Jinak máš kliku na nález moto.

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

26.7.2017 v 11:57 | Nahoru | #20
Všechno nechej jak je!!!!!!! Rádcům typu drátěnka, nastříkej, vyhoď a podobně vůbec nevěř!!! Celé to nechej tak jak to je,.....Všechno je původní a to se cení!
Kolům, výfukům a ni kolenám nic není,.....vše jen umýt, rozpucovat a nakonzervovat,....
Já se tím celkem dost zabývám, nějak se mě dycky dostali jen takové motky a tak sem se specializoval na původnky......a tohle je motorka, kterou když rozpucuješ tak,.....bude neskutečná!

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

26.7.2017 v 12:33 | Nahoru | #21
rozhodne nic nechromovat, nelakovat, nevymenovat za nove neorigo dily ... umejt, opravit co je potreba, opatrne rozlestit lak a chrom a nakonzervovat.

mam dotaz: je to jednopaka nebo dvoupaka? Podle prvni fotky to vypada na dvoupaku, ale to by byt nemela. Podle roku vyroby je to 353/03 (ale na stitku je jenom 353 jestli dobre vidim)

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

26.7.2017 v 12:59 | Nahoru | #22
Pánové, máte svým způsobem pravdu, ale nebuďte hysteričtí ! Jestli rozleští ty ráfky, dráty či kolena tak já se mu ukloním. Teorie je jedna věc . . . Pravděpodobně bude chrom místama hodně odloupaný nebo nebude vůbec. Moto nevyráběli na nekonečnou životnost, ikdyž kvalita tam byla.

Ty ráfky bych rád viděl po tom "rozleštění". Ale třeba se povede zázrak. Kolena budou nejspíše rezavý moc moc.

Naposledy editováno 27.07.2017 20:47:19

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

27.7.2017 v 17:56 | Nahoru | #23
Tak jen napíšu své zkušenosti... Čím si pomůžeš, když koupíš nové kola (kompletní), výfuky, kolena a drobnosti v chromu, když za ně dáš 10-20K podle kvality? Nechal bych to jak to je, jen to do šroubku rozdělat, vyčistit, udělat motor a vyměnit jen drobnosti podle potřeby. Toto je narozdíl od renovované motorky motorka do každého počasí, taky mám jednu 353 v patině a letos jsem na ni najel zatím cca 3200 km a na 354 jen asi 150, protože když už na ni mám čas, tak prší a motorku po renovaci nechcu do těch s..ček tahat Jinak komplet renovace by tě vyšla od 40-70K ale byla by to jiná paráda. Co se týká věcí co ti chybí, tak jdou sehnat uloženky, já jsem si jich koupil za poslední dva roky velkou zásobu-motorových dílů a hlavně plechařiny. Jinak jak píšeš o vnitřím nátěru kastlíku, tak to je originál z fabriky, mám tu několik kastlíků funglovek a všechny mají vnitřek v hnědé základovce, to samé i blatníky a podsedláky...

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

27.7.2017 v 20:03 | Nahoru | #24
"NERENOVOVAT" renovovaných je plná prdel tahle moto není až taková vzácnost a zprzněných je spousta ale sehnat kompletní a nedojebanou je čím dál tím větší vzácnost. Vem štětku petrák a lehce to přetři nech rozpustit rez párkrkrát to zopakuj, pokud to s Tempem přeženeš tak odbrousíš zlaté linky. Max bych udělal nebo dej udělat někomu kdo se vyzná motor. Jedinej pořádnej veterán je ten kterej je v původním stavu.

Naposledy editováno 27.07.2017 20:17:30

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

28.7.2017 v 14:15 | Nahoru | #25
Jak jsem již psal, chtěl bych zachovat co nejvíce původních dílů. Ta drátěnka je zajímavej tip, ale nejdříve ji vyzkouším na něčem bezcenným...Ty kola jsou v bídném stavu, vzal jsem jeden kousek šroubovákem a odloupnul se proužek 1x5 cm...a takto vypadá celý ráfek. Ten kaslík bohužel nemá origo základovou hnědou, ale nafasovanou "fabrickou" zelenou a to tím stylem, že ty zelené kapky protekly skrz panty ven, ale původní papírový štítek je tam. Ráfky+dráty je asi nutnost, ten zbytek se uvidí. Výfuky+kolena jsou natřený nějakou stříbrnou a pod ní vylejzá původní chrom, ale z nějakého důvodu to přetřel, takže určitě už nevypadaly pěkně.
Jinak nádrž je zevnitř krásná, i když tam bylo půl nádrže. Kabely byly takový stvrdlý, takže ty budu muset všechny vyměnit....příští týden se jí pokusím roztlačit.

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

28.7.2017 v 16:24 | Nahoru | #26
Pneumatiky doporučujeme nový. Starý budou špatné a nebudou dobře držet na silnici. 60 roků je moc. Jedna stojí cca 700. Normalne myslící člověk, ví ze chrom prostě odejde zejm u kolen a pak u kol. Indická verze kola je za cca 1000 a je ok.

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

28.7.2017 v 20:08 | Nahoru | #27
Tak pneu+duše určitě nové. Přikládám nějaké další fotky.

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

29.7.2017 v 22:14 | Nahoru | #28
Nechat vše jak je, super stav. Vyměnit některé gumové díly i když ty dnešní repliky stojí za *ovno a jen leštit a konzervovat.

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

30.7.2017 v 11:51 | Nahoru | #29
Ahoj,podle mě si to udělej jak chceš sám. Motorka je o jízdě a pocitu a ne o tom, že máš něco lepšího než mají ostatní okolo tebe. Patinovka sem a tam, já se z toho nepodelam . Jen můj názor.

Jawa 250 rv1956 jak moc renovovat

9.5.2018 v 06:57 | Nahoru | #30
Zdravím všechny, doba pokročila, motorka je komplet rozebraná, sedačku jsem nechal přešít a všechny díly (co mají být) pochromované. Bohužel to v chromovně asi popletli a paní mi při předávání hotových dílů řekla, že si není jistá zadními tlumiči. Že prý má ještě jedny zadní tlumiče(jen tu chromovanou část) a jsou jinak dlouhý a neví komu jakej díl patří...samozřejmě jsem si ty svoje před předáním neměřil. Mohl by mi někdo změřit jak dlouhý má být ten chromovaný díl ze zadních dlumičů? Je to rok výroby 1956. Díky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116062 Dnes v 13:52 DesperateDan
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist