globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 Pérák
20.7.2017 v 11:50
Ahoj chlapi, koupil jsem si péráka a chtěl bych si na něj dát všechny šrouby z nerezy, ale na eshopech jsou šíleně drahé, tak se Vás chci zeptat, jestli jde koupit obyčejné nerezové šrouby a nějak je vyleštit. Předem díky.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 13:28 | Nahoru | #1
šrouby se většinou kupujou v obchodě se spojovacím materiálem. Budeš se ale muset smířit s tim, že nebudeš mít hlavy na 14 klíč, ale na 13. Navíc šrouby co drží podkovu v masce a řídítka maj jemnej závit, to netušim, jestli v nerezu seženeš. To bys musel dát origo nachromovat, nebo nechat vytočit z šestihranu anebo holt pustit chlup a koupit je.

Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 13:34 | Nahoru | #2
To vím kde je koupit, ale jde o to, že nejsou leštěné i stoupání atd mám podchycené, jde mi jen o to jestli nebo jak jde rozleštit obyčejný nerez šroub.

Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 13:46 | Nahoru | #3
zdar jasně že jde. leštící pasta, hadrovej kotouč do vrtačky a pěkně po jednom s chutí do toho

4 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 14:13 | Nahoru | #4
Já vím, že to není odpověď na dotaz, ale chlapi ... proč děláte z těch krásných motorek kolotočářská lesklá pozlátka s leštěnými díly, které nikdy leštěné nebyly.

Osobně bych dal přednost niklované sadě se 14mm havami bez ražených pevnostních norem. Bude to působit přirozeněji, než zrcadlové hlavy, nebo dokonce kartery.

(reakce na) Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 15:08 | Nahoru | #5

fidlimydli píše: Já vím, že to není odpověď na dotaz, ale chlapi ... proč děláte z těch krásných motorek kolotočářská lesklá pozlátka s leštěnými díly, které nikdy leštěné nebyly.

Osobně bych dal přednost niklované sadě se 14mm havami bez ražených pevnostních norem. Bude to působit přirozeněji, než zrcadlové hlavy, nebo dokonce kartery.



Je to přesně jak říkáš. Taky nerad vidím na Veterán srazu ty vyleštěné motory a lesklý akrylový lak se zalakovanýni nalepenými linkami.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 16:09 | Nahoru | #6
Veškeré drobné věci si nikluji sám doma, je to otázka chvilky a vzhledem se nedají rozeznat od chromovaných či leštěných nerezových.

(reakce na) Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 16:31 | Nahoru | #7

kuba350 píše: šrouby se většinou kupujou v obchodě se spojovacím materiálem. Budeš se ale muset smířit s tim, že nebudeš mít hlavy na 14 klíč, ale na 13. Navíc šrouby co drží podkovu v masce a řídítka maj jemnej závit, to netušim, jestli v nerezu seženeš. To bys musel dát origo nachromovat, nebo nechat vytočit z šestihranu anebo holt pustit chlup a koupit je.



Šrouby které drží masku k podkově ať u péráka 250 či 350 jsou originál vždy na klíč 12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 18:56 | Nahoru | #8

FJRPEPA píše: Veškeré drobné věci si nikluji sám doma, je to otázka chvilky a vzhledem se nedají rozeznat od chromovaných či leštěných nerezových.



Jak se dá doma niklovat? Taky by se mi to občas sešlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 19:10 | Nahoru | #9

FJRPEPA píše: Veškeré drobné věci si nikluji sám doma, je to otázka chvilky a vzhledem se nedají rozeznat od chromovaných či leštěných nerezových.

tak to by mě taky zajímalo, jak to děláš.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 19:31 | Nahoru | #10
Mno ty šrouby byly originál tak možná zinkovaný, přinejlepším niklovaný.

(reakce na) Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 20:06 | Nahoru | #11

fidlimydli píše: Jak se dá doma niklovat? Taky by se mi to občas sešlo.



třebas, pro dosažení korozivzdornosti to chce niklovat delší dobu, taky to poměrně dokonale kopíruje povrch, takže co má být lesklé, je potřeba vyleštit před niklováním

Naposledy editováno 20.07.2017 20:09:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 20:09 | Nahoru | #12

pech. píše: Mno ty šrouby byly originál tak možná zinkovaný, přinejlepším niklovaný.



osobně bych si tipl, že kadmiovaný, ale to už je dnes nereálné díky ekofašos

Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 22:37 | Nahoru | #13

(reakce na) Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 23:35 | Nahoru | #14

fidlimydli píše: Já vím, že to není odpověď na dotaz, ale chlapi ... proč děláte z těch krásných motorek kolotočářská lesklá pozlátka s leštěnými díly, které nikdy leštěné nebyly.

Osobně bych dal přednost niklované sadě se 14mm havami bez ražených pevnostních norem. Bude to působit přirozeněji, než zrcadlové hlavy, nebo dokonce kartery.


Mno, slovni spojeni JAWA a krasne mi prijde trochu usmevne , no ale tak sve kouzlo to ma, to pripoustim...

(reakce na) Jawa 250 Pérák

21.7.2017 v 01:14 | Nahoru | #15
fidlimydli> Lépe to napsat nelze. Speciálně s péráky to renovátoři s chromem a leštěním vyloženě přehánějí. Ideální je koupit normální šrouby a je to.

(reakce na) Jawa 250 Pérák

21.7.2017 v 08:00 | Nahoru | #16

bushman7 píše: osobně bych si tipl, že kadmiovaný, ale to už je dnes nereálné díky ekofašos



Šrouby na pérácích byly povětšinou barveny v barvě motorky.

(reakce na) Jawa 250 Pérák

21.7.2017 v 08:04 | Nahoru | #17

splasenytrubky píše: tak to by mě taky zajímalo, jak to děláš.



Trochu staré literatury, hodně pokusů stylem povedlo nepovedlo, vylepšovat teplotu a kvalitu lázně, dvouoplach či tříoplach předem i potom a v čem, atd. Těď už je to sranda ale půl roku zkoušení mě to kdysi stálo

Jawa 250 Pérák

21.7.2017 v 09:25 | Nahoru | #18


Takto vypadala v začátcích podomácku poniklovaná hlava šroubu, bez předleštění, nyní to dokáži opravdu ve vzhledu chromu.

Jawa 250 Pérák

21.7.2017 v 10:16 | Nahoru | #19
já kupuji tady:
https://proprumysl.cz/ - tam beru klasický nerez A2
a pokud chceš nějakej atyp tak fabory - tam seženeš téměř vše, ale za trošku víc peněz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Pérák

22.2.2020 v 15:32 | Nahoru | #20

fidlimydli píše: Já vím, že to není odpověď na dotaz, ale chlapi ... proč děláte z těch krásných motorek kolotočářská lesklá pozlátka s leštěnými díly, které nikdy leštěné nebyly.

Osobně bych dal přednost niklované sadě se 14mm havami bez ražených pevnostních norem. Bude to působit přirozeněji, než zrcadlové hlavy, nebo dokonce kartery.



Proč?? Protože se nám to tak líbí!!! Děláme to pro SEBE!! Neděláme MUZEJNÍ EXPONÁTY- Né pro tebe, a tobě podobným. Za komunistů se tam chromový nedávali, páč se to dělalo co nejlevnějš. A možná by na to tenkrát málokdo měl prachy. Lidi to používali na dopravu za prací, na pole, do továrny atd. Dnes to je jinak. Do práce s tim nikdo nejezdí( nevim o nikom), a máme to pro radost, na rekreační vyjiždky, na srazy atd. Pokud to chce mít někdo ve stavu originál jak se to dělalo, ať má. Pokud se někdo pyšní rezavim strojem v původnim stavu ať má! Ale necpěte jiným že jedině tak jak to máte vy , je to správně.... Protože když to budeme mít všichni "správně a originál" jak to kdysi JAWA dělala, sejdeme se na setkání, a bude tam jeden stroj jak druhej. V řadě bude X stejnejch strojů a budem obdivovat jak že to máme krásně stejný Péráky - SKORO ORIGINÁL...... Jezdím na spoustu srazů i aut, a právě rozmanitost je to, co je tam na tom to nej ! Stroje co máme nám dělaj radost VŠEM, spojuje nás všechny láska a zájem o techniku, ale ať si to každý dělá tak, jak se to líbí jemu, protože to dělá pro SEBE!

(reakce na) Jawa 250 Pérák

22.2.2020 v 16:20 | Nahoru | #21
fireice> Což to ano, ale pokud to dává na veteránský papíry, tak by to mělo vypadat jako původní veterán. Pokud to má na svých číslech ať si nandá všude třeba imbusy když se mu to bude líbit a nebo ať si péráka nastříká na oranžovo, pak je to jedno.

Jawa 250 Pérák

24.2.2020 v 08:15 | Nahoru | #22
Nerez bych nedával. A to z čistě funkčního hlediska. Nerez šroub a nerez matice do sebe zaroste a už to nepovolíš. Buď nerez třeba šroub a zinek matice, či naopak, ale nejlépe obojí zinek.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ceny Jawa [1 ... 10, 11] Jawa 250 Pérák tatrula 312 23.3.2024 v 23:30 KAWAHAB
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Indentifikace dílů Jawa 250 Pérák xbsalo 12 20.2.2024 v 22:02 Dolin
Uložto skončilo, co s tím [1, 2] Jawa 250 Pérák Borntobewild 45 22.12.2023 v 00:57 strecmen
Mcculloch křovinořez Jawa 250 Pérák Pitr333 10 11.12.2023 v 15:30 Beranidlo

TOPlist